Varmluftvarmepumper (VILP) COP, kraft og avrimning

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vs: COP, kraft og opptining av vannluftvarmepumper (VILP)

eck sa:
Nå endelig fikk jeg endelig den nødvendige krøllen hvis noen andre er interessert:
Interessert godt. Fin kurve.

I den samme daglige COP-kurven estimeres utbyttet i henhold til varmebehovskurven. I den øyeblikkelige målingskurven (COP driftsforhold) uten avrimning, er varmeeffekten basert på temperaturforskjellen på maskinens sensorer.

jannu93 sa:
Her er gode målinger opp til -15, som kan telle COP. COPs kan bli funnet i andre fat før midnatt, men bare -15/35.
I det minste får jeg ikke det åpne!

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Ganske spennende om hvor mye nyere omformeren har mer kraft. At 408 synes å være omtrent samme størrelse og vekt som 520M, men med mindre enn halvparten av kraften.

Forut for disse har det vært riktige kraftkurver, men ikke lenger. Som sådan er det synd at det passer godt til en selvinstallatør, men det er for sent å kvitte seg med kraften på en maskin og hvilke maskiner man kan forvente å komme seg av.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmer sa:
Ganske spennende om hvor mye nyere omformeren har mer kraft. At 408 synes å være omtrent samme størrelse og vekt som 520M, men med mindre enn halvparten av kraften.

Forut for disse har det vært riktige kraftkurver, men ikke lenger. Som sådan er det synd at det passer godt til en selvinstallatør, men det er for sent å kvitte seg med kraften på en maskin og hvilke maskiner man kan forvente å komme seg av.
Her er definisjonen av delvis kraft ;D Omformeren pumper selges av enheten kjører på delvis strøm med en bedre COP. For dimensjonering av varmevekslere mv., Er dette sannsynligvis tilfelle hvis de lovede bunter skal oppnås. Men hva er kompassets komponentstyrke i den nåværende enheten - full og turboladet. For eksempel, i den Argo, har den høyeste effektinngangen jeg har målt 1800W, kompassets nominelle effekt 600W. Er 1000W delvis strøm eller dårlig side?

bjørn

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Kjekke kurver i mange, men essensielle mangler, ordner alt vannet ved hvilken temperatur. Gulvvarmeren er ikke interessert i den høye strømmen til radiatorhuset, og omvendt, vannstrømmen har en dramatisk effekt på politimannen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

I praksis er vannet i vannet 35-37 grader. Vannet er ikke oppvarmet til slutten, bare bleknet. Det vil si at kurven er nesten horisontal.

Som sådan er det trøstende at den rapporterte kraften og COPene kan finnes på enhetene, og ingen større Hattiwatt-mengder er involvert. Ellers, minstekraften. Faktisk tillater jeg ikke Seta å bøye seg til den nøyaktig angitte 0,9 kW. Ifølge den rapporterte standarden, bør det annonserte forbruket også inkludere en resirkuleringspumpe, og dette vil ikke forklare forskjellen. Så vet hvordan Wanha mekanisk Valmet nøyaktig måler forbruket av agglomerasjonen.

Ekka

medlem
Tilbakemelding Score
2

Bjørnen sa:
Kjekke kurver i mange, men essensielle mangler, ordner alt vannet ved hvilken temperatur. Gulvvarmeren er ikke interessert i den høye strømmen til radiatorhuset, og omvendt, vannstrømmen har en dramatisk effekt på politimannen.
Ja, for å unngå misforståelser, her er en graf som viser hva varmevann gjøres ved enhver utetemperatur. Prøvene er litt tilfeldige, hvor bildet er messet med varmtvann, smeltingen og snøen med varmt vær. Imidlertid kan det ses at pumpen i dette gulvvarmesystemet kan øke varmen til vannet som kommer tilbake fra gulvet til -10 utetemperatur, og fortsett å varme opp med full effekt. Den manglende varmen gjøres da med peisen. Selv ILPp kan bli ropt om ikke tilstede. Og huset vil ikke nødvendigvis umiddelbart avkjøles selv om dagen ikke varmes opp av andre varmekilder.

