Vann-til-luft varmepumper (VILP) COP, kapasiteter og opptining

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vs: Vann-til-luft varmepumper (VILP) COP, kraft og opptining

Herfra begynner det å bli mer betydningsfull i betydningen av tining. Varmt behandler når det tines. Resultatet avhenger av objektet, fordi tiden og energien som kreves for avfrosting, er omtrent det samme og med en høyere belastning (klokke) blir signifikansen av avrimningen mindre. Under ca. -15 ° C er onkel flush med meg.

Det øyeblikkelige COP-området er større i denne figuren fordi målinger er blitt gjort med forskjellige hastigheter, og dette vil få noen effekt på resultatene, spesielt i temperaturområdet hvor maskinen kan produsere ved lavere produksjon.
Av en eller annen grunn er det så stor variasjon i daglig COP. En del av dette forklares av de raske temperaturvariasjonene. Bruk av vann er ikke sannsynlig å være av stor betydning, da overheters strømforbruk er i størrelsesorden 5-8 kWh / d og andelen vannfading er av samme rekkefølge.

Mindre belastning på null vær -> god øyeblikkelig god COP -> høyt avrimnings tap => passerer daglig COP

vedlegg

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77

Det er litt rart for meg at 0 + spolene ikke er tykkere og tining ikke avviger mye fra den faktiske + grader, når det ikke er noe å bli tint, selv om klokken fortsatt kan gjøre noe lurt i disse temperaturene.

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pluss smelter cellen i seg selv i lang tid ... før du kan fortelle det

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Tom1s sa:
Pluss smelter cellen i seg selv i lang tid ... før du kan fortelle det
I henhold til håndboken har Nibe F2120-serien "passiv avrimning", det vil si, pluss smelter det avfrost ved å skru av stallen, men forlater utendørsenheten på. Frosten brukes da til å sykle smelteenergien med et kompass. Ganske smart ...

Min eldre F2025 gjør ikke det trikset, selv om det ville være bra når på / av begynner å samle is med noe veldig kult pluss.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Jeg la til et "Power Forecast and Reality" -bilde til samme melding. Den er basert på en fiktiv COP-kurve, som er grunnlaget for lønnsomhetsestimatet, mot hvilket daglige resultater sammenlignes. Det vil si at når kraften er over prediksjonskurven, har maskinen utført dårligere enn forventet. Rødt modellert varmebehov.

Jeg tror at resultatene av den ekstreme frosten vil bli forsterket av et lite skifte av oppvarming til varmere luft. Frosttoppene har vært svært kortvarige, og det resulterende underskuddet er så lite at det ikke krever andre tiltak. Manglende tiende i varmegrad smelter deretter med mindre frost selv i løpet av samme dag. Nå har det vært ganske jevn varme i noen dager, og disse punktene er dessverre dessuten på sin egen kurve over forbruksprognosen. Justeringen er ganske riktig da romtemperaturen har ligget innen en grad. Kjelleren har kjølt ned i noen grader om sommeren, men på kort sikt er det nesten ingen temperaturendring.

Så bildet er der i forrige innlegg slik at det kan være enklere å se på samme tid. Jeg vil gjerne høre hva du kan avlede fra disse åndelige produktene?

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

pamppu sa:
I henhold til håndboken har Nibe F2120-serien "passiv avrimning", det vil si, pluss smelter det avfrost ved å skru av stallen, men forlater utendørsenheten på. Frosten brukes da til å sykle smelteenergien med et kompass. Ganske smart ...
Med bare et lite pluss smelter sensoren ikke lett med bare en vifte. En halv time utenfor blåseren tar det samme store 2 min kompasset.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Slik pleide du å leve med ILP før og nå med onkel. Delvis oppvarming med oljepanna utvider ILPs spredning, selv om ILP fortsatt kan varme opp gulvet.

Forbruket begynner å splitte på egne veier fra ca +2 grader Celsius. På sommeren har strømforbruket økt i den nåværende situasjonen fordi vannet oppvarmes av en pumpe + motstand, og i tillegg spiser onkelen ca. 70 kWh i uken for oppvarming av kjelleren.

vedlegg

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9

Utetemperaturen var + -0, opptining 14 ganger i 24 timer. Under avfrosting ledes vann til bunnen av akkumulatoren slik at den ikke avkjøler toppen av akkumulatoren, så vel som når utendørsenheten står, var cellen veldig tåken til null før den ble avfrost, i det minste ikke lenger.

