VILP-kobber, kapasiteter og avriming

bjørn

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4
Vs: VILP-COP for vann-til-luft varmepumper, kraft og avriming

I går kveld politimester nøyaktig 2, natten (23-10) gjennomsnittstemperatur 7,7 ° C. Tidevannsfiske ca 42-43.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Onkel roterer nå 65-70 r / s, fra frost til ganske skarpe 10 grader. 72 kWh / dag ved omtrent 10 grader Celsius, eller 3 kW elektrisk kraft. Avriming produserer i gjennomsnitt cirka 1,5 liter / avriming. Hvis tiningene var sjeldnere, ville kraftreserven frigjort betydelig. Avriming tar for tiden omtrent 11% av produksjonstiden. 1,2 kW under avriming

Måleresultat ved -9,5 ° C under varmekjøring 70 r / s
Ring 3,5 kW
10,8 kW
COP 2,9 (36,5 ° C utbyttemperatur)

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Hva er sørens "frosne frost" som nå biter i politimannen? I følge øyeblikkelig politimaskin presset maskinen min 6,5 kW og var ute ved -16 ° C om morgenen, med en effektuttak på omtrent 3kW, eller omtrentlig politimaskin med en smeltefaktor på sekundet, og måtte fortsatt gjøre 24/7 varme og dyppe til 8 ° C. P

45, slik at mengden strøm og innløpsvann har stor innvirkning. Etter avriming fikk jeg mer enn 12 kW av, så null effekt er nok.

bjørn

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

HelaKammo sa:
Hva er sørens "frosne frost" som nå biter i politimannen? I følge øyeblikkelig politimaskin presset maskinen min 6,5 kW og var ute ved -16 ° C om morgenen, med en effektuttak på omtrent 3kW, eller omtrentlig politimaskin med en smeltefaktor på sekundet, og måtte fortsatt gjøre 24/7 varme og dyppe til 8 ° C. P

45, slik at mengden strøm og innløpsvann har stor innvirkning. Etter avriming fikk jeg mer enn 12 kW av, så null effekt er nok.
Faktisk har jeg lagt merke til at disse øyeblikkelig politiet bør ta hvert minutt hvis de ønsker noe mer langsiktig oppfølging. Derfor er Pollu bra. Denne månedens gjennomsnittlige hjemmevakt er 2,24 så langt, gjennomsnittstemperatur på Netatmo er -4,1. Det ville være veldig kaldt allerede, jeg vil måle olje og pumpedeling.

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Ismo67 sa:
Når vil den første teknologien komplementere og til og med omgå fraseringsklokken, for eksempel et avrimingskamera (hvitt) kombinert med trykk mellom lamellene (isen). Når ville det ikke være unødvendig tining?
Ja, den er allerede i bruk her. Avriming er alltid en nødvendighet. På grunn av oljene la jeg imidlertid først en 4-timers, nå 3-timers tvungen rotasjon, med sporadisk frostskader i et par dager ved et enkelt rør. I kraftig frost over fire timer er det allerede klart for mye olje på feil steder.

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Hvor mange flere har en "flu i luften" tinepumpe? Jeg gjør dette den opprinnelige firmware gjorde det, og jeg er nesten hundre sikker på at det var hennes første Kompura ødelagt. Lydene etter sving på ventilen var ikke vakre å høre, i alle fall ikke på den roterende maskinen. Det er en produsent som anbefaler det med Scroll, men jeg tør ikke prøve det. Små ventetider skader ikke når selve avrimingen varer 2min, og etter 3min er vi allerede på jobb hvis fisket krever det.

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
230

Jussi sa:
Hvor mange flere har en "flu i luften" tinepumpe?
Her på Green foretar vi et fly, en snublestein.
file: /// C: /Users/marko/Downloads/Kompressori%20tiedot%20ZP41K3E-TFD.pdf

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Alfa ser ut til å slå av båsen, venen snur seg og den blir fulgt av noen 700-1000w skudd, noen 2-3 minutter avriming fullført. Tilbake i full oppvarming noen 3-5 minutter når du fyller toppen av laderen (300l).

