VILP utstyrs levetid

mikkosy

medlem
Tilbakemelding Score
3
Tenk nøye på oppkjøpet og livssyklusen til disse enhetene. Min VILP Mitsubishi ECOD er ​​nå over 9 år og kompasset er ødelagt. Korreksjon for 2500 - 4900 € avhengig av metoden. Ifølge importen (Scanoffice), levetidens levetid. Det er ikke behov for fornyelse i huset, men oppvarming på slutten av livssyklusen! Etter 25 år, vil fjernvarme eller f.eks. En oljebrenner erstattes. Ja, med disse reparasjonskostnadene blir hver euro som er lagret i pumpen drenert. Så i anskaffelsesstadiet må du forstå at enheten vil vare i ca 10 år, hvorpå den er klar til å investere igjen i reparasjon av mer enn tusen enheter.

Wespa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
11
Tross alt har det blitt gjentatt på dette forumet at for VILP 10v er en typisk levetid, sjelden betydelig kortere, men sjeldnere for mye lenger. Derfor bør du velge nøyaktig hva du skal ta, den selvinstallerende monobloken om 2000-3000 euro vs. disse typiske tilbudene over 10.000 euro installert, bør være ganske bra. Den førstnevnte er i stand til å betale tilbake og produsere en gevinst for investeringen, med sistnevnte litt og så.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Og av en eller annen grunn skinner Mitsu pumper i forkant av disse nedbrytningsrapporter, minst her i forumet.
Med en ny pumpe i tankene var det tilrådelig å studere og analysere hva pumpen har brutt ned.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Hva slags varme har blitt pumpet der? Det er ingen informasjon som er sikker, men det har kommet til meg at det er så kløende at pumpetemperaturen har en effekt på forventet levetid, og bare det vil at høyvarmen vil drepe maskinene før tiden.

Faktisk, jeg tenkte ikke produsere levealder hardt og brukt all kannattavuusarvioisssa så ILPille, PILPille, misligheter enn MLPlle bare 10 år palvelusaikaodotetta med hensyn til selve maskinen. Dette vil bli en betydelig tilleggskostnad, som ikke bør glemmes. Kjele rommet har en 30 år gammel kjele og Oilon brenner. De har god lyd, men de har også krevd lite vedlikehold. Deres reparasjoner har vært nesten gratis, men sikkert er de dyre operasjoner. Oilons brenner har bare (i min tid) ødelagt magnetventilspolen. Det er festet til brenneren med en skrue og plugg. Jeg fikk en del av min gamle brennervoks jeg kjøpte for 30 €. Kanskje det sporet vil redde meg en gang til.

At 10 v er den tiden at MLP, for eksempel, kanskje hadde nettopp nullresultatet. Reparasjoner eller reparasjoner av maskinen vil da fortsette litt å betale tilbake. For meg skal den egen VILP oppnå en tilbakebetalingstid i år. Etter det bør det fortsatt drukne i ytterligere 3 år for å få den mest oppdaterte eller kanskje til og med prisbillig maskin som meg selv, kan være et lønnsomt nytt kompass hvis det ellers er intakt på dommens dag. Hvis den nye enheten koster rundt € 7000, kan det være en selvinstallerende (monoblock-erstatning er ikke et fantastisk trick) for å estimere € 700 fornyelseskost per år. Imidlertid vil maskinen vri på ca € 2.500 pr. År besparelser, så med den servicenes forventning bare ~ 1/3 av besparelsene ville gå til maskinens gjenoppbygging. Med tre års varighet vil alle inntekter gå til maskinens fornyelse.

Ja, i disse enhetene er maskinslitasje en betydelig kostnad. Hvis du pusser opp dine vinduer eller legger på flere ull, vil det være til nytte for deg gjennom hele livet i bygningen din. Varmepumpen må kunne gjøre det mye raskere enn det er. Hvis tilbakebetalingsperioden for VILP strekker seg til 10 år, er det ikke engang verdt å kjøpe en slik ting i håp om å spare. En varmepumpe som er nøye implementert i en jordkilde-varmepumpe, er trolig ganske langvarig, og livssyklusen kunne ha vært forventet å være under bygningens levetid, med mindre annet er sprukket. På et tidspunkt da varene som ble kjøpt ble undersøkt, ble salgsbrosjene ofte gjennomgått av de store oppussingene av de geotermiske gjenstandene, og selv disse maskinene ble ombygd om lag 10 år. Her er en historie om PILPs, hvordan og at 10 år er bare normen og bra hvis du kan få det. Andre varme opp med haloer og hvis maskinene noen ganger pumper litt, så vil de vare lenger.