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0

Har noen i pumpen virkelig ekteparametreberegning? Fujitsu-menyene ville ha plass til en energimåler, men det minner deg om å gjøre noen kaliko selv.
Modubus energimåler med kontinuerlig lesingsintervall, elektrisk meter med pulser eller modbus og.logic telling ... kan bare bli for dumt.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Unødvendig å gjøre min egen tråd om emnet, måtte poste her. Det vil si den lille Suzumi 10 VILP-effektiviteten med 28 C vann, 76 oppvarmingssykluser, inkl. I tillegg er en typisk øyeblikkelig COP-kurve over en periode.

vedlegg

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Strøm 33,9 ° C, return 42,5 ° C, innspill om 3,4kW, utgang ca 10kW, pluss side. Flow rundt rekkefølgen på en terning. Måned 86 ° C, med et par synlige dryppelinjer i cellen.

Så akkurat nå situasjonen. Ed defrosting skjer ikke - nå var det nesten 40 minutter, dømme etter toppvarmetimeren.

Grip på bunnen av akkumulatoren og varm opp. Startføler øverst på laderen og stopper midt på laderen. Starte hysterese 1 ° C. Når sentrum av akkumulatoren er justert med den ytre kurven ved målet, er den øvre delen over en grad. Bunnen av reservoaret forblir rimelig konstant. Nå var tanken 34-34-42 og stoppet 37. 36 blitt den øvre varmen av brannen gikk ut.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Jeg gjorde sånn med målingene manuelt over et par avising. Det er ikke en merkbar endring i COP, men det kan vel sees om du trekker med denne typen fuktig mal, full av is for å akkumulere riktig. Onkel med en inverter, bruk av omdreining, og spesielt effekten, gjenspeiles noe i COP. Det er ingen merkbar forskjell mellom frost og full kraft eller bare halv strøm, men i varmt vær er det en forskjell når den mest effektive er høyere. For Suzum synes smeltingen å ha vært en nødvendighet.

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

Så hvilken COP er bedre ved lave eller høye hastigheter i varmere vær?

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Min egen overvåkning av intermittent drift er begrenset til ekstern strømmåling, men bare nær -10 C frost kan være grensen for intermittent drift. Hvordan ser andre ut? ILP-omformeren var mye bredere enn VILP ved konstant varme. Nå går vi en time, når vi får 6-13 kW kraft, og jeg setter hysteresen ned til ca 7C, 45C. Måling i henhold til rent vann, dvs. underoppvarming.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Det er 11 timers kontinuerlig + 3- + 4C løp uten avriming. Går til pause, hysterese er returvannet ved + 0,5 C termarinnstilling, vel se at peisen ble brent 4 timer siden ..:)

Bølgebevægelsen kommer fra en 10% endring i omdreiningstid og skulderkretsen går åpen, faktisk ser det ut til å komme fra det meste av svingen. Mengden vann dråper fra 700l / h til> 500l / h når varmen stiger. For energieffektivitet kan det være bedre å øke grensen for minimumsgrensen litt. Her er en ganske rudimentær stomp, ikke optimal for lave svinger.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Det var så mye eksperiment at jeg byttet "laderen" sensoren på bunnen av kjelen. Der oppvarmes det ikke med humle og forårsaker overoppheting. Nå ser det ut ~ det samme som å gå til pumpen => etter opptining kommer det bare med en varmetopp, men det kommer ikke til bunnen, og maskinen fortsetter å løpe. Ta et par grader av fellen for å kompensere for endringen i måleposisjon.

La oss bare ta en ekstra start i forbruksporing. Jeg har min algebra viser prognosen til slutten av måneden, selv etter den første dagen i måneden. Når disse været forandrer seg, kan det ikke virke som en stor forskjell, du ser slik ut i første halvår. De endelige tallene vil da bli funnet i bruksrapporterne med tiden.