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

bien sa:
file: /// C: /Users/marko/Downloads/Kompressori%20tiedot%20ZP41K3E-TFD.pdf
Det virker som en rulle laget for en varmepumpe. Jeg tør virkelig ikke prøve hvordan rullen høres ut hvis du vender flua. Tross alt reduserer det antall starter og tine akselerasjon på et minutt ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

HelaKammo sa:
Hva er sørens "frosne frost" som nå biter i politimannen?
Dessverre gikk disse frostene sideveis da jeg ikke var der for å måle. Onkel var imidlertid på og holdt stedene varme. Innetemperaturen hadde falt godt, men det er grunnen til at omdreiningene var begrenset til 60 o / s. Mens du er på frihjul igjen, er det lett å komme i en situasjon hvor du tar pauser når kjelen varmes. Etter at kondensen nå er normal, er temperaturen allerede 23 ° C. Frosten kan ha nådd maksimalt 15 grader.

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
230

Jussi sa:
Det virker som en rulle laget for en varmepumpe. Jeg tør virkelig ikke prøve hvordan rullen høres ut hvis du vender flua. Tross alt reduserer det antall starter og tine akselerasjon på et minutt ...
Jeg kan ikke høre noe fantastisk i lekmannens øre. Avriming tar mindre enn 3 minutter.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Ctc hopper når ventilen skifter modus underveis. Og selvfølgelig er det ingen varmeovner for båsen.
Tomgang 2,5W, i hvert fall ifølge Kamstrup. Er meningen at varmeveksleren skal holde varmen?

Dette er også lekmann.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Gjør ikke det å vende noe dårlig. Den firveisventilen har antagelig ganske forskjellige trykkforskjeller. Fløyta hører helt klart hjemme i kjelerommet og ute, men egentlig er ingenting annet fantastisk med det. Den elektriske kraften til CTC 520M er lav under avriming, og gjennomsnitt er bare 1,2 kW over hele avrimingssyklusen (o / min = 40 o / s). Kraften øker mot slutten av tineperioden etter at isen har tint og er omtrent dobbelt så høy ved slutten av tineperioden.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

bien sa:
ZP41K3E-TFD
Den samme rullen på boblen i bakkenes varmepumpe. På nyere modeller er denne erstattet av ZH-modellen, spesielt designet for oppvarmingsapplikasjoner.
Jeg knuste en kompressor av samme serie tilbake i tid ...
http://maalampofoorumi.fi/index.php?topic=6855.0

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Her er COP på besøk under typiske utetemperaturer. I kulden er revolusjonene hardere og flytetemperaturen litt høyere enn under varmere forhold.

Mens jeg lurte på den rullende rulle fra Fraat, lurte jeg på hvilken teknikk for å få den rulle spiralen ordentlig.

vedlegg

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Jeg styrer at Nibe med en stafett "på / av" og ladepumpen er også i min kontroll, ikke Nibe. Vanligvis, når det gjelder å slutte, avslutter Nibe umiddelbart. Det var det som skjedde med situasjonen der logikken ba maskinen slå av sekunder etter at avrimingen hadde slått på.

Heldigvis satte jeg logikken at ladepumpen holder på i 5 minutter etter avslutningen skjer, nemlig Nibe syntes å gjøre slik at:
- Selv om avstengningskommandoen allerede var mottatt, var det tining
- Vendt til oppvarmingen
- Kjør fordamperen kald (dvs. Støvsug resten av avrimingsvarmen fra cellen)
- I stedet for å slå på uteenheten og fortsette oppvarmingen, slått den seg av på det punktet som forespurt.