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34
Da jeg kjøpte en MLP-leverandør, trodde jeg kompasset hadde en forventet levetid på omtrent 15 år. Nå er det 19vs pumpet, så langt har to sirkulatorer blitt endret (for et år siden)

Er det noen pålitelig statistikk over disse?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Nå er det 19vs pumpet, så langt har to sirkulatorer blitt endret (for et år siden)
Hva slags temperaturer har det pumpet? Hva med kjøretid? Hvis du er godt dimensjonert og mindre timer kommer, ville du tro at det ville hjelpe.
Før i hvert fall våkner kjøleskapene og fryserne til døren falt i armene, 20-30 år. Hva med disse varmepumper når du ikke vil komme inn i det samme?

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
MLP 20v gir ikke smerte hvis VILP beregner 10v for MLP 20v, 20v er allerede litt tid at teknologien har blitt tungt oppdatert i dag.
20v> I en alder, en enhet som en enhet, kan tilgjengeligheten av reservedeler allerede være stramt ... kanskje disse vanlige skiltene (= ingen cob) kan bli bedre hvis det er et spesifikt kretskort, spørsmålet kan Compur være sikker på å variere i forskjellige typer, uten å være det samme.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Hvis den nye enheten koster rundt 7000 €, kan det være en selvinstallasjon (monoblock erstatning er ikke et flott triks)
Dette vil inkludere antagelsen om at samme kontroller / innendørs enhet kjører.
Dette er også noe som bør holde intelligensen i bakhodet når du velger en maskin.
For eksempel har Mitsu og Fujitsu maskiner en gammel kontroller / innendørs enhet ikke nødvendigvis Møter med nye utendørsenheter. Nibe og CTC synes å være (her også) sterk.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Dette vil inkludere antagelsen om at samme kontroller / innendørs enhet kjører.
Jeg har ikke en innendørs enhet når jeg er direkte i kjelen. Kontrolleren kan faktisk gå over igjen i tide. På CTC har 520M allerede blitt erstattet med den nye 600-serien modellen og vil trolig ha to oppgraderinger om 10 år. Jeg forstår at Ecologic-familien fortsatt er på salgslisten, om det ville være mulig å kreve betalte programvareoppdateringer dersom det fortsatt var tilgjengelig. Denne sjåføren koster € 750, og den nye, litt kraftigere maskinmodellen (622) koster for tiden € 7.390. Som sådan er det interessant hva disse delene har med hensyn til tilgjengelighet og prispolitikk. Tross alt, inne i monobloken er det elektronikk, kegler og et pent kort. Lynnedslag Jeg prøver å beskytte.

Jeg tror det er unødvendig å forsikre seg om disse. Dette er ingen økonomiske risiko for meg nå. Å betale en omfattende hjemmeforsikring til disse torgene vil ta hele arbeidet ut av lønnsomhet, og strid med et forsikringsselskap vil trolig belaste psyken mer enn konsekvensene av lynnedslag.

Varme kulde

medlem
Tilbakemelding Score
10
MLP 20v gir ikke smerte hvis VILP beregner 10v for MLP 20v.
Med en god tur kan du få full kraft fra en steinbrønn i 20 år (en ren gjetning: et gjennomsnitt på -10-30% strømttap i 20v på grunn av endringer i grunnvannsstatus / strømning). Ikke den faktiske mlp-pumpen, basert på dusinvis av brukeropplevelser fra ørene mine (siden 1996), varer vesentlig lenger enn pilp / fløyte. Visse forskjeller i endringsfaktorene mellom objekter og bruk er utvilsomt store. Dessverre, uansett hvilken type varmepumpe det er, er det dessverre egentlige eksempler på at forventet levetid for produsent / markedsføringsprodukt (for alle typer varmepumper 15-20 år) ikke vil være i virkeligheten.
Senest redigert:

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Med en god tur kan du få full kraft fra en steinbrønn i 20 år (en ren gjetning: et gjennomsnitt på -10-30% strømttap i 20v på grunn av endringer i grunnvannsstatus / strømning). Ikke den faktiske mlp-pumpen, basert på dusinvis av brukeropplevelser fra ørene mine (siden 1996), varer vesentlig lenger enn pilp / fløyte. Visse forskjeller i endringsfaktorene mellom objekter og bruk er utvilsomt store. Dessverre, uansett hvilken type varmepumpe det er, er det dessverre egentlige eksempler på at forventet levetid for produsent / markedsføringsprodukt (for alle typer varmepumper 15-20 år) ikke vil være i virkeligheten.
Gravemaskinen er evig dersom den ikke har blitt bortskjemt av kjedelighet (den vil overleve ganske fort), men på den annen side kan brønnen for enheter som var 20 år siden være lav for eksisterende maskiner. Selv det kan repareres ved å legge en liten bit av hjelp eller et nytt hull, eller ved å fordyre den gamle.
Ja, MLP har en klar fordel i forhold til andre pumper når forholdene for hele året er svært vanlige ... det vil si den beste sjansen til å vare lengst.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
PILP har samme fordel som MLP når det gjelder omstendigheter. Venter på den første Comparative F470 ...

Det er to viktige problemer med VILPs for langvarig bruk:

- Ulike produsenter og enhetsmodeller har en vanvittig mengde, og flere kommer en gang i uken
- Antall innendørs og utendørs kombinasjoner er enda mer absurd

Selv importørene av utstyret ser ikke ut til å huske hva de har brakt til landet f.eks. 8-9 år siden. Det var det jeg kjente med VILP. Det var ganske rot.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Ja, MLP har en klar fordel i forhold til andre pumper når forholdene for hele året er svært vanlige ... det vil si den beste sjansen til å vare lengst.
Uten tvil. Manglende risikofaktorer ved frysing på grunn av mangel på kondensatvannbehandling. Ofte er MLP bare 3000 h / v. Du kan også forkorte levetiden i VILP hvis du ikke tar de undersized. Mark har en Marks maskin. Det er ikke noe billig utstyr tilgjengelig for jordbaserte maskiner.

I sammenligning med ILP er imidlertid risikoen for frysing av VILP-fordampercellen lav fordi avfrostingen lykkes i vinden så lenge maskinen går. Hvis flyet faller inn i sitt eget kondensatvann, er dommens dag nær. Det er imidlertid rapportert noen få rapporter om dampkakkere her. I MLP er denne muligheten for fiasko nesten absolutt savnet.

Av en eller annen grunn virker MLP-menn ikke klart som VILPs, men forlater ILP og PILP alene.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Det er sant at PILPs mat er "konstant", men da begynner anemi og forvirring når maten ikke er nok, og begge prøver å varme opp ... det vil si at PILPs mat kan være nok for LV og litt over.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Ofte er MLP bare 3000 h / v.
Hvis, etter min mening, de nedbrytte skjorter ble utsatt for 10.000 timer, så ville en 3000h løpende MLP få den i 20v. På grunn av Compura's alder, moderat ...

Det er på / av VILP for 2000 timer i året. Hvis enheten var mindre enn noen få nominelle kilowatt, kan det godt samle den 3000h meter. Det er ganske plutselig at dimensjoneringen endrer maskinens levetid, forutsatt at det er noen relativt konstant antall timer der slutten kommer.

Driftstimene til invertermaskinene er selvsagt ganske annen historie;

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Det er svært liten informasjon om det forventede levetiden til invertermaskinene. Hypotesen er at et jevnt løp på mindre runder vil gjøre et godt liv. Men timene er tilbake.

Så gjør det klart.

Det er imidlertid klart at i 10v hjørner er det nødvendig å forberede mentalt for 10keur (reparasjon av utstyr med demonteringskostnader), som i verste fall tilbakestiller alle fordeler. direkte elektrisitet. Så dette er det nåværende nivået av isolasjon i hus. Saken er skilt fra de gamle husene hvor TMA er mindre enn 10v lett for pumper

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Min tidligere onoff vilp ble installert i 2010 320m2 huset der det var -5 og i kaldere ble det stoppet. Likevel bekymret jeg ikke om det, mer om elektronikk.

iqo

medlem
Tilbakemelding Score
16
Og av en eller annen grunn skinner Mitsu pumper i forkant av disse nedbrytningsrapporter, minst her i forumet.
Med en ny pumpe i tankene var det tilrådelig å studere og analysere hva pumpen har brutt ned.
Så jeg har også betalt oppmerksomhet til, egen øks å slipe når det gjelder ...