Måleperioden er den samme som i forrige melding, hvor COP-kurven for utetemperaturen.

rediger: Lagt til faktisk daglig kraft i henhold til gjennomsnittlig daglig temperatur. Her er et oppvarmet kjele rom og garasje for 35m gjennom eksperimentell oppvarmingskanal. Det er derfor store kast.

vedlegg

Ekka

medlem
Tilbakemelding Score
2

Til sammenligning er panasonic mono 6kw installert i en -1975 flat tak radiator med gulvvarme i dag på 30% (ca 150m2). VILP preloads med varmt vann.

Enheten har allerede papir på linjen 0,35, dårligere enn COPpi enn sin 5kw lille søster. Deretter er det de høyere temperaturene som kreves av radiatornettverket, slik at COP er hva grafen sier. Men selv i radiatorhuset, må du overvåke oppvarmingsbehovet til huset opp til -15. Høyere skal gjøres, men den laveste innstillingsverdien til Panans kontrollkurve er -15 i frost.

rediger: lagt til daglig strømkrav til huset i henhold til utetemperatur.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Nå, med tørt og solfylt vær produserer smelterne veldig lite vann. Jeg har nettopp målt 256 g / vann i smeltedigel. Fordampercellen så helt ut fra utsiden, men det var noen glitrende krystaller inne i det sterke lyset inni. Ellers så cellen helt ren inni. Avfrostingstiden var kortere enn normalt, bare 5'26 ". Det korte minuttet av et minutt ser ut til å være i opptaksstadiet av is. I temperaturkurver som ser ut som en normal avfrostning.

Uteluftstemperatur -4 ° C og duggpunkt - 8.4 ° C.

økonomisk

Venter på den kalde vinteren ...
Tilbakemelding Score
7

Når jeg smelter nesten en "ren" celle, faller gulvvarmen ikke så mye som frostcellen smelter, fordi varmeenergien forbruker mindre av dette tiltaket. Etter en kort oppvarmingstid på opptil 3,5 timer, er smelteenergien nødvendig etter mindre enn en time i varmesyklusen. Deretter har den hårdere frosten mer varme fra cellen til sengen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

I dag er fuktigheten 100%, temperaturen er -4,6 ° C og duggpunktet er -4,6 ° C.
Kondensasjonsutbytte:

Fra første måling 2650 g
Og fra en annen måling 2590 g

Kennok er allerede litt frostet før de tines, så disse klokkene har åpenbart behov for en slags klokker. Maskinen kjører imidlertid mindre enn halvparten av kjøringssyklusen. Hva med om du måtte gå full?

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmer sa:
I dag er fuktigheten 100%, temperaturen er -4,6 ° C og duggpunktet er -4,6 ° C.
Kondensasjonsutbytte:

Fra første måling 2650 g
Og fra en annen måling 2590 g

Kennok er allerede litt frostet før de tines, så disse klokkene har åpenbart behov for en slags klokker. Maskinen kjører imidlertid mindre enn halvparten av kjøringssyklusen. Hva med om du måtte gå full?
Melduget kommer til å telle mengden luft som går gjennom pumpen i timen, så få øvre grense .. vann er tilgjengelig på 17g / m3. Hele cellen blir kaldere og sannsynligvis får litt mer vann å samle inn.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Nå frost -17 ° C, duggpunkt til grad under, relativ luftfuktighet 91%. (Målet bak kurven på Sedge er ca. 3 grader)

Våre kondensat er rent og opptining av vann er 405 g. Påkrevd å følge tre avrimnings sykluser, fordi den første ikke engang fylte slangen, den andre fikk noe i bøtte og i tredje fikk jeg resultatet. Onkel-sykluser ved denne temperaturen er fulle (90 rpm).

En lett frost dannes i cellen som ikke vil skade strømmen. Frost av bildet er beskrevet omtrent 5 minutter før avrimning og tilsvarer det 405 gram avfrostingen. Det kan utledes fra temperaturkurven at effekten ikke dekker behovet, men maskinen vil fortsatt kunne øke varmen til 35,5 grader før den nye avrimningen. Hvis det bare var smelteverk hver 2. time, ville kraften bli mye bedre.

vedlegg

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Kjellervarmer sa:
Nå frost -17 ° C, duggpunkt til grad under, relativ luftfuktighet 91%. (Målet bak kurven på Sedge er ca. 3 grader)

Våre kondensat er rent og opptining av vann er 405 g. Påkrevd å følge tre avrimnings sykluser, fordi den første ikke engang fylte slangen, den andre fikk noe i bøtte og i tredje fikk jeg resultatet. Onkel-sykluser ved denne temperaturen er fulle (90 rpm).