Måned t (° C) CTC Elektrisk Lader CTC Produksjon COP COP2 Olje Total

August .... 15,0 287 kWh 170 kWh 1422 kWh => 4,96 3,12 0 kWh 1,591 kWh
September .. 9,7 468 kWh 154 kWh 2203 kWh => 4,71 3,54 0 kWh 2 357 kWh
Oktober .. 2,3 993 kWh 163 kWh 3708 kWh => 3,73 3,21 0 kWh 3 870 kWh
November -4,2 1675 kWh 245 kWh 4501 kWh => 2,69 2,34 20 kWh 4 767 kWh
Desember .. -5,9 1909 kWh 176 kWh 4768 kWh => 2,50 2,29 156 kWh 5,099 kWh

Totalt +3,4 5332 kWh 907 kWh 16601 kWh => 3,11 2,66 176 kWh 17 685 kWh

COP inkluderer varmepumpe og ladningssirkulasjonspumpeforbruk, CTC-utgang beregnet på grunnlag av varmebehovskurve
COP2 er et referansenummer for f.eks. Geotermisk varme. Det inkluderer også forbruket av en vannforsterker som strømforbruk.
Energi produsert av olje påvirker ikke beregningen av COP. COP beregnes for tiden varmepumpen har vært i drift

I november ble kjelen tilberedt med en oljebrenner i forbindelse med en spolreparasjon. Bare i desember var oljen nødvendig på grunn av frosten.

Heh! Ifølge SavonPowers overvåkning, fra begynnelsen av juli til slutten av desember, vil strømforbruket øke litt under 4.000 kWh fra året før. Ikke et dårlig resultat i det hele tatt. Kan se hvordan vi kommer gjennom våren.

R290

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

I disse smeltingsautomatiseringsarbeidene kjørte jeg selv inn i den åpenbare "uret-kontrollen" for VILPs.Bare kniven og settet mangler!

http://teplonasos.in.ua/files/CTC_EcoAir_520M_ins.pdf
http://hilaris.ee/sites/default/files/CTC%20EcoAir%20115-125%20400V%20manual.pdf

I CTCs 11x-håndbok er eggeklokken fortsatt offentlig synlig (bildet), men i 520M-modellen utelatt (?) Fra monteringshåndboken.

Egg klokke innstillinger kan ses fra den justerbare basen skruen eller deaktivert (på / av) med litt DIY!

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Senere er det imidlertid blitt erstattet programmatisk. Skjermen vil gå ned i smelterklokken i løpet av minutter. Cellen kommer med en elektrisk sensor som jeg tror kan ha noe å gjøre med å starte og stoppe avfrostingen. Av og til, når utetemperaturen faller, kan du se hvordan avfrostingen beveger seg til klokkeplanen når temperaturen nærmer seg null.

Selvfølgelig, det er a) automatisk og b) noe behovsbasert er merkbart ;D

"CTC EcoAir 520M er utstyrt med automatisk avriming, kun på forespørsel"
http://ctclampo.fi/files/leaflets/17008264.pdf

Den mekanikeren kan ikke være verdt å deaktivere i det hele tatt, men klokkefrekvensen bør man manipulere på en eller annen måte.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Så det er hvordan kapillærtermaren om smeltende hash jeg fortalte meg.
Så nå, bryr du deg om to sensorer i cellen? Det er ingen bevis for tid. 110 modeller svarer. Programmets finalitet er ikke kjent. Eggklokken kan ikke lenger brukes direkte når datamaskinen for tiden styrer viften.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Den beste effektiviteten oppnås ikke ved lavere omdreininger, selv om dette er sannsynligvis mer relevant for vann-til-luft varmepumper enn konvensjonelle.

Jeg kunne kjøre løpestestene med jevn hastighet, nå at det er en flat nullrulle. F.eks. 20% - 40% - 60% - 80%, flere løp per konstant effekt. Dette gir den gjennomsnittlige fordampningstemperaturen og øyeblikkelig effektivitet så vel som gjennomsnittlig effektivitet.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Designer75 sa:
Den beste effektiviteten oppnås ikke ved lavere omdreininger, selv om dette er sannsynligvis mer relevant for vann-til-luft varmepumper enn konvensjonelle.
Etter min mening er scrambling for topprunder ikke bra for effektivitet. Jo varmere de mindre svingene, det søteste stedet er. Ved høye hastigheter slår behovet for avfrosting også ut tidligere.

