Varmluftvarmepumper (VILP) COP, kraft og avrimning

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det virker ikke. Det hadde stoppet da frosten var strammet. Slå på brenneren og deretter om morgenen da den ikke lenger var nødvendig. Jeg trodde det var en fare da temperaturen var ved disse grensene, og jeg gikk for å se. Når kjelen kjøler, begynner den å løpe alene hvis frosten ikke lenger forhindrer det. Det har ikke vært min vane å fortelle det noe.

Jeg vet ikke hvordan det er etter Remalla. Her er jeg ikke i samme Reman -15 ° C-problem. Faktisk, når brenneren ble slått på, begynte den fortsatt å løpe en liten stund til den stoppet ved kjelertemperaturstigningen. Hvis det ikke var noen ekstra varme, ville det ha sovet i noen timer. Det er imidlertid ingen erfaring om hvordan det vil da komme seg til støv hvis kjelen var kald.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
På en måte gjorde det. Jeg vet ikke om det har et temperaturbehov for f.eks. Avfrosting. Hvis kjelen er kald, kan smelten komme frem selv etter noen minutter med oppvarming. Varmepannen i kjelen ville ha kommet ned raskt når maskinen stod og deretter økt ytterligere under avfrostingen. Det bidrar ikke til avfrosting.

Jeg er nå, men det er alltid lagret enten på forhånd eller på etterskudd da, når det er kyykännyt. Derfra det da har fortsatt, mens mildere vær, jeg slått av brenneren. Det er ikke nødvendig å slå av eller på.

Det vil være utgangspunktet for motstander, og på denne måten vil det være mulig å be om ytterligere varme selv. Det er ikke egnet for brennerkontroll.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
230
Når det var oppvarmet, ville Kai spontant antennes hvis ikke så stena?

Kaster ting rundt meg, må oppvarmingssystemet fungere uten gambling og gazing til enhver tid og hvert øyeblikk.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
På den tiden har min Energy Saves også et grunnleggende avfrostingsintervall på 45-50 minutter, men det er også en slags adaptiv avrimning, det vil si når forholdene tillater det, å trekke et lengre avfrostingsintervall, den lengste er 2-2,5 timer. I det minste tror jeg ikke jeg hadde sett det lengre, så gjør synd selv om cellen er relativt ren. Det vil si at en kinesisk ingeniør kunne ha gjort det nødvendig av en eller annen grunn. I løpet av den siste dagen tok det i beste fall et 2-timers avrimningsintervall ved -12 ° C.

Det vedlagte bildet viser også hvordan den kinesiske ingeniøren har programmert EEV med sin dype visdom, flytter alltid til et nytt tiår et par grader for å gå at EEV er virkelig på baksiden, og varmen til de varme gassene er veldig grunne, når vi kommer over "grenseverdien" igjen en god krølle , varme gasser 70-80C.