En lett frost dannes i cellen som ikke vil skade strømmen. Frost av bildet er beskrevet omtrent 5 minutter før avrimning og tilsvarer det 405 gram avfrostingen. Det kan utledes fra temperaturkurven at effekten ikke dekker behovet, men maskinen vil fortsatt kunne øke varmen til 35,5 grader før den nye avrimningen. Hvis det bare var smelteverk hver 2. time, ville kraften bli mye bedre.
Hvor mye strøm tar nettverket full strøm?
Det er ikke en dårlig ting om det.
For eksempel stiger jordkraft (dt) til ca. 15 minutter og senker sakte over de neste 1-3,5 timene, avhengig av frosting mot neste avrimning. Du skal bare være "søteste" når enheten får en tidsbegrensning full der nede.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Maksimal inngangseffekt under et oppvarmingsbesøk synes å være 4,9 kW @ 90 omdr./min. Ved -19 ° C. På det meste har dette eksportert 87 kWh / dag ved -12 ° C ved en gjennomsnittstemperatur. Jeg er ikke sikker på om hele dagen har vært full når disse temperaturene seiler denne vinteren.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

I mørke nattetimer synes onkel å ha tatt en del tid, men har så fladdret raskt som frostene lettet. Dette er et mystisk fenomen. Skiltene indikerer ikke egentlig at maskinen ville stoppe ved frostgrensen, men vil ikke stige etter avfrostingen. Ta litt vendinger, stopper, og starter opp igjen etter 9 minutter. Jeg forestiller meg det gjorde i går kveld. Det er ingenting i dette som er grensen for rekruttering. Selv tredemøllens temperaturstigning fører til at maskinen når sin pol og om -19 ° C ekte temperatur. Ubevisst forsøker den imidlertid alltid å vri maskinen fra tid til annen.

vedlegg

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Kjellervarmer sa:
I mørke nattetimer synes onkel å ha tatt en del tid, men har så fladdret raskt som frostene lettet. Dette er et mystisk fenomen. Skiltene indikerer ikke egentlig at maskinen ville stoppe ved frostgrensen, men vil ikke stige etter avfrostingen. Ta litt vendinger, stopper, og starter opp igjen etter 9 minutter. Jeg forestiller meg det gjorde i går kveld. Det er ingenting i dette som er grensen for rekruttering. Selv tredemøllens temperaturstigning fører til at maskinen når sin pol og om -19 ° C ekte temperatur. Ubevisst forsøker den imidlertid alltid å vri maskinen fra tid til annen.
Er det en celleføler eller en rent utetemperaturføler som bestemmer -19 C for å varme eller ikke?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Maskinen har to utendørs sensorer. En for utendørs enhet og en for kontrollenhet (= Ecologic). Det er også en sensor i cellen. Jeg kan ikke si hva vi skal gjøre. Kurven for displayet jeg vil tenke på å tegne Ecologic. Rema har snakket om å varme opp den pin-lignende sensoren på utendørsenheten for å bekrefte grensen -15, så det vil trolig være avgjørende når det gjelder frost.

Det er på en eller annen måte inntrykk av at det ikke er noen direkte beslutning. Av en eller annen grunn vil maskinen ikke bare ta turer, men våkner og henger og står et øyeblikk og prøver igjen.

Servicedisplayet ville se mer, men det er bak passordet.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmer sa:
Maskinen har to utendørs sensorer. En for utendørs enhet og en for kontrollenhet (= Ecologic). Det er også en sensor i cellen. Jeg kan ikke si hva vi skal gjøre. Kurven for displayet jeg vil tenke på å tegne Ecologic. Rema har snakket om å varme opp den pin-lignende sensoren på utendørsenheten for å bekrefte grensen -15, så det vil trolig være avgjørende når det gjelder frost.

Det er på en eller annen måte inntrykk av at det ikke er noen direkte beslutning. Av en eller annen grunn vil maskinen ikke bare ta turer, men våkner og henger og står et øyeblikk og prøver igjen.

Servicedisplayet ville se mer, men det er bak passordet.
I installasjonsveiledningen vil du tro at det finnes disse passordene .. kan jeg teste det ut før du gir det?