Men man må huske at Mitsus første generasjons enheter var da 10v da i en bemerkelsesverdig markedsposisjon med Sanyo. Jeg tror at de fleste av Sanyot allerede er satt på et resirkulerbart stadium, så det vil være de "pionerblader" som kommer til deres slutt på livet. Begynnerens maskin har også tilsynelatende gjort varmtvann opp til ~ 50 ° C hele tiden. Dette er også en god måte å redusere levetiden til. Kan dette bli oversatt slik at Mitsut er de eneste VILPene som vil starte med mer enn 10v brukeropplevelser. Eller hva med Niben?

Jeg har selv tidligere uttalt at levetiden på 10 år er rimelig, Scanoffice fremmet av "opp til femten år" er allerede en veldig god prestasjon. Hvis investeringen ikke har vist seg å være lønnsom på dette stadiet i planleggingsfasen, må den utelukkes. Det samme gjelder lik MLP på omtrent 20 år.

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34
Hva slags temperaturer har det pumpet? Hva med kjøretid?
Fra det litt gammeldags grensesnittet til pumpen tolket jeg vannet som 30 grader. Total kjøretid er over 65,401 timer, hvorav 11701 timer er brukt til varmtvannsoppvarming. Dimensjonering er delvis og motstander har blitt brukt i 1482 timer. Og dette er stort sett tilfelle på 19 år (nå husker jeg ikke den nøyaktige installasjonsperioden, men i våren 2000 gjorde de det). Pumpen er Thermia Villa Classic 75. Samlingskrets på en dybde på ca 1 meter i leire / brohoved, ca 350 meter lang. (Oppvarmet avføring er delvis 1 og delvis 2-etasjes, 147m2 Boareal, 169m2 totalt areal. Mange skråtak, volum 640m3. Tegninger Bunn 150mm bar, varmeisolering 100mm, K-verdi 0,28, 1-etasjes del og oppe tre, murstein dekket, termisk isolasjon 200mm, K-verdi 0,22, toppbunn 300mm mineralull, K-verdi 0,18.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Disse samtalene støtter ikke noen oppkjøp av en kombinasjonsenhet eller alternative ventilutskiftninger. Den nye pumpen er tilgjengelig i fem tonn. En energiakkumulator eller buffer, og andre, tåler tre pumper.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Total kjøretid er over 65,401 timer, hvorav 11701 timer er brukt til varmtvannsoppvarming.
Det har rotert godt. Dette vil imidlertid ta 7,5 år å løpe. Min VILP oppnår det besøket i 10-11 år (hvis det varer). Imidlertid er det meste av kjøretiden på delvis kraft, men om vinteren kan det også samle et par tusen timer overdrive (> 50 r / s).

Er det stempel eller bla?

En energiakkumulator eller buffer, og andre, tåler tre pumper.
Yess.
Hvis bare fasilitetene gir vei, er det noen som har ansvaret for tingen som om sentrum av alt. Det kan da varmes opp med alle slags kjele, selv med gamle kjeler. Pumpet og mykt til den solfylte veggen. Det er lett å erstatte og den gamle er tatt bort. Vann brann med elektrisk akkumulator.

Problemet med en kombinasjonsenhet er at når et av hodene slår, er det en stor fare for at den andre enden vil gå.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Disse samtalene støtter ikke noen oppkjøp av en kombinasjonsenhet eller alternative ventilutskiftninger. Den nye pumpen er tilgjengelig i fem tonn. En energiakkumulator eller buffer, og andre, tåler tre pumper.
De alternerende kranene kan også berøre andre pumper, inkludert MLP.
Har to typer utskiftningsventiler, roterende og glidende; om mithu brukte det.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
De alternerende kranene kan også berøre andre pumper, inkludert MLP.
Har to typer utskiftningsventiler, roterende og glidende; om mithu brukte det.
Det er også billig å reparere bytteventilen - hvis du ikke ringer en profesjonell merkevareforhandler med et humpete deksel, er delen som er hentet i armhulen.
Vaillant har selve ventilen og Honeywell-aktuatoren er tilgjengelig i dusinvis når man ikke kjøper en reservedel.

Jeg har tenkt på at vi for gammel oppvarming nettverk arven etter en roterende svart töhnää. Det kan for eksempel påvirke driften av skiftventilen. Hvis Vaillant svinger skiftventilen (som glir) i servicemenyen på overetasjen, vil det holde mye oppstyr. Du kan ha en brutal bevegelsesbremsing.

gjør-det-selv

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Igjen ble rakettvitenskap gjort på en enkel sak.

