Varmluftvarmepumper (VILP) COP, kraft og avrimning

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Vs: COP, kraft og opptining av vannluftvarmepumper (VILP)

Et gammelt Suzum spor, med en kinesisk kompressor og en 1-gangs celle. Gulvvarme for gulvvarme.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81

Designer75 sa:
Et gammelt Suzum spor, med en kinesisk kompressor og en 1-gangs celle. Gulvvarme for gulvvarme.
Så tok du med RAS-SAV13-E eller RAS-SAV10-E, en kompanjong DA89X1C-23FZ og kjølemiddel 800 g?
http://toshibaaircon.ru/files/nodus_items/0002/1184/file-1184-1424248125.pdf
http://ilmalampopumput.fi/files/toshiba-savi-suomi-logolla.pdf

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Ta med 10 modeller. Kjølemediet anslås å være 200g mer, den første fyllingen var ikke nok. Det kan fortsatt passe litt mer slik at det vil bli fortynnet pent, men det tror jeg ikke når volumet i ytre cellen er så latterlig liten.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Jeg har samme kurve fra målingene av Setu. Kanskje det stemmer?

I det minste har det blitt gjort på samme grunnlag, les temperaturøkningen av ladningssyklusen fra den beregnede termiske effekten og den målte effektinngangen. Kurven er uten opptining, situasjonen under oppvarmingen.

vedlegg

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Kjellervarmer sa:

I det minste har det blitt gjort på samme grunnlag, les temperaturøkningen av ladningssyklusen fra den beregnede termiske effekten og den målte effektinngangen. Kurven er uten opptining, situasjonen under oppvarmingen.
Den harde coppie gjør, men jeg antar at det er mulig en gang målt. I kaldt vær, avfrost deretter minus. Min kurve er lavere. Den gamle R404-maskinen tar opp COP5 i varmt vær, med et gjennomsnitt på 4-4,5 mellom sommer og sommer.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

I gjennomsnitt er 4,5 veldig typisk hvis du er på toppen av 6-7. Det er alltid mye bortkastet tid i en sammenbrudd.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Spredningen av kurven skyldes i stor grad svingninger i fart. Den beste COP synes å komme ut et sted kanskje 30 r / s. Det varme hodet i dette er praktisk talt 20-30 r / s og den kalde enden er 50-90 r / s, veier 70-90, fordi maskinen nesten alltid er full av frost.

Det er overraskende at onkel skal være om sommeren, og jeg kan ikke gjette hvor mye det vil redusere gjennomsnittlig resultat.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

Kjellervarmer sa:

Hvordan er strømmen talt i beregningen, er det konstant?
Energimåler vil fortelle deg litt lengre ting enn øyeblikkelig kraft ...

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

4,5, typisk eller ikke, men min fusk wörkki i sommer 3.3-3.5 politimann. Effekter kan ses fra pullucom
Jeg tror ikke på noen 6-7 politimenn. De over Nelonens politimenn kommer med meg, men bare kort tid.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

røtter sa:
Hvordan er strømmen talt i beregningen, er det konstant?
Resirkulasjonspumpen går konstant, og når temperaturen er konstant antar jeg at strømmen er konstant. Selvfølgelig er tilstopping mulig i teorien. Mens vinteren kommer, kan du se om ytelsen er opprettholdt. Varmeproduksjonen er 1: 1 for den målte varmeeffekten og varmenes oppgang er fra maskinens egne målinger.

pisken sa:
Jeg tror ikke på noen 6-7 politimenn. De over Nelonens politimenn kommer med meg, men bare kort tid.
Hvis jeg presset slik at toppene ville falle til 6 eller under, ville det være tid for det svake hodet å gå. På en eller annen måte er det imidlertid varmt. På den annen side er pumpearbeidet ikke lenger så hvis prosess temperaturøkningen bare er 10 grader.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Det er ingen grense for antall politiet selv når den utvendige varmen stiger. Jeg husker også kurver hvor luften blir til å falle når luften blir varm.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Plantevarmevekslerens strømningskapasitet kan i teorien endres litt hvis trykkforholdene forandrer seg, for eksempel. I dette tilfellet er trykket på gassiden vesentlig høyere enn på vannsiden, og i tillegg er trykket ganske nøyaktig det samme i alle målingene fordi temperaturen er den samme og kjelertrykket er det samme uavhengig av utetemperaturen. Selvfølgelig, hvis sirkulasjonspumpens kraft gikk ned, kan det føre til det. Hva vil vannstrømmen forandre seg da?