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Gårsdagens frostdag, fuktighet 87-93%: 8 tin.
I dag 0-kne, fuktighet 98%, ved 8:00 allerede 7 avfrosting. ;D
Fuktighetsjustering ...

vedlegg

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

VesA sa:
I installasjonsveiledningen vil du tro at det finnes disse passordene .. kan jeg teste det ut før du gir det?
Test Trainer 0014, vil du se mer detaljert informasjon?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Vel, virkelig. Kompressormenyen åpnes med mange nye målinger! Synd da de ikke kunne følge frosten. Kanskje noe kunne ha blitt oppdaget hvorfor det ikke begynte å heve runder.

øko-mann sa:
Gårsdagens frostdag, fuktighet 87-93%: 8 tin.
I dag 0-kne, fuktighet 98%, ved 8:00 allerede 7 avfrosting. ;D
Fuktighetsjustering ...
Man kan bare se en våt drøm. Når temperaturen er god på plussiden, begynner smelteintervallene å strekke litt, selv om det er fuktig og fuktet fryser i cellen. På den tiden kjører maskinen med svært lav effekt, men opptjeningsvannet øker.

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Kjellervarmer sa:
Vel, virkelig. Kompressormenyen åpnes med mange nye målinger! Synd da de ikke kunne følge frosten. Kanskje noe kunne ha blitt oppdaget hvorfor det ikke begynte å heve runder.

Man kan bare se en våt drøm. Når temperaturen er god på plussiden, begynner smelteintervallene å strekke litt, selv om det er fuktig og fuktet fryser i cellen. På den tiden kjører maskinen med svært lav effekt, men opptjeningsvannet øker.
Jorda har en grense på +3 C når varmenes etterspørsel og kraftuttaket er så lave at cellen ikke frostner, men vanner den til spenne (Har denne luftvannspumpen sitt navn)::) fuktighet er nesten ett hundre.

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Ved lave frost temperaturer på 98-99 er smelteintervallet (faktisk tilstopping) på denne mun på / av pumpen mindre enn en halv time. Heldigvis varer denne avfrostningen ikke i to minutter i disse utendørsvarmene.

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Omformeren har sine fordeler, og spesielt hvis den på en eller annen måte kan justere den.
I gårsdag inkluderte 15 opptining.
Fuktighet på tiden 95-98%. Ettermiddag og kveld +3 C og når strømmen nådde lavere (grønn linje), var utendørsenheten ikke lenger frostet.
En varmesyklus var allerede maksimalt 3,5 timer (kl 16-19,40). Da ble luften allerede avkjølt.
Med dette alternativet oppnår en kompressorkapasitet på 30-33% maksimal inngangseffektinnstilling (ca. 700 W) en minimumsproduksjon fra nettverket.
Ca. +5 C eller varmere, med innstillinger på 3% - 30%, når inngangseffekten enda lavere opptil 340 W om sommeren.

vedlegg

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

øko-mann sa:
Omformeren har sine fordeler, og spesielt hvis den på en eller annen måte kan justere den.
I gårsdag inkluderte 15 opptining.
Fuktighet på tiden 95-98%. Ettermiddag og kveld +3 C og når strømmen nådde lavere (grønn linje), var utendørsenheten ikke lenger frostet.
En varmesyklus var allerede maksimalt 3,5 timer (kl 16-19,40). Da ble luften allerede avkjølt.
Med dette alternativet oppnår en kompressorkapasitet på 30-33% maksimal inngangseffektinnstilling (ca. 700 W) en minimumsproduksjon fra nettverket.
Ca. +5 C eller varmere, med innstillinger på 3% - 30%, når inngangseffekten enda lavere opptil 340 W om sommeren.
Disse er interessante å sammenligne, når det gjelder inntekt? Jeg har på maskinbesøk i løpet av de siste dagene:
Ke (frost): 57kWh utbytte, kjøretid ca 9h, 10 avrimning
Til (pluss): 32kWh utbytte, kjøretid ca 4 timer, 5 avrimning.

På den annen side, hvordan opptrer politimannen i de få timene i omformeren? Jordens coppery faller kuens hale, for eksempel i gårsdagens rene celle 3.6, men under de tre portene falt den til 3,0. Den totale tiden på dagen med avfrostingen var da nøyaktig tre, selv om kjøretiden var i gjennomsnitt ca 3,3 tjsp.

