Varmluftvarmepumper (VILP) COP, kraft og avrimning

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: COP, kraft og opptining av vannluftvarmepumper (VILP)

Kjellervarmer sa:
Har Fuji noen egen fabrikkoppvarmet varmeapparat i det hele tatt? Inne i maskinen og i kondensatbadet er det en slik feil at det sikkert ikke vil bli holdt kaldt av varmeren under oppvarmingen.

Nå, isen smelter nå igjen. SaaS se hvor fort du begynner å samle nye igjen.
I min egen High Power-modell har jeg ikke, og jeg tenker ikke engang på å prøve å finne ut om jeg hadde jobbet. Comfort-modellen, derimot, har en flermodell base motstand.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

-13 grader cop 1.8 (inkl. Sirkulasjonspumpe og motstander) når bryteren kommer ut av 40 graders vann.

Huset forblir varmt, pumpen går i ca 2 timer og hviler i 1,5 timer. Maskinen gir ut ytterligere seks kilowatt på begge sider, avhenger av når blinkeren blinker ;).

Pollucomet til oppvarmingsnettet avslører at ca 2,2 kW nå går til huset, inne i +22.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11

pisken sa:
Pollucomet til oppvarmingsnettet avslører at ca 2,2 kW nå går til huset, inne i +22.
Har du så Fujitsu slått på eller oppvarming med bare VILP?

Vi har stort sett de samme tallene, men med litt over to kW vil huset ikke bli 22 grader, med mindre det er Avita, enten ved å forbruke elektrisitet / matlaging eller ved å holde ILP lavt.

Vedlagt på bildet av effekten som er påført oppvarmingsnettet i løpet av de siste 12 timene, viser det også pumpens avfrostning, selv om det er et reservoar. Åpenbart er shuntet raskt nok eller det er allerede på baksiden.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Meget bra Pökö maskin ser ut til å fungere når den ikke var den dyreste. Jeg så igår kveld da frosten var 14 grader. På den tiden hadde onkelen 69 r / s like før avrimning og utbyttetemperaturen var 36,7 ° C. Med den lave effekten er kjøretiden ikke lenger lenge ved -14 ° C, men etter avfrostingen av onkel stikker den full (90 omdr./min.) I mer enn en halv time.

Nå da frosten var 19 grader, kom den frem nytt problem:

Etter avfrostingen var varmen så lav at maskinen hakket. Prøvde å rive ved lave hastigheter (30 til 50 rpm), men gikk da ut. Så prøvde han igjen etter 9 minutter, og situasjonen var forståelig nok enda vanskeligere. Da han hjalp med dinoolje begynte han å spille. Ved ca. -17 ° C synes effekten under operasjonen fortsatt å matche behovet for oppvarming, men med avrimingen er buzzen ikke lenger nok. Etter-avfrostingseffekten økte også 10 minutter. Da frosten ble mer intens om natten, begynte den gjennomsnittlige kraften å bli kort og da mamma åpnet kranene om morgenen, brøt kamelens rygg tilbake. Som sådan er målet oppnådd ved -15 ° C nådd.

Smelteklokken virker også å løpe frem til sommeren, i det minste hvis den inkluderer et besøk. Etter opptining våknet ikke vann til målebeholderen, men det ble allerede oppnådd 0,43 liter allerede kondensert kondensat som allerede var kondensert. Luften ser ut til å ha vært ganske fuktig, 91%, duggpunktet og temperaturforskjellen litt over 1 grad.

Ubevisst måler utetemperaturen med to sensorer, koblet til innendørsenheten og koblet til utendørsenheten. Den andre synes å være minst et par grader kjøligere i kulde, og den koldere lesningen vises i den kurven av bildet. Det har ikke vært mer enn 20 grader frost her, men som med andre målere viste Seths andre meter en lav på -19,5 ° C.

COP 2.3 ved -18 ° C under drift. Avrimning vil slippe det allerede i to. Strøm 10,0 - 10,5 kW (under oppvarming). Med tanke på avfrostingen, kan effekten være ca 8 kW. I løpet av noen få timer med frostbit ville det fortsatt være litt lys hvis du bare fortsatte å gå.

vedlegg

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmer sa:
Meget bra Pökö maskin ser ut til å fungere når den ikke var den dyreste. Jeg så igår kveld da frosten var 14 grader. På den tiden hadde onkelen 69 r / s like før avrimning og utbyttetemperaturen var 36,7 ° C. Med den lave effekten er kjøretiden ikke lenger lenge ved -14 ° C, men etter avfrostingen av onkel stikker den full (90 omdr./min.) I mer enn en halv time.

Nå da frosten var 19 grader, kom den frem nytt problem:

Etter avfrostingen var varmen så lav at maskinen hakket. Prøvde å rive ved lave hastigheter (30 til 50 rpm), men gikk da ut. Så prøvde han igjen etter 9 minutter, og situasjonen var forståelig nok enda vanskeligere. Da han hjalp med dinoolje begynte han å spille. Ved ca. -17 ° C synes effekten under operasjonen fortsatt å matche behovet for oppvarming, men med avrimingen er buzzen ikke lenger nok. Etter-avfrostingseffekten økte også 10 minutter. Da frosten ble mer intens om natten, begynte den gjennomsnittlige kraften å bli kort og da mamma åpnet kranene om morgenen, brøt kamelens rygg tilbake. Som sådan er målet oppnådd ved -15 ° C nådd.

Smelteklokken virker også å løpe frem til sommeren, i det minste hvis den inkluderer et besøk. Etter opptining våknet ikke vann til målebeholderen, men det ble allerede oppnådd 0,43 liter allerede kondensert kondensat som allerede var kondensert. Luften ser ut til å ha vært ganske fuktig, 91%, duggpunktet og temperaturforskjellen litt over 1 grad.

Ubevisst måler utetemperaturen med to sensorer, koblet til innendørsenheten og koblet til utendørsenheten. Den andre synes å være minst et par grader kjøligere i kulde, og den koldere lesningen vises i den kurven av bildet. Det har ikke vært mer enn 20 grader frost her, men som med andre målere viste Seths andre meter en lav på -19,5 ° C.

COP 2.3 ved -18 ° C under drift. Avrimning vil slippe det allerede i to. Strøm 10,0 - 10,5 kW (under oppvarming). Med tanke på avfrostingen, kan effekten være ca 8 kW. I løpet av noen få timer med frostbit ville det fortsatt være litt lys hvis du bare fortsatte å gå.
Å kunne justere ladepumpen regulerer Sanyon CO2-pumpen sin utløpsvarme. Det kan være at frosten ville hjelpe hvis det var mindre rotasjon etter avfrosting, slik at kjøretøyet ville få press raskere enn heisen. Det er en god ide å spørre CTC for denne knebøy, det kan være at enhetens programvare gjør noe dumt, og det ville være en forbedring.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Ja det kan, og maskinen justerer den selv på to måter: Ved lavt strømforbruk (nå 20%) frostsikring når maskinen ikke kjører og utendørs under +2 ° C. Ellers kjører maskinen til 50%. Hvis det bare ville ha det, kunne det justere det. Selvfølgelig kan du sette det manuelt på en mindre og større maskinmeny.

bjørn

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Pumper du fortsatt varmtvannstanken (reservoarmodellen) eller har du også en varmemodell?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Pumpen har fortsatt vært et ladeprogram. Den går i kontrolleren med programnummer 5.

I løpet av dagen så jeg fremdeles på cellens tåke. Nå er frost frosting synlig på forsiden av cellen. I mildt vær kunne det ha vært at det ikke var noe på forsiden av cellen, men fremdeles produserte avfrosten vann, og faktisk produserte det mye. Avfrostingen av dette bildet ga 0,6 liter vann. Utvinningen av vann stiger raskt når luften kondenserer. Utbyttet på mer enn to liter har ikke vært uvanlig.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Det ser ut til at noen frost allerede er rundt -19 ° C. Det er der det ser ut til å hakke. Fabrikkinnstillingen er begrenset til -22 ° C, men la oss se om det blir noen strekninger. Om morgenen var det fortsatt ganske fint -18.8 ° C, men neste tining stiger ikke igjen. Noen få selskaper som ble mystisk avbrutt. Jeg har også prøvd å begrense resirkuleringspumpens hastighet til 50 rpm -> 30 rpm. Til slutt forsvarte "Stop" og "Start Delay" -menyen.

Det må være slik at dette bare er en utetemperaturgrense. Når maskinen smelter, er temperatursensorene en del av dampingen. Når maskinen går kaldt, kan den rotere på sugesiden av maskinen til et punkt der temperaturen faller til en tiendedel, selv om den er helt åpen.

Den endelige smeltingen ga igjen ca. 0,4 liter kondensat.

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9

Kjellervarmer sa:
Det ser ut til at noen frost allerede er rundt -19 ° C. Det er der det ser ut til å hakke. Fabrikkinnstillingen er begrenset til -22 ° C, men la oss se om det blir noen strekninger. Om morgenen var det fortsatt ganske fint -18.8 ° C, men neste tining stiger ikke igjen. Noen få selskaper som ble mystisk avbrutt. Jeg har også prøvd å begrense resirkuleringspumpens hastighet til 50 rpm -> 30 rpm. Til slutt forsvarte "Stop" og "Start Delay" -menyen.

Det må være slik at dette bare er en utetemperaturgrense. Når maskinen smelter, er temperatursensorene en del av dampingen. Når maskinen går kaldt, kan den rotere på sugesiden av maskinen til et punkt der temperaturen faller til en tiendedel, selv om den er helt åpen.

Den endelige smeltingen ga igjen ca. 0,4 liter kondensat.
Når du slutter oppvarming ved -22 ° C, starter -15 ° C. Programmet er feil på dette punktet. Kom i gang med en håndholdt sensor, sensoren er en metallpinne bak maskinen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Her er noen andre magi. Så at -22 ° C grensen er åpenbart ikke full. Det prøver å stille stille, rundene roer vanligvis mellom 30-50 r / s og stopper deretter. Nå var brennerenes varme ikke lenger nok til å løfte den til haugen. Olje er brent i dag.

Hvordan har Remas veier smeltet vann i sine troughs? Jeg har et triks for å samle is. I noen frysende temperaturer på ca 10 grader blir det raskeste akkumulert. Isen samler seg spesielt på kompressorsiden av kondensatoren. Når var den siste Pyry så akkumulert spesielt fort, mindre enn en dag. Etter hvert, når du fordøyer, kan du få det enkleste. Hvis lyet ikke er lagret, vil maskinen ikke smelte seg, men det vil være behov for varmt vann. Vokser og utvider en gang når det kommer ut, spesielt hvis det er en tøff frost. Bare noen få grader frost har jeg ikke møtt.

Avrimning foregår i henhold til klokken etter 60 minutters drift. Når frost er femten grader, kan smelteintervallene være flere timer.

vedlegg

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Min svigersønn smeltet dem i 10 pakker bare med en slede. Opplevelsen av null i sjelen rushes tre ganger. Olis ville gjerne vite algoritmen for quilting.

Dt mindre enn 6 og satt ca 7kW eller mindre. Kakkonen's booth gjør vondt vondt. Kanskje litt mindre.
38 bunn av lader, 44 topp. 40 starter for radiatorer, mindre for gulvsirkulasjon. En liten varmekurver i et lite skritt.

Maine motstander griper inn i spillet (jeg slår ned håndtakene før det er travelt). Bare sniffing tett, mummy tilberedt (vindusspalt og topp / hette), brukt varmt vann, kjølig kjølig rom (ca. 3 kubikk betong) ønsket gulvvarme ...
Vel, den svenske mannen er fortsatt her. Snart blir den slått av. Kalkulator for å starte hysterese i tre.
Det vil si at hvis Jupiter-dekkene er i riktig posisjon, så er det nok for 10 frost ainak med de nåværende radiatorene. Hvis du virkelig ville gjøre et batteri trick ... Og tapetet (ekstra isolasjon) kan gjøre en million. Det er ingen gulvvarme.

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det var også nødvendig å besøke verftet å se og fotografere en av fujcottens opptining. Når det smelter og cellen blir ren. Cellen vil ikke frost ned til bunnen, men noen inches vil forlate en ren celle før bunnen. En flamme for å forhindre frysing fordi ulti i stallene krevde smelting av kabelen for ikke å fryse hele cellen.

Det vil starte igjen snart, men det tar litt tid før kraften begynner å komme. Jeg tror at tiden er justert, men er standard med innstillingene.

Jeg hadde en ladingpumpe med en liten n.1m3 / h løfter litt 1,3m3, så den beste lesningen jeg la merke til var 10,6kw, men normalt var en 9,3-9,7 kw pumpemodulasjon i 100% sluttfasen jeg så på i 42 graders vann. Jeg merker at pumpen justerer omdreiningene, etc. når sirkulasjonspumpens hastighet er rust, så det er mulig at den skulle ha ventet på en bedre verdi et øyeblikk før måling. Fett ned til -10,5 grader og last til ~ 50 grader.

Fujitsu laster ikke opp laderen på hastigheten ... Hvordan styrer den den med andre merker?

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Det er fantastisk for oss at slangen som er drenert av slangen, har tatt vannet bort, selv om frosten har vært 14 grader. Imidlertid er oppvarming i slangen ganske svak i slangen.

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0

pisken sa:
Det er fantastisk for oss at slangen som er drenert av slangen, har tatt vannet bort, selv om frosten har vært 14 grader. Imidlertid er oppvarming i slangen ganske svak i slangen.
Jeg har også satt meg selv en ferdigstilt selvaksistent smelttråd når den var på hyllen. Jeg tror det var 14w / 10C?

Jeg fant informasjonen:

Spenning 230V AC 50Hz, 16A
Driftstemperatur -40 ° ..... + 65 °
Strøm 10W / m
Passer til bruk i rør opp til 35 mm
Egnet for drikkevann
Gummi tilkoblingskabel HO5RN-F 3 x 1,00 mm2, 2 m
IP44

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Tom1s sa:
Fujitsu laster ikke opp laderen på hastigheten ... Hvordan styrer den den med andre merker?
Onkel endrer ikke den i normal drift. Bare når det er fare for frysing (temperatur under + 2 ° C), vil den bruke det kontinuerlig til 25% dersom maskinen ikke kjører. Ingen is med is.

Som sådan blir det nå gjort en prøve. Brenneren og onkel forblir på isen. Nå om kvelden da frosten smutte bort, brenner brenneren ut og igjen igjen i en 15 grader frost.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Så jeg bytte ladepumpestyring fra økologisk direkte til kompasskontrollrelékommandoen. Aparirele Foreign.
Videre leveres smeltevannsinnsamlingspostene av babyens servant. Ny kunne ikke være mer sexy å stille inn.
Toi ku not o nordikmalli, ni er ikke en fabrikk gjennom. Hvis etset fra etanolen ble plukket opp og brettet ut, eller fra fellen. Tåpelig, rammen strålen på vannet drenering skrik. Og hvis silikonblokken er den siste. Eller gå ned til plast ...

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9

Vi bruker program nr.3 (Ecoair 420), fungerer bra. Avfrosting av vann går inn i dreneringsrøret, røret er godt isolert, i tillegg til elektroutladning, ingen problemer, med smeltevannet til noen av de 3 pumpene. Alle tre av IVLPene er skjermede, som selvsagt påvirker alle aktiviteter. Program 3 smelter etter temperatur.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Du må prøve andre programmer å prøve ut. Kanskje de er noe mer avanserte. Mr Karkuhi anbefalt å prøve.

Det kondensatet er et mirakel ting. Problemet er navnet på det eget karet på maskinen, og jeg tror ikke at vannuttaket ville være verdig til hvordan isen kommer til karet. Kanskje de forskjellige programmene smelter annerledes, eller de nyere stammer bare med det badet for å få et pluss etter A.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Knapt programmet er viktig.
Lyst inn utendørs enhet avrimning, selv uten økologi. Jeg tok spurven til å svare 110 med litt angst, det vil si en oppdatert versjon med to temperatursensorer i cellen. 111 Originalet var et kapillært termoelement.

Er vi alle tre ctc-brukere?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Dette er hva min COP-kurve er som. Jeg ville forklare dette selv med klokkene. I kaldere faller den relative betydningen av smelteverkene når maskinen kjører med høyere kraft. Utbyttetemperaturen er innen et par grader ved 36 ° C.

Gulvvarme øker svingningen, spesielt når været skifter raskt og etter litt frost, skaper det gode COP når gulvene fremdeles ermer etter frosten. Den faktiske varmen etterspørselen av kjellervarmen kan ha vært litt lavere i sensommeren også enn COP.

vedlegg

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Jeg forstår kapillærsmelten og brakte den oppdaterte kragen bak tiden. Det er omtrent hver time. Og som mål etter avrimning +10 eller ikke, når viften blåser igjen. Det vil si at cellen er varm og tørr, bare teoretisk. Gjorde håndbøkene selv smekk ...

Av en eller annen grunn, nå har vi 4 hysterese oppstart, så null-dekk messe nesten 3. Jottai 9kW satt på. Det var et stoppested med 3 hysterese - 10 min start og mindre enn tre stopp. Kvartalsbesøk på Nelonen. Dt Välil 8 klasser - Hippie choke Line Adjustment.
Eioo før tommosu-kampen. Hvis du skulle lage dyr ...
Spennende. Veldig spennende.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Hva i helvete av dette. CTCs løsning på kondensasjonsfrysingsproblemet var å sette oppvarming på hele tiden! Boileroppvarming ved 50 W er usannsynlig å forbedre COP, men hjelper selvsagt med smelting. Tidspunktet for oppvarming av badet ble økt bare etter avfrostingen, ikke før avfrostingen. Det er ingen forbedring i klokken avstøpning heller. Den kondensatoren er i et så attraktivt sted at det ikke ville være verdt å varme det hele tiden. Av en eller annen grunn kan det ikke varmes opp før avrimingen. : '(Taisi flyr også fordelene fra A til brikkens sfærer. La oss se om det kommer til å varme opp om sommeren. På bildet nedenfor har kondensatorvarmeren vært på for bare å tine opp + 6 minutter etter det.

Det kan være noen skjulte muligheter i de metalliske delene av det skapet, hvis de skulle bli brukt på en eller annen måte. Unødvendig avriming og etterfølgende rushes er et gjentakende problem som spiser kapasitet og COP og driver maskinen til en mindre grad av behov.

Hvordan kan ting som disse glatte tingene i den myke hansken være så vanskelig. Noen ganger, i disse programmene, føles det at den største hemmeligheten er deres enkelhet.

Hvis jeg husker riktig, hadde maskiner av forskjellige merker ikke blitt blåst opp selv i flere timer med avrimning under gunstige forhold da isakkumuleringen var lav. Ferdig kontrollert opptining kan tilsynelatende oppnå enda flere titalls forbedringer i effektivitet, hvor beskjeden jern produserer en gyldig total COP. Med et sett med null-null smelting spises en hel enhet av COP. Hvis maskinen kjører med full effekt i en time, vil det trolig gjøre mindre enn en halv time med strøm.

han sa:
Jeg forstår kapillærsmelten
Hva er kapillær lukking?

vedlegg

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Kjellervarmer sa:
Hvordan kan ting som disse glatte tingene i den myke hansken være så vanskelig. Noen ganger, i disse programmene, føles det at den største hemmeligheten er deres enkelhet.
Jeg kan ikke si noe annet, prøv det. Jeg lurer på at det vanligvis fungerer så mye at det tør å selge. Det er mange situasjoner som kan hanskes, og uten feil og tankefeil. Selvfølgelig kan noen av funksjonene være lette å fikse, men dette ikke-eksisterende markedsområdet oppfordrer ikke til ytterligere komplikasjoner.

økonomisk

Venter på den kalde vinteren ...
Tilbakemelding Score
7

Med Fujitsu slamming, tining er som påkrevd, på maksimalt 3 timer 30 minutter og minimum 30 minutter under -22 C stråler som sjelden finnes. Ved null, når fuktigheten er maksimalt, bør avrimningen være ca 40% av effekten på omtrent hver time.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Det er en meny på maskinen som sier det
Brann S / H = -0,7 / 25,3 (24,3)
Kan noen si hvor dette S / H refererer og hva sier det?

Andre opplysninger som kan hjelpe deg med å spore:
Utenfor ° C -5,7
Varmegass ° C 67,2 / -8,4
LP inn / ut ° C 33.5 / 36.3
Fordamper ° C / bar -8,3 / 2,4
Kondensator ° C / bar 41,3 / 14,9
Ekspansjonsventil 26%

Trips på maskinen 37 r / s, kort før avrimning.

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9

ctclampo.fi er ansvarlig for alle forhold relatert til ctc. enheter, at spørsmål og mulige reparasjoner håndteres der, i hvert fall når garantien er i kraft.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Eh, kapillær smelte. Det vil si, kapillærtermostaten måler passasjen av cellen uten varme og timen (flammemekanisk) klokken lukker / bytter til null for flect / quadriceps, og utfører en avrimning. Klokken vekker opp når strøm går gjennom. Jeg vet ikke sikkert. Når det såkalte elektriske bildet ser ut, kanskje det åpnes. Toiha var opprinnelig koblet til Päivi-programvareverkstedet, som er kodingen av datasmeltingen (det vil si to innlegg for cellens termiske sensorer og datamaskinen for å stoppe flectet ...).
Så all mosset unngikk ikke oo's bug. Feilene kan skyldes utviklingsbuggen.
Likevel brakte det fremdeles smelter, knapt den eneste enheten i verden som ble testet.

Og softahan bør jobbe på den våte kysten og cob ørkenen. Gjør det til et kompromiss.

Jeg har sannsynligvis aldri hatt en garanti.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

han sa:
Og softahan bør jobbe på den våte kysten og cob ørkenen. Gjør det til et kompromiss.
Jeg antar at disse nå kan forventes å fungere i Finland, eller hvorfor de da selges hvis det ikke er noe forsøk på å få dem til å fungere. I programvaretilpasning er mulighetene mye større enn å matche samme mekanikk til alle de forskjellige forholdene. Disse fremtredende argumenter står nå klart ikke dagens lys. Tross alt, det er fortsatt oppvarmet og synes nå å forbli en smelte - om enn tvilsomt.

Så vet hva som ligger bak det tining hysteri. I alle fall fører bortkastede nederlag til dårlig ytelse. Hvis fordamperen noen ganger skjer for å samle frost under besøket, vil den ikke bryte den, men vil kreve en lengre avrimning. Den nylig mislykkede avrimningen og isblokkene de forårsaker, bryter fordamperen. Energiforbruket av avfrostingen avhenger klart av mengden is som akkumuleres, selv om frosten også øker forbruket av smelteenergi betydelig. I praksis vil avfrostingen av en nesten frostfri celle ved 15 ° C til og med forbruke mer energi enn avfrostingen av en solidt deflatert celle ved null temperaturer. Nesten halvparten av energien som tas av avrimningscyklusen på null-syklusen kan forbrukes ved å smelte is, men når frosten blir strammere, faller denne andelen under 5%. På et mildt vær ville det være fint å ha en liten delbelastning, men etter resten pauser som du har organisert, må du være tyngre.

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9

CTC 420 smeltet 7 ganger i løpet av de siste 12 timene kl 12.12.16, gjennomsnittlig utetemperatur var ca -6 C-grader hver 3.5 time. Avrimningsintervallet endres i henhold til utetemperaturen.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Kjellervarmer sa:
Jeg antar at disse nå kan forventes å fungere i Finland, eller hvorfor de da selges hvis det ikke er noe forsøk på å få dem til å fungere. I programvaretilpasning er mulighetene mye større enn å matche samme mekanikk til alle de forskjellige forholdene. Disse fremtredende argumenter står nå klart ikke dagens lys. Tross alt, det er fortsatt oppvarmet og synes nå å forbli en smelte - om enn tvilsomt.

Så vet hva som ligger bak det tining hysteri. I alle fall fører bortkastede nederlag til dårlig ytelse. Hvis fordamperen noen ganger skjer for å samle frost under besøket, vil den ikke bryte den, men vil kreve en lengre avrimning. Den nylig mislykkede avrimningen og isblokkene de forårsaker, bryter fordamperen. Energiforbruket av avfrostingen avhenger klart av mengden is som akkumuleres, selv om frosten også øker forbruket av smelteenergi betydelig. I praksis vil avfrostingen av en nesten frostfri celle ved 15 ° C til og med forbruke mer energi enn avfrostingen av en solidt deflatert celle ved null temperaturer. Nesten halvparten av energien som tas av avrimningscyklusen på null-syklusen kan forbrukes ved å smelte is, men når frosten blir strammere, faller denne andelen under 5%. På et mildt vær ville det være fint å ha en liten delbelastning, men etter resten pauser som du har organisert, må du være tyngre.
Jeg har fulgt vår Ultin tining mer enn fire år, og ja ville være mye rom for forbedring. Dette er nøyaktig hvordan utstyret som ble opprinnelig laget for kjøling, er oppnådd med programvaren, slik at den også fungerer i Arktis.
For eksempel, i et null-gradermiljø når cellen er fast frostet, gir enheten fortsatt varme til COP 2-verdien - nokså nok. Varme strømmer gjennom frosten. Enheten smelter imidlertid hver time. Kan forlenge avrimningsintervallene. Mens det er rundt +3 grader Celsius, bryter cellen ned og opptining skjer en gang i timen. Til tider, jeg lyktes i å redusere sperren for derved å redusere strømmen til enheten og cellen forblir i en smeltet tilstand, kan det være bra å gå ut her og copeilla mer per ett rør.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Ved null hastighet faller avfrostningen COP fra ca 4 til 3, kanskje til og med under. Hvis det var et reelt behov for å smelte rytmen, ville effektiviteten bli bedre på mange fronter. En 6,5-minutters avfrosting for en 3-timers oppvarming vil ikke lenger gjøre en stor kutt, selv med en liten belastning. I dette tilfellet ville det størkne en utmerket COP.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmer sa:
Ved null hastighet faller avfrostningen COP fra ca 4 til 3, kanskje til og med under. Hvis det var et reelt behov for å smelte rytmen, ville effektiviteten bli bedre på mange fronter. En 6,5-minutters avfrosting for en 3-timers oppvarming vil ikke lenger gjøre en stor kutt, selv med en liten belastning. I dette tilfellet ville det størkne en utmerket COP.
Avrimning med null nuller er ofte tidkrevende og mange kjøretøy er i stand til å dømme godt når det trengs og hvor lenge det skal fordøyes. I mine egne målinger kastet de Argot thaw akkurat som COP-kurven begynte å dykke (så lenge temperaturen var over -8C).

Jeg tror at disse enhetene ikke har et avfrostingsproblem, men et kontrollproblem: enheten kan godt huske hvilken kraft som kjørte før avfrosting og ta den til etter-tøysyklusen, da ville det ikke være unødvendig is. Hvis det er en sjanse til å begrense kraften i vintreet, ville det være en ganske stor fristelse å legge til noen til Arduino eller Raspi som ville ha en passende øvre grense for at maskinen skulle lede sjåføren.

I frosten, disse programvare beslutningstakere neppe forestille seg at cellen må tine isen på klokken. I de Argoissa gjentas hver halve time pakkassulatus er svært kort, men selvfølgelig er det ikke varmer når contraption.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Jeg har også lagt merke til at det i mange tilfeller Ultista ville få betydelig mer kraft og coppia. Men vil det være at produsenten også tar hensyn til eventuelle klager og laster ikke enheten nær maksimum. Holdbarheten øker på bekostning av produktiviteten. Ultis har inntrykk av at de bruker delkvalitetsdeler som har blitt forlatt på kvalitetsproduksjonslinjer under kvalitetsprøving.
I tillegg bruker de gamle komponenter, for eksempel har utendørsenheten en Toshiba 8 Bit Microcontroller TLCS-870 / C-serie TMP86PM46NG som en mikrokontroller som sier "Ikke anbefalt for ny design".

Ved hjelp av denne typen enhet kan enheten fungere i mange år, men det ville være mye rom for forbedring av effektiviteten.
La oss ikke likevel, jeg er veldig fornøyd med denne Ultiin av slikt. Det var billig (ca 1700, - EUR) og betalt tilbake på litt over et år.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

VesA sa:
Avrimning med null nuller er ofte tidkrevende og mange kjøretøy er i stand til å dømme godt når det trengs og hvor lenge det skal fordøyes. I mine egne målinger kastet de Argot thaw akkurat som COP-kurven begynte å dykke (så lenge temperaturen var over -8C).

Jeg tror at disse enhetene ikke har et avfrostingsproblem, men et kontrollproblem: enheten kan godt huske hvilken kraft som kjørte før avfrosting og ta den til etter-tøysyklusen, da ville det ikke være unødvendig is. Hvis det er en sjanse til å begrense kraften i vintreet, ville det være en ganske stor fristelse å legge til noen til Arduino eller Raspi som ville ha en passende øvre grense for at maskinen skulle lede sjåføren.

I frosten, disse programvare beslutningstakere neppe forestille seg at cellen må tine isen på klokken. I de Argoissa gjentas hver halve time pakkassulatus er svært kort, men selvfølgelig er det ikke varmer når contraption.
Starten med avfrosting kan godt være basert på forskjellen mellom utetemperatur og celletemperatur.
På bildet nedenfor, en prøve av denne dagen. Den laveste grønne er temperaturen til cellen. Når det går tilstrekkelig lavere enn utetemperaturen, kan avrimningen begynne. Spesielt om vinteren, når det er rikelig med frost, men luftfuktigheten er lav, forblir cellen klar i timer. Ulti smelter imidlertid med intervaller på omtrent en time hver annen time. Det er en algoritme i den.
Den neste blåen fra bunnen er utetemperaturen og den øvre blåen er i varmeveksleren til innendørsenheten dT.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Den samme logikken jeg foreslo til CTC. Forklaringen var at det brøt ned varmetapet som skyldes avfrostingen og ofte strammet det så mye at det kjørte varmen til stoppgrensen. Det er der det gode underskuddet er når du kjøler kjelen til startgrensen. Det har vært konsekvent så stabil på frostsiden at det ikke er tid til å stoppe seg selv. Imidlertid kan noen avfrosting utelates av den stilen når du kjører for kortere tid og med større kraft.

Strømbegrensning er en god måte hvis temperaturen er stabil, men nå har utetemperaturen svingt så drastisk at det har blitt tvunget til å gå fritt. Men når rotasjonshastigheten er begrenset, lar onkel deg vente på at tappene runde er veldig tøffe. Tilsynelatende starter nedadjustering av strømmen etter avrimning bare når temperaturen har overskredet settpunktet litt. 50 r / s er den laveste hastigheten der strømmen kan begrenses i menyen. Etter en fullstopp tar starteren også noen sekunder for å tørke feilen. Denne feilen kommer aldri når maskinen er ledig.

Det er også lyd forbundet med tining. En del av dette hører ikke til, men når frekvensen endres, føles det tydelig hva som skjer. Selv når det kjører, kan du også lytte til kjeleområdet for å se om det kjører eller ikke. Når rundene stiger eller faller, vil de to sidene av avrimingsprosessen være litt metromorfe toner.

Oppvarmingen er tilstrekkelig for en ganske lang frost for å produsere den nødvendige varmen. Tabellen under viser maskinens rotasjonshastighet og den tilsvarende utgangstemperaturen noen få minutter før avrimningen. På den tiden svarer avkastningen på disse rundene til behovet for oppvarming. Smelting øker hastigheten, og etter hvert som frosten blir strammere, blir den lange kjøretiden (90 r / s) forlenget raskt og ved ca. -15 ° C trekker den allerede nesten hele syklusen.

0 ° C 27 rpm, 5 min før smelting, 36 ° C
-5,2 ° C 43 r / s, 1 min før smelting, 36,3 ° C / 33,0 ° C
-12,4 ° C 65 rpm, 2 min før smelting, 36,6 ° C
-14,3 ° C 69 rpm, 3 minutter før smelting, 36,7 ° C
-14,9 ° C 79 rpm, 3 minutter før smelting, 36,9 ° C

Mitsu gikk også for å tørke våren uten tørr vær da det ikke var noen opphopning på dagtid. Det var ikke så mye nå, men kanskje noe som fem grader. Om natten frost igjen 15 grader, og i løpet av dagen noen grader. Smeltingen startet om natten, og da var det noe i cellen da temperaturen var nær duggpunktet. I alvorlig frost accelererer smeltrytmen igjen til en av klokkerne, samtidig som avfrostingen avtar. Så det er over det MHI.

Håper å leve fortsatt, at smeltingen fortsatt kan være bedre egnet til den faktiske tining. En gang har jeg ikke lagt merke til at ved en temperatur på mindre enn +3 grader, bør det være en avvik fra klokken, for eksempel ved lav strøm på grunn av et besøk. Rema har i det minste sterke tegn på en fungerende logikk.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Mitsu har selvsagt en smeltet logikk av høy kvalitet når du kan rotere fritt i tørr frost. Ulti smelter, selv om det er en ganske klar celle i kulde.

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Ja, jeg har disse i sin egen selvkontroll programvare tester har funnet ut at ja det er en god tørt vær enten spin på en noen ganger på grunn tine bare oppsamling av olje. 3-4 timer er ganske bra maksimum.
opp Bunn