Så Nibe liker ikke å kaste bort smeltende energi, men suger kulden før den stopper :)

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Er det andre med atlantick-maskinen (Alfea) Du er veldig overrasket over de lave varme gass temperaturene, eller er de ganske normale for en slik injeksjonsmaskin. Jeg har ikke plassert sensoren i nærheten av båsen ennå, men er i gassrøret før varmeelementet til innendørsenheten. Den dreier seg rundt 35 når den går med lite strøm og en annen på 45-50 når du lader varmt vann eller gass.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Kjellervarmeren sa:
Mens jeg lurte på den rullende rulle fra Fraat, lurte jeg på hvilken teknikk for å få den rulle spiralen ordentlig.
For å være maskinert ...
https://youtube.com/watch?v=QcM0vXLyYpc
https://youtube.com/watch?v=bgr0cKUixrE

I stedet, hvis du noen gang vil holde en slik, lurer du allerede på hvordan de kan passe inn i hverandre .... (skrutrekker / skrutrekker) ;D

https://youtube.com/watch?v=stjvbAO_6JQ

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Jeg brukte en tining her. Domoticz teller ikke med hvert minutts intervall, men jeg fulgte sensorene direkte med 15 sekunders prøveintervaller. 3-4 grader Pluss pluss fuktighet nok til å fryse tidlig. Avriming er i den ytterste enden av det som har blitt sett, og droppen av politimannen under oppkjøringen også i den verste enden. Tinvannet kommer under maskinen fra springen, jeg har ikke målt mengdene, men jeg bare eier behov.

Opprinnelig ble den tilstoppet og brøytet ved 7 kW, Cop 2.7

30 sek gikk til å kjøle seg ned, så var det 2,5min. De neste 45 sekundene gikk på full styrke. Jeg kan ikke si hvor mye forsinkelse som skyldes disse sensorene i rørene, men antagelig er forsinkelsene sanne i begge retninger, så den totale energien er nok riktig.

I følge mine beregninger var minustegnet energitapet fra akkumulatoren 270Wh og kompressoren forbrukte omtrent 100Wh mens COP var mindre enn 1, noe som betyr at kappen kom direkte fra avrimingen til 370Wh.

Etter tining, øyeblikkelig kraft 9,5kW og cop 3,7. På ganske lang tid gikk ikke disse dampene, ettersom maskinen fryser, politimannen teller som en kuhale, og med tiningene er avlesningen i dette været ganske nøyaktig 3.

Du kan gjette at strøm på 7 kW etter 45 minutter er 2,5 kW svakere enn en ren celle. Deretter, på så lite som ti minutter, går tapt på tapet like mye som all energien som går i smelten, så faktisk kan avrimingen ha vært verdt å gjøre tidligere. Vel, det var problemet.

På bildene reduserer tine kraftssvingninger og ett-takts COP.

Her, med en virkelig nedadrettet omformer, ville coppiene være annerledes. På samme tid snurret Panasonic sakte vannet i garasjeveggen, dryppet, så han vil gjøre susen og lage en grusom coppy.

vedlegg

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

I løpet av de siste to dagene har jeg kommet over en smeltedigel med vann fra en enkel, grunnleggende plastbaby til å tine.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Med andre ord ganske bokstavelig talt 40 liter, men jeg gikk til bøtta for å tømme målingen.

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
230

Gree gir ut en komfortabel 8kW ved omtrent 2,6 cop når det regner og er +4 varmt, fanger 40. Det er ingen tiner eller is, men vannet tapper ned i avløpsboksen ganske jævlig godt. Begge fungerer fint, pumpen og avløpet ;D.

økonomisk

Venter på den kalde vinteren ...
Tilbakemelding Score
7

Ja, den tåkete nullen spiser sannsynligvis mest coppi. Stangen fylles to ganger om dagen og bør tømmes. Vannbrønn er det noen stinkende. Venter på frost og høyt trykk ... :D

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Onkelen bringer den aktivitetsrapporten til null, så den er litt rar. Fordi oppvarming er tvunget til å være begrenset av solskinn, og Cunt-omdreininger ikke må begrenses til mindre enn 50 r / s, er resultatet en ganske merkelig oppvarmingskurve når du tidvis driver inn når varmen stiger og er et bruddpunkt.