ES vet hvordan man styrer eksterne motstander hvis nødvendig, men programvaren er laget for kun å koble til dersom pumpens egen varmeproduksjon ikke er nok til å fylle fangsten. For eksempel, hvis operasjonen stopper for interferens, vil motstandene ikke slås på. Jeg løst det ved å bruke Vexvens programmerbare relé, programmet har en såkalt brennerkontroll som utløser "oljebrenneren" til ønsket temperatur, eller hvis akkumulatortemperaturen faller for mye. Jeg har ikke oljebrennerkjelen nå, men det synes ikke å bry seg om at du styrer kontaktorene til motstandene. Jeg hadde så gammel AM-40 at funksjonen ikke ble funnet i den originale programvaren, men Vexve oppdaterte den lille formelle belønningen, takker dem veldig mye. Det er for tiden, hvis utetemperaturen går under -20 ° C, stopper ES med en resistiv avbøyning, og varmerens motstand tar oppvarmningsmotstanden. Noen grader når utetemperaturen varmes opp, går varmepumpen tilbake til brannen. Det er ikke så mange utetemperaturer her, og jeg gjorde dem manuelt før, men nå da huset flytter til nye eiere, var det nødvendig å automatisere det.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Kaster ting rundt meg, må oppvarmingssystemet fungere uten gambling og gazing til enhver tid og hvert øyeblikk.
Det er en motstand i kjelen som kan kobles til egen termostat for nødtid, f.eks. Under fravær. Det er normalt av hovedbryteren. Det er ingen hensikt å varme det.
Når du automatiserer riktig, vet du ikke hva som skal skje. Nå er det ganske bra når for eksempel varmefordeling ligger bak Team. Hvis pumpen skulle blandes eller av en eller annen grunn skal dreneres, vil oppvarming fortsatt fungere som den ble opprinnelig bygget. Med unntak av frost er det en trippel backup, men alt avhenger av tilgjengeligheten av elektrisitet.
Brenneren trenger en egen separat utendørs termostat.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg løst det ved å bruke Vexvens programmerbare relé, programmet har en såkalt brennerkontroll som utløser "oljebrenneren" til ønsket temperatur, eller hvis akkumulatortemperaturen faller for mye.
Starter ved ønsket utetemperatur eller ved laderenes temperatur? Hva slags logikk skulle du da måtte slå av? Det kan ikke være bra også, hvis brenneren fortsetter og deretter ikke returnerer seg selv.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
230
Det er en motstand i kjelen som kan kobles til egen termostat for nødtid, f.eks. Under fravær. Det er normalt av hovedbryteren. Det er ingen hensikt å varme det.
Når du automatiserer riktig, vet du ikke hva som skal skje.
Det er det jeg mener. Hvorfor er back-up relé blokkert når termostaten gjør det samme, og samtidig slår operasjonen til automatisk?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
I det minste hadde han Nibe. Hva med det? Avrimning bør klokke og måle tilbake tatt, smelte vann utvinning og pre-besøk tid og produksjon.
Denne gamle Nibe smelter alltid på klokken, som kan konfigureres i innstillingene. 45 min er jordgapet, fordi det alltid er omtrent -10 grader, det er nesten alltid. Her i øygruppen blir is drastisk. Ved hard frost og tørr vår er det unødvendig. På den annen side er dette ikke en ubrukelig drøm å smelte, men en fullverdig grin er på bakken. Men ja, det er dumt, den nyere forhåpentligvis klokere.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Starter ved ønsket utetemperatur eller ved laderenes temperatur? Hva slags logikk skulle du da måtte slå av? Det kan ikke være bra også, hvis brenneren fortsetter og deretter ikke returnerer seg selv.
Det er to forhold som utløser en ekstern varmegenerator ved ønsket temperatur og har justerbar hysterese for å se hvor mye luften må varme opp før den kommandoen løftes. Når reléet returnerer til sin opprinnelige posisjon, reagerer IVLP igjen på varmeutgangen.

Kedeltemperaturkontrollen er en separat tilstand under samme funksjon. Kjelertemperaturen når den går under en viss grense, får motstandene oppstartstillatelse med antagelsen om at den primære varmekilden trolig er en feil når det ikke er mulig å holde temperaturen i den regulerte.

At kjeleens "kontroll / oppvarming" sikkert kunne ha blitt gjort når det ble sagt at det bare var en termostat, men ES synes å ha funksjonen at luften når den blir kald nok, kan ikke -22C ikke lenger legge på trykk på starteren, men kutter av lavtrykksvitsjen. Vent 3 minutter og prøv en ny start med like dårlig suksess. Med en utetemperatur på -25 ° C, bør det være en pause, men det kommer ikke til å nå før du begynner å slå på vakuumbryteren. Og igjen, for det fremtidige salget av huset, måtte det bringes til hodet hvis det var lang kaldt brudd, så det ville ikke være veldig sunt for pumpen å prøve å starte dagens handel og stoppe ved vakuumbryteren og etter en stund igjen. Det er sannsynligvis programvarebruken, du bør ta en pause når du ikke lenger kan komme i gang og kanskje ikke være i nyere versjoner, men pumpen løper ut av det.

redigert: endret ordvalget bedre for å beskrive / validere handlingen. Bytt vakuumbryter til lavtrykksvakt.
Senest redigert:

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
I ditt system er det en alternativ oppvarmingsmoduschips. Du trenger ikke å stenge Fujitsu, det vil stoppe resirkulering hvis varmen stiger over 70 grader. Går til varme hvis sjetongene slutter.

