Livstid for VILP-enheter

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
Tross alt er det ikke mulig å forutsi en slik stalldisintegrasjon
tykk, svart røyk. ytelsesnedgang?
side stemme?
- kanskje noe annet?

Så, selv om du forventer og endrer før du er helt ødelagt, vil det fortsatt være viktig i dette siste spillet? Det er allerede borte, ellers ville det ikke være ute av lager, og i det minste noe fint metall er der ute, om ikke engang et metallriss.

Imidlertid er de kritiske delene av kompressoren trolig metall, som hentes opp av magneten. Derfor er det ingen metallskille, magnet eller filter plassert på disse.
Jeg vet ikke om de små støtene nå, men de større frysebolgene begynner å høres og oppvarmes også betydelig før de endelig krasjer.

I tillegg bruker de større de noen ganger et filter eller maske på sugesiden av sugesiden, hvor minst det største slammet forblir. Imidlertid hindrer det heller ikke den fineste støvete flis som kan ha vært i omløp. Noen kompasser inneholder også aluminium og kobber, slik at de ikke holder fast i magneten.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Settet har nå nådd 24,191 timer siden det var klart for drift på 22571 timer og kompressoren har rotert i 17121 timer
Det vil si kompressoren har kjørt 71% av tiden siden oppstart og 76% av det som hadde fått lov til å kjøre.
Startups bryter knapt når de kommer bare om sommeren.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
MLP-omdømmet er et tilfluktssted fra den tiden da MLP ble bygget med håndlagde deler for kommersiell kald bruk - og uten dimensjoner. Det har vært slik i noen 30 år eller så.

Den MLP som selges til industriell bruk av en stor etikettklæbemiddelgruppe, blir deretter pusset på alle steder, mye som VILP og ILP. Dermed er fordelen av MLP i dag hovedsakelig i driftsforhold, når enheten kan nå kjelleren med nesten konstant varmevann med mye mindre enn kvalitetsforskjellen mellom utendørsenhetene til VILP.
Hva de MLP-innleggene har blitt kjent med, er at de bruker de høyeste kvalitetskomponentene som er tilgjengelige fra de store produsentene. For eksempel har levarier blitt produsert av store produsenter i stedet for små verksteder. En av tingene som har tatt enheten til graven for tidlig, har vært forsuring av produsentens selvfremstille lader. Det er en god ide å holde anodene til ladere i en hvilken som helst tilstand. En kjent som jobbet på et stort merke av varmepumpe, derimot, snakket til fordel for utstyret samlet i fabrikkmiljøet på grunn av deres homogenitet. Ifølge historien var fyllingene til noen av de mindre produsentene litt på blink i et øye, og det var også en uakseptabel mengde kvalitetsvariasjoner ...

Som sådan har VILP og MLPer hatt nøyaktig de samme kompressorene krysset. Sirkulasjonspumper er enten Wilo eller Grundfoss oppvarmet huset ved hjelp av apparater når det gjelder vannoppvarming.
Utskiftningsventiler er merket så vel som "generiske" honningwells.

Selv 30 år gamle geotermiske varmepumper roper fortsatt, for en tid siden viser det seg hvordan disse omformerne vil tåle tiden.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
På kjøretid nevnte noen andre at on-off MLP grinds 3000h / year. Ja, det ser ut til å være den årlige driftstiden til en part-power on-off-maskin, og en mer vanlig lesing er sannsynligvis rundt eller under 2500 timer. Jeg tror at i noen timer vil noen møller bryte ned, men for noe annet slag, eller noe annet vil rote rundt først. På samme måte fant disse eldre enhetene modeller som burde ha blitt igjen helt ubygget på grunn av dårlig drift. Jeg tror at hver enhet har den type dårligere modell i den.