Avriming kan ikke unngås med disse forholdene, temperaturen har vært praktisk talt null i 24 timer. Hvis maskinen ikke suste etter tining, kunne den røres litt roligere og unngå unngå overoppheting. På den annen side har den høyere driftseffekten medført at noen få tiner er gått glipp av, de tiner når de praktisk talt ble klokket. Forskjellen mellom klokken og behovet for et så fuktig vær akkurat nå, har kanskje ikke vært for stor.

vedlegg

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Jeg husker ikke at jeg har hatt så korte avrimingsintervaller noen gang i løpet av den blåseavrimingsfrasen. Den korteste har bare vært 20min.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

økologen sa:
Ja, den tåkete nullen spiser sannsynligvis mest coppi.
Ellers kan den subtile varmen til cellen være en veldig betydelig energikilde. Den neddykkede varmen ser ut til å være 20% av energien fanget av cellen i luften ved null spole. Noen målinger viser høyere avlesninger, men det kan også skyldes tåkeakkumulering, som ikke varmer vanndråpene men fryser i cellen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Nå har onkel fått praktiske forhold. Klart om morgenen 18 grader. Ved femten grader var det fortsatt mulig å holde tilførselsvannets temperatur på 36 grader, men ved 18 grader var temperaturen allerede under 35 ° C, noe som ikke ville være nok til å holde romtemperaturen i lang tid. Siden frosten bare var noen timer unna, trengtes ingen oljebrenner.

I følge Algebrani ved -17 ° C
Elektrisk effekt 4,6 kW, termisk effekt 10,5 kW, termisk effekt med smelting ca 8,7 kW
COP tiner med tanke på ca 2 men under oppvarmingsbesøket fremdeles langt over.

Da var morgenoverraskelsen at kondensatoppsamlingstrauet ble frosset i is. Avriming under disse forholdene produserer lite vann, bare omtrent en halv liter i en 67 minutters syklus (oppvarming kjører 60 minutter + ~ 7 minutter avriming). At onkel ikke ville ha overlevd på egen hånd, men en hjelpende hånd i form av varmt vann var nødvendig. Det vil si at knebøyen snart ville gått.

Jeg lurer på hva som forlot det?

vedlegg

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmeren sa:
Nå har onkel fått praktiske forhold. Klart om morgenen 18 grader. Ved femten grader var det fortsatt mulig å holde tilførselsvannets temperatur på 36 grader, men ved 18 grader var temperaturen allerede under 35 ° C, noe som ikke ville være nok til å holde romtemperaturen i lang tid. Siden frosten bare var noen timer unna, trengtes ingen oljebrenner.

I følge Algebrani ved -17 ° C
Elektrisk effekt 4,6 kW, termisk effekt 10,5 kW, termisk effekt med smelting ca 8,7 kW
COP tiner med tanke på ca 2 men under oppvarmingsbesøket fremdeles langt over.

Da var morgenoverraskelsen at kondensatoppsamlingstrauet ble frosset i is. Avriming under disse forholdene produserer lite vann, bare omtrent en halv liter i en 67 minutters syklus (oppvarming kjører 60 minutter + ~ 7 minutter avriming). At onkel ikke ville ha overlevd på egen hånd, men en hjelpende hånd i form av varmt vann var nødvendig. Så jeg ville fått en knebøy.

Jeg lurer på hva som var igjen av det?
Er ikke den røde tekanna en varmeapparat? Det ser ikke ut til å være opp til oppgaven når den ikke har det hullet i isen. I prinsippet skal enheten tømme 0 graders vann, og ved hjelp av en + graders motstand skal den renne av før frysing. Det trauet er ganske stort og langt borte, vannet bør holdes i en bekk langs dens motstandsvei, slik at det ikke møter brede kalde overflater og går hardt nok. Vellykkede snapbunn har en vannspor nesten i cellen, med en liten høydemotstand som holder grøfta åpen uten å prøve å varme opp sumpen.