Med oss ​​sparer VILP 1700-1800 euro per år sammenlignet med det gamle systemet (olje), basert på 13 års overvåking (2006-2019).
Så hvis kompuraen varer i 10 år, vil besparelsene være 17.000 til 18.000 ærender grovt. Med den pengene kan jeg få en ny propell på gården og la en "liten" ekstra for en dårlig dag.

Dessuten har de eksisterende oljebrennerenhetene og kjelerne ikke siste 25v, det har vært og har mistet sin kvalitet. Dette er også basert på erfaring ;)

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Igjen ble rakettvitenskap gjort på en enkel sak.

Med oss ​​sparer VILP 1700-1800 euro per år sammenlignet med det gamle systemet (olje), basert på 13 års overvåking (2006-2019).
Så hvis kompuraen varer i 10 år, vil besparelsene være 17.000 til 18.000 ærender grovt. Med den pengene kan jeg få en ny propell på gården og la en "liten" ekstra for en dårlig dag.

Dessuten har de eksisterende oljebrennerenhetene og kjelerne ikke siste 25v, det har vært og har mistet sin kvalitet. Dette er også basert på erfaring ;)
Du kunne ha skiftet fra olje til strøm for å få mer enn 500e besparelser. Det ville ha betalt seg selv for det første året.

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35
I dag gjør vi et sekund, så det er mye penger i dag for en hvilken som helst enhet. Like bra kan en geotermisk pumpe bryte etter noen år. Og det er ubrukelig å si at pengene blir kvalitet. I dag er det dessverre ikke sant på grunn av markedsøkonomien. Det er spennende at det å betale for dette sekundære utstyret nå er mer på baksiden av forsikringsselskapene enn produsenter. EU har allerede begynt å ta en beslutning til det bedre, men det er fortsatt tider når produsenten har en interesse i å selge en ny hele tiden, det vil si kunstig å manipulere livet. Hvis du gjør det i en 80-talls stil, så radikalt kan du doble maskinvarenes levetid, hvis du ikke får dem ødelagt med akser, uansett hva du liker :D

Jeg teller fortsatt 20v for MLP og 10v for VILP. Det burde vare. På grunnlag av disse er det tilrådelig å beregne avkastningsforventningene og se om de gir mening. Hvis det ikke gir mening, bør du glemme. Spesielt hvis det er noe du burde redde. Hvis varmeren ser etter komfort, så er det tilfelle separat.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg husker Tomppeli (hvis jeg husker akkurat nå) noen ganger beklaget at de første gamle geotermiske pumper ville ha vært mer holdbare når de ble innstilt i kvalitetsdelene av kjølemaskinene. Siden da har levetiden forverret, men effektiviteten har forbedret seg. Selvfølgelig er prisene også i relativ nedgang.

VILPene har kun vært i stand til å dukke opp siden den tiden, og de første er hovedsakelig innstilt fra kjøleanordninger til varmeapparater. Så, det har aldri vært noen rushes of ever-present.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Det kan være av stor betydning å ha en enhet som har reservedeler tilgjengelig eller ikke. For eksempel, vi brøt opp av sirkulasjonspumpen 5 års alder (den styringselektronikk side av forkastningen) og vann kaukolämpösäätimen motor begynte å opptre opp (motorens ventilposisjonstilbake mekanikk). Av den grunn som har skjedd, har det ikke vært noen kostnader for tiden, men det er et problem (og sannsynligvis også i DHW regulatoren i fremtiden). Produktutviklingssyklusen er nå så rask og produsenten av en del tar alltid komponenter av lav kvalitet som drives av besparelseskravene, så det hele er på grunn av en liten brystvorte.

DrPaiN

medlem
Tilbakemelding Score
4
Det kan også være forskjeller i leverandørens garantier, og jeg synes det er verdt å være oppmerksom på det når du foretar kjøp.
Jeg fikk 5v full garanti og 10v garanti for VILP

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det er noe å begynne med. Selvfølgelig mener produsenten at kompasset også varer 10 år.
Du tror kanskje at elektronikken kan gjøres til å våge å gi en 10 års garanti. Produsenten konkurrerer om € 20 førerkortsproduksjon, og kortprodusenten sparer 10 cent ved valg av den billigste kinesiske zigzag som begynner å sprette etter 5 år. Deretter vil hele kortet byttes inntil noen finner ut hva som bryter dem ned og kunden mottar en faktura for kortutvekslingen på € 1000. Produsenten selger kortet for 500 € og resten blir ryddet av servicefirmaet.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Lovgivning kan bare rette opp dette. Produsenter må holdes ansvarlige for utstyret i en mye lengre periode.

