Tolkning av Viessmanns dagbok

Fonzie

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg byttet til VILP tidlig i oktober. Enheten ble valgt som Viessmann Vitocal 222. Enheten varmer opp en 110 kvadratmeter frittliggende hus med varmt vann og gulvvarme.

Jeg har prøvd å studere enheten og selvfølgelig som bør optimaliseres på en best mulig måte enheten vil være stor. Jeg har imidlertid ikke vært i stand til å tolke enhetens dagbok. Jeg vil be om et bedre svar her.

Nedenfor er datoen for dagboken så langt.

CW T.in T.out HP1. AC
45 2.7 0,7 71h 0h
44 -8,4 -10,4 102h 1t
43 -5,6 -7,6 130h 2t
42 -0,7 -2,7 76h 0h
41 -4.6 -6.6 63h 0h
40 -3.0 -5.0 46h 0h

Så hva skal de tolkes? Men er ikke timene, hvor mye har maskinen vært på i løpet av uken? På en eller annen måte føles det vilt over de hundre timene. Tatt i betraktning at spolene ikke er mye rotert på frostsiden.

Takk på forhånd for svarene dine!

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57
Uke 44, 29.10-4.11. Jeg hadde 6 kW mlp på 125 timer. Motstandere ... Hmmm helt til sluttvannsoppvarming? Jo flere timer samlingen samler, desto mer justerbar er enheten, det vil si at den kan produsere varme med lave svinger. Hva er de to kapitlene etter en uke?

Hvordan har enheten virket mer? Husinformasjonen skal være så snill å vite. Kan jeg be om pakkeprisen

DrPaiN

medlem
Tilbakemelding Score
4
Her finner du 8,3kW Viessmann Vitocal 200 (installert 03/2018 ved siden av oljen).

Jeg tror ikke at mye tolkning kan trekkes fra det, gjennomsnittstemperaturen i luften ved inngangen (uteluft) og gjennomsnittstemperaturen i luften som forlater T.out varmepumpen

JPT

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg byttet til VILP tidlig i oktober. Enheten ble valgt som Viessmann Vitocal 222. Enheten varmer opp en 110 kvadratmeter frittliggende hus med varmt vann og gulvvarme.

Jeg har prøvd å studere enheten og selvfølgelig som bør optimaliseres på en best mulig måte enheten vil være stor. Jeg har imidlertid ikke vært i stand til å tolke enhetens dagbok. Jeg vil be om et bedre svar her.

Nedenfor er datoen for dagboken så langt.

CW T.in T.out HP1. AC
45 2.7 0,7 71h 0h
44 -8,4 -10,4 102h 1t
43 -5,6 -7,6 130h 2t
42 -0,7 -2,7 76h 0h
41 -4.6 -6.6 63h 0h
40 -3.0 -5.0 46h 0h

Så hva skal de tolkes? Men er ikke timene, hvor mye har maskinen vært på i løpet av uken? På en eller annen måte føles det vilt over de hundre timene. Tatt i betraktning at spolene ikke er mye rotert på frostsiden.

Takk på forhånd for svarene dine!
CW = Uke T.in = luft inn T.out = luft ut. HP1 = Kjøretid per uke. AC = Kjøling / avriming. Godt sett på temperaturforskjellen på 2 grader. Hvis gulvvarmehuset stiller varmekurven 4, nivå 0

Fonzie

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Takk for svarene! Nøyaktig at T. / Out var det han ikke forstod. Ellers er den optimaliseringen av interesse, så takket være JPT, prøver jeg innstillingen du nevnte.

For den første respondenten: 02 er et 110 kvadratmeter enebolig med gulvvarme. Enheten har fungert bra så langt. Varmen har vært nok til gulv og rennende vann.
Tilbakemelding Score
1
To årene jeg har fulgt dette apparatet, og ja de driftstimer de rundt jeg også har flyttet. Jeg har lagt inn en uke med gjennomsnittstemperaturer i utendørs og sammenlignet dem med samme uke av pumpedriftstimer, og hele huset strømforbruk (i hele huset, fordi jeg forstår at varmeapparatet imaisemaa forbruket ikke se noen).

Grovt kan si at gjennomsnittstemperaturen på mer enn 15, ikke kompressoren som skal brukes til å varme opp vann, pluss 10 ukers besøk er 30 timer ved + 8 til 40 timer ved + 5 til 80 timer ved + 2 ° C i 110-120 timer, 130-140 timer ved null, minus fem starter har vært i drift timer med tappen (riktignok Men da involverte må ha vært meget kalde dager). Når Kompura stenger 15 grader under null, blir driftstimer reduseres drastisk med ekstremt kaldt vær. (Fog frost tidlig på året det foreligger statistikk er ikke pålitelige, fordi maskinen ble ødelagt, og det ble endret til en ny.)

Det ser ut til at kalde individuelle dager øker antall timer i uken, selv om gjennomsnittlig ukentlig temperatur ikke ville være spesielt kald. Så om våren ser det ut til at det er flere timer i drift fordi nettene vanligvis er kalde.

På den annen side ser strømforbruket og pumpens driftstimer ikke ut til å korrelere direkte.

Til sammenligning leser jeg min egen startuke for initiatoren jeg:
CW T.in T.out HP1. AC
45 -1,0 -3,0 101t 0h
44 -10,0 -14,0. 111h 1t
43 -5,0 -8,0 129 timer 2 timer
42 -1,0. -7,0. 69 timer 0h
41 -6,0 -10,0. 55 timer 0h
40 -5,0 -8,0. 92 timer 0h

(Huset har en boareal på 119 m2, 135 m2 som kan oppvarmes;

JPT

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Sfäärinkuriilille. Den enheten skal være såkalt. -20 graders maskin, er det noe som setter feil når det slår av -15? At T.in / T.out differansen skal være 2 grader (best). Hva er størrelsen på den aktuelle enheten? Kjører den primære kretspumpe 100% full? Den sekundære kretspumpe skal testes med 60% hastighetskode nr. 7342. For kallenavnet Fonzie også for sekundær kretspumpe. Er bufferbeholderen?
Tilbakemelding Score
1
Del, leverandøren av enheten forsikret i januar 2017 at -15 ° C er eksosgrensen - en funksjon, ikke en feil. Modellen ser ut til å være 242-S, det vil si, det er noen forskjeller mellom dem. Strøm 8,3 kW.

Men som sagt, har enheten siden blitt erstattet med en ny garantireparasjon, både driverenheten og til slutt utendørsenheten, så jeg vet ikke hvordan neste vinter skal skje.

Jeg kan ikke si noe om pumperotasjoner. Det er ikke mulig å ha en separat bufferbuffer.
opp Bunn