Pannen har motstander justert til 30 grader som frostbeskyttelse. Hvis Fujitsus kraft ikke er nok, vil den gradvis ta opp motstanden. Dette er vanligvis vist i forbruk avlesning som 3kw topper. Fra feilene vet jeg ikke hvordan den motstanden oppfører seg. Frostgrensen er ikke kommet ennå. Max - 24c var kaldt.

Hyppige frost smelter ofte ikke. Det ser ut til å fungere godt med det. Disse justeringene kan ikke nås, selv om alt annet kan være godt regulert. Åpenbart, noen tror at den begrensede maskinen skyldes brukerkanalen. I ekspertmodus kan du regulere astma minutter, min kjøretid osv. Etter min mening godt nok.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det er det jeg mener. Hvorfor er back-up relé blokkert når termostaten gjør det samme, og samtidig slår operasjonen til automatisk?
Jeg skulle ha brukt den fra en oljebrenner hvis nødvendig, og ikke å bruke motstanden om natten. Kontrollen av termostatens smartere motstand kunne fås fra de Team 3000-kontrollerne og fra Seto. Men begge ville bruke det forgjeves, jeg vet at det ikke har blitt prøvd. Lag vender ofte til åpen linje allerede på våren vår, når dag pumpes praktiseres.

Problemet med termostaten er selvsagt at det må justeres under pumpens drift. I tillegg er motstandens kraft (7,5 kW @ 380 V) i kaldt vær ikke nok for full oppvarming. Du kan ikke leve med det, men huset ville bli kult. Hvis motstanden ikke kunne øke varmen til øvre grense, ville det konkurrere med pumpen.

kjele elektriske tilkoblinger.jpg

Det er, det er ingen slik hjelp. Kanskje bør du ikke holde MLP-avgiften forgjeves. Merk disse potensielle smertepunktene mye tidligere.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
ES ser ut til å ha en slik funksjon at luften når den blir kald nok, ikke -22C er ikke lenger i stand til å sette trykk på starten, men bryter ned vakuumbryteren. Vent 3 minutter og prøv en ny start med like dårlig suksess. Med en utetemperatur på -25C, bør det være en pause
Aha. Kanskje noe sånt i Seth. Den har nå en fabrikkinnstilt grense på -22 ° C, men jeg har inntrykk av at det kommer til å hakke av andre grunner tidligere. Den grensen kan beregnes (men ikke økt). Hvis du legger det til -18 grader, så vil det definitivt gå flatt, tilsynelatende be om ekstra varme og komme i gang når knærne blir varme. Hvis den oppstartstemperaturen kunne justeres på en eller annen måte slik at den hadde litt hysterese, så kan sverdets egen kontroll fungere. Uttakets egen sensor er i en slik posisjon at varmeveksleren til sirkulasjonsrørene tilsynelatende påvirkes av temperatursensoren, spesielt hvis viften ikke kjører, og det er ingen vind. Kanskje vil hysterese komme i seg selv, når den stopper ved frosten, og ikke av en annen grunn.