Høres ut som et sted for en liten måtehold.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Hitachi stoler på at avriming er effektiv nok, kaldt vann kan komme først, men det er også lunkent i minusgrader. Fryser bare i bakken / brønnen. Selv venter Devins eskorte fremdeles, legg om nødvendig, tenkte jeg -10'C grenseomkobling for tining. At Devi fremdeles er opp til brønnen og smelter rennen og sirkulerer innløpet og utløpene.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

VesA sa:
Er ikke den røde tekanna en varmeapparat?
Rød er slangen Frostsikring kabel, 2m, 20 W, som jeg selv har hommannut. Den er koblet til maskinen for å kontrollere maskinen. Når den holder på, er det ingen steder å se. Karet er CTCs eget og har en varmeovn på bunnen. Det er ingenting synlig om strøm eller på. CTC har ikke en forvarmet kondensatslange.

Jeg prøvde å plassere avrimingskabelen til slangen slik at den ikke ville samle søppel. Den var også veldig stiv, så jeg bøyde den ikke skarpt.

Den blanke ermet delen i det kondensatet var, tror jeg, metall. Jeg har en plastslangekontakt på kondensslangen fra Biltema sugeslange med en innvendig diameter på ca 22 mm. Det var ingen is i slangen, for den isbøtten åpnet seg lett da jeg helte varmt vann i midten av karet ved avriming. Da kunne isen tines i lengre tid for å få badekaret helt rent.

Edit: Da jeg bare så på maskinen, er det allerede en liten start på isklippen i bassenget. Det bassenget ser ikke ut til å varme opp, eller i det minste ikke varme opp nok.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Et slikt spor ble laget ved Seta ved -17 ° C. Også her er det ulempen med akselerasjon til full galopp. Effekten under senking er lavere, så energien som forbrukes av avrimingen er litt høyere enn figuren i vedlegget, og dermed er den faktiske effekten lavere. Forskjellen er imidlertid ikke stor, ettersom akselerasjonen fra 40 r / s til 90 r / s tar omtrent 5 minutter. I løpet av denne tiden er COP for produksjonen litt bedre, og forbruket av elektrisitet er naturlig proporsjonalt med produksjonen. Nå har jeg ikke funnet ut hvordan jeg kan kompensere for det rimelig, så på dette bildet antas det at maskinen enten vil tine eller gå i 90 r / s. I sin helhet prøvde det å drepe vinteren.

Å heve fangsttemperaturen reduserer ikke varmekraften, men øker strøminngangen.

vedlegg

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmeren sa:
Edit: Da jeg bare så på maskinen, er det allerede en liten start på isklippen i bassenget. Det bassenget ser ikke ut til å varme opp, eller i det minste ikke varme opp nok.
Det er ingen mangel på is der, så lenge vannveien er åpen hele tiden, bør det være et spor som motstand i vårens smeltevann. Det er virkelig verdt å undersøke hva den varmekabelen gjør. Trugvarmeren skal være under en slags turmadrass, den skal være på toppen av den. Det er ikke verdt å varme opp tinnkaret, det krever vanvittig kraft i frysetemperaturene, men bare å varme opp passerende vann for å holde det glatt.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Så mye ble jeg undersøkt med en sondepenn at det var kraft til det badekarmotstandselementet under tining. Den skal antagelig slå på tilstrekkelig avhengig av temperaturen før avrimingen begynner. Med det kjøligere været har det holdt seg helt rent. Det er ikke en enkel ting å gjøre den badevarmeren igjen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Det er nå cirka 8 grader celsius og det er mye is igjen i rennesteinen, men vannveien er klar. Da frosten bare var et par grader, forble karet helt rent. Denne isdannelsen ser ikke ut til å skje på et øyeblikk, men is begynner gradvis å bygge seg opp. Når det kjøler seg i den kalde luftstrømmen, bygger det seg mer is lett opp igjen. Side av avrimingskabelen samler ikke is på samme måte. Kabelen vil enten varme opp eller blokkere luftstrømmene, kanskje vil vannet dryppe varmere på kompressorsiden av cellen.