Personlig tror jeg at PILPer og jukser er i 10v-klassen av deres levetid, og mlp kunne allerede nå 15v-bærere, men ofte, for eksempel snubber fra eldre choppere snubler før den milepælen.
Noen møller kan fortsatt bli revitalisert med en ny stall, ifølge rapporter, vil det vanligvis koste mlp 2000 - 3000 € hvis du ikke krysser stokken selv.
Jeg tror jeg kan få helt kalde enheter for disse i dag. Imidlertid mistenker jeg prisen er astronomisk.
Sist endret:

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77
Jeg så på Vaillants stern leksjoner der. På nesten 8 år har 17 338 timer kommet - mindre enn 2200 timer / år. Jeg kjøpte omtrent halvparten av det som ble solgt med full kraft - fordi jeg hadde mine egne målinger i bunnen.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Jeg så på Vaillants stern leksjoner der. På nesten 8 år har 17 338 timer kommet - mindre enn 2200 timer / år. Jeg kjøpte omtrent halvparten av det som ble solgt med full kraft - fordi jeg hadde mine egne målinger i bunnen.
Av en eller annen grunn vil signaturene dine alltid gi deg inntrykk av at alle disse tingene vil varme opp leiligheten din. Selvfølgelig er dette vanligvis bare gjort av mlp. Ikke mange timer har blitt akkumulert på den maskinen om et år. Må du håndtere ting selv i den tøffeste frosten, hvis varmen i strømmen ikke er blokkert?

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77
Av en eller annen grunn vil signaturene dine alltid gi deg inntrykk av at alle disse tingene vil varme opp leiligheten din. Selvfølgelig er dette vanligvis bare gjort av mlp. Ikke mange timer har blitt akkumulert på den maskinen om et år. Må du håndtere ting selv i den tøffeste frosten, hvis varmen i strømmen ikke er blokkert?
ILPene er bare litt etterpå - har vært oppvarming siden jeg installerte den. Selv i det rommet er det en MLP-oppvarmet radiator, som for det meste er kald på grunn av termaren, noe som gir Ulti mer tørketøy enn å varme hytta, som er så langt fra alt i gangen.

Vaillantens varme alene ville ikke være nok for en ferge ved -20 ° C i minst en lang tid - veggene og brønnen i huset avkjøles samtidig som enkeltbladet radiatorer krever grader, men det er ikke så mange i Helsingfors. Vaillant ville da bruke en 6kW motstand i tillegg til graden summen, og det ville bruke det ganske klokt - øke varmen opp og la stallen fortsette. Men det har aldri brukt motstander på grunn av frost alene - lotteriet med varmt vann har tatt tid å spise fra oppvarming. En uke ved -30 C kan være interessant, men det er ikke verdt å investere for mye i det.

MJKA

medlem
Tilbakemelding Score
4
Faktisk renset Sanyo CO2 9kw i januar 2017 etter ca 8,5 år. Cellen begynte å lekke, og et par ganger ble det erstattet med et innvendig verktøy, en elektronikk enhet, og de gikk under garantien. Det vil si at reparasjonene koster ingenting i løpet av livet. Jeg fikk litt forsikring da jeg byttet ut Fujitsu 11 kW-spalten, fortsatt med Sanyo / CTC som innendørs enhet. Gården har 240m2 / 2 etasjer og 2 personer for permanent bruk, totalt forbruk i 2018 var 18080kw, inkludert husholdning elektrisitet. Kerman leire peis i stuen, oppvarmet om vinteren 3-4 ganger i uken avhengig av været. Jeg tror ikke at forbrukstallet er dårlig, vi er i Vesten i Vaasa-regionen. At akkumulatoren skal være større, men romene gir ikke opp, så pumpen går i korte perioder med disse spolene. Ellers er laderen ikke kjøligere, den er godt lagt ned, varmen holdes flatt fra bunnen opp, ca 48C. I dusjen bruker jeg noen ganger toppmotstander. Så, pumpen satt opp for å lage 48C vann, radiatoroppvarming med 2-blad 1970-90s radiatorer. Tiden vil fortelle om Fujitsu vil nå en alder av 10 år, den har allerede fått et kretskort ombygging og en øvre viftermotor, Garanti.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Jeg lurte på om det var noen "levetid" for disse enhetene (VILP / MLP, etc.). Visst, noen vil koagulere tidlig, og noen vil fortsette å kvele enda lenger.
ASHP (luftkilde-varmepumpe) = FLOW / FLOW / FLOW
GSHP (jordkilde varmepumpe) = MLP

ilmaropelit
60112

MLP
60113

https://nrcan.gc.ca/sites/oee.nrcan.gc.ca/files/pdf/publications/infosource/pub/home/heating-heat-pump/booklet.pdf