Du bør sette bryteren på brenneren der den skulle være på, av, CTC-kontroll. Det er noen av dem i esken. Er det den tradisjonelle røde og hvite "Oljebrenner" -bryteren obligatorisk utstyr?

som

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
Jeg har faktisk disse kontrollene tilstrekkelig enkel.
Kjelens elektriske motstand satt til +30 (med reserve) Vilp ved + 35-45 grader med en ytre diameter på maks. -15 og brenneren fortsetter.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Fra Ecologic Help:
"Stopp utetemperaturen ° C -22 (-22 ... 10)
Denne menyen vises bare hvis varmepumpen er
EcoAir varmepumpe og innstilt utetemperatur
hvor bruken av kompressoren ikke lenger er tillatt.
Varmepumpen starter ved en temperatur på 2 ° C
ved en høyere temperatur. Kreves for oppstart
Den minste utetemperaturen er -18 ° C.
"

At to grader kunne være akkurat. Tilsynelatende vil du bli bedt om ekstra oppvarming når du ikke gjør det. Ekstra oppvarming (= oljebrenner) kan normalt være ute, men for eksempel hvis den ikke er hjemme eller om det er fare for frysing om natten, kan den settes i ventemodus. Jeg antar at det ville slå den av. Det begynner imidlertid ikke før det er avkjølt.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
230
Jeg har faktisk disse kontrollene tilstrekkelig enkel.
Kjelens elektriske motstand satt til +30 (reserve) Vilp ved + 35-45 grader
Omtrent.

Jeg har en sikkerhetskopi på 300 grader på toppen av mellomplappen (300 liter), så begynner den å varme opp på 32 grader. Den nedre grensen på trykk er 35 grader. Vilp lader bunnen av laderen (600 liter) og den bivalente shunten tar varmen fra bunnen så lenge den er der og toppen av vannet forblir og varmen endres ikke mye.

Jordens varme er byttet akkurat som det er nå. Bildet viser en rød linje på toppen, en pisk fangst på 39 grader

vedlegg

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Omtrent.

Jeg har en sikkerhetskopi på 300 grader på toppen av mellomplappen (300 liter), så begynner den å varme opp på 32 grader. Den nedre grensen på trykk er 35 grader. Vilp lader bunnen av laderen (600 liter) og den bivalente shunten tar varmen fra bunnen så lenge den er der og toppen av vannet forblir og varmen endres ikke mye.

Jordens varme er byttet akkurat som det er nå. Bildet viser en rød linje på toppen, en pisk fangst på 39 grader
Er det ikke, og det kommer heller ikke som en erstatning for lading med geotermisk varme?

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Men ja, det er dumt, den nyere forhåpentligvis klokere.
F2040 er tilsynelatende døgnet rundt, og den verdien kan ikke påvirkes av seg selv.
sulatukset.png
Her er den lengste arbeids syklusen, smelteområdet på 1 time.
24.12.2018 0.13.12 Avrimning pågår.
23.12.2018 23.29.07 Avrimning pågår.
23.12.2018 22.36.13 Avrimning pågår.
23.12.2018 21.35.41 Avrimning pågår.

Av denne grunn smelter jeg i kraft / COP-konturene. Omvendt kan du kanskje tro at F2120 er smartere når den ikke blir ignorert av smedene (i henhold til manualer).

F2120 opplever at det er hyggelig å høre. (F2040: han er sannsynligvis en Mitsu-relatert blære :) )

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Disse små tennene tenner tilsynelatende, dvs. Kuta hver time.

Disse Niben F2120-serien COP-kurver er liksom fantastisk å være sanne. 0 ° C og under copit er omtrent en høyere enn hva jeg Seta målt. I varme er forskjellene mindre.

Denne forskjellen er så stor at den ikke engang forklarer funksjonene til tilleggsenheter. Når avfrostingen er i bruk, er Seto på
-Ladningssykluspumpen ville ha en effekt på ~ 50 W
- Brytervarmer 50 W
-Powerslangeoppvarming 20 W
- Kontroller, (ingen detekterbar varme) 10 W (gjetning)

Av disse vil det ikke være mer enn 130 W, eller 3,1 kWh / d

For eksempel ved -10 grader, ville effekten av kniver på COP være en slags størrelsesorden
6,9 kW / 2,8 kW => COP 2,49
6,9 kW / (2,8 kW-0,13 kW) => COP 2,58
og Nib-kurver på COP har noe som 3,3! Dette er et tøft resultat uten avfrosting. I følge min egen oppfatning gjør smelteffekten på Smooth COP notched om 0,2-0,3 enheter, avhengig av temperatur og COP nivå.
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Granny hadde noen termostater, men kom tilsynelatende fra noen pizzaovn. Frysetermostater kan ikke være mye mer enn frysere. Disse er ikke for store bekker.