Jeg forventer at dette skal forklares med f.eks. med økende temperaturforskjeller når kraften øker. Hvis opptining har noen effekt på effektiviteten, vil disse lavhastighetsmålingene kreves mot slutten av syklusen, så snart ondt vil ocle alltid kjøre med hastigheter over 50 r / s.

Jeg gleder meg til å se resultatene dine!

vedlegg

R290

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Jødene undersøker forveksling VILP-kraft med et par (klokke) avrimningsrytmer 2014.
Enheten har en 5-rad fordampning med effekt> 30kW (R407C).

konstantBlåshastighet ~ 4750 m3 / t med fordamper.

http://projekter.aau.dk/projekter/files/198457703/Optimisation_of_Defrost_Strategy_for_an_Air_to_Water_Heat_Pump.pdf

resultatet: Det er ingen praktisk forskjell i å akselerere cellefrostningsrytmen i forhold til inngangseffekten og den produserte energien

Stabiliteten i blåsespredningen ved forskjellige RPM ble også kartlagt. Test resultater fra en rekke høy ustabilitet!

==========

Definerer CTC 520M mengden vifte som brukes / er det en vifte med variabel hastighet?

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Onkelens viftehastighet varierer, og jeg vet ikke hvor mange skritt den har. Jeg har aldri hørt at hastigheten på en eller annen måte hørbart hopper, så hastigheten kan forandres veldig jevnt. Åpenbart, avhengig av effekten, er viften på en eller annen måte kontrollert.

I det minste har innsatsen vært investert i å brodere den danske studien, men det er begrenset til et svært begrenset område. Hvorfor bare ta den temperaturen til + 3 grader? Under visse forhold vil På / Av-enheten sikkert finne en optimal avrimningsrytme.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Kjelleren varmeren sa:
I det minste har innsatsen vært investert i å brodere den danske studien, men det er begrenset til et svært begrenset område. Hvorfor bare ta den temperaturen til + 3 grader? Under visse forhold vil På / Av-enheten sikkert finne en optimal avrimningsrytme.
Mer til øyet er den lave fuktigheten mindre enn 80% i den testen. Ved 90% normal kunnskap, kan det være større forskjell mellom klokkeopptining og avriming etter behov.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

janti sa:
Mer til øyet er den lave fuktigheten mindre enn 80% i den testen. Ved 90% normal kunnskap, kan det være større forskjell mellom klokkeopptining og avriming etter behov.
Sannsynligvis hvis smeltetiden er for få. På høsten har fuktigheten en tendens til å være praktisk talt 100%. Imidlertid er det sannsynligvis mer vanlig å ha unødvendig fordøyelse enn for lite fordøye, siden forholdene ikke alltid er det verste.

Det kan være bra for det smelter om det også er en klokkebasert sikkerhetskopi. Selv god smeltingslogikk kan ikke utløses under gunstige forhold, noe som kan få maskinen til å lider timer med frostceller, som ennå ikke ville oppfylle avfrostetilstanden. Denne oppgaven fremhever også det grunnleggende problemet med kløtsmelting at det pleier å føre til unødvendig smelting. Formentlig har det en tendens til å være planlagt under de mest ugunstige forholdene. Det ville ikke være veldig vanskelig å programmere, for eksempel, en temperaturavhengighet av den tiden avfrostingen, hvor avfrostingsintervallet i frost kan være lengre når det er mindre fuktighet i kulde.

Med mindre det var misforstått av makten, ble det åndsprodukt ridd med ideen om at energien som ble tatt av avrimningscyklusen ville bli brukt på å tine isen og bare litt på andre avfrostningstap. Det jeg mittaillut, bringer Setällä issmeltingen effektivitet er så dårlig at det vil være en stor feil hvis avising negatiisen arbeid antas å være konstant. Avfrostingsperioden er for det meste innen et minutt, og jeg tenker ikke så mye på mindre enn 7 minutter. I tillegg er den endelige opptining av avrimningen enda tyngre enn gjennomsnittet, spesielt i frysende temperaturer. I beste fall kan 50% av varmen brukes til å tine isen, men mer typisk bare 10-20%.