60114

60116

https://gshp.org.uk/documents/CE82-DomesticGroundSourceHeatPumps.pdf

60117

60118

http://grebeproject.eu/wp-content/uploads/2017/10/GREBE-Advice-Notes-GSHP-ASHP.pdf

60119

Som et resultat av disse er luftvogner sies å ha en 10-20v levetid. Jeg kan ikke si rekkefølgen til luftventilene. MLP har en levetid på 20-30 år.

vedlegg

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Personlig ville jeg hevde at ingen varmepumpe i dag vil se en alder av 30 år. Det er ganske enkelt så mye elektronikk at disse enhetene blir slitt, selv om de mekaniske delene kan vare / bli erstattet. Du finner neppe 20 år. få nye kretskort og programvare til dagens MLP-pumpe.

Det kan være en trivial sak at varmepumpen går til balen. I VILPs, for eksempel innendørs og utendørs enhet kompatibilitet på programvare nivå.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Personlig ville jeg hevde at ingen varmepumpe i dag vil se en alder av 30 år. Det er ganske enkelt så mye elektronikk at disse enhetene blir slitt, selv om de mekaniske delene kan vare / bli erstattet. Du finner neppe 20 år. få nye kretskort og programvare til dagens MLP-pumpe.

Det kan være en trivial sak at varmepumpen går til balen. I VILPs, for eksempel innendørs og utendørs enhet kompatibilitet på programvare nivå.
Jeg tenker også på den retningen ...

VIPL / PILP 10v og MLP 20v, så alle + 5v mulighet for ekstra holdbarhet hvis lykke går og går ellers, så når du planlegger kostnaden, tenk fremover.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
For MLP-pumper, vil tiden fortelle hvor bra disse omformerne varer. All slags "cheapness" har rammet hele forbruksvaresektoren, og prisen garanterer ikke lenger kvalitet når deler og montering er laget med billige deler i billige land.

Det var ingen garanti for fremtiden, da de påviste MLPene (hittil nå 15-30 år) hittil viste seg å være velutviklede og kompatible for noen semi-industriell bruk.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Jeg tenker også på den retningen ...

VIPL / PILP 10v og MLP 20v, så alle + 5v mulighet for ekstra holdbarhet hvis lykke går og går ellers, så når du planlegger kostnaden, tenk fremover.
De optimistiske broene synes å påvirke ørene deres. Før var enhetene litt enklere, noe som sannsynligvis vil ha en positiv effekt på varigheten.
Her kan du finne nesten 40v teknologi. :) Selvfølgelig er funksjonene til slike enheter ikke lenger gyldige sammenligninger med dagens enheter.
https://tori.fi/satakunta/Maalampopumppu_56455144.htm

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
For MLP-pumper, vil tiden fortelle hvor bra disse omformerne varer. All slags "cheapness" har rammet hele forbruksvaresektoren, og prisen garanterer ikke lenger kvalitet når deler og montering er laget med billige deler i billige land.
Fortell meg nå i Kina hvor disse jordvarmepumper er montert og delene deres gjøres riktig som du fortsetter å si.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Fortell meg nå i Kina hvor disse jordvarmepumper er montert og delene deres gjøres riktig som du fortsetter å si.
Um, uh ... la oss montere disse trolig utenfor Kina / Fjernøsten på grunn av størrelsen på utstyret.

Men du vet sikkert at forbrukerelektronikk og komponenter blir en enorm del av verden. Tross alt hadde tomtene her de koblingene til varmepumpefabrikkene i Kina. Giant planter som lager produkter til mange merker.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
For vårdagsceremonien åpnet jeg det lurte dekket, jeg beundret at ekornekrok og lignende ville kaste bort. Vel, ikke mer enn et par spindelbaner ble funnet. Da så jeg på tellerne samtidig, over 8000 starter og 15.000 timer på 9 år. 6000 og den tiden ca 4000 starter og 11000 timer.

Vil du bringe den siste ... Tiden vil fortelle.
opp Bunn