Old Trafag Thermostats.JPG

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Når det ikke var andre glede i disse termostater, ville det være ulovlig for dem å begrense temperaturen til varmedistribusjonskretsene. Godt justert til ca. +40 ° C, dvs. sirkulasjonspumpen stopper hvis temperaturgrensen overskrides. Ingen utilsiktet eller gruppefeil kan ødelegge anlegget eller smelte PEX-rørene. Selvfølgelig, når du pumper, er dette ikke et problem, men når du fyrer på en oljepanna, er innlegget til de lagmedlemmene ganske sentralt. Bare i tilfelle det var noe som skjer.
Du bør sannsynligvis sette den gjennom ledningsboksen. Det var litt strikking fra den elektriske tilkoblingen når disse termostatene var klart utformet for å gå inn i bare en trepolet ledning.
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det er derfor VILP burde ha noe rom for å spille i hvert fall på vinterens grunn. Med en delvis belastning går minst onkel med en bedre COP. Resultatene er under oppvarmingsbesøk, uten avriming. Pollu-lesing her er bare "utsmykninger", kraften beregnes ut fra temperaturforskjellen og strømmen justeres for å matche Pollu sine resultater. Oppvarmet i noen grader av frost Onkel kan fortsatt håndtere 50 r / s. Du må huske å stramme røyken igjen slik at den ikke glir unødvendig etter tining. Forskjellen i COP er ganske betydelig (grå solid linje og grå strekk linje). Ved null er forskjellen omtrent en halv enhet.

COP og kraft på 50 rps og 90 rps.JPG

vedlegg

Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg legger disse for øyeblikket til debatt. Hvis bildene ikke er forståelige, blir de korrigert og suppleres. Disse kan også bli funnet i bruksrapporten. Det ville være veldig interessant å se lignende resultater fra andre enheter.

Her er en ganske omfattende kurve for kaldt vær ved 50 og 90 omdr./min. I den kalde enden under et oppvarmingsbesøk. Frosthodet er ikke lenger målbart. Dette illustrerer aktiviteten under besøket, hvor avfrostingen ikke er redusert. Av praktiske årsaker er temperaturen satt til den nåværende temperaturen til Setas egen måling, og målingene gjøres 15 til 30 minutter etter avrimning, dvs. en gang før midtsyklusen.

COP og kraft på 50 rps og 90 rps.JPG

Bildene er tegnet i henhold til målesultatene fra Setos egne varmesensorer, og strømmen er justert slik at varmeeffekten tilsvarer strøm og strøm som Pollu viser. Strømmen er den samme for alle, da ladningspumpekontrollen i alle disse målingene er lik 65%. De fleste måleresultatene er ved 35,8 ° C. Av en eller annen grunn ser alt ut til å bevege seg lineært. Utbyttetemperaturen justeres til målet ved å justere varmeeffekten slik at varmen oppnås i gaffelen. Resultatene er i det minste sammenlignbare med hverandre.

Her er det som er oppnådd i praksis, dvs. elektrisitet, varmen som produseres og COP beregnet fra dem og andelen fri energi. Dette diagrammet nedenfor er basert på den avfrostede produksjonen målt i Pollu. De praktiske resultatene inkluderer et besøk med den hastigheten som har vært nødvendig, og avfrosten er korrigert ved å trekke andelen av avfrosting fra tallet gitt av Pollu. Avrimning anslås å være mindre enn 0 ° C ved 21 / dag, dvs. en reduksjon på opptil 0,6 kWh / smelting x 21 smelte / d. Det er vanskelig å vite nøyaktig smelte reduksjonen rundt smeltegrensen, fordi antallet smeltingstider avhenger av temperaturen og antall smeltingstimer per dag. Om sommeren har avfrostingen naturligvis ikke vært og utbyttet = Pollu lesing.