Veldig irriterende hva slags engangskultur i dag er selv i byggteknologi. Det var noen andre Valmet Home Heaters, etc. som har blitt druknet i flere tiår av mange idrettsutøvere.

lmfmis

standard Naama
Tilbakemelding Score
17
Hva er problemet her ... Datamaskiner får avtale og penger for utvekslingsarbeidet. I innkjøpsfasen vurderes det at mange generiske komponenter blir trukket ut og at de kan bli billige

Ikke få de greiene opp for alltid ...

Og på en eller annen måte føles det at de mlp antagelsene om 20v levetiden ikke trenger å plage å svelge .... resonnementet er ganske halt.

Vil du sette opp statistikk?

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77
Hva er problemet her ... Datamaskiner får avtale og penger for utvekslingsarbeidet. I innkjøpsfasen vurderes det at mange generiske komponenter blir trukket ut og at de kan bli billige

Ikke få de greiene opp for alltid ...

Og på en eller annen måte føles det at de mlp antagelsene om 20v levetiden ikke trenger å plage å svelge .... resonnementet er ganske halt.

Vil du sette opp statistikk?
MLP-omdømmet er reversert fra det tidspunktet MLP ble bygget for hånd fra deler laget for kommersiell kald bruk - og uten dimensjonering til grenser. Slik er det i noen 30 år, nesten uberørt.

Industrielt, til forbrukerbruk, blir MLP solgt i en stor klebende limegruppe så oppdaget på alle steder, akkurat som i VILP og ILP. Så i dag fordelene med MLP er hovedsakelig i driftsforhold, enheten kan nå kjelleren med nesten konstant vann mye mindre enn forskjellen mellom kvaliteten på VILP utendørsenhetdelene.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Hva er problemet her ... Datamaskiner får avtale og penger for utvekslingsarbeidet
Anropet til tjenesten etter at kompasset kan hoppe ut, kan returneres til bakken. Bytting av arbeidet med en nesten ny enhet, og ingen garanti vil bli gitt dersom kompassen på kompasset har presset metallskiven i omløp, vil det nye kompasset snart gå opp.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77
Anropet til tjenesten etter at kompasset kan hoppe ut, kan returneres til bakken. Bytting av arbeidet med en nesten ny enhet, og ingen garanti vil bli gitt dersom kompassen på kompasset har presset metallskiven i omløp, vil det nye kompasset snart gå opp.
Det var akkurat det ideen var, IKKE å ringe det til service ;-) Ikke betalt for garantien.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg kan forutse noen form for dekomprimering av den typen
tykk, svart røyk. ytelsesnedgang?
bilyd?
- Kanskje noe annet?

Så, hvis du forventer og endrer før den er helt ødelagt, ville det være viktig i dette siste spillet? Det har allerede passert, ellers ville det ikke være over, og i det minste vil noe fint metall være et sted hvis det fortsatt ikke er metalltråd.

Imidlertid er de kritiske delene av kompressoren trolig metallet som magneten er tatt på. På grunn av dette plasseres ingen metallseparator, magnet eller filter der. Kan jeg installere en i forbindelse med reparasjonen for å fange den metallknuseren? I bilmotorer er disse filtrene kjent for å være ganske viktige, og i alle andre systemer hvor olje kan kobles fra, er det nesten uten unntak et filter, i hvert fall for en sidestrøm.

Veldig irriterende hva slags engangskultur i dag er selv i byggteknologi.
Resultatet av det kinesiske fenomenet. Vanligvis såkalt. Den vestlige kvalitetsmaskinen er i utgangspunktet vedlikeholdt. Det kan være noen feil når det gjelder defekte deler eller en dårlig kvalitetsdel av livssyklusen. I stedet for de høyere end-koblingene, som har en tendens til å være svakere på maskiner, vil selv de opprinnelige bedre delene vises. Kvaliteten i Kina er vanligvis optimalisert mye mer presist og vedlikehold av det gamle er noe umulig når alle delene skal byttes ut. Problemer starter ofte med materialer.
Senest redigert:

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Når komposten bryter ned, kan kjølekretsene rengjøres og byttes ut med nye deler. Er det økonomisk lønnsomt å gjøre en større renovering i en 10-15v gammel pakke? Kostnaden for kompasset er (også) kjølemediet, men 3 kg R410a betaler for tiden xxx eur.
(ok, R32 og liten r290 kan alltid være der)
opp Bunn