VILP ved siden av vedvarme

Tilbakemelding Score
0
Hilsener!
Jeg prøver å finne ut luftvarmen i vedkoker.
Utgangspunktet er 110 kvadratmeter foran hall, vann sentralvarme, kjele Jäspi VPK20S, 700 liter, to Mitsu kjegler for å møte temperaturendringer.
Min egen ide ville være VILP sammen med akkumulatoren, det forvarmede varmtvannet for en liten elektrisk varmeapparat når treet ikke blir brent. Varmt vann er for tiden tatt fra en eksisterende lue, men det er også en varmespole i kjelen.

Om vinteren er det gjennomsnittlige energibehovet 35-40 kg tørt tre per dag, eller 6-7 kW per time.

Jeg har blitt utstedt i forbindelse med et par, lovet å komme tilbake til denne saken, men la oss ikke høre noe.

Kanskje er det en visjon om å gjøre dette her? Det trenger noe å lukte når kjelen begynner å bli varmere enn utendørsenheten.
Du ville ikke tro at dette er virkelig umulig nå. Jeg vil ikke gi opp kjelen fordi det er lett å rotere sirkulasjonspumper under strømbrudd.

Enhetsmerker er ikke avgjørende, men tilkobling av enheter. Hva kommer i tankene?

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Velkommen til forumet.

Hvor kaldt er det når du brenner ca 40 kg tre per dag? Hva er varmekurven for varmefordeling? Så, strømningstemperaturen på 0, -10 og -20 grader?

Ønsker du å redusere mengden av brenning betydelig, noe som betyr at du fortsatt har strøm på -15 ganger om nødvendig?

Hvor er destinasjonen?
Tilbakemelding Score
0
Hei!
Eiendommen ligger i sørlige Pirkanmaa.

Hensikten er å behandle oppvarming for det meste med frost, hovedsakelig i den tøffeste frosten, eller hvis bruk av varmtvann er kortvarig høyt. Det er tre på egen hånd, men her er litt å tenke på deg selv ...

Nå, da det var et øyeblikk -24, var det +50. Huset skal bli renovert, og stueetasjen er som en sikt. Hensikten er å styre den om våren.

Det faste termometeret er i returcyklus, ved en tilfeldighet måler jeg laseren i et kjøligere øyeblikk. Mitsu s Ecodan ble plassert ved siden av i et lignende hus om sommeren, og han ga opp bruken av treet helt.
Jeg tror ikke jeg kan gjøre det, og kjelens 6kW motstand holder det varmt, men det trenger ikke å lage varmt vann.

Så mye av bakgrunnen at dette var lang tid for vår sommersted, lever vi nå permanent.

Luftvarmepumper har så god erfaring at tegnet vil forbli det samme, spesielt når det er et alternativ å spille opp til -28.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Dessverre kaste mitsuene (og ikke mange av de andre pumperne) mye av den mirakuløse varmekraften -20 graden på den kaldere siden, selv om pumpen kjørte.
Mitsu har ikke en fornuftig utgangseffekt i forhold til utetemperaturen og i forhold til strømningstemperaturkrøllene, så jeg kan ikke si nei til det og jeg deler det ikke.

Hvis du tenker på Niben nær hjertet (du kan også finne dokumenter på nettet: https://nibe.fi/nibedocuments/24652/331387-4.pdf) så:
F2120-12 utgivelser -15 ° C for litt ved 6kW og -20 ° C for another.5kW.
På en eller annen måte oppvarmes enten tre til reiret eller ILPe oppe ved -20 ° C, da mangler strøm hvis (/ når) direkte strøm ønsker å unngå.
Tilbakemelding Score
0
Jeg endrer et lite spørreskjema:
Kjeleplassen har en kjele med en trehjul og en 700 liters lader, en varmtvannsspole finnes på begge. Totalt væskevolum på 900 liter.

Hensikten er å legge til en VILP for å mate laderen fra forvarmet varmt vann til en elektrisk varmtvannsbereder.

Fordi vedkoker er igjen i systemet for kraftige frost / strømbrudd / høy etterspørsel etter varmt vann, er koblingen mulig, slik at vedkokeroppvarming kan gjøres uten flere fantastiske manøvrer?
I hvert fall kjøpte jeg VILP, og når batterisirkulasjonen er over, må varmtvannet behandles med strøm.
Trær er nødvendig på den tøffeste frosten senest.
Så nå løper problemet bare på trær eller VILP.

Når det er kjent at tre må brukes på et tidspunkt, bør systemet fungere uten begge forberedelsene på begge måter.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Pinnene selv kan stoppe pumpingen dersom akkumulatorns varme er høy nok. Og også å stoppe sirkulasjonen hvis temperaturen stiger godt i reservoaret. Det er en god plan. Rimelig å implementere og spørre om grunnrørsselskaper.
Tilbakemelding Score
0
Det er det som starter lovende. Nå de to tingene jeg spurte i selskapet og verken er svaret, tenkte jeg at jeg tror det ville gjøre seg når jeg bruker varmesystemet og hele "levende vinge" self-made. Vel en nabo mann trengte hjelp til å få kjelen og laderen på plass når vekten av pimps var for høy.

Annet enn det, bør du ikke være slik VILP. Det var det jeg tenkte på hvordan det reagerer hvis kjelen blir utsatt for 80 grader fra kjelen? Det vil si at det må være noen kontroll som skiller VILP-syklusen når varmen stiger.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg har ingenting. VILP sirkulasjonspumpen går kontinuerlig ved lav effekt (VILP frysepåvirkning) og VILP går inn i kjelen / laderen vann. Det venter på å vente på vannet å kjøle seg ned. Oljebrenneren begynner nå å løpe under kontroll av en termostat som lukter utetemperaturen. Oppvarming er enten VILP eller olje kjele. Begge varmer ikke samtidig, bortsett fra et lite øyeblikk når brenneren begynner å rotere til kjelen har overopphetet VILP-stoppgrensen. Faktisk er det bedre å la VILP være på, så det tar seg av seg selv og er klar til å fortsette å arbeide når kjelen kjøler seg ned.

Kanskje det er viktig at gulv og radiatorslanger har skudd som hindrer tilgang til for varmt vann, for eksempel at gulvene ikke er sprukket eller at PEX-rørene er skadet. Spesielt med en vedkoker, kan det være fare for at akkumulatoren blir kokende og at den ikke vil bli frigjort i plastrør hvis det finnes slike i huset. De høye temperaturene som produseres av vedkedlen bør tas i betraktning ved utformingen av ekspansjonstanken og i varmenes bevegelse av rørene, spesielt hvis det er lange trekk.

Mesteparten av oppvarmingsbehovet faller på gaffelen ved 0 ... -10 ° C. For at VILP skal fungere optimalt, må det da kjøres ved delvis strøm og bare -20 rundt. I dette tilfellet fungerer det med en god COP for nesten hele oppvarmingstiden. I alle fall, med varmt vær skjer det sjelden med en stor lader, det var en stor eller liten maskin.
Tilbakemelding Score
0
Du kan være en enklere ting enn jeg var redd for.

Huset har ikke plastrør / gulvvarme bare grunnleggende radiatoroppvarming med vanncirkulasjon.

Basert på vinterforbruk, tenkte jeg på en 8kW-enhet, 12kW kan være for stor. Deretter kommer varmen ut av det som kommer av.
Jeg må se på markedet for Vironpera hvis det blir igjen til seg selv når lokale agenter ikke er interessert. Et stort rørdrag fra det kan ikke være noe.

Som sådan kan karakteren av enheten være hva som helst, den tidligere Mitsu-kommentaren fordi de to rapsene har spilt pent.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Basert på vinterforbruk, tenkte jeg på en 8kW-enhet, 12kW kan være for stor.
Ved hvilken temperatur ville du forvente at strømmen?
Kraften og den tilsvarende temperaturen bør vurderes først og deretter maskinene. 8 kW @ -15 ° C er allerede en god maskin og 12 kW (f.eks. -15 ° C) maskiner må se på de største. Hvis du tenker på gjennomsnittlig treforbruk og hvis nettenergien du anslår er riktig, ja nå er det verdt å dekke minst den vinterens gjennomsnittlige kraftbehov. Ellers blir det kontinuerlig drypp med kjelen hele vinteren når strømmen ikke er nok, selv om maskinen fortsatt fungerer. Det er neppe verdt å bygge den ekstra varmen fra trærne. Samme problemer som før for å holde hele kjelen om vinteren, ville bare treet brenne mindre.

Med en nominell effekt på 8 kW er VILP fra den minste ende. Du kommer ikke til å gjøre det.
Tilbakemelding Score
0
Så 8kW av regningene. Treforbruk har blitt målt over en lang periode med frost, med temperaturer godt over 20 grader. Største avlesninger med 30 knebøy. På den tiden veide jeg mengden av tre / dag som jeg kunne overvinne det opprinnelige mottoet. Han har blandet tre og tre termisk energi / kg når det ikke kaster mye. Derfor er den lavere virkningsgraden av treoppvarming også inkludert i det forbruket, og det er ikke verdt å tenke på noe varmegenvinning i disse sagkremkassene. Jeg forstår at hvis det er nok kaldt, er det tre å brenne eller så strøm.
I tillegg er strømbruddene som vises hver vinter.
Men ja, kraften til enheten må være slik at den kan gjøre det som er mulig med VILP.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
VILPer kan kanskje ikke gjøre så mye når det er mye frost. Temperaturene utløper selv ved høy temperatur på +50 ° C. Således er vedkoker en god hjelp hvis den brukes av herrer.

Hvis jeg teller det 40 kg / d treforbruk som vil inkludere både vann og husoppvarming
Beregningsverdien av tre ved 20% fuktighet er 4,1 kWh / kg
Effektivitet 80%
Energiutbytte => 3,28 kWh / kg = 131 kWh / d = 5,5 kW
(for eksempel hvis trærne har vært i kjeleomrommet lenge, kan de være tørrere, men knapt 20% tørrere ute på vinteren)

Hvis varmtvannet med VILP bare fades, ville enden av brannen være elektrisk. Det kan for eksempel være 6 kWh / d, som VILP ikke trenger å produsere. Resultatet vil være ca 5,3 kW.
=> Det ville være en pumpe som ville fryse minst netto minst 5 kW varmekraft kunne være ganske bra. Avhengig av markedsføringspraksis er den nominelle kraften til disse vanligvis mye høyere.

Wood Thermal.JPG

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Det er det som starter lovende. Nå de to tingene jeg spurte i selskapet og verken er svaret, tenkte jeg at jeg tror det ville gjøre seg når jeg bruker varmesystemet og hele "levende vinge" self-made. Vel en nabo mann trengte hjelp til å få kjelen og laderen på plass når vekten av pimps var for høy.

Annet enn det, bør du ikke være slik VILP. Det var det jeg tenkte på hvordan det reagerer hvis kjelen blir utsatt for 80 grader fra kjelen? Det vil si at det må være noen kontroll som skiller VILP-syklusen når varmen stiger.
Det er et glimt av kontrollen selv, eller det er verdt å skaffe seg en modell der den er.

Og du kan bli tilbudt en levarim-stil:
https://fgfinland.fi/tuote/fujitsu-impromat-suoraohjaus-ratkaisut/
https://scanoffice.fi/tuote/energiansaastaja-nykyisen-lammonlahteen-rinnalle/
Det er neppe noen risiko for å koke i disse.

Bedrifter tjener ikke når det gjelder innhold, så sjenerøshet kan få anstendige tilbud.

Årsaken til sommerbruk er så og så. Besparelsene er i rekkefølge av titalls. Hvis det er fest, er reservoaret varmt med trær.
Tilbakemelding Score
0
Sakte, enhetene ser ut som de utgangseffekten / utetemperaturkrøllene er synlige.
Jeg så på Niben-bordene, som F2120-12 synes å være den minste ting å vurdere.

Hestinformasjonskontoret visste å fortelle at Jäsps produkter ville ha Niben innsider. Så vet om.

En av de lokale aktørene var å tilby Mitsu 8kW Energy Saver, de samme startdataene ble brukt. Vel, det har ikke vært en vurdering. Viser at valget faller mellom 12 eller 16kW modeller. Mitsu syntes ikke å finne grafikk. Generelt er produsentene knapt informert og importørens nettside antyder at du kontakter din lokale forhandler og det er det som foregår ...

Takk herrer av raske kommentarer, nå er jeg i hvert fall på noen måte på kartet med dette.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Og det er ikke tilrådelig å lage en stor oversize (/ full ytelse) på grunn av de få dagene med frost når strømmen ikke lenger er nok til å varme resten på andre måter. Samtidig er strømmen nok til å hjelpe ILP å komme dit.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Sakte, enhetene ser ut som de utgangseffekten / utetemperaturkrøllene er synlige.

Hestinformasjonskontoret visste å fortelle at Jäsps produkter ville ha Niben innsider. Så vet om.

En av de lokale aktørene var å tilby Mitsu 8kW Energy Saver, de samme startdataene ble brukt. Vel, det har ikke vært en vurdering. Viser at valget faller mellom 12 eller 16kW modeller. Mitsu syntes ikke å finne grafikk. Generelt er produsentene knapt informert og importørens nettside antyder at du kontakter din lokale forhandler og det er det som foregår ...

Takk herrer av raske kommentarer, nå er jeg i hvert fall på noen måte på kartet med dette.
Jeg antar hvorfor informasjonen er knapt tilgjengelig! ... Hvis du ikke gjør det, så kan jeg fortelle deg at det som ikke er så positivt, går vanligvis uten å fortelle / dokumentere.
Kjeden på grunnlag av dataene kan matche 6 kW bergvarmepumpe og det ville være lett å produsere en god COP med + 50C temperatur og vannføring vil bli tvunget til å brenne midt på vinteren klapiakaan minst de neste 20 årene (du bør ta en titt på situasjonen litt lenger unna). Sånn varaajattoman på / av enhetsprisen på ~ € 4k, og semmonen ville gjøre når det er på tide noen 700L gjennom Akvasan eller det som sannsynligvis er, varmtvanns spiraler av elektrisk varmeovn priimaukseen. Du kan brenne et tre sammen med deg hvis du vil, men du kan selge disse ventiler og gjøre dem mer lønnsomme økonomisk.
Selv om en liten bit av den slags såkalt MLP er så varm, må varmtvannet bli solgt ut av det, og dets elektriske akkumulator kan fortsatt bli solgt. Tohon må tilbringe minst ~ 1k flere penger til å takle. bringer ovenstående uhindret modell hvis litt smartere invertermaskinen er så ivrig ~ 1,5k til det.

Selv spesifikasjoner av tommos-enheter er allerede i ferd med å bli funnet i alle leverandører fra en modell til en annen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Viser at valget faller mellom 12 eller 16kW modeller. Mitsu syntes ikke å finne grafikk. Generelt er produsentene knapt informert og importørens nettside antyder at du kontakter din lokale forhandler og det er det som foregår ...
Alltid disse "forhandlerne" er ikke så forferdelige, men kanskje har sulten vokst siden jeg kjøpte min egen. For 3 år siden, måtte VILP bokstavelig talt kjøpe. Monoblock, men du holder deg til den med din egen sirkulasjonspumpe, så det er det.

Fordelen med en større maskin kan være en litt bedre COP når maskinen ikke trenger å være full med vann, men vil overleve jobben ved relativt små svinger. På samme måte som i biler gir en liten maskin med høye hastigheter ikke den beste drivstofføkonomien. I det minste har kompassen færre runder per år, i tillegg til mindre runder og mindre driftstimer. Det kan forventes å tjene lenger enn en liten, og brannstemningen vil bare bli igjen for disse frostene når den VILP ikke lenger fungerer på grunn av pakken.

Disse forholdene er til svindel i at ja glede, når det skal kobles til en relativt stor tank og selv en stor maskin vil ikke skje i høst og våren, ikke mange kjøresykluser i døgnet. Problemet eller kostnaden ved installasjon er det samme for begge. Jeg vil anta Nibe 12 (eller tilsvarende kapasitet) vil takle, men det Nibe 16 pasienter med brennende tre kunne bo et gjennomsnitt på noen få dager i året, og sannsynligvis det i Tampere regionen bør välivuosiakin. Makt ville være nok til det virker. Tross alt er det en prisforskjell mellom de 12 og 16, og det er verdt å sjekke om det er behov for en sjåfør hvis en egen innendørs enhet ikke kommer.

Temperaturindikatoren viser følgende priser online
F2040-12, 4670 €
F2040-16, 7090 €
CTC 610, € 5650 + kontroller € 750
CTC 614, € 6060 + kontroller € 750
CTC 622, € 6390 + kontroller € 750
I CTC-modeller, som for eksempel 600-serien, stiger prisen ikke dramatisk ettersom kraften øker. Du bør også vurdere de andre modellene.

Med mindre trær ble kjøpt fra en bensinstasjon, var det ikke forventet besparelser fra VILP eller MLP.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Husker du hva VILP kondensatet ville gå til? Du kan ikke senke dem under, du må lage et varmeabsorbert absorberingsrør til bakken eller en slange til avløp. Søppelsamling til en underjordisk trough er ikke en bærekraftig løsning.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Nibe F2120 og F2040 håndterer også en separat kontroller, SMO40

At F2040 har den kjedelige egenskapen ved å skru av kompasset et øyeblikk i avrimning. Ts. Den lengre enhetlige kjøreprogrammet når du lader oppladeren, lykkes ikke. Hovedsakelig for kompassets varighet.

iqo

medlem
Tilbakemelding Score
16
Mitsu syntes ikke å finne grafikk.
Her finner du Mitsus krøller: http://climacom.com/files/documents/-201707_ATW_DATABOOK-ilovepdf-compressed.pdf

Jeg har selv en gulvvarme blokk (~ 200 m2, rennende vann 30 grader @ -20) i Pirkanmaa, TELEPHONE SW75VHA. Den tredje vinteren går nå og erfaringene er ganske positive. De eneste problemene knyttet til avfrosting av vannfjerning. På det flyet har vi noe opp til -15 grader, så begynner det å kjøle seg ned uten hjelpevarmen. Slokking Limit rangert -20 (ja som skjer etter det, og hvis du ønsker å plante gir nesten Copia nummer to, men jeg har syntes synd på maskinen og fortsatte fra at motstander). Nyere modell PUHZ-SW75YAA bør være på alle måter en bedre (3-fase, roligere, bla, bøyer lavere effekt etc.), så definitivt slå fra at halvparten av maskinene i denne Mitsunori "8 kW" effektområdet. Men radiatorhuset må nøye undersøke effekten av høyere strømningstemperatur på ligningen. Du vil kanskje også se på Mitsu-samlingen med SHW-maskiner (Zubada), hvor rekkevidden strekker seg til -28. Av disse har imidlertid vært en nylig forum et par negative erfaringer, men vet ikke når salgsvolum, så kan ikke si om enkeltsaker. Det er ikke tilrådelig å utelukke en terrestrisk varmekilde uten god grunn.

Min erfaring med å kjøpe og installere denne enheten: https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/täällä-sain-hyvää-palvelua-homma-pelaa-suosittelen.791/page-3#post-326452
Jeg anbefaler på det sterkeste å spørre om et tilbud hvis du er interessert i Mitsubishi (eller et annet merke du representerer), kan du bli overrasket over å være positiv. Vennligst nevnt tilbudet når du blir spurt om du har et tips her.
Tilbakemelding Score
0
Det var veldig interessant å få de Mitsu krøllerne.
Det er lett å forstå hvorfor mange produsenter ikke distribuerer dem offentlig.

Jeg kan egentlig ikke forvente penger besparelser, men besparelsene er ikke at du trenger å helle og hogge og dra de trærne.

To muligheter for kondensvann, gjennom veggen til avløp av kjeleområdet (fire meter avstand) eller til smelting og steinhytte. Starter den andre måleren av landet, og da bruker steinen seg bort fra huset.

Jordvarme er vanskelig på grunn av tilstanden til tomten. Boringen av vannbrønnen var ganske vanskelig, og boringen av de ytterligere hullene ville bli enda vanskeligere og lengden på rørledningen ville være lengre enn det ville være mulig å gjøre jobben ved siden av vannbrønnen.

Har man tenkt på hvordan VILP-pumpen ser på pumper i systemet? Så, med en spurv og en radiatorrunde, må du ta hensyn til noe?

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Jordvarme er vanskelig på grunn av tilstanden til tomten. Boringen av vannbrønnen var ganske vanskelig, og boringen av de ytterligere hullene ville bli enda vanskeligere og lengden på rørledningen ville være lengre enn det ville være mulig å gjøre jobben ved siden av vannbrønnen.
Var vannutgangen så vanskelig at det var vanskelig å bore, eller boret på boret, eller hvilken grunn?
Tilbakemelding Score
0
Du kan også ta gresskaret, men terrenget er et steinete område, beliggenheten på en bratt bakke, og det er nesten ikke funnet det virkelig flate stedet. Utenfor gården ville være vanskelig å gå på maskiner. Porars første racing spill sank inn i en leirebasert feltvei. Jeg advarte på forhånd.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Geotermisk varme er ikke en gullgruve i en strålende varmeøkonomi. Kopiet forblir under 3. Unntatt om alle radiatorer erstattes med nye lavtemperaturmodeller som også betaler tonn. Det er ikke tilrådelig å betale for det samme som bakkenvarmen, hvis forskjellen i installasjonsprisen er 40%, bør du ta det av i det lange løp. Det var 60% billigere å betale for seg selv og betale 250 euro mer per år i forhold til geotermisk energi.

På samme måte driver disse jordkildevarmepumper foreldrene sine, spesielt de som lager varmt vann.
Senest redigert:

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Et par tonn kan koste ti trippel radiatorer hvis det er store. Hvis du bestiller termoluxer fra eksiler :D

Så listeprisene .. tilbyr når du tar en større sats så prisen synker ..

Mites hvis tresiden utvikler seg .. en omvendt kjele og en annen lader. Omvendt av oversetteren konvergerer med 90% og medlemmet med 50%. Og den store forskjellen i brukervennlighet. Når det allerede er to ..

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Du kan også ta gresskaret, men terrenget er et steinete område, beliggenheten på en bratt bakke, og det er nesten ikke funnet det virkelig flate stedet. Utenfor gården ville være vanskelig å gå på maskiner. Porars første racing spill sank inn i en leirebasert feltvei. Jeg advarte på forhånd.
Vel om vinteren er terrenget bedre når det er frosset. Nå er det helt umulig, så det hjelper ikke, men ja, de fine utøvere er de øvelsene, og det er ikke mye trøbbel nå å be om et budhull hvis du ikke har spurt ennå ...

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Mites hvis tresiden utvikler seg .. en omvendt kjele og en annen lader. Omvendt av oversetteren konvergerer med 90% og medlemmet med 50%. Og den store forskjellen i brukervennlighet. Når det allerede er to ..
Hensikten er å behandle oppvarming for det meste med frost, hovedsakelig i den tøffeste frosten, eller hvis bruk av varmtvann er kortvarig høyt. Det er tre på egen hånd, men her er litt å tenke på deg selv ...
Ser jeg en radikal reduksjon i vedbrenning? En viss 80kW reversering og 5000l ladingskapasitet, slik at oppvarmingsintervallet blir redusert, men fortsatt å brenne de trærne. ;)

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Ja, to ekorn skal være nok til å kaste 110 firkanter. Ikke så mye tre trenger å bli brent. Øv vann, men oppvarm normen i frost.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Geotermisk varme er ikke en gullgruve i en strålende varmeøkonomi. Kopiet forblir under 3. Unntatt om alle radiatorer erstattes med nye lavtemperaturmodeller som også betaler tonn. Det er ikke tilrådelig å betale for det samme som bakkenvarmen, hvis forskjellen i installasjonsprisen er 40%, bør du ta det av i det lange løp. Det var 60% billigere å betale for seg selv og betale 250 euro mer per år i forhold til geotermisk energi.

På samme måte driver disse jordkildevarmepumper foreldrene sine, spesielt de som lager varmt vann.
Gullgruvedriften er nå ingenting, men kjære, det er geotermisk nå skjønt. når fløyten pisser. MLP Copit går godt over 3 nå (inkludert varmt vann) når det er laget her selv i 10v gamle voks + 50C varmt vann i et varmehus med batterier som en gang var installert i et oljeprodukt. I motsetning til årsaken behøver behovet for utskifting av radiatorene ved jordtemperaturen ikke å være ... faktum er at det er synd at det blir enklere å oppgradere batteriene.
Her er et scoppi eksempel på dagens orm, ingen frost og ingen varme i strømmen, og kan ta akkurat den rette enheten for behovet og trenger ikke å ta absurde kraftige jukser for å tolerere frost.
MLP Scop:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
To muligheter for kondensvann, gjennom veggen til avløp av kjeleområdet (fire meter avstand) eller til smelting og steinhytte. Starter den andre måleren av landet, og da bruker steinen seg bort fra huset.

Har man tenkt på hvordan VILP-pumpen ser på pumper i systemet? Så, med en spurv og en radiatorrunde, må du ta hensyn til noe?
Hvis det er en nedoverbakkehelling i kjeleplassen og ruten er klar så der. Det er godt å ha en bøtte med vann i smelteverkene noen ganger.

Det vil si at resirkuleringspumpen sirkulerer vannet bare mellom VILP og akkumulatoren, så kan vannet resirkuleres fra laderen til antall andre pumper. Det er på den måten ikke forstyrre hverandre. Jeg også, er det den varme siden returforbindelsen kjelen har det samme røret, som er utgang for varme. Ingen rotasjon påvirker heller ikke hverandre. Koblingen er ikke optimal ved at vannet, som er kaldere enn oppvarmingstrinnet på ca 10 grader, kan gå rett fram. Når du har en slik skikkelig lader med tilsynelatende frie hull, bør du sette den gjennom akkumulatoren slik at varmen alltid starter fra varmen. Spaltingen i busken kan i prinsippet ganske godt tas på maskinen, for eksempel fra radiatorens returrør, hvis ruten til laderen er klar og VILP kan suge inn derfra kaldpåfyllingen, fordi det sannsynligvis vil ha mer vann enn å sirkulere i radiatorene.

Akkumulatoren må holde den i orden slik at den kalde retur ikke blandes opp med varmen produsert av VILP. Hvis blandingen skjer, vil temperaturnivået senke og maskinen må pumpe varmere => COP-tap. Med en vedkoker er det ingen tegn på saken når kjeleffektiviteten er den samme uansett vanntemperaturen. I tillegg er varmtvannet i kjelen mer sannsynlig å finne sin plass fra toppen av akkumulatoren når temperaturforskjellene er høye.

I de Mitsu syntes det å være veldig gode COP-avlesninger. På to ved -20 ° C. Du må gå dypt inn i kurvene og lese talusen, fordi manusen plutselig er vanskelig å lese.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Slik fungerer det. Varmt vann også dårlig. Passer hovedsakelig til vår og høst oppvarming. Vel disse nye bedre da de så for fem år siden.

Wespa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
11
Ikke minst i ditt eget system, selv om pumpene egentlig er i en "serie", selvsagt, en lang rørledning mellom, men likevel.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Gullgruvedriften er nå ingenting, men kjære, det er geotermisk nå skjønt. når fløyten pisser. MLP Copit går godt over 3 nå (inkludert varmt vann) når det er laget her selv i 10v gamle voks + 50C varmt vann i et varmehus med batterier som en gang var installert i et oljeprodukt. I motsetning til årsaken behøver behovet for utskifting av radiatorene ved jordtemperaturen ikke å være ... faktum er at det er synd at det blir enklere å oppgradere batteriene.
Her er et scoppi eksempel på dagens orm, ingen frost og ingen varme i strømmen, og kan ta akkurat den rette enheten for behovet og trenger ikke å ta absurde kraftige jukser for å tolerere frost.
MLP Scop:
Jeg sier ikke tull, men de faktiske renoveringene har ikke jobbet. Kanskje når du selger bildet riktig.

Jeg har ikke hevdet at bedrageri er bedre, men hvis det er rimelig, er det et godt valg. Du bør alltid telle hvor mye penger du sparer på penger.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Varmeproduksjonen avhenger ikke mye av avkastningstemperaturen, men COP lider av den heteste pumpingen. Sannsynligvis kommer også utbyttetemperaturgrensen tidligere enn VILP enn MLP, fordi den må starte fra kulde i kulde. Med VILP må utbyttetemperaturen holdes på et rimelig nivå. Om vinteren får jeg en pumpetemperatur på ca 36 ° C, og jeg blir ganske smart ca 3 år med COP. Jeg skovler bare vannet. Vannstråling har tatt ca 1800 kWh i året.

Bildet nedenfor er laget for å justere dine egne innstillinger. At 42 ° C er ikke en handling grense, men det er ikke behov for eller interesse for å bli varmere.

Røde kurver: Varmeproduksjon under oppvarmingsbesøk og gjennomsnittlig under turen
Blå: Strøm ved 90 r / s under en oppvarming
Gul: COP uten avfrosting og avriming (nedre gul kurve)

Ytelse -17 i grad.JPG
Tilbakemelding Score
0
Øvre etasje, med to rom, oppvarmes pent i det kalde været, men det er ingen varme nede når det er fire rom og vask / tekniske fasiliteter på.
Jeg har fornyet de gamle batteriene og gamle er bare oppe to batterier som er ganske massiv kaksilevyiset.
For meg selv er juksing det første valget av mange grunner. Først av alt vil jeg reparere dette stedet med mine egne hender. Den viktigste faktoren er tiden, systemet oppgradering bør ikke ta det mye. For det andre må den eksisterende vedkoker forbli i bruk, og selvfølgelig den tredje, fordi ja, disse pengene blir synket.

Gode ​​svar og informasjon er kommet, takk til alle deltakerne! Det ville få enheten til å overleve. Sikker, ingen flere tips kan settes.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
230
Geotermisk varme er ikke en gullgruve i en strålende varmeøkonomi. Cop er igjen under 3.
Ikke mindre enn 3, eller bare bla det med forsiktighet.
Vi har mlp Tammi-19 cop 3.7 i radiatorhuset og 80-tallets radiatorer.

Og når jeg har noen vinter med vilpinkin bodde i samme hus, kan jeg si at 19-Januar-politimann ville ha vært omtrent 1,5 og motstander på toppen av et par dager.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
230
Det er en god ide å starte en nybegynner med en lavpris varmepumpe (og varmtvannsbereder) fordi huset har 2 båser, med bruk av lav varmestrøm gjennom hele vinteren.
Jeg har gode erfaringer med å dele våpenskjoldet og klapp.
Kok deretter i kjelen hvis nødsituasjonen kommer.

Også her har matsu jukser blitt raser denne vinteren, kanskje de bør unngås. Mitt valg ville være Nibe eller CTC, som en monoblok.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Ikke mindre enn 3, eller bare bla det med forsiktighet.
At COP 3 må være en grunnleggende COP radiatorvarmer for en på / av-pumpe. Det er det jeg en gang snakket om. Hvis varmen kommer ned, så mer.

Den absolutte fordelen med jordvarme er at den fungerer selv i kaldt vær og blir bare et lite tap av COP gjennom stigende varme. VILP slutter å fungere. Hvis plasseringen av VILP-åpningen på vedkedlen og bruken av den ikke er uhøflig, vil det ikke være ekstra kostnader. Kanskje det er enda bedre for kjelen å frost når du ikke trenger å slå den ut med små branner.

Jeg fikk min COP i januar 2018 for 2,7 og det var kaldere i år 2.3. Målt på pollen. Dette beregnes for pumping, de tøffeste frostene blir brettet på en oljekjel. Jordens varme skulle ha vært ganske godt dimensjonert dersom tretti grader av frysing alene var ment å lykkes.

Jeg skal ikke skrape et godt og funksjonelt treutrymme.
opp Bunn