Hvor mye verre er / av i slutten er?

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Direkte relatert til inntekt; det er ingen mål for det.
Noen ganger er jeg en rett-elektrisk null vær måles til virkelig mot 2 til Coppi.
Under 3, men på grunn av opptining.
(I VTT-tester ved 0 ° C med denne utendørsenheten var COP 3,2 i tørr luft).

Enten maskinen, omformeren og tilkoblingen går på samme tid, men når det er en grense temperatur der omformeren kan kjøre cellen uten frysing i en time, er det noen forskjell i forhold til på / av.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

øko-mann sa:
men når det er en grense temperatur der omformeren kan kjøre cellen uten frysing i en time, er det noen forskjell i forhold til på / av.
Ja, det kommer. For eksempel brakte jeg en 3,6 cc med en ren celle i går, men med en tining på ca 3. Igjen falt isen på veggen av bandet sakte vannet uten å fryse i det hele tatt. Faktisk vil politimannen trolig være 3,6 eller mer, med smør på quad. Det er her omformeren er overlegen.

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Her er morgenmålinger +0.5 C og fuktighet 98%, kraftig regn.
Således inkluderer inngangseffekten på 100% (2,8 kw) og 50% (1,2 kW) av det effektive området ikke smelteffekten eller akselerasjonen til den valgte effekt etter avrimning.
Som en observasjon intensiverer smelteområdet med hardere inngangseffekt og effektiviteten minker.
Ved 100% effekt var dt i det beste området på 7,0 grader og 50% ved dt var 3,6 grader.
Inngangseffektbehovet per en dt grad ved 100% effekt var 0,4 kW og 50% ved 0,33 kW.
Effekten på COPpiink er allerede noe.
Ved opptining oppsamlet vann 1,0 liter ved 100% strøm og 1,2 liter ved 50% etter strøm.

Bilder:
100% og 50% måling
-huurtuminen
-sulatusvesi
- Måling av smeltevann

100% strøm er "skjev" vanskelig for meg 0-dreper like under 50% er nok.

vedlegg

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Jeg legger opp avsmeltingen av smeltevannet. Fredag, fredag ​​til tirsdag til halv dag, det er akkurat 4 dager. og 90 liter, eller om lag 22 liter per dag. Tid på en jevn 50-55kWh daglig pumpes, temperaturen har rotert mellom -2 og +2, og luftfuktigheten er fortsatt i pinnen.

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

bump sa:
Jeg legger opp avsmeltingen av smeltevannet. Fredag, fredag ​​til tirsdag til halv dag, det er akkurat 4 dager. og 90 liter, eller om lag 22 liter per dag. Tid på en jevn 50-55kWh daglig pumpes, temperaturen har rotert mellom -2 og +2, og luftfuktigheten er fortsatt i pinnen.
Nå som kurvene er så mye i det beløpet, sparer du omtrent € 0,7 / dag hvis du skyller smuss ut av bilens sider.
(Kommunalt vanngebyr 3 € / kube her).
Det ville ikke nødvendigvis være bortkastet.
Med de pengene vil hjemmet få omtrent 6 kWh av pengene.
Det vil si at energien som brukes til smelting, skal gjenopprettes. :)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

bump sa:
Vi har akkurat samme beløp på null. Jeg har pumpet elektrisitet til 50 kWh, men det er variasjon i det og jeg vet ikke engang hvorfor. Deretter er advarselen om vann i tillegg.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Stigningen i temperatur forårsaket av solen var så bemerkelsesverdig at flyet var ganske kult i fire timer tidlig på kvelden. Slik viser parametrene seg i siste runde, etter ca 40 minutters kjøring, det vil si ca 20 minutter før de tines. Det er ingen spesiell grunn til å kaste seg, og denne målte temperaturen ligger godt i tråd med min egen oppfatning av utetemperaturen på den tiden.

* Utetemperatur -17,7 ° C
* Varmegass ved 74,9 ° C
* Sugegass ved -23,8 ° C
* Utbytte +34,9 ° C

Jeg tror veldig normale verdier. I figuren i vedlegget er det mer detaljert informasjon om hva jeg kan se fra kompressorinformasjonen.