I ILPer følger avfrostingen vanligvis litt logikk, men av en eller annen grunn, når frosten strammer, spiller luftfukterene ikke lenger spillet, og deretter dør maskinen til klokkefinting. På den måten forblir det noe hjelpsomt produktivt arbeid og smelter ikke hele tiden, men det resulterer i unødvendig tining, kraftutslipp og andre knirkende og knirkende. Det var i det minste det som min egen Mitsu syntes å gjøre. Defrosting logic får på en eller annen måte kraften til å omgå klokken hvis de på en pålitelig måte kan finne ut at det ikke er behov for avfrosting.

R290

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Kjelleren varmeren sa:
CTC øker også prisen for kontrollenheten. Startprisen på kontrolleren er 750 €, i tillegg er det nødvendig med en ladestrømspumpe. Hvis du angir Seti en lang linje, kan du gjøre dette med en kontrollboks. Det gir bare en heftig rabatt per pumpe. Som sådan ville det være interessant å vite hvordan Nibe (= 2120 ) er forskjellig fra CTC (520M). Disse prisene ser ut til å være høyere når det gjelder kraft, men på den annen side er VILP-kraften et veldig sprudlende konsept. Niben 20 kW synes å veie ~ det samme som CTC 520 M.
Jeg fant en grunnleggende forskjell:

Nibe 2120 => Reverse Cycle Defrost

http://nibe.eu/nibedocuments/19471/331385-3.pdf

====================================
CTC => Varm gassopptining

"Tining
CTC EcoAir 500M er utstyrt med varme gassopptining. Varmepumpen
kontrollerer hele tiden om avfrosting er nødvendig, og i så fall starter avfrostingen,
viften stopper, fireveisventilen endrer retning og den varme gassen går til
fordamperen i stedet. En hissende lyd høres når vannet tømmes fra
fordamperen. Det kan være store mengder vann. Når produktet har
avfrost, viften starter og den varme gassen går inn i kondensatoren i stedet,
og varmepumpen går tilbake til normal drift. "

Er det saken?:

Ved CTC styres "varm gass" direkte fra det varme gassrøret gjennom en magnetventil til fordamperen med kompressoren kjører kontinuerlig ?

Nibellä 4-veisventilen ved avfrosting endrer posisjonen (kompressoren slås av (samme eller) tidsbestemt sekunder framover? ) og "grip" fra plateveksleren den avfrostningsenergien som trengs av fordamperen? Kraftige trykkendringer for en 4-veisventil uten at systemets trykkbalanseringstid er "bortkastet"?

Personlig tror jeg at Hot Gas-metoden er smartere. Ser Pollu effekten?

Hvordan er det
En annen varm gassmaskin ville være Dimplex / R290
Få nåværende rivaler avslører smelteanlegget deres!

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Det synes å være noen forskjell mellom dem. Jeg kopierte den nibble smelte logikken til det manuskriptet.

CTC har ikke de passive smelteverkene. Avfrostingen av CTC foregår alltid med kompasset som justerer omdreiningen ved 40 r / s, viften stopper og 4-veisventilen vender. Vinduet til den passive Nibe-smeltingen er svært smal, 4-5 grader. Varmere Jeg tror ikke det trengs, og kaldere det virker ikke (aktiv avfrosting starter)

Nibe synes også å ha en klokke. Faktisk forestiller jeg meg hva jeg har sagt for å rettferdiggjøre at Nibe går ut for å redusere avfrostingstiden når temperaturen i cellen faller slik at is kan danne seg. Beskrivelsen nedenfor går bra med CTCs operasjon (rett ved starten). CTC arbeider med den klokken slik at den alltid går til null, men hvis den er varm nok, opptørrer ikke, og blir ikke hørt.