HelaKammo sa:
Hitachi stoler på at avriming er effektiv nok, kaldt vann kan komme først, men det er også lunkent i minusgrader. Fryser bare i bakken / brønnen. Selv venter Devins eskorte fremdeles, legg om nødvendig, tenkte jeg -10'C grenseomkobling for tining. At Devi fremdeles er opp til brønnen og smelter rennen og sirkulerer innløpet og utløpene.
Jeg følte at vannet og det er kaldt. De siste dråpene av cellen er tilsynelatende varme fordi cellen er varm etter endt tining. Når cellen begynner å smelte, vil vanndråpene renne nedover den avlange cellen, og sannsynligvis vil mesteparten av vannet komme ned på 0 grader. Hvis oppvarmingen av det badet kunne slås på allerede før avrimingen startet, ville de første dråpene ikke falle på den kalde plasten.

Problemet blir lovet å bli adressert. Det ønskede avrimingsprogrammet vil motta en oppdatering eller nye innstillinger.

Er Rema fremdeles på linjen?

vedlegg

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
230

Det er feil at is skyver gjennom cellen.

Sähkömees

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Fire feil:

1. Kabelen må være plassert i hele cellen
2. Kabelen må ikke passere gjennom det hullet. Du har tydeligvis ingen skarpe kanter i det, så ingen skade, men en dårlig vane.
3. Smeltekabeleffekt minst 70W / 2m
4. Omtrent hva som skjer når fireveisventilen er direkte kuttet oppvarming -> avriming -> oppvarming. Dreneringstiden skal være 15-30 sekunder.

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0

Bra eller dårlig, men selve bryteren bytter spenningen på 2m sikringsholderkabelen direkte til innendørsenheten. Jeg vet ikke om Fujitsu har noe annet alternativ. Instruksjonene instruerer deg å snurre kabelen i bunnen og legge resten i vannslangen. Det ser ut til å virke, men motstanden er selvfølgelig alltid på.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

bien sa:
Det er feil at is skyver gjennom cellen.
Dette er det jeg frykter selv. Isen skal aldri nå cellen.

Elektrikeren sa:
1) Kabelen er kun ment for å holde kondensslangen jevn. I bunnen av det karet er maskinens egen teppevarmer. Det er hele veien. Det lukter imidlertid at den kabelen kan være en fordel hvis du tar en lengre en og legger den først rundt hele badekaret, eller i det minste foran. Derfra begynner den breen å vokse.

2) Det er ingen skarpe kanter, men uansett hvordan jeg kan sette kabelen. Det er veldig vanskelig å legge den rundt slangen.

3) Ja. Jo mer effektiv det kan være. Jeg må prøve å spørre om heksa kan være mer effektiv. Kanskje har CTC noen spesifikasjoner eller anbefalinger. Som sådan er den tiningskabelen tilsynelatende bare på avriming, så den ville gjort det samme selv om den var mer effektiv

Tom1s sa:
Bra eller dårlig, men selve bryteren bytter spenningen på 2m sikringsholderkabelen direkte til innendørsenheten. Jeg vet ikke om Fujitsu har noe annet alternativ. Instruksjonene instruerer deg å snurre kabelen i bunnen og legge resten i vannslangen. Det ser ut til å virke, men motstanden er selvfølgelig alltid på.
Har Fuji noen av sine egne fabrikkproduserte ovner? Innsiden av maskinen og i det kondensatbadet er slik at ingen varmer er sikker på å holde den smeltet under oppvarmingsoperasjonen.

Vel, isen tines igjen. Se hvor raskt du begynner å samle på nytt.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

Selvfølgelig bør du legge din egen kabel på teppet og cellen der vannet drypper for å forhindre at vannet herder på det aller verste stedet. Rennen er litt bred sammenlignet med måkene, vannet samler seg ikke spontant veldig lett som en bekk som antas å bli smeltet, men den vil trolig forbli drypp og fryse. Så er det frø til neste is.
opp Bunn