Relativt lett å føle onkel vann svinder. Noen ganger har kona utsatt sekret for regnbuen. På den tiden ser maskinen ut til å kjøre med minimum strøm, dvs. et par timer med nedsenking i lunkent vann betyr mindre enn 2 kWh ekstra forbruk i den perioden.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

pisken sa:
4,5, typisk eller ikke, men min fusk wörkki i sommer 3.3-3.5 politimann. Effekter kan ses fra pullucom
Du har sannsynligvis en På / Av-widget.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Yeah. Det er onoff.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Jeg en gang satt i posisjon og flyt innenfor rammen av pollun nøyaktigheten av målingen, har det ikke beveget seg noe i løpet av årene, og svinger ikke slik at forurensning slippes tallene vil endre seg. Selvfølgelig virker det som om tiden er grov, ikke noen få liter eller en ti poeng. Jorda ser alltid ut som 932l / t. Når pumpen starter, justeres den alltid til strømmen. Justeringen vises også på strømmen til elven. Innstillingen er et standardtrykk eller annen innstilling for Alpha 2L.

Men hvis strømmen, varmen og kraften til inntaket er rimelig kjent, så er politiet det som det er. Hva kan fortsatt forvride det? Det er ingen dritt ut av min egen maskin, men teknologi og materialer er gammeldags.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Varme er en løpstidrapport. For noen dager siden løftet jeg litt innstilling for å teste vannoppvarming. Omtrent en time / dag mer av kjøretiden.

Tydeligvis må dette tolkes som to dager før 1. årsdagen
- Maskinen har blitt drevet av 7965 h
- og kompressoren har kjørt 6198 timer
- ed. 24 t kjøretid 8 t 58 min

Etter min mening er kompressorens kjøretid for høy i forhold til total tid, 78%. Går det på en eller annen måte vanskeligere for flere turer enn små runder eller hva mer enn seks tusen timer har akkumulert?

Total tid på 7965 timer er bare 91% av årets timer. Hva har blitt gjort i 33 dager? I de siste dagene var det strømmer ut av tordenværet i sommer, på grunn av erstatning av sensoren stod jeg i tre eller fire dager. Jeg anerkjenner bare halvparten av de 33 manglende dagene!

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Her er strømmen i varme forhold, @ 20 r / s, ved 34,5-36,0 ° C. For ille når maskinens hastighet ikke kan stilles inn manuelt. Det ville gjøre noen målinger enklere. 20 r / s gir ikke lenger det beste COP

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Sensus Pollucoms 2010-modell kom ut og den viktigste informasjonen vil trolig vises på bildet. Når du rister, vekker skjermen opp og leser 84,107 MWh. Det er ingen skade på utsiden.

Det er den lille Pollo jeg har, men det er litt. Med en vekt på 750 g og en lengde på 130 mm er det tilkoblinger på 1 "tråd. Gjennom maskinen er det bare et hull på ~ 15 mm diameter, noe som betyr ganske mye strømningshastigheter og sannsynligvis et trykkfall i den måleren.

Nå er det det du trenger å beholde?

vedlegg

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11

Hvis det er 1 "med ledd, er det mer sannsynlig å være Q2.5. Ved å trykke på den røde knappen, våkner de vanligvis og kan bla gjennom forskjellige visningsmoduser, ellers blinker bare kumulativ utgangseffekt på skjermen med korte intervaller.

Jeg har også en del av den typen i Vilpins linje. Det er sant avhenger av hva slags flyt du har i det CTC var i, jeg kjører i vinter ES med ca 1,8m3 / h i sommer, og nå om 0,85m3 / t for ikke å blande seg med laderen så mye. Jeg har disse to meter i praksis, i tillegg til loggerens egen strømningsmåler med impulsutgang slik at den øyeblikkelige effekten vises riktig.

Endres ikke når brakettene er på plass og måleren er stengt.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Det er det de er, og det er ikke så stort hull i vannpumpen deres.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Kurre ekorn sa:
Den andre sensoren skal legges i vannet med sin egen penetrasjon. Den sirkulære nålen måler røret dårlig og sakte.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11

VesA sa:
Den andre sensoren skal legges i vannet med sin egen penetrasjon. Den sirkulære nålen måler røret dårlig og sakte.
Ja, er jeg den varme siden av sensoren i vannet, helt ortodoks, den beskyttende hylse i den øvre ende av det kondenserte vann. Men jeg trodde ikke at sensoren ville i større grad kvele strømmen, men mer sannsynlig ville min egen mistanke bringe et lite strømningshull i polluen.