Forstod jeg nå riktig at Nibe ville ha de to typer aktiv avfrosting (kanskje i en annen modell) de som kompressoren ikke er involvert i det hele tatt og deretter den vanlige fireveisventilens avrimning og full reversering. Nedenfor snakker vi bare om passiv avrimning med en vifte i varme forhold, og deretter blir disse kompressorene avfrost når passiv avrimning ikke lenger er mulig.

For første gang flytter jeg inn i den vinden, men referansen til svært loogistahan det er, og jeg er litt redd for hvordan å takle 520 M vind og snøstorm varmer sin celle. Mot slutten av avfrostingsprosessen føles det veldig behagelig i hånden. Ingenting i instruksjonene snakker om et ord om vindbeskyttelse, tværtimot frykter det bare at det ikke skal være noen begrensninger på luftens passasje.

NIBE:
Kontrollbetingelser avriming
■ Hvis temperaturen på fordampningssensoren (BT16) ligger under starttemperaturen for avfrostingsfunksjonen, teller F2120 tiden til "aktiv avfrosting" hvert minutt kompressoren går, for å opprette et avfrysningsbehov.
■ Tid til "aktiv avfrosting" vises i minutter på innendørsmodulen / kontrollmodulen. Avrimingen starter når denne verdien er 0 minutter.
■ "Passivdefrosting" er startet, etter at kompressorrequirement er oppfylt, samtidig som det er et avrimningsbehov og utgangstemperaturen (BT2:kul:er større enn 4 ° C.
■ Avfrosting skjer aktivt (med kompressor på og vifte av) eller passivt (med kompressor av og vifte på).
■ Hvis fordamperen er for kald, starter en "sikkerhetsopptining". Denne avfrostingen kan startes tidligere enn den normale avrimingen. Hvis det er ti sikkerhetsdefrostninger på rad, må fordamperen (EP1) på F2120 kontrolleres, som er indikert ved alarm 341.
■ Hvis "avisningsvifte" er aktivert i meny 5.11.1.1, starter "avisningsvifte" ved neste "aktiv avfrosting". "Avisningsventilator" fjerner oppbyggingen av ventilatorbladene og frontventilgitteret. Aktiv avfrosting:
1. Fireveisventilen skifter til avfrosting.
2. Viften stopper og kompressoren fortsetter å løpe.
3. Når avfrostingen er fullført, bytter fireveisventilen tilbake til oppvarming. Kompressorhastigheten er låst i en kort periode.
4. Omgivelsestemperaturen er låst, og den høye returtemperaturalarmen er blokkert i to minutter etter avrimning.

Passiv avfetting:
1. Hvis det ikke er behov for kompressor, kan passiv avrimning starte.
2. Fireveisventilen skifter ikke.
3. Vifte kjører med høy hastighet.
4. Hvis det er behov for kompressor, stopper passiv avrimning og kompressoren starter.
5. Når passiv avrimning er fullført, stopper viften.
6. Omgivelsestemperaturen er låst, og den høye returtemperaturalarmen er blokkert i to minutter etter avrimning. Det er flere mulige årsaker til at en aktiv avfrosting slutter:
1. Hvis temperaturen på fordamperføleren har nådd stoppverdien (normal stopp).
2. Når avfrostingen har gått i lenger enn 15 minutter. Dette kan skyldes for lite energi i varmekilden, for sterk vindeffekt på fordamperen og / eller at sensoren på fordamperen ikke er riktig og derfor viser for lav temperatur (ved kald uteluft).
3. Når temperaturen på returledningssensoren, BT3, faller under 10 ° C.
4. Hvis temperaturen på fordamperen (BP:kul: faller under den laveste tillatte verdien. Etter ti mislykkede avrimninger må F2120 kontrolleres. Dette er angitt som en alarm 228.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Så kanskje nibe kan tine selv med utvendig varme?
Det vil si at ved bruk av en blåser, blir cellen tørket dersom den utvendige varmen teoretisk tillater det.

Og når de er riktig avfrost, går ni, nibe og andre inn i kjølemodus.
Denne handlingen inneholder noen forskjellige programmer ...

