Viessman Vitocal 200s flytkontroll

Rääkkylä

medlem
Tilbakemelding Score
0
Full.

Er det vannstrømtilpasning i steinbrudd? Så jeg har 12mm overhead rør, så er det noen annen måte å redusere strømmen som skyldes strømmen enn å endre rørene til større? Ved å justere enheten for vraket kunne maskinen ikke holde utendørsenheten varm, så det var ingen støy i strømmen, den kom -12 og over frosten, slik at maskinen lukket seg ned. Intern justering 19, 15 viste et internt termometer.
Regulatoren er da opp ned, hjelper ikke. I tillegg til kontrolleren, begge verdier som forbrukeren kan justere, k og en annen, kurve. Begynte å holde utendørsenheten ute av isen, den indre varmen var 21 c. Elgen er forferdelig, og monteringsmaskinen roterer utendørsenheten full.
Edit; Frost ut under 14 dårer i henhold til din egen måler, men viser fortsatt feil 0B. Så for mye frost. Ikke hjelper selv om jeg testet verdiene for å heve hvordan. Jeg vil ikke kjøpe mer, spesielt fra varmepumpen.
Senest redigert:

JPT

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Velkommen. Still varmekurven til 0,8 og varmekurvenivået -2. Romtemperatur, f.eks. 21c og termometre åpne. Jeg kan styre 7342 eller 7343 kontrollområde fra 60% til 100% av varmepumpens omdreininger. Er det en buffergrense? Jeg er ikke sikker på om du kan kontrollere kodingsnivå 1.

Rääkkylä

medlem
Tilbakemelding Score
0
Så lite må de være .. nå være 1,2 og +1 eller 1. .. slik at sannsynligvis 21 fanger oppveier de små parametrene ..
Fondet vil ikke være i stand til å justere oikeen noe, LY forbeholdt seg retten til riktige instruksjonene jeg gjør, men begrenset forbrukerens uttrykkelige instruksjoner .. Det ville vært for dem å ta da jeg så kaste alle instruksjoner når installert. (Hvis du liksom tilfeldigvis mine grunner utenfor kontroll Jeg ønsker å motta hele "installatør / verge" for instruksjoner.) Lupas selger, de gir meg en sit når garantiperioden for kunnskap om 'Klitoris .. tydeligvis ikke ennå oo kunnskap om' Klitoris tre år av garantien .. selv om nedgangen er fortsatt melkee det samme beløpet til banken i begynnelsen ku.
Vel, med mindre instruksjonene dukker opp, må butikkene kanselleres.
Takk for instruksjonene. La oss prøve det.
Frostbit teller, den må være slått av ..

DrPaiN

medlem
Tilbakemelding Score
4
Innstillingen av sirkulasjonspumpen er på kodingsnivå 2.

Instruksjoner for tilgang til dette finner du under googling "Viessmann Vitocal Service Instructions for Contractors" finner du i instruksjonene for den andre pumpetypen, men de samme parametrene / passordene finnes i den. Ta det med på egen risiko, men det er bedre å justere enn å la det plage og stumpe (reporteren justerer hvis garantien er et hinder, ikke er riktig installert i radiatorhuset dersom det er forstyrrende)

Noen ganger skrev jeg mine egne erfaringer på den andre kjeden:
https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/pakkasen-myötä-viessmannin-kuuluu-lopettaa-pumppaaminen.25033/

Med disse radiatorene (enkeltblad og noen lavkonvektor) synes den optimale kurven å være kurve 1,0 og nivå -1K eller kurve 0,8 og 2K med en innvendig innstilling på 20. 0,8-kurven krever oumannolje for å hjelpe -10 ved en kald punkt 1,0 kurve litt senere. Jeg har prøvd å justere sted -12 ... 13 til rundt det der kurvene krysser hverandre (Oumanni middelklassen D og E - 3 reduksjon i nivået av

Siden da bestemte jeg meg for å bruke sirkulasjons med hensyn til følgende:
KV Pump 60-80% elastisk modus 7340 = 3
7341=60
7342=80
7343 = 70 (starter alltid med dette og øker / senker om nødvendig)
og 7347 = 55 (elik prøver å holde dT 5,5 i kjøre / retur, i modus 7340 = 3 har en tendens til å holde forskjellen her innenfor de øvre / nedre grensene)
Senest redigert:

Rääkkylä

medlem
Tilbakemelding Score
0
Noen som kan bli en fin fyr som koder et tonn av ..
I tillegg smelter radiatorene og avhenger av vann, eller den eneste luften som kommer inn, men du åpner ventileringsskruen. Trykket burde være greit, men nå da jeg presset trykket i liren eller stoppet i det minste .. (selv om jeg ikke er direkte involvert i juks) og juksen holder den lorina at det ikke er andre Ku-luft i kjølemiddelrørene.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
1. I tillegg vil radiatorene lekke og avhende vann, eller den eneste luften vil være når du åpner ventileringsskruen.
2. Trykket skal være greit, men nå da jeg presset trykket som en lir endte eller i det minste falt .. (selv om jeg ikke er direkte involvert i juks)
3. Og den kule juksen holder en slik lorina at det ikke finnes noen annen Ku-luft i kjølemiddelrørene.
Jeg spesifiserte disse avsnittene for å gjøre svaret enklere.
1. Ved første øyekast, finn ut hvor luft kommer inn i systemet, det er en lekkasje der.

2. Hva er presset? Hvordan oppfører du seg i varmt vann etc.?

3. Forhåpentligvis er det ingen luft i kjølemiddelrørene, så det ville være ganske store problemer på den.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Å fjerne luft fra varmesyklusen er litt av en grunnleggende oppgave for brukeren. Ja det kommer alltid der inne og kommer sakte ut. Jeg samler også luft i en krakker som er øverst. Jeg vet ikke hvor det kommer fra, men jeg mistenker at membranen paisar. Hvert par måneder er spolen halv luft. Det kan ikke bli funnet andre steder uten at rørene har blitt åpnet. Paisari er sannsynligvis "intakt" når vann fra den laveste luftventilen aldri har kommet. Vann forsvinner ikke, men luften forsiktig inn som paisariin'm halvårlig økt. Vann, jeg har ganske mye minimum antall og paisari luften er nesten full.

VILP runder det luft er også viktig å komme seg ut. Ingenting å gjøre, arbeid hvis den syklusen ikke er full av vann. I hvert fall har jeg en VILP sirkulasjonspumpe som skyver den siste luften i kjelen som tjener som reservoar. det høyeste punktet på ladingen er et uttrykk, men det er ikke luft normalt aldri bli funnet, og er det noe mindre joutukaan kan skille seg ut fra vannet, fordi produksjonen er på grunnlag av kjelen.

Når jeg gradvis reformerte systemet sitt hver dag, jeg kokte en oljekjel hvis vannet er karkuuttamaan mer. Etter matlaging vil batteriene ikke komme inn i luften, med mindre det er ellers i rørene. Dette er den dobbelte fordelen med matlaging. Oksygen fjernes og ingen radiatorer og kjele rust fjernes, og så er det ingen etterlufting.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Luften kan komme inn i systemet, for eksempel fra stammen til den gamle termostatventilen hvis lj-pumpen er i returrøret, eller hvis den er på sugesiden av pumpen. Jeg har selv aldri måttet uttrykke mitt eget varmesystem under normale forhold, like etter endringene.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det kan være en logisk grunn. Det er de gamle radiatorventilene, godt over 20 stykker. Sirkulasjonspumpe er bare i returlinjen, og trykket på oppe er svært lavt, men så mye at ventilasjon er mulig uten å stoppe sirkulasjonspumpen. Men bør ikke den luften være i batteriet som det lekker ut, eller i det minste i det. Nå er det bare en. Vannlekkasjer Jeg har søkt og har ikke funnet. Det håndkle radiatoren er den eneste uten termostat.

Rääkkylä

medlem
Tilbakemelding Score
0
Jeg legger mer press på meg. Velig 0.1bar / meter høyde er tilstrekkelig, Eli to-etasjes kjelleren svindel og kjele-house pitäis nok for noen å 0.7bar, jeg setter det nå har mer enn 1,3. Det var en grunn til at luften akkumulerte og ikke varmer opp, så vel som din lire når du ikke kunne flytte det vannet opp.
Da jeg ble flyttet til huset, visste jeg ikke noe om vannoppvarming, jeg la trærne som en badstue i badstuen, og da falt jeg ned overtrykket ved å åpne ventiler for å få varmtvannet til reservoaret. 3bar-meter var alltid i pinnen og tellingen tok. Jeg trengte ikke lenger trær bortsett fra når frosten brakte over 13 så forvarmede kjeler med trær 70c og ​​så slår jeg på oljen. Öp ga 60c.
Noen som trenger en rørhooker for å gjøre dette, stoler jeg ikke lenger, og et par andre ting å gå ut og nye, ingen 1 luftutløp og hamp samt en kulventil mangler.
opp Bunn