Redigere:

Allerede, ok, selv for en langsom skjærgård, hva du mente, det vil si at røret må kuttes av fra den varme siden hvis du vil ha den sensoren i vannet, er ikke nok til å lukke fatet selv. Derfor er det en svak sensorplassering, så det kommer ikke til å bli veldig komplisert. På den annen side, i varmesystemet, kan temperaturen skifte så langsomt hvis sensoren er plassert tett på røroverflaten, og litt silisiumfett settes inn og isolasjonen er så rimelig korrekt at den også skal se litt forsinket ut. På LKV-siden er det sannsynligvis en annen situasjon når varmen kommer ut raskt og ender i et drypp.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Kurre ekorn sa:
Det er sant avhenger av hva slags flyt du har i det CTC var i, jeg kjører i vinter ES med ca 1,8m3 / h i sommer, og nå om 0,85m3 / t for ikke å blande seg med laderen så mye.
Ifølge mine beregninger er strømningen 2,2 m3 / h. Disse vil trolig fungere med større målere, fordi strømmen nå er over de øvre grensene for målerens designverdier. For eksempel i fjernvarme varierer strømmen sterkt. Hvis den mindre 1,5 m3 / h modellen er for private hjem, vil strømmen ikke være stor ved å kjøle ned til ca. 50 grader. Nå er temperaturstigningen i VILP praktisk talt 5 grader.

Og hvordan var den måleren til den kalde maskinen å gå til røret og sensoren til returrøret?

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Kurre ekorn sa:
Hvis det er 1 "med ledd, er det mer sannsynlig å være Q2.5. Ved å trykke på den røde knappen, våkner de vanligvis og kan bla gjennom forskjellige visningsmoduser, ellers blinker bare kumulativ utgangseffekt på skjermen med korte intervaller.

Jeg har også en del av den typen i Vilpins linje. Det er sant avhenger av hva slags flyt du har i det CTC var i, jeg kjører i vinter ES med ca 1,8m3 / h i sommer, og nå om 0,85m3 / t for ikke å blande seg med laderen så mye. Jeg har disse to meter i praksis, i tillegg til loggerens egen strømningsmåler med impulsutgang slik at den øyeblikkelige effekten vises riktig.

Det er en Q2.5 modell. Følgende håndbok inneholder verdier.

[administrator har slettet vedlegget]

vedlegg

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Kjellervarmer sa:
Og hvordan var den måleren til den kalde maskinen å gå til røret og sensoren til returrøret?
Omtrent.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Jeg kunne ikke passe meg selv på grunn av poser og ventiler, så jeg hoppet over sensorene. Lett å endre. Fra inngangssensoren i lommen kan dt kalibreres ved å flytte den til den faktiske forskjellen. Det er om nødvendig den andre veien er vellykket.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Kayakak takk for disse håndbøkene. Produser manuell mens jeg studerer, slik at q 2,5-operasjonen starter så lav som 0,025 m3 / t med et øyeblikkelig maksimum på 5 m3 / t.

Siden ladningssyklusene vanligvis er 1 til 3 m3 / t, tror jeg det ville være verdt å prøve i gjennomsnitt å bruke større Pollo. Redusert trykkfall og kanskje enda bedre levetid. Rotoren roterer i disse tider, sannsynligvis fordi de fleste mennesker er i stand til å holde Pollut kjører ved konstant strømning. En av 5 til 10 m3 / t strømmen vil nok fungere like bra, og trykkforskjellen vil være noe ubetydelig.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Vel, Pollu i røret.

Som standard er 50% av slammet fanget på resirkuleringspumpen. Strømningen angitt av undersøkelsen er 1.537 / 1.656 m3 / h. Temperaturdisplayet var bare 0,1 ° C mellom Pollu og Seto.

Når jeg får Setos innløpsrør koblet direkte til røret som går inn i varmekretsen, passerer en liten strøm på ca 0,1 m3 / t gjennom sugepumpen gjennom sugekraft. Effektiviteten til Pollu viste imidlertid kun ~ 15 W, fordi det ikke er noen temperaturforskjell. Det er ingen tvil om strømningsretningen og om Pollukka kan forstå hvilken retning pumpehjulet beveger seg.

Meter leses i dag klokken 13 når maskinen står. Etter noen dager vil du vite mer. 84,110 MWh går fremover. Det er også en annen MWh i Pollu, som er litt mindre, dvs. om lag 75 MWh. Hva kan det være?

vedlegg

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Godt gjort. Hvor mye strøm viser pollu når maskinen kjører? Er strømmen anstendig eller forstyrrende?