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg gravd i 2010 for Fujitsu mangel på vedlikehold for å smelte kartet. Innenheten av denne versjonen er forskjellig fra det som er på egen hånd, så det er vedlikeholdsfritt når du fremdeles finner det et sted. I det minste er sensorverdiene delvis forskjellige.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Selv da, synes Fuji å ha ingen logikk i baket inn enn driftstiden til fordamperen før de tines. Som sådan er det enda et forsøk på ikke å gå med en standardisert smeltingsrytme. Under -10 grader opptaksintervall 35-240 min. Går det ikke bare til kortest mulig? Så er temperaturen til cellen, det vil si lufttemperaturen er bare noen få grader Celsius. Kanskje det ikke er behov for en mer grundig behovsanalyse.

Disse tinene synes å være hælen til alle disse luftbårne akillene.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Jeg har målt disse hastighetene mot effektmålinger og basert på at den positive fordelen er veldig liten. I tillegg presset utetemperaturen øvre ved lave omdreininger, hvilket forvrenger resultatet. Utvidelse av avrimningsperioden gir deg en liten fordel ved at 75% mot 50% løp.

Med en mer avansert kompressor vil situasjonen helt sikkert være annerledes, med bare ett roterende kammer her og vet hvor dårlig strømstyringssystemet er. Mens jeg prøvde inngangseffekten med en klemmemåler og forskjellen var bare noen få watt, tvilte jeg først at lavmålingens måling ville være unøyaktig, var ikke.

Alt i alt virker det som en god ide å holde seg unna single-cellesystemer, med noen få hundre flere kommer fra Toshiba med en bedre 2-linjers stall.

vedlegg

My.Ai.Hu

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Kjelleren varmeren sa:
Selv da, synes Fuji å ha ingen logikk i baket inn enn driftstiden til fordamperen før de tines. Som sådan er det enda et forsøk på ikke å gå med en standardisert smeltingsrytme. Under -10 grader opptaksintervall 35-240 min. Går det ikke bare til kortest mulig? Så er temperaturen til cellen, det vil si lufttemperaturen er bare noen få grader Celsius. Kanskje det ikke er behov for en mer grundig behovsanalyse.

Disse tinene synes å være hælen til alle disse luftbårne akillene.
Ja, under -10 vi går til den andre siden .. til den 4h-syklusen.

* Minst her husker jeg en liten fujian det samme med en øko-mann

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

My.Ai.Hu sa:
Ja, under -10 vi går til den andre siden .. til den 4h-syklusen.
Det er sannsynligvis avhengig av hvilken belastning enheten gjør. Min fujitsu ILP løper i 4 timer når frosten er -10 eller mindre. -15 deretter gå klokke. Hvis maskinen stekt fullstendig avrimning ville være hyppigere.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Designer75 sa:
Jeg har målt disse hastighetene mot effektmålinger og basert på at den positive fordelen er veldig liten. I tillegg presset utetemperaturen øvre ved lave omdreininger, hvilket forvrenger resultatet. Utvidelse av avrimningsperioden gir deg en liten fordel ved at 75% mot 50% løp.
Hvis den røde T_TO-kurven er en utetemperatur som har steget fra noen grader til 6 grader, er resultatet ikke sammenlignbart. Som sådan er det trøstende at det har vært i stand til å justere lengden på smelteutstyret. Frosten som akkumuleres ved 50% belastning og dens lange smelteintervaller har allerede begynt å spise copp for resten av episoden.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Onkel våknet pent på denne dvalen, men ventet at utetemperaturen stiger til omtrent -15 ° C (ekte temperatur). Så oljeoppvarmingstiden var nå fra onsdag morgen til fredag ​​kveld. Denne kondensasjonen skjedde så fort at jeg knapt hadde tid til å avkjøle kjelen til 15 grader Celsius før temperaturen steg.

Om nødvendig kan oppvarmingen slås av mye raskere enn forventet luftkondensasjon oppstår. Kurven nedenfor viser hvordan brenneren har blitt redusert når kjelleroppvarming er stoppet og gulvvarmen er slått av ved middagstid. Den siste vertebra opp er allerede onkels arbeid. Det er to målere i settet, hvorav den ene ser ut som et par graders kjøler, og utetemperaturen til den grafen er bare plottet mot kaldere målinger. Det vil si når kurven vender tilbake til skjermen, er det noe som -18 grader Celsius. Temperaturen i batterisyklusen plukker opp når laget ikke har nok tid til å jevne ut temperaturen mens brenneren kjører.

Temperaturen som går inn i batterisyklusen er høyere med olje enn med pumpen fordi bilens shunt er satt til å åpne når vognen er i gang. Grensen for gulvvarme er nå 38 ° C, og som frostspenningen kan temperaturen på radiatorruten stige til 50 ° C. Når luften blir kald, overføres varmen mer til radiatorene, som også forblir spjeldet av termostater. Temperaturen i kjelleren økte noe, men temperaturen på stueetagen forble nesten konstant.

I prinsippet er alt du trenger å gjøre, slå på brenneren når frosten strammer og slå den av igjen når været tillater det. Onkel ser ut til å stige tilbake til sin pol ved -15 ° C.

vedlegg

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

I prinsippet er alt du trenger å gjøre, slå på brenneren når frosten strammer og slå den av igjen når været tillater det. Onkel ser ut til å stige tilbake til sin pol ved -15 ° C.
Alt du trenger å gjøre er å programmere termostaten og kontrollere oljebrenneren gjennom den. Ismo67 var en slik ting.

R290

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

r290 sa:
Jødene undersøker forveksling VILP-kraft med et par (klokke) avrimningsrytmer 2014.
Enheten har en 5-rad fordampning med effekt> 30kW (R407C).

konstantBlåshastighet ~ 4750 m3 / t med fordamper.

http://projekter.aau.dk/projekter/files/198457703/Optimisation_of_Defrost_Strategy_for_an_Air_to_Water_Heat_Pump.pdf

resultatet: Det er ingen praktisk forskjell i å akselerere cellefrostningsrytmen i forhold til inngangseffekten og den produserte energien
Det var ingen eldre Yankee-studie som kunne se jødernes øyne, hvor den samme "sammenbruddet" av COP / tidskurven allerede fant sted med en konvensjonell to-rad fordampning.
Hovedfokuset på testen var å observere hvordan fordamperens lamellavstand (brikker per 1 cm) under høye RH (82% / 90% / 95%) forhold / varierende viftehastigheter / to fordamper temperaturer.

https://researchgate.net/publication/305318683_Effect_of_Fin_Staging_on_FrostDefrost_Performance_of_a_Two-Row_Heat_Pump_Evaporator_under_Heavy_Frosting_Conditions

Konklusjonene av studien (som av en eller annen grunn ikke var over-sitert hvor som helst!?) Er de samme som jødene (eller omvendt).

"Det kan være fordelaktig å ringe for avfrost tidligere i syklusen enn å vente på 20% nedbryting i varmekapasitet.Finans viste denne undersøkelsen også fordelene med høyere luftstrøm for å forlenge frostcyklus-tider. "

vedlegg

skiggeböy

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Faren min har en CTC Ecoair 510M, og jeg lurer på nå når installatøren oppgraderte maskinen, og etter det blir avfrostingen gjort hver time.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Hva slags fordøyet du deg før?
Det synes meg at fordøyelsen ofte er ganske ubrukelig. Spesielt i frysende temperaturer, blir det meget lite vann opptatt under opptiningsprosessen, bare noen få desi, mens det på en nullspole er et par liter ganske vanlig og noen ganger over.

Jeg målte strøm og Copia defrostings over. Minst den timen er vurdert så høyt at det ikke oppstår merkbart tap av kraft på grunn av misting. Med null vær er enheten fortsatt lett tilgjengelig. Det er først når frosten er godt over ti grader Celsius at kapasiteten begynner å bli fullt utnyttet.

Deretter slår jeg kondensatoren opp kontinuerlig. Det er angivelig ikke mulig å planlegge før avfrosting for oppvarming. Når det er frost, trekker vannet dråpene i badekaret på isen, selv om varmeren er på. At kontinuerlig oppvarming har holdt den ren, men det mister hele tiden 50 W elektrisitet, og det meste er bortkastet når det sannsynligvis er nok til å slå det på, for eksempel 10 minutter før avfrosting.
opp Bunn