Fusk, kanskje

tommipee

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Moro,
130m2 i 2005 i et privat hus (1 etasje, årlig forbruk ~ 18000, 3 pers.) Forny oppvarming / ventilasjon i stedet for den gamle PILP. Ett tilbud er inkludert:
- Mitsubishi Electric TELEPHONE SW75YAA-SC (ny modell 201:kul:
- Mitsubishi Electric HYDRObox
- Nilan EC PILP
Er det et fornuftig oppsett? Den andre pakken inneholder også Mitsu EcoDa-pakken (samme utendørsenhet + Mitsu All-In-One innendørs enhet) + separat IV-maskin.

Først trodde jeg det ikke ville være fornuftig å sette PILP på igjen når det alltid inneholder kompromissene mellom oppvarming iv og vann, men etter å ha lest ting, høres det ikke ut som en ugle. Ideen er trolig i den hydrokoksversjonen som med PILP varmtvann og VILP gulvvarme. Men er det unødvendig dyrt (godt over € 10 ...)

Hva ville den VILPI få nok varmt vann + fornuftig gulvvarme?
Det er andre invitasjoner til tender'm lähetellyt via internett, men jeg tror varmen å spise arbeidere reparasjon å bli opptatt ...

Også velkommen tips om hvordan du ber om tilbud i Pirkanmaa området!

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vs: Fusk, kanskje

Det er her PILP-måleren har gått, hvis det nye huset har brukt 18.000 kWh elektrisitet. Eller er det kanskje et beregningsmessig forbruk, som også inkluderer energi gjenopprettet av PILP?

tommipee sa:
PILP med varmt vann og VILP gulvvarme. Men er det unødvendig dyrt (godt over € 10 ...)

Hva ville den VILPI få nok varmt vann + fornuftig gulvvarme?
Tross alt er PILP en svært kostbar capine for bare vannoppvarming. Hvis du tar VILP, trenger du ikke PILP. Oppvarming og varmegenvinningsutstyr skal oppbevares i maskinvareforretninger i ulike avdelinger.

Med ViILP kan du enten varme vannet helt eller delvis gjennom alternatorventilen eller delvis forvarming + skyting med separat elektrisk akkumulator. Jeg har selv en fade med VILP og en brann med en elektrisk akkumulator, og den har nok vann for garantert oppvarming.

Hvis vannet skal varmes opp fullstendig av VILP, bør det helst være pre-beskåret. Hvis vannet oppvarmes av VILP fra det kalde til det varme i reservoaret bak vekslerventilen, lider COP fordi hele vannet blir oppvarmet til en uheldig høy temperatur, og resultatet er ikke mye bedre enn den pre-fading + direkte elektriske brannladningskombinasjonen. Med forvasket vann trenger brannluken ikke å være stor, ettersom det etterlater allerede bleknet vann.

tommipee

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Kjellervarmer sa:
Det er her PILP-måleren har gått, hvis det nye huset har brukt 18.000 kWh elektrisitet. Eller er det kanskje et beregningsmessig forbruk, som også inkluderer energi gjenopprettet av PILP?
Ja, det er resultatet av veggen. En årsak til bytte er den aktuelle PILP, noe som er reflektert i minst fjorårets forbruk. Men det tok 15-16 pcswh også, så PILP-teknologien har ikke blitt brukt til sitt fulle potensiale. Noe jeg vil skylde deg for ikke å få noen form for veiledning om den teknikken når den ble satt på markedet. Tilluftvarmen kunne vært brukt mye mer effektivt, slik at den delen som ble gjort på den elektriske kjelen kunne ha blitt redusert. Det er derfor vi ønsker å se et system som vil bli bedre kjent i fremtiden. Det som har fulgt diskusjonene her, er ikke veldig klart om VILP. Eller så vil publikum ivrig etter å regulere utstyret deres ;-)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

tommipee sa:
VILP virker ikke veldig klart. Eller så vil publikum ivrig etter å regulere utstyret deres ;-)
Ganske mange mennesker er sannsynligvis ivrige etter å regulere. Ellers vil det ikke være mulig å justere den i bruk, som om temperaturen det produserer til kretser, hvor varmen stopper og hvor den starter. Frosten må settes på oljebrenneren når jeg ikke har automatisert den. Med motstander kjører generering av ekstra varme vanligvis helt automatisk.

På mitt eget sted er det ingen forferdelig justering i VILP når de samme varme sommer vintrene, bare gulvvarme uttaket er VILP i bruk etter bilhitch.

nordah

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vi har et lignende roject og meditere med de nye modellene av mitsu. Er det virkelig at de ikke mister effektivitet i det hele tatt før -15 frost. Det virker utrolig at politimannen ville være -15 fortsatt x4.6 som selgeren og brosjyrene hevdet.
Er det noen objektive tester for disse nye? Vi har Zubada shw-80.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

I eldre tuller kan midtbanespilleren være rundt 2. Nå kan vi nå gulvvarmeanlegget over tre og over 2,5 i radiatornettverket.

Hvis det er lunkent vann i kaldt, kan kopitt være super. Huset er ikke oppvarmet av varmen og strømmen til boligen varme (bortsett fra noen boliger). Effektiviteten kan imidlertid forblir god selv i kaldt vær, og i moderate hus er det ikke engang verdt å opprettholde olje, pellets, etc. fordi besparelsene på bruken deres ikke engang dekker vedlikeholdskostnader.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Killi10 sa:
I eldre tuller kan midtbanespilleren være rundt 2. Nå kan vi nå gulvvarmeanlegget over tre og over 2,5 i radiatornettverket.

Hvis det er lunkent vann i kaldt, kan kopitt være super.
Hva en fantastisk ting om disse nye var, på / av hvis det er utelukket, er 10-årsperioden ganske avansert utstyr, til og med nesten identisk (f.eks. Mitsu Zubadas alder).

I virkeligheten gjør rennende vann ganske flittig og med dumme algoritmer, det vil si fra lunkent vann. Tidskrevende integrasjon av inngangs- / utgangseffekt finnes sjelden i noen enheter, men når noen måler dem, er det ikke mulig å komme nærmere tre. Måling hele året krever virkelig engasjement.

Det er ikke en barriere i seg selv, men det påvirker selvsagt fortjenesten av fortellingen om tro til salgsprisen X, om utbyttet er i henhold til COP 6 eller COP 2. Det vil heller ikke slottet, det vil si det som hindrer den påståtte vevingen.

ps. Lønnsomheten til lunkent vann blir alltid spist av det faktum at en slik situasjon oppstår for et lite produksjonsbehov. Maskinen hvisker vannet forgjeves, avslutter vannet. hyggelig. De minste forstyrrelsene i optimal gjør det ekstremt vanskelig å oppnå COP 3 på grunn av matematikkloven. Når du kommer nærmere Vito, begynner du å telle individuelle watt under linjen, og det er veldig vanskelig å oppnå øyeblikket selv om timer (år, heko heko).

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Designer75 sa:
Hvis du regner med midten COP 2, er du på rett spor.
Ja, at COP 2 fortsatt kan nås ved -15 ° C dersom det ikke pumpes til svært høy temperatur. I vintermånedene har jeg også en COP på 2,5, men bare frontvannet og brannen er direkte. Hvis den direkte kraften blir tatt fra hverandre, så er COP fortsatt litt kraftig, jo høyere er forholdet mellom vannoppvarming og etterspørselen etter oppvarming. Jeg har en relativt liten mengde vannoppvarming når etterspørselen etter varme er høy.

Behovet for ytterligere oppvarming i oppvarming avhenger hovedsakelig av hard frost og ikke mye har blitt gjort for et par vintre. Å få COP til 2 måneder kan tåle litt ekstra oppvarming hvis energien faller ned til COP. At COP 2,5 i vintermånedene betyr COP jeg fikk ved å pumpe.

Selvfølgelig kjenner jeg ingen andre enheter, men jeg tror ikke de Mitsu-maskinene er dårlige i det hele tatt.

norda sa:
Er det virkelig at de ikke mister effektivitet i det hele tatt før -15 frost. Det virker utrolig at politimannen ville være -15 fortsatt x4.6 som selgeren og brosjyrene hevdet.
Det lukter av uansvarlig markedsføring, fordi jeg tror COP 4.6 @ -15 ° C ikke er et troverdig resultat, ikke engang å glemme smiing. Et slikt COP vil bare nås av den luftbårne operatøren når maskinen ikke trenger å smelte, dvs. temperaturen skal forbli rundt 24 ° C over natten, eller pumpingen skal skiftes på en eller annen måte til en varm dag på dagen. Faktisk fikk jeg en helårs gjennomsnittlig nesten nøyaktig COP3 pumpe selv når Seta ikke trenger å bli varmet opp før det varme vannet.

-Du kan få COP 6 i praksis om sommeren
-Tuollainen fire og en halv COP krever at daglig gjennomsnittlig temperatur er i en av de ti dørstokken.
-Den sentrale varmen er ca. 0 ° C ved ~ COP3. Deretter senker frosten COP lineært slik at ca. -15 ° C er på ~ 2.
- Større redundanser krever at produksjonen kan skiftes med noen mekanisme i de varme dagene, for eksempel om høsten og våren.

Om sommeren vil COP forbedre litt hvis maskinen kan kjøre i lange perioder, men sannsynligvis få vil skje.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Designer75 sa:
Når du kommer nærmere Vito, begynner du å telle individuelle watt under linjen, og det er veldig vanskelig å oppnå øyeblikket selv om timer (år, heko heko).
Her er dagen som data, noen poeng bak kan være et par tre dager.
Blå prikker selvpumper, gul, inkludert brannmannskonsumtion.

Om sommeren vil det være en betydelig forskjell hvis du teller den brannmannen etter forbruk. Om vinteren er forskjellen veldig liten.

I det bildet er alt basert på entydig målte data. Kraften til slammet kommer fra riktig separat kWh meter, produksjonen måles av PolluComm, og strømmen til brannhetten måles også med en separat høyre kWh meter. Kraftkravet i det bildet er ikke inkludert, selv om det er feil angitt på akselen.

vedlegg

iqo

medlem
Tilbakemelding Score
16

tommipee sa:
Også velkommen tips om hvordan du ber om tilbud i Pirkanmaa området!
For noen år siden ble Mitsubishis VILPn Aki Portal Stone installert av meg: http://porttikivi.fi

Det er ikke noe forhold mellom ting. til en venn, men jeg kan anbefale det varmt. En del av saken din og kundeservice ble også opprettet, i motsetning til mange andre spillere. Ingen pris (arbeid / utstyr) klager.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Installering av VILP har liten interesse. Nå, selv om sommeren, solgte ILPs til å varme pasienter. Hvis VILP vil, kan du også kjøpe en monoblok og bestille et par for å sette det på plass eller sette det på plass.

De støter heller ikke inn i rørleggerne, men for å tiltrekke seg og etterligne. Kanskje mer kunne være av interesse hvis du tar alt ansvar selv og tar kun installasjonen med dine egne bilder og det fulde ansvaret for abonnenten.

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57

Hva bruker PILP nå strøm? Angivelig Nilan når det har tatt så lenge?

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Kjellervarmer sa:
Det lukter av uansvarlig markedsføring, fordi jeg tror COP 4.6 @ -15 ° C ikke er et troverdig resultat, ikke engang å glemