VILP for hytteolje istedenfor

Esa3

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Rapporten vil inkludere erstatning av oljeoppvarming med en rimeligere løsning på hytta. Det er et gammelt enebolig i Häme ca 100 m2, hvor olje oppvarming med Högfors 15 maxi dobbeltkoker og luftvarmer ILA-15. Både direkte fra 80-tallet, har oljepanna brenneren og sirkulasjonspumpen blitt erstattet med et annet sted. I tillegg er det en separat varmtvannsbereder som kan oppvarmes med enten kjelevann eller elektriske motstander.

Målet er å holde hytta varm om ca 10 grader om vinteren, slik at hytta forblir tørr og rørene smelter og hovedsakelig bruker hytta da om sommeren når det ikke er behov for oppvarming for varmt vann. Om vinteren, en gangs bruk, hvor du kan varme hytta med en mild og kjele oppvarming, slik at du ikke trenger å holde hytta på den 10 graden.

Vil det være en brukbar og vellykket løsning hvis du skulle skaffe en monoblock VILP som vil varme opp kjelevannet gjennom varmtvannsspolen og fjerne oljebrenneren? Et annet alternativ er VILP, som vil varme opp returvannet gjennom varmeveksleren. I dette tilfellet vil oljekjelen forbli på frostsiden siden lenge, men på den annen side vil vannet i kjelen overopphete oljen for det meste av vinteren. Kjele rommet er i en separat ekstra avdeling, så det er lite bruk for oppvarming det. Vannet på 45-50 grader skal være nok til at luftvarmeren kan holde hytta varm. Hvis du bruker hytta om vinteren, kan du likevel varme opp kjelen med tre i tillegg til VILP.

Det tredje alternativet i rapporten er å varme opp luftvarmepumpen og installere innendørsenheten (kanalmodell) på luftvarmerens innside i stedet for vannspolen. Huset er så vandrende at normal ILP ikke er i stand til å varme opp hele hytta.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Er den store ILP-snuffen rundt et luftinntak i et fly nok til vedlikehold? Disse gadgetene roterer hele huset 1-2 ganger i timen, så den veldig gode varmen vil trolig spre seg med den. Kanskje det burde være 16 grader eller så lokalt å ha 10, men løsningen ville være billig og trivial. Kraft er også bedre for vedlikehold.

Esa3

nykommer
Tilbakemelding Score
1
I det luftinntaket er eksteriør og utgående luft er tatt fra badet og badekaret, fra varmegenvinding til gården. Eksosoppvarming inspirerer ikke når varmevekslerens effektivitet ikke er veldig bra, og blåser på innløpssiden er utfordrende. ILP er allerede installert, bør være etter varmegenoppretting før det blåser inn i kanalene, og ILP innendørs enhet skal installeres inne i ventilasjonsenheten.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
I det luftinntaket er eksteriør og utgående luft er tatt fra badet og badekaret, fra varmegenvinding til gården. Eksosoppvarming inspirerer ikke når varmevekslerens effektivitet ikke er veldig bra, og blåser på innløpssiden er utfordrende. ILP er allerede installert, bør være etter varmegenoppretting før det blåser inn i kanalene, og ILP innendørs enhet skal installeres inne i ventilasjonsenheten.
Så det er et stort inntak luftinntak i luftvarmeren, som jeg trodde jeg var oppvarming. Det resirkulerer hele huset uten å måtte gjøre det flere ganger i timen. Min erfaring er begrenset til Parma, hvor luftcirkulasjonen kommer fra maskinen, i praksis har veggen et luftinntak midt i huset og blåses rundt huset fra bunnen av maskinen til gulvkanalen. Litt frisk luft fra utsiden er blandet inn i den. Selv på det tidspunktet vet jeg at ILP kan varme opp rommet der det er luftinntak, men det er ingen praktisk opplevelse av sin kraft, fordi ILP for tiden bare er for kjøling og oppvarming kommer fra en vedkoker.

Esa3

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Aha. Jeg må gå til hytta for å finne ut hvordan luftinntaket fungerer. Som sådan kan maskinen passe ILP på maskinen. Takk for tipset!
opp Bunn