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Kjellervarmer sa:
Meter leses i dag klokken 13 når maskinen står. Etter noen dager vil du vite mer. 84,110 MWh går fremover. Det er også en annen MWh i Pollu, som er litt mindre, dvs. om lag 75 MWh. Hva kan det være?
Sannsynligvis noen daterte, i hvert fall meg selv, viser også beløpet 31. desember 2016. Så det kan settes, og Pollu holder andre tidsperioder i minnet, men bare med det eksterne grensesnittet.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Burmanm sa:
Sannsynligvis noen daterte, i hvert fall meg selv, viser også beløpet 31. desember 2016. Så det kan settes, og Pollu holder andre tidsperioder i minnet, men bare med det eksterne grensesnittet.
Hmm .. ja, min polluni er alltid i mellom like flau for å starte knappen på ekorn av gammel statistikk. Jeg har ikke funnet ut hva slags spark det vil utløse.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

VesA sa:
Hmm .. ja, min polluni er alltid i mellom like flau for å starte knappen på ekorn av gammel statistikk. Jeg har ikke funnet ut hva slags spark det vil utløse.
de gjør og da må de vente. Dette skyldes et for høyt tastetrykk.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

VesA sa:
Så det ser ut til å komme seg dit. Når du tar med din manuelle vane som ikke var på språket jeg skjønte, går det som følger (jeg har nettopp besøkt det):

Først en kort trykk på rødt
Da holder du den røde så lenge (manualen sa 8s, men jeg gikk minst ~ 10s) til skjermen viser "L1"
Med korte trykk kan du velge mellom L1-L6 og et lengre trykk for å velge et underelement. Og det er flere ting under den.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

pisken sa:
Godt gjort. Hvor mye strøm viser pollu når maskinen kjører? Er strømmen anstendig eller forstyrrende?

50 rpm effekt ca 12-13 kW
20 r / s (utenfor 23 ° C) noe 6,5 - 6,7 kW. Dagen jeg så.

Ja, det førte en klar økning i varmen til maskinen. Jeg vil imidlertid ikke si at du er engstelig. Motstanden kan sees, for eksempel ved at sirkulasjonspumpen nå kan løfte omdreiningene plutselig gjennom hele justeringsområdet. Tidligere reagerte det ikke lenger på løfteanmodningen øverst, da det syntes at det ikke lenger var i stand til å takle.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Nå som jeg så på en nyere tid ved 22 ° C utetemperatur:
Ved 50 r / s, 36,6 ° C var produksjonen av Pollu, ifølge Pollu, 13,6-14,5 kW.
Dette kan ikke observeres i lang tid, da maskinen bare tar bare under 3 minutter til 50 r / s til det går etter en dråpe.

Ved 20 r / s, 35,5-35,8 ° C varierte utgangen mellom 6,0 og 6,8 kW i henhold til Pollu. I gjennomsnitt hadde figuren vært 6,3 kW, selv om Pollu ikke syntes å lese det en gang, men enten over eller under.

Tidligere brukte jeg en effekt på 2,5 kW / grad for å øke ladningssyklusen, noe som betyr at den vedlagte kurven beregnes. Det ville gi en kraft på ~ 7,3 kW. Sammenligning av polluen til disse kurvene er for optimistiske verdier. Forskjellen er omtrent 1 kW kraftuttak ved 20 omdr./min. Feilen blir lett korrigert på kurver når jeg oppdaterer bare en mindre effekt / Δt ° C.

Effekten avhenger også litt i luften uten fuktighet, men det har i det minste ikke vært på det tørreste punktet for øyeblikket. Nå, i det minste, så han utetemperaturen bedre da solen ikke skinnet. Maskinen er i solskinnet og temperaturen på luften i veggen kan bare gjettes når solen stiger.

vedlegg

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Var du måling av onkels strømforbruk, hva slags politiet hyser det nå når du ser bestikk?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Jeg ser bare strømforbruket innen 1 kWh og det er nøyaktig 10 kWh på 31 timer. Strømforbruk kan kastes i retning av en hel kWh eller en annen.

Tid 31 timer
Forbruk 10 kWh
Utbytte 57 kWh
COP for pumping 5,7
Strømforbruk 1,84 kW

Gjennomsnittlig daglig temperatur er ca 17 grader Celsius, og behovet for kjelleroppvarming er flatt døgnet rundt.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Selvfølgelig, på de varmeste dagene, kan du gå ut til dag 6 på dagtid. Kan se hvordan skyndte seg når temperaturen synker. Maskinen pumpes nå 35-36 grader.

Hvordan tømmer Pollu Hansker? Kan du redusere eller ikke?
opp Bunn