Varme har blitt lagret i stuene fra tid til annen ved å slå av kjelleroppvarming når utetemperaturen er nær driftsgrensen. Temperaturer er daglige gjennomsnitt. Slike kaldhodet dager når temperaturen har endret seg dramatisk har blitt forlatt, så et betydelig skifte av pumpearbeid til en varm dag på dagen bør ikke være her ved lave temperaturer. I dagtidstimer kommer den normale daglige temperaturvariasjonen med en noe jevn retur døgnet rundt.

COP-kraft og fri energiutbytte.JPG

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Nå er termostaten endelig tilkoblet, og velgeren kan nå dreies for å normalt stille på / av / utetemperaturtermostat. Når jeg kontrollerer termostaten, vil det være å legge den på maskinen og se hva brenneren virkelig trenger.

Systemet er helt skilt fra onkel og termostaten er en mekanisk "elektrisk utendørs" Trafag ambistat. Oppsettet syntes å være ganske nøyaktig og en tilsvarende skala. Termometeret kan justeres mellom +30 ... -30 ° C. Fordi termostaten er et plastskall, legger jeg det i skjermen av blikkboksen.

Vælgerbryteren kom til posisjonen til den tidligere røde og hvite brennerbryteren. Fortsatt litt kabelspikring.

Oljebrennerbryter.jpg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Avrimning går på samme måte uansett utetemperaturen. Jo varmere isen er, jo mer bruker den energi til å smelte. Under kalde forhold blir energi hovedsakelig konsumert av andre smeltestoffer. Strømmen beregnes ut fra temperaturforskjellen på pumpens egne sensorer og strømmen som er angitt av Pollu.

Avrimning -16 C.JPG

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Et varmetegn for å sette på. Jeg prøvde å få tallene til å vises, men det var ingen lesbar presentasjon for dem. Januar var en svært vanskelig VILP-måned i år i Nord-Savo, og andelen fri energi var mindre enn 40% av termisk energi. Forhåpentligvis skal vi gå litt på våren.

Energikilder Monthly.JPG

Rediger: Lagt til det endelige bildet etter en måned full
Senest redigert:

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
En av objektene som ble overvåket var oppvarming: 1167kWh og utgang 2840kWh, så COP var 2,43. For et år siden gikk oljen litt under 400l i januar.

Niben Split Box 2, varmefordeling med radiatorer, hovedsakelig 2-lags gamle batterier.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Her har oljeoppvarming tatt 11 cm fra tanken fylt i desember. At 11 cm ville tilsvare en direkte del av tanken på ca. 260 l forbruk (tanker 2 x 1500 l). Siden overflaten var fast bøyende, har det faktiske forbruket vært noe lavere. En opplyst gjetning kan være omtrent 80% av den rette delen, eller 210 l.

Beregning av oljeoppvarming burde ha vært nødvendig ~ 1900 kWh. I praksis måtte oljekjelen innhente den VILP-genererte defekten, men på den annen side ble kjelleroppvarmet opprinnelig avskåret. Kjelleroppvarming ble også avskåret fra tid til annen da VILP ble oppvarmet fordi kraften ikke ellers ville vært nok til å varme boliglaget.

Tank 29012019.jpg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Denne beregningen kan beskrive situasjonen et sted nær driften av frost. Hvis maskinen skulle tines mindre ofte, kan den produsere ganske mye mer. For å produsere samme produksjon, ville maskinen kjøre med lavere hastigheter, som tilsynelatende dekker mer enn COP-tapet som skyldes svært få smelting og frost. Daglig produksjon kan stige vesentlig dersom f.eks. Bare 1/3 av dagens (21 smelte / dag) avfrosting ville oppstå. Dette ville bety en tredelt økning i tynningsvannutbyttet, dvs. ca. 1,7 kg / smelting (direkte i forhold til bruttoproduksjonen av syklusen). Med mildere luft vil vannet være 2-4 kg / avfrost, så jeg tror det ville være et helt realistisk smelteområde for tørr luft.

Betydningen for COP kan være 5%, men nærmere 10% strøm.

Det har blitt antatt i beregningen at den avfrostede COP nå ville være nøyaktig en time i en time med oppvarming. Hvis det er forskjellig i retning eller til et annet, har det ingen vesentlig effekt på sluttresultatet. Dette er bare en slags refleksjon om at hvis ....

Tynn thaws.JPG
Senest redigert:

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Vil COP være det samme hvis det var færre smelteverk? Til tvil ville det være at COP i løpet av den perioden ville falle under avfrostingen, selvfølgelig ville beregningen være komplisert dersom pumpens start / stopp ved COP forverres betydelig. Men ellers kan man forestille seg at den økte strømningsmotstanden i blåsingen, den flyktige varmen som isen kan ha falt, og lignende, faktisk kunne svekke den COP ganske mye.

Selvfølgelig kan du teste litt smelting med en smeltende trowel som smeltet for lett.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg har ingen måte å lure meg på. Hvis du noen gang hadde en så tradisjonell fuktighet, kan du oppleve en belastning i en time. Deretter kan det være en slik 5 kg superleder.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Vil COP være det samme hvis det var færre smelteverk? Til tvil ville det være at COP i løpet av den perioden ville falle under avfrostingen, selvfølgelig ville beregningen være komplisert dersom pumpens start / stopp ved COP forverres betydelig. Men ellers kan man forestille seg at den økte strømningsmotstanden i blåsingen, den flyktige varmen som isen kan ha falt, og lignende, faktisk kunne svekke den COP ganske mye.

Selvfølgelig kan du teste litt smelting med en smeltende trowel som smeltet for lett.
Ifølge mine gamle målinger forverres ikke effekten av tåke på cellen jevnt, men situasjonen blir mye verre raskt, kort før avfrosting - noe selvfødning begynner tilsynelatende å skje.

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Ikke direkte relatert til COPP, men til avfrosting og kraft.

Her er en VILP-krøll fra foreldrene. 69 fullført fullt hus. Radiatorene er i to kretser. Tidligere ble oljeoppvarming og VILP + 100l lader lagt til baksiden av radiatornettverket for to år siden. I løpet av grafen, frys noe 20 grader, det vil si ved ytelsesgrensene. Grafen viser at varmen faller godt under avfrosten, og OUMAN har ikke tid til å få så mye varme ut av oljekjelen fra festeposisjonen. Det tar opptil en time før VILP-varmen er fullstendig restaurert. Selvfølgelig, det varmere været kommer tilbake raskere.
Hva med COP mens du jukser prøver å få varmen tilbake?
BE622729-2E22-45D2-A45C-E3C560430616.png
Lv = leren
Var foran =

Det ville trolig hjelpe hvis det var mer rotasjon. Nå dråper radiatorene i radiatorene for godt, så det "kule" vannet kommer tilbake. Ved 20 frost er radiatorene ikke jevnt varme, men underkanten er kaldere. Hånden føles varm.
Det eneste problemet er at rørene blir distrahert hvis sirkulasjonspumpen er plassert på den tredje. Luften er født.
Et annet problem er at pappa ikke engang prøver å foreta andre tilpasninger. Umiddelbart blir det kaldt hvis du til og med foreslår en kurvfall og øker hastigheten på sirkulasjonspumpen.
Faktisk, når jeg bor andre steder, kan jeg ikke teste det.

Batteriene har også blitt pusset opp, men det var lurt å sette selskapet på. Det er lovet å lage en designberegning, men det virket aldri. Så når installatøren kommer, har han ingen anelse om hva slags radiatorer skal settes og måles, og han begynner å blokkere batteriene. (Etter avtalen ble noe forsøkt å få, men batteriene var allerede bestilt, shit bær). På grunn av blomsterbedene, kan noen nå være for høye og lengdene er de samme som de tidligere (ikke bare å gjøre rørarbeidet), selv om fingrene hadde passet. I de fleste radiatorer kommer begge rørene inn i underdelen. Formålet med utskifting av radiatorene var å senke vannet i vannet, men på grunn av det installasjonsfirmaet var det halvveis. (Men for små rør er ikke deres årsak, men hvert rør av selskapet er nytt for over 20 år siden. Men dimensjoneringen var ok og nok med oljeoppvarming når vannet blir varmere lett)
Det samme selskapet hadde tidligere installert den pumpen, og det var greit. Selvfølgelig ingenting annet de begynte å gjøre (polluomes ville ha vært et par banker). Den mest positive da var at de gikk tilbake til samme pris etter å ha lagt 100l av rivningstanken når pumpen gikk kort. Det var sannsynligvis allerede tatt i betraktning i den opprinnelige prisen, men det var trolig først prøvd hvis det gjorde det.

Det er en lang historie. Jeg burde ha lagt den på prosjektsiden.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Hva med COP mens du jukser prøver å få varmen tilbake?

Nå dråper radiatorene i radiatorene for godt, så det "kule" vannet kommer tilbake. Ved 20 frost er radiatorene ikke jevnt varme, men underkanten er kaldere. Hånden føles varm.

Det eneste problemet er at rørene blir distrahert hvis sirkulasjonspumpen er plassert på den tredje. Luften er født.
Et annet problem er at pappa ikke engang prøver å foreta andre tilpasninger. Umiddelbart blir det kaldt hvis du til og med foreslår en kurvfall og øker hastigheten på sirkulasjonspumpen.

Den mest positive da var at de gikk tilbake til samme pris etter å ha lagt 100l av rivningstanken når pumpen gikk kort.
COP forbedres i utgangspunktet når maskinen produserer lav varme. Det er ikke bra at maskinen tar varm hjelp fra kjelen under hver avrimning. Tilsynelatende fungerer maskinen ganske bra uten kjelen. Som sådan drar den vakre fyren - et par tre timers skiver. Gjør det mulig å varme opp noen ganger.

Å øke sirkulasjonspumpeffekten genererer ikke luft, men skiller den. Ja det vil ende i tide. Forhåpentligvis er denne pumpen installert og systemet er trykket slik at systemet er helt overpresset. Det er det som gjør det relativt godt hvis radiatorene kommer ned til bunnen. Økning av rotasjonen ville være fordelaktig for pumping av drift og temperatur, og kunne tillate lavtemperaturfall.

Negativ ved at ingen større lader gjorde det vanskelig å sette. Det varme vannet ser da ut til at det fortsatt er oppvarmet i oljekjelen, selv om det i det minste kan falle av VILP. Kjelen varm og dens tap på bakken hele året. Mest sannsynlig vil det meste av oljen brenne av annet enn kaldt - noe forgjeves. Kjelen lover nå å varme opp hver tining selv om pumpen vil kunne håndtere oppvarmingen.

Ifølge mine gamle målinger forverres ikke effekten av tåke på cellen jevnt, men situasjonen blir mye verre raskt, kort før avfrosting - noe selvfødning begynner tilsynelatende å skje.
Prøv å prøve det ved å vri i sin helhet med fuktig luft. Det kunne ha vært at du ville gå til avrimningen tidligere, men det var tid for den timens slaveri. Når den mengden vann svinger så mye, bare tankene spørsmålet om behovet for det smelter når det vannet ikke er helten. I beste fall kan omtrent halvparten av avrimingsperioden ta tid for å tine is, men til og med i kulde går over 90% til tap.

Toni

standard Naama
Tilbakemelding Score
28
Det er ganske selvfølge fenomen. COP begynner å forverres skarpt ved det punktet hvor cellen begynner å være helt lukket og luften ikke lenger strømmer.
opp Bunn