En fullblåst pause i morgenbrenneren så åpenbart i løpet av dagen begynner å løpe.

vedlegg

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Jeg ville nesten ha en -13. Det ser ut til å være det tredje stykket is i vinter. Eka kom i oktober (eller var det i november) i løpet av den kalde årstiden og har smeltet bort. En kom i den kalde årstiden i begynnelsen av januar, og det er fortsatt noen vipper igjen i gården. Den tredje begynner å være klar i esken. I tillegg til det er det en firesifret liter vann når 90 liter-boksen var fylt best etter 4 dager.

Av og til, ellers er det et must. Sammen med kvelden og natten ble ladningen ladet til laderen da frysetemperaturen økte, til logikken stoppet om morgenen ved den mest alvorlige frosten. Det tok 3 timer for laderen å lade opp før de gikk ut igjen, omtrent 7 grader ser ut til å ha blitt utladet (36-> 29), så 14kWh ble tømt, like under 5kW strøm i gulvet.

Og før noen spør, stod sirkulasjonspumpen for choke det 3 timer, og varmen sensoren, spredt mellom levar og isolasjon, ble ikke under 20 grader i det hele tatt, selv om frosten var -13. Fri sirkulasjon.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Har du noen annen form for knapp under avrimning? Onkel holder mange knapper, spesielt når avfrostingen begynner. Når avrimingen slutter, er det bare en liten rulle når cellen begynner å kjøle seg ned. Det er ikke det jeg tilhører, men hvis det skjer i starten av smeltingen, vil disse lydene stjele oppmerksomheten. På slutten av avrimingen, når fordamperen er riktig oppvarmet, er ingenting involvert.

Jeg mistenker at det er fordi damprørene blir lengre og de smelter bort fra hodene sine. Noen av flussene i flussen er vesentlig varmere enn andre. Jo vanskeligere frosten, desto vanskeligere er nesen.

vedlegg

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Etter avrimning ruller. Lør isrullen.

Ganske cunningly i denne tråden; Kan overdimensjonert / varm smelting skyve på kameraet / tørketrommelen?

Faktisk, frost syklus av Ed kantet inn i cetaceous morjensmode på grunn av falske celle sensorer og kald loddetinn. Ny hot stiger under 60max og gir kamp. Hvis første gang du kjenner tilgjengeligheten til deler ...

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, i det minste atlanticki, jeg fikk en liten nese og gjorde det samme.

Med denne temperaturforskjellen vil kobber / aluminium ekspandere hvis cellen er på -20 frost, og surgen vil sikkert stige til samme knockout.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

I dag var en litt tørrere dag. Fra kurvene har det ikke vært noen avrimningstimer i flere timer, men et lite smelteforsøk har blitt holdt hver time. Den forferdelige tingen er ikke blitt hemmet til tross for sin forfengelighet.

Tilsynelatende har temperaturføleren mottatt strålevarme fra den soloppvarmede veggen, fordi den ikke er nådd her i dag på plussiden.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Om morgenen var det en liten dråpe i bøtte, ingen dråper om kvelden (6 smelter). Tilsynelatende kom vannet til en slutt om morgenen. Cellen er fortsatt helt ren på begge sider. Ifølge Finsk meteorologisk institutt er forskjellen mellom temperatur og duggpunkt ca. 6 grader, som er nok til å holde cellen tørr. Jeg måtte gå rett for å se at det ikke var noen slange i isen (aldri vært), men alt var fint, og hvis vannet våknet, ville det også være i skuffen med lirier.

Avfrosting går hver time og fryser noen få grader. Ifølge kurvene er avfrostingen lettere enn den frostige cellen. Uten klokken smelter, kunne det vært en dag med vann uten smelting ved 0-5 grader.

Da morgenen begynte, hadde frosten gått 19 grader, noe som førte til å hakke i omtrent to timer. Dette ser ut til å starte så snart omstendighetene tillater det, og gjør grenseverdien nær et par minutter med oppstart forsøk hvert 9. minutt. Den siste kalde natten til Yokohan Winter?

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Kom ganske bra og lang kjøring på ~ 7C. Den gjennomsnittlige effekten på 1,54kw og COP er 6½ timer på den bedre siden. Hvis den finske høsten og våren er langvarig, er geotermisk varme forgjeves i sør.

vedlegg

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Ikke dårlig. Hva er galt med deg?
opp Bunn