Forbedre VILP Daily Pumping ved gjennomsnittlig temperaturmåling

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Igjen blir det et problem med VILP Dag og natt misforhold. I løpet av dagen trekker pumpen hoften når shunts er vridd ned og nattens gjeld i nattens kulde blir da tilbakebetalt med interesse.

Jeg har en kongen tankenat hvis du setter et karosseri termoelement "i stein", der det målt gjennomsnittlig daglig temperatur og justerte oppvarming tilsvarende. Pumpen vil da slå på strømmen på natt og dag.

Noen ville trolig sette noen i Rasberry og et stykke program for å gjøre denne jobben, men som en relauncher virker det ikke for meg, og jeg trodde jeg ville sette en del av skaftet inne i Fenkku for å justere temperaturen. Tanken ville være at en isolert jernnote ville bli varmere enn nattluften. På den annen side bør det holde sensorhodet kaldt om dagen, da oppvarmingen vil fungere med høyere effekt. Dette ville ikke være direkte relatert til selve varmepumpen, men til kontrollene jeg bruker, som driver shunts. Men værvarslingen i været ville komme - om enn med en liten forsinkelse.

Kanskje noen på grensen til en bærbar datamaskin ville gjøre det samme. Bare bor et hull og en sensor der. Stone for å dekorere ettermiddagssolen. Effekten på COP kan være ganske bemerkelsesverdig på de beste dagene.

Hva kan alle fallgruvene være som her? Har noen prøvd det?

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Vs: Forbedre VILP Daily Pumping ved gjennomsnittlig temperaturmåling

Har teamet en temperaturfall (eller løft) tilgjengelig med en helikopter?
Så klokken ... eller må det være inne i laget og vil det påvirke heisen / høsten?

Ikke trenger du å være en "rett" lader for å få noe til ...

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81

røtter sa:
Har teamet en temperaturfall (eller løft) tilgjengelig med en helikopter?
Så klokken ... eller må det være inne i laget og vil det påvirke heisen / høsten?

Ikke trenger du å være en "rett" lader for å få noe til ...
Det ville være et par TiiMi 3000-er i bruk, og det er en ukeklokke og en dråpefunksjon.

Kan den bli trukket over gulvet litt varmere med en levetidskurve, men brattere for gulvvarme og over natten slippe.

http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=24381.0

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Oumanns romføler lar oss kjøre om natten mindre enn dagen, med oss.
Dette skyldes at folk kommer hjem etter jobb og om ettermiddagen blir solen oppvarmet fra de fire vinduene hvis den skinner, den indre varmen forsøker å stige når min ouman begynner å skyve den lille. Det er først i morgen om morgenen at Ouman begynner å slippe full fangst, og pumpens operasjon er fokusert på en lys tid.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

pisken sa:
Oumanns romføler lar oss kjøre om natten mindre enn dagen, med oss.
Dette skyldes at folk kommer hjem etter jobb og om ettermiddagen blir solen oppvarmet fra de fire vinduene hvis den skinner, den indre varmen forsøker å stige når min ouman begynner å skyve den lille. Det er først i morgen om morgenen at Ouman begynner å slippe full fangst, og pumpens operasjon er fokusert på en lys tid.
Vi bruker solen til det motsatte: Utendørstermometeret er bevisst på morgensolen, og hvis dagen blir solrik, stopper den om våren om morgenen. I tillegg har det et innendørs termometer. Vi har en MLP, aksjemarked og nattoverføringspris .. ikke verdt dagen å varme opp unødvendig.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Poenget når den faktiske solvarmesesongen begynner å se opp med spenning, er hvordan friksjonssyklusene endres når solfangerne begynner å oppvarmes riktig.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Kjellervarmer sa:
Hva kan alle fallgruvene være som her? Har noen prøvd det?
Dette er nettopp fallgruvene, det vil si ordninger som senker varmeproduksjonsresponsen til behovet for å øke energiforbruket. Som et resultat av arrangementet, om ettermiddagen og om kvelden, er varmen for varm om våren, noe som øker risikoen for overoppheting og øker tap. Så igjen om morgenen, og det er for kaldt og justeringsskruen er svingt for langt. Justering i et lett hus kan også forringes på grunn av svingninger i frost, men det kan godt være litt helbredet. Effekten av den massive strukturen av huset er, etter min mening, den eneste grunnen til å ta slike eksperimenter.

Det har kommet for å være selve forsøket og brukt det motsatte, det vil si, å skifte finjustering fra radiatortermostater til klokken fortsatt innstilt. Den motsatte løsningen påvirker opplevelsen av å spare varmen betydelig under typisk vårvær og samtidig forbedre levestandarden når varmen ikke stiger på sen ettermiddag, men om morgenen er temperaturen fortsatt tilstrekkelig.

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er også en dag med pumping her, selv når det er ganske tøffe temperaturforespørsler ...
Da jeg fikk programmet endelig jobbe med en web server slik jeg har gjort følgende:
I løpet av dagen, ved 15 -> 3m3 av akkumulatoren til ca 50 grader (undervarme, jetvann, etc.) og ved 22 dråper til 40-45 grader. Pumpen går i hard frost (> - 10) om et par timer når den lavere temperaturen er 30 grader og øker den til +45. Null går hele natten på fløytene og pumpes igjen om dagen.
Selv om det var kontrollert av utendørs varme, da det kjører til +50 grader, når det er vanskelig å herde varmen raskt.

Men det er minst en frost om natten, men på dagtid blir pumpen varm fra solen :p
Da ser det ut til at det på null / en liten side allerede er et stoppested hvis maskinen får lov til å være hele tiden.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Noen ganger så jeg på kurven at +5 mer til laderen kuttet politimannen så mye som +10 i friluft ga mer, så hele hastigheten er nesten ubrukelig null.

JukkaI

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg ber deg lurt det samme. Om sommeren gjør jeg et varmestativ og installerer 600 eller 900 liter ladere.

På den luftpumpestasjonen er Technibel en daglig timer. Tanken er å sette den til å pumpe, for eksempel 10-17 til varmeovner om natten og bare ved 30 ° C om natten hvis varmerne har gitt opp varmen. Innen 24 timer er temperaturforskjellene ganske høy unntatt midt på vinteren.

Har noen en arbeidsdag for oppvarming av vann?

Rediger: Så timingen til Technibel er slik at den kan stille ønsket temperatur hver time

vedlegg

Tom1s

medlem
Tilbakemelding Score
0

bump sa:
Noen ganger så jeg på kurven at +5 mer til laderen kuttet politimannen så mye som +10 i friluft ga mer, så hele hastigheten er nesten ubrukelig null.
Da kan den drikkende natten være verdt når den primitive anklageren ikke lenger passer og dusjen er ferdig om kvelden. Selvfølgelig kan en slik 9kW-varmeovn eller lignende passe.

fra høst uten motstander.

Ismo67

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
31

Jeg har også en Ouman romtemperatur sensor. En liten dråpe i varmen i henhold til romtemperaturføleren for natten og det samme i romrommene. Redusert pumpe om natten.

EDIT: For ytterligere å avklare at i mitt tilfelle laster VILP hybridakkumulatoren, ikke gulvet direkte, så det er energi i bufferen som forbrukes under varmetapet.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Teamet kan gjøre natten, og jeg har også brukt. Det må da kontinuerlig justeres, fordi vinterhjertet har bare en dårlig natts søvn. Den sakte bevegelsen ville gjøre justeringen automatisk. Problemet med en nattdråpe er også litt av en plage, slik at når du ikke oppvarmer om natten og solen varmer luften og sensoren om dagen, kommer varmen aldri til gulvene. Gulvvarme kan ikke settes til en rimelig standard, fordi da er badstuen varm eller gulvene forblir kaldt. Varmen kommer inn i luften gjennom radiatorene, men det har fungert bra gjennom gulvene.

Måltilstanden ville være at kjelleren varmes opp konstant og gulvene i løpet av dagen så mye som trengs. Vel den dagen kan jeg ikke få, men hvis det er engang, er det allerede en betydelig forbedring. Selvfølgelig vil dette føre til en økning i innetemperaturen når solen er oppvarming, men for å unngå dette, bør du akseptere kjølige gulv.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Jeg boret en Ø ~ 30 cm pylon av sensoren med 20 cent for å komme inn. Natten var fortsatt kald, og ytterligere 5 grader ble funnet inne. Lagets show gikk til fem grader, og laget viste litt. Nå skal det fungere den andre veien om natten.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Inne i loggen er nå -4,5 ° C og utendørs ved -10 ° C. Saas å se hvordan morgenen ser ut. Heldigvis er gulvvarme shunt ikke om morgenen på baksiden av sepsisene. Jeg prøvde fortsatt å programmere en liten nattfall for Teamet. Temperaturforskjellen mellom natt og dag begynner å falle 20 grader.

Onkel er på en solfylt sørveggen. Det er litt dårlig lufttemperatur i solfylt vær.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Den loggen ser ut til å gi ca 6 timers beskyttelse for målingen. Når temperaturen endres, skjer ingenting umiddelbart, men etter noen timer begynner temperaturen i loggen å endres. Selv ved daggry, har temperaturen steget til ca -8 grader, og lagets miter viste bare -0,5 ° C. Når solen hatter opp veggen, begynner lesingen å stige bare om ettermiddagen. Etter ca 12 timer, blir temperaturforskjellene jevnt glatt av Kuta.

Slik tar det seg av dagens dags beretning til det punkt at onkel får lov til å arbeide effektivt for dagens beste dag, men hvis nattfrosten begynner allerede om kvelden, er morgenmålingene allerede kaldt kaldt. Forsinkelsen skal være minst 3 timer mer.

Så vet om det er nyttig, men det virker heller ikke å være en ulempe.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Kjellervarmer sa:
enn.
Så vet om det er nyttig, men det virker heller ikke å være en ulempe.
Det ville være en god idé å begynne å utvikle en elektronisk løsning som kunne fungere godt i ulike situasjoner. Det vil si Raspi eller noen billig datamaskin, en termisk sensor og et program som kan styre en liten motstand festet til en termisk sensor. Enheten kan også søke etter værmeldinger på nettet. Derfor vil motstanden varmes opp for å dempe besøket hvis prognosen lover å kjøle seg ned i de nærmeste timene og deretter bli klart varmere. Produktet kan til og med optimaliseres på grunnlag av prisen på elektrisitet dersom det benyttes en to-pris-takst eller en timeløs børs-elektrisitet (eller en daglig etterspørselsprofil for f.eks. Varmt vann og innetemperatur er kjent).

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Det var morsomt å bake triple COP på solfylte dager i mars, selv om det var 15 grader om morgenen 30. mars. Oppvarmingen har nå vært i stand til å arbeide med det loggpatentet + nattetap, slik at maskinen kjører minst med samme varmekraft som om natten. Fra tid til annen har tørrfjærvær vært den viktigste årsaken til opptining i noen timer. Gjennomsnittlig 3,05 Maalcop for Pump Operation (og COP 2.8 Vurderer Vannoppvarming)

Det tok omtrent en uke for lagets eksterne sensor å vise 0 ° C da loggen ble delvis smeltet. På toppen av det var nattetiden og oppvarming ganske fokusert på dagen.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Godt at andre overlever i mars over en tredjedel av politimannen. mullah cop var bare 2,2 (målt, ingen anslag).
Jeg har målt all informasjon, jeg har ingen anslag. Mites i andre?

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Her var COP i mars 2,1. Avrimning reduserer noe. Jeg regnet 537 tinninger i mars. Hvis en avfrost forbruker ca 0,2 kWh Ulti oppvarmet vann, vil det være ca 108 kWh. Når redusert av produksjonen fra Ultin, er COP da ca. 2,0.

Hva ville være den gjennomsnittlige kraften i smelteprosessen? Jeg regnet et år tilbake på logtemp datafilen, men regningene har liksom blitt forsvunnet.

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Dette er ca 2,4 inkludert hele huset oppvarming og varmt vann. 860kWh var en sucker av elektrisitet.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11

katarakt sa:
Hva ville være den gjennomsnittlige kraften i smelteprosessen? Jeg regnet et år tilbake på logtemp datafilen, men regningene har liksom blitt forsvunnet.
Hvor stor kraft er dette i stor grad avhengig av størrelsen på pumpen og fordamperen? Faktisk, jeg så tilstanden til tining hvis du tar med din egen vilp gjøre (for ikke å gjøre en ren celle) til 0,4-0,5 kWh per kanalen.

Vi hadde en 2,47 avfrostningsfeil. Vilp tok 575 kWh og produserte 1421. Ikke kom nær trioen i disse årstidene. Selvfølgelig vil den varmefordelingen med radiatorer sikkert ha en rolle å spille.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

For gulvvarme fikk jeg av varmen i ca 3/4 av den varmere halvdelen av dagen. I de varme vårdager har det vært opptil seks sysselsykluser uten tining, og med tørr luft lyser tiningene i små eksperimenter når det ikke er smelting. Noen ganger i kald morgen har maskinen fått en lett belastning på 10 grader, selv om kurveoppvarming ville kreve noe annet.

Temperaturmanipulasjon synes å bære frukt. Spesielt på baksiden av dagen, når temperaturen har svingt mye mellom natt og dag, har gode avlesninger ikke kommet, og resultatene har ikke smeltet med perioder med konstant temperatur.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

I ettermiddagens varme var det ikke behov for avfrosting og maskinen har kjørt, selv om temperaturen har nådd sitt beste ved 10 grader. Hvis du fortsatt har en god natt om natten, etter nedgangen i oppvarming, kan det gå om natten for gateturer ettersom forbruket faller. Jeg legger dråpen nå slik at den er tolv i den tolvte dagen.

vedlegg

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Mulla går til transformatorstasjonen i praksis bare akkurat det motsatte, nå som jeg har prøvd, uten at jeg legger på trær kalikkaakaan. På ettermiddagen har solen løftet innvendig varme i en slik grad at dråpen fortsetter, og om kvelden har den blusset bort for å gå tilbake til standardkurven for natten.

Dersom sette i kveld ved peisen du ankommer, slippe å forbli på toppen av sannsynligvis hele dagen, fordi det er min nåværende dråpe kurven er tilnærmet lik det jeg har her de første fire årene levde i alene.

Deretter er det en annen med vaktmesteren og onoffet, tingen når pumpen kjører, i går ble det sett på morgenen og om kvelden den andre gangen. Det kan godt være tullet med disse logikkene. I utgangspunktet, hvis du hadde forsinket starten på morgenen, la laderen lade om ettermiddagen og sette gulvet ut av dråpen samtidig, så det kunne ha vært en engangsbesøk hele dagen (gulvet ville ha blitt lastet med ekstra tid).

Kanskje du burde prøve en håndball en gang ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

bump sa:
I praksis er måten varmen fordeles på, akkurat det motsatte
Hvis du bare oppvarmer om natten, kan COP-en ikke bli veldig dobbel denne våren, om natten blir du kald nok til å komme inn i tinene.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Kjellervarmer sa:
Hvis du bare oppvarmer om natten, kan COP-en ikke bli veldig dobbel denne våren, om natten blir du kald nok til å komme inn i tinene.
Når maskinen kjører på frosttid 3 ganger om dagen, treffer den den kaldeste morgenen opp til en gang om dagen, ikke alltid. Bli ganske stabil i et par timer av gangen, uansett tidspunktet på dagen. Det vil si at det meste av energien vil bli produsert andre ganger, ikke engang på den beste dagtid, selv med en lignende skade.

Det vil si at reservoaret selv utjevnet at ikke all varme produseres i verste fall. Hvis det til tider ved en tilfeldighet går i verste tider, går så mye ved en tilfeldighet, til og med på den beste tiden, og den andre halvdelen går ikke i verste tid, noe som betyr at gjennomsnittlig kopit ikke er i verste ende, men mer i bedre ende, bare etter sannsynligheter.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Ingen Hitachinkas COP vil stige mye, 2,5 blir den siste uken. Pause er så flott, og solen har omsorg for vedlikehold om dagen, så bare vær om natten og om kvelden. Standard 45 fangster er ikke nyttige her når det er gjort om sommeren vintre. Fordeling og relativt høy kontinuerlig effekt med en sirkulasjonspumpe er flaskehalsene med solvarme. Det har vært ganske tørt, så det er nesten ingen smelteverk.

Vel, COP-verdien har ikke så stor innvirkning på dagens forbruk, så lenge det fungerer godt mellom -5-15, når strøm er nødvendig.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Daglig pumpe kan bære så mye frukt.

Ifølge min beregning var gjennomsnittstemperaturen i mars -2,0 grader, og nå ser April ut til å være -1,8 grader. Natt- og dagsfluktuasjonene har vært veldig gode, og i løpet av dagen har du typisk gått gjennom lange utdrag uten å tine opp eller bare smelte eksperimenter. Om natten frost på ti overflater.

Pumping elektrisitet 31 mars dager 46 kWh / dag (-2.0 ° C)
Pumpekraft April 18 dag 39 kWh / dag (-1.8 ° C)

Daglig pumping ble også brukt i det meste av mars, men forholdene var ikke så gode som i april. Det andre referansepunktet er ikke direkte funnet, men i oktober var den gjennomsnittlige varmen som var forbruket ved 32 ° C 32 kWh / dag. Det er mindre, men temperaturforskjellen er allerede signifikant.

Det kan være litt direkte sol effekt, fordi selv om vi er i skyggen, begynner den allerede å steke.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Det var naturlig å slutte å pumpe dagen da gulvvarmen til boligen måtte stoppes så snart jeg lovte oppvarming av luften og kort etterpå oppvarming av boligen. Men økt effektivitet i den daglige pumpingen syntes å falle forbruket av elektrisitet. Resultatene begynte å flamme under modelleringskurven. Nå om sommeren er oppvarming bare i kjelleren.

En del av den "kurven" har sikkert blitt brakt av solen. Spesielt i sommer, når det er mye lys, blåser varm lykke inn i håndflaten som ingenting, selv om det fortsatt er kult ute. Jeg korrigerte beregningen nå på en slik måte at jeg kan gi den faktiske utetemperaturen og "tilbakestille" oppvarmingskravene til boligen, som ikke er nødvendig om sommeren, med mindre nåfrosten er som i begynnelsen av juni, da gjennomsnittstemperaturene holdt seg på to eller tre grader. De kalde sommervevene er tydeligvis litt utfordrende for min modellering. Tilsynelatende gir lyset selv allerede varme og som et resultat av slike kalde dager er det et estetisk resultat. Oppvarming er nødvendig, men ikke i samme proporsjoner som i høst mørk ved lignende temperaturer. Men ikke mange dager er tilfelle.

Nå er mer enn + 10 grader fra våren helt uten vær-avhengig oppvarming, og små forskjeller kommer fra pumpeffektivitet og vannbruk. Selv de kaldeste nettene kan til og med ha vært med tining. Jeg tok også noen dager ut av den siste sommeren og noen dager på dagen, så flere resultater har blitt gjort i varm retning.

Litt etter litt bør du da forberede seg til å forberede seg til Seths 1 års bursdagsfest.

vedlegg

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Kjellervarmer sa:
Litt etter litt bør du da forberede seg til å forberede seg til Seths 1 års bursdagsfest.
Den samme feiringen er også her i disse dager. Selv om maskinen har blitt brukt i mer enn 7 år, men vi fikk den første.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Våkn opp til emnet.

Daglig pumping er igjen mye brukt. Sensoren er nå innenfor en tykkere blokk og påvirke temperaturavlesninger av stokken i det minste kl. Den daglige temperaturvariasjonen er knapt to grader inne i loggen, og avlesningene ligger svært nær gjennomsnittlig daglig temperatur. Den store fordelen med den dagen pumping kan ikke være fordi selv om natten er det ingen avriming.

Det har vært strømmer om sommeren på grunn av risikoen for torden og derfor er klokkeslettet ikke sant i det bildet. Men fra tiende til ettermiddag har maskinen kjørt i flere timer til gulvene har oppvarmet og varmegenoppretting har opphørt. Om natten går det varme bare i kjelleren. Imidlertid er behovet for oppvarming av kjelleren fortsatt vesentlig høyere enn gulvvarmen på boligflaten. Gulvvarme Team Controller trekker solingen helt lukket om kvelden på grunn av natten.

Fire dager har gått samme kurs. Utbytte 73-75 kWh / d, strøm 15-17 kWh / d og COP 4.7 Målt med pollen (ingen avrimning)

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Igjen, det er på tide å trene dagen med å pumpe.
Natten er COP om tre (vanligvis hadde noen grader frost) og dag for dag på toppen av 4 er.
Daglig kjelleroppvarming ville kreve høyere strømningstemperatur, så jeg må varme det opp om natten. Men COP 3.5 kommer i vår vår som svinger. Gulvvarme har nå vært praktisk talt daglig i to uker.

VILP menn bør huske på at det lett kan skje at gulvene blir varme i nattens kulde og på dagen dør pumpen når gulvene stiger til det varme badet.

5epi

medlem
Tilbakemelding Score
3
Noe vanskelig å få den grønne klokkekontrollen.
Med en 3000 l lader kan du slå av hele greia over natten, men når det ikke går ut!
Når varmen allerede er høy i løpet av dagen, hviler pumpen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Så så. Det bør komme et sted å besøke om dagen og ikke om natten når du har den store. Selv det daglige og daglige arbeidet går fortsatt bra med pumping. Hvis det ikke var varmt på gulvene, ville det stoppe i de varmeste øyeblikkene.

Det ville være en drøm å sette sirkulasjonspumpen i kontroll med noen klokke. Ikke drei sirkulasjonspumpen forgjeves når den ikke er oppvarmet. Nå er nattens høst halvveis i den forstand at når returet begynner å kjøle seg, begynner det å ødelegge som om det var for tidlig. Suntti blir helt lukket om kvelden med en nattfall, men kan være forgjeves om morgenen. Inn i blokk av tre er minimumstemperaturen midt på dagen, men variasjonen er meget liten. Derfra kan du se gjennomsnittstemperaturen i forrige dag. Og så lenge det er delvis smeltet og delvis frosset, ser målingen null ut. Romsensoren retter seg så, så det er ikke nødvendig med den nøyaktige måling.
Senest redigert:

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Noe vanskelig å få den grønne klokkekontrollen.
Med en 3000 l lader kan du slå av hele greia over natten, men når det ikke går ut!
Når varmen allerede er høy i løpet av dagen, hviler pumpen.
Hva kan den klokken ikke spille?

samza

medlem
Tilbakemelding Score
6
Jeg legger meg selv først på gulvet for å få varmt vann. Gjør ikke mye forstand om natten med utetemperaturkontroll for vann for å produsere oppvarming. Det ville fortsatt være nødvendig å snu sengen over natten.

5epi

medlem
Tilbakemelding Score
3
Det er riktig det er en ukentlig klokke eller en dagklokke som bør besøke hele natten.
Eller i det minste det er slik jeg forsto det.
I dag tok jeg av strømmen fra flyet og om morgenen overlever det om det på en eller annen måte ble sittende fast i sofaen.
Silent moden ja jeg må handle etter klokken, uke klokke eller se dagen jeg ikke.
opp Bunn