Varmluftvarmepumper (VILP) COP, kraft og avrimning

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Det er ganske selvfølge fenomen. COP begynner å forverres skarpt ved det punktet hvor cellen begynner å være helt lukket og luften ikke lenger strømmer.
Nibens sjeldne / store celle har ikke tid til å gå inn i dødvåpen, den flate blåseren løper, selv om smeltevannet ville være kjent i litersbutikken. Så jeg har aldri sett det plutselig fading, men strømmen / politiet starter etter avrimningstoppen etter avrimning til moderat moderat og lineært til det er klart tid til å fordøye.

I øyeblikket faller tienden / 15mins fra politimannen, tiende / 10mins i verste fall, slik at politiene allerede slipper 0,5 enheter i avfrostningen av de tre vaktene. I hard frost faller ikke politimannen i det hele tatt (cellen frøs ikke mye).

Selv om det ikke umpitukkoon gå, og deretter slippe en halv enhet er allerede lett å beregne at smelte Kontrakten er verdt i kroner og øre. Derfor er jeg ikke alltid i stand til å forstå denne lysten til å trekke superpages bortsett fra tining. Ifølge min måler er det ikke verdt det. Kanskje unntaket ville være frost -15, som nesten ikke er sett her.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Har du Pamppu måleresultater fra det?
Mulla produserer hovedsakelig ser for seg bruken av domoticziin hvert 5. minutt smittsomme "kortsiktige" data at heivataan etter et par dager, så det verste kjøreforhold målinger minne er avhengig av hva jeg har sett, er det ingen data. Det vil si at noe nytt kommer ut av dagens tid.

Du kan se den nyeste tegningen fra bildet. Maskinen går ut før avfrostingen kom, men strømmen faller sakte. Små tremor er sannsynligvis dimensjonale nøyaktighetsfeil når temperatursensorer kan kaste deltaet tilbake på plass. Tidspunktet for avrimingen er alltid litt bak dem, fordi det er et tilfeldighet på hvilket tidspunkt hvert 5. minutt er dataene en del av avrimningen. Av og til vises avfrosting ikke i krøllene som en kraftforsterkning når den går i mellom 5 minutter.

I dette eksemplet ble kraften falt ved 8200W-> 7300W, med en inngangseffekt på 2500W, noe som betyr at COP smeltet på 3,3 -> 2,9 i tre-gate syklusen.

Utenfor har det vært noe å være rundt -3 eller -4 i det. Sannsynligvis vil politiet et sted kollapse dårlig hvis det ikke var smelting, men det faller nok til å gjøre fordøyelsen selv i det tilfellet. Ikke så mye energi er bortkastet der.

1549187940096.png

Dette sistnevnte bildet viser samme dråpe, men 5-minutters måleintervallet har rammet begge ender akkurat som avfrostningen er avsluttet, og effektspissen gitt av maskinen etter avrimning er registrert ettersom den trekker energien til varmcellen tilbake i sengen før du setter utendørsenheten på viften. Strømspissen er ganske merkbar. På det tidspunktet er det omtrent det samme kraftfallet, idet kilowattklassen er tapt kraft fra den opprinnelige tilstanden til ren cellen. (når du ikke tar hensyn til den første toppen som bare er en kilowatt ekstra for en stund ..)

Selv i midten av denne stigningen er det sannsynligvis en målefeil. Hvis en annen sonde sammenfaller med samme øyeblikk, gir 0,1 for lite og en annen 0,1 for mye, så vil 0,2 delta allerede gjøre 200W feil. Imidlertid er gjennomsnittsretningen relativt flat og lineær. Kanskje noen snøfall vil påvirke noen Tuisku eller en snømann som treffer flyet, kjenner ham ...

Faktisk viser begge at etter første avrimning er de første ca 10 min maksimalt en slik ren celle, på 15 minutter er det allerede en dråpe.

1549188653657.png

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Å øke sirkulasjonspumpeffekten genererer ikke luft, men skiller den. Ja det vil ende i tide. Forhåpentligvis er denne pumpen installert og systemet er trykket slik at systemet er helt overpresset. Det er det som gjør det relativt godt hvis radiatorene kommer ned til bunnen.
Ja det var kjent for å få oljen til å gå. Hvis jeg skjønte at det ikke var det viktigste her, ville 1500l oljetanken være nok i et år (oljeforbruket var under 2000l / år). Nå vil tanken vare i flere år.

Faktisk var det i starten problemer med presset. Når kjelenes varme falt lavere, begynte pumpen å cavit og "utvikle" luften. Jeg tror det var for mye pres i ekspansjonstanken. Filmen ga ikke opp. Når trykket i nettverket ble satt så kult ved det kaldere vannet, gikk trykket i nettverket for lavt da filmen var i feil retning.
Korrigert ved bruk av ekspansjonstanken og justeres på nytt. Hus i en etasje. Nå kan du variere mellom ca 0,5-0,8 (olje kjele meter). Kanskje det burde være litt.

Tror du at hvis det er små rør og pumpehulene, så slutter luftmengden på et tidspunkt? Selvfølgelig kan pumpen fortsatt kavitere selv om det ikke er mer luft. Huh?

Oljepanna rommet er så lite at en større lader ikke kunne passe (jeg tviler på at de ikke ville ha satt de samme pengene). At 100l var akkurat mellom kjelen og veggen. Det varme vannet fade jeg lurte på meg selv. Selv om far pleide å være i oppvarming av (store) lokaler og med iv utstyr før pensjonsalderen, er vedlikehold og design imidlertid to forskjellige ting. Og på en måte, for eksempel, er disse varmepumpe og kvittende ting ganske friske ting.

Rediger: Så ville løfte pumpens hastighet til varmetapet under denne avfrostingshjelpen? Jeg trodde at hvis returvannet var varmere, ville det bedre åpne avrimningen.
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Tror du at hvis det er små rør og pumpehulene, så slutter luftmengden på et tidspunkt? Selvfølgelig kan pumpen fortsatt kavitere selv om det ikke er mer luft. Huh?

Rediger: Så ville løfte pumpens hastighet til varmetapet under denne avfrostingshjelpen? Jeg trodde at hvis returvannet var varmere, ville det bedre åpne avrimningen.
Vel ikke dårlig hvis 1500 l er nok i flere år. Tross alt har forbruket falt ut av tiden.

Ja, luften slutter noen ganger, om ikke ny. Sirkulasjonspumper kaviterer ikke hvis det er noe trykk i systemet. Strømmen kan falle til null, og så har den typisk falt om sommeren. Bare i enkeltrørssystemer strømmer strømmen om sommeren og vinteren omtrent på samme måte. Å åpne termostaten øker bare litt hvis det er en i batteriene.

Det er ingenting annet enn en lader for å hjelpe varmen til å falle ned under avfrostingen. At 100 liter er det minste det fungerer med, men det er ikke i stand til å utjevne dryppingen av varme under avrimning. Reservoaret skal være ganske mye større. Noen 300 liter Kuta kan være nok, 500 liter ville være nok for en stor pumpe. Tilsynelatende tar VILP omtrent 100 liter vann per 1000-1500 l / time, eller ca. 100 liter i en fem minutters avrimning. Hvis varmesyklusen var høyere, ville det være litt varmere, slik at hele varmesyklusen ville være mer effektivt en del av akkumulatoren. Hjelp litt, men knapt fjerne problemet.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Du kan se den nyeste tegningen fra bildet. Maskinen går ut før avfrostingen kom, men strømmen faller sakte.

I dette eksemplet ble kraften falt ved 8200W-> 7300W, med en inngangseffekt på 2500W, noe som betyr at COP smeltet på 3,3 -> 2,9 i tre-gate syklusen.

Utenfor har det vært noe å være rundt -3 eller -4 i det.
Godt bilde. Kraften kan også ha falt da maskinens temperatur sannsynligvis har steget. Her er strømdråpen fortsatt liten. De to første punktene jeg ville avvise fordi det tar litt tid for maskinen å finne balansen. I løpet av 10 minutter kan det ikke være viktig å tåke. Angivelig har maskinen stoppet fordi varmen har steget. I noen grad er det sannsynligvis et spørsmål om hvordan kraften gir seg på det tidspunktet. Regner vanligvis eller forblir uendret. Men elektrisk kraft burde ha økt. Hvis det er noe manøvreringsrom, for eksempel en 5-graders endring i utkastetemperaturen, så skal inngangseffekten ha økt ettersom temperaturen økte. Faktisk bør temperaturstigningen på så mye som 5 grader forårsake at 0,3 COP-tap når det gjelder COP 3 i lav frost. Jeg ville lese den første kurven selv, slik at returet har falt med 10-20% av linjene, eller 2,5 kW. Det ville gi 0,25-0,5 kW. Kraft 3-7%

Så, under disse omstendighetene vil Setänki-timens avfrostningsområde naturligvis også være et behov. Vanligvis får jeg vann slik, noen ganger opptil 3 liter, selv når maskinen kjører på delvis strøm.

I dette sistnevnte bildet ...

Faktisk viser begge at etter første avrimning er de første ca 10 min maksimalt en slik ren celle, på 15 minutter er det allerede en dråpe.
Det andre bildet viser allerede fallende retning. Jeg vil imidlertid også avvise de to første punktene. Effektivitet i begynnelsen selv er klart variabel. Jeg tror egentlig ikke at mye aktivitet vil bli skadet av 10 minutter med frosting. Deretter kan det siste punktet allerede delvis avfrostes? Det vil være 6 poeng i mellom, tilsynelatende en halv time. Den har mistet sin kraft i det, kanskje rapia 0,5 kW, avhengig av tolkningen. Også her kan temperaturen imidlertid ha økt noe i løpet av løpeperioden, siden det i hvert fall under avrimning vil det falle ned.

Pretty Time Nibe gjør de tiner når det på fem minutter kan alt skje.

Denne tynnevalueringen av smelteverkene jeg har laget tidligere har blitt gjort over COP slik at det ikke vil bli feil. Alt i alt er disse smeltingstider fulle av tid og underutvikling. En økning i utbytte allerede ved denne tynningen av smelteverkene ville være minst at 9%, vil jeg si at det ville være 10%, noe som selvfølgelig ville gå tapt på grunn av den svakere operasjonen. Alt i alt, disse tinene har mye kjøretid.

Dette ser ut til å skje med sedgen, slik at når avrimningsklokken kommer til null, begynner strømfallet. Det tar ca 61 minutter for et oppvarmingsbesøk, hvorav minst 5 minutter går fra strøm opp til 40-90 omdr./min. Deretter ruller den før smelting med en hastighet på ca. 40 rpm. Avfrostingen tar ca. 7 minutter, dvs. produksjonstiden går tapt rundt 7 minutter + 1/2 + 5/2 = 10 minutter. I tillegg blir 0,65 kWh elektrisitet resirkulert og 0,13 kWh strøm forbrukes for smelting. At 10 minutter betyr allerede 9 kW ved 1,5 kWh i produksjon + 0,65 kWh tilbakegang = 2,15 kWh tap i total produksjon. Så det daglige avkastningen kunne være i teorien 45 kWh mer hvis det ikke var smelting i det hele tatt. Med COP i tankene er betydningen av dette ikke så stor som plutselig man kan forvente, men kapasiteten til den tidsforbrugende tiden vil gå tapt, spesielt når det trengs.
Senest redigert:

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
ES endret til sirkulasjonspumpe (på grunn av oppstartspigger) Wilo Yonos Pico 25 / 1-6. Med 7W rotasjon ca 700L gjennom varmeveksleren, sirkulerer 12-13 watt med vann ved ca. 900l / h. Ved full effekt eller 40 Watt sirkulerer vannet rundt 1600 l / h. Selvfølgelig danner varmeveksleren en flaskehals ved høyere kraft.

Jeg har brukt i år at den aktuelle innstillingen til laderen ikke blander med ganske helt. Men ganske mange beveger vannet selv ved lav strøm. I den linjen viser både polluen og den separate strømningsmåleren, hvorfra loggeren beregner kraften som produseres av varmepumpen, begge deler ganske like figurer.

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Strømningsmonitoren er 10,5 l / min + -15%. Ganske stor gaffel. Du kan sannsynligvis ikke utlede det over 600 l / t.

Grundfoss side har mange slags krøller. Dette er ikke kjente ting. Ville det konstant hastighet 1 7W om 1000l / h (~ 17l / min)? Eller forårsaker høydeforskjellen en dråpe flyt?
Nominell strøm med en varmepumpe kan være 22,9l / min (like under 1400l / t) så 1 hastighet er nede og 2 hastigheter er godt over.
Motstanden mot at alfa er hovedsakelig forårsaket av varmeveksleren. Avstanden mellom buffer / varmeveksler og varmeveksler kan være 1m. Bunnen av reservoaret har en god andre meter for varmeveksleren.

Sirkulasjonspumpen er den gamle Grundfos UPS 25-40 180. Det finnes pumper av denne type, men de er ikke det samme som denne. 3 strøm (30, 50 og 75W). Produktnummeret er 988014. Det er den andre.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vel, så. Nå svingte onkel til full en syklus ved +1 ° C. Isen fanget 5,05 kg, og det var hvordan det begynte å fungere for resten av tiden. Slike tre kilo med normal kjøretid vil trolig ikke være mye forstyrrelser, fordi maskinen normalt vil operere under delvise forhold under slike forhold. Å bringe +1 ° C til våt vinter er den verste mulige måten å oppsamle frost. Fem kilo avfrosting er allerede litt for langt, selv om tapet av produksjon på grunn av svekket operasjon fortsatt ikke er nok til å akkumulere over 1 kWh i driftsperioden. Fordampningsvarmen begynte å dryppe i slutten av løpeperioden, noe som førte til at fordampercellen allerede kjørte i god fart.

Kjøretid +1 Ast 90 rps.JPG

familiemann

nykommer
Tilbakemelding Score
0
9kw Sanyo Co2 i et stort hus. Går motstander ved ca. null, dvs. maskinen produserer 7-8 kw med kompressor og resten med likestrøm.

Det er enkelt å beregne statistikk for hele varmesystemets COP 1.3 - 1.4. Strøm mot svart forbruk, sammenligning med bare motstanden til laderen til å kjøre osv. Sanyo var på rulle i 10 år til jeg kjøpte stedet og pusset opp den til bakken.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
230
9kw Sanyo Co2 i et stort hus. Går motstander ved ca. null, dvs. maskinen produserer 7-8 kw med kompressor og resten med likestrøm.

Det er enkelt å beregne statistikk for hele varmesystemets COP 1.3 - 1.4. Strøm mot svart forbruk, sammenligning med bare motstanden til laderen til å kjøre osv. Sanyo var på rulle i 10 år til jeg kjøpte stedet og pusset opp den til bakken.
De Sanyas behøvde ikke å få et veldig godt resultat.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det er enkelt å beregne statistikk for hele varmesystemets COP 1.3 - 1.4.
Resultatet har vært veldig beskjedent. Behovet for varme er også ganske høyt hvis 7-8 kW allerede er senket i null null. VILPs kan ikke være så store at en av dem kan dekkes med ære. Beregning av at "system COP" er ikke ganske enkelt hvis du bare har totalt huskonsum og oljeforbruk data.
Er det også et mål i nord?

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
230
Resultatet har vært veldig beskjedent.
Det ble i alle sammen, at politiet 1.4 kunne være et bedre sluttresultat. I tillegg skrek en stor del av disse maskinene og presset bakken i busken og forlot sanyo mannen alene i april.
Og det var ingen billige maskiner.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
I Finland har gruppearbeidene blitt vurdert veldig seriøst og grundig .... og den første gruppens handling blir fortsatt vurdert.

I 2015 var VW-kravet tungt overvekt på grunn av utslippskandalen:
https://yle.fi/uutiset/3-8363449

i 2016 var gruppens tiltak mot caruna seriøst vurdert:
https://maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/yle-carunan-hinnankorotuksista-ehkä-suomen-ensimmäinen-ryhmäkanne-1.138069

i 2016 var det en travel tid da en gruppehandling mot Nokian Tyres ble også vurdert:
https://kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kuluttaja-asiamies-harkitsee-ryhmakannetta-nokian-renkaita-vastaan/729614/

I 2017 tok vi pusten og fant at det ikke var så lett, men flere må vurderes:
https://ess.fi/uutiset/kotimaa/art2359182

Så på en kort måte ... ville det være ganske tenkelig å ha en gruppespørsel for noen varmepumpe når milliarder av droppings nettopp har nådd refleksjonspanelet :)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Har de Sanyon CO2-maskiner prøvd å pumpe ut noe høye temperaturer? Hvis det rapporterte COP på 1,8 @ -15 ° C / 60 ° C er sant, er det ingenting galt med det.

60139

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
230
Det er så gamle ting som ikke vil bli husket, men de visste ikke hvordan man kunne lage kaldt vann fornuftig, men alltid varmt.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Sanyo har en varmtvannsbereder som er oppvarmet. Det tar varmt vann og setter det i nettet, det er den varme man må gjøre.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Om det er ment for andre bruksområder. Tross alt har det vært varmtvannsforhold her før. Som et resultat kan svake politiet og pumpeinterne før tiden skyldes høy temperatur etterspørsel.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Sanyo har en varmtvannsbereder som er oppvarmet. Det tar varmt vann og setter det i nettet, det er den varme man må gjøre.
Sanyo CO2 er en alt-i-ett-enhet: Omformeren brukes til å produsere en standardkvalitet på 4,5 / 9kw, og hele widgeten er opprinnelig beregnet for bading. Det faktum at det har forsøkt å varme husene, er årsaken til Ruasts (CTC), men CTC-intelligensen slutter å selge dem på egen etikett kort.

Kjøretøyet kan erstatte motstandene eller oljebrenneren. Ja, selv COPs naturlige lover vil følge, men det var ikke hva CTC syntes var ment å bli brukt.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Om det er ment for andre bruksområder. Tross alt har det vært varmtvannsforhold her før. Som et resultat kan svake politiet og pumpeinterne før tiden skyldes høy temperatur etterspørsel.
De er designet for å lage varmt vann i et mildere klima enn i Finland. Kuldioksid krever at delta-T er høy og lavere temperatur lav (noen 30 grader begynner allerede for mye). I stedet kan de gjøre det ganske varmt (dvs. langsom strømning i forhold til andre kjølemidler). Laderen bør også få lagdelt. Det ser ut til at det har vært for mye gap mellom fordamperens finer og de finske forholdene. Da har det vært ganske mange elektroniske feil og lignende.

Denne enheten kan ikke brukes på samme måte som andre svindlere, særlig på grunn av den nødvendige delta-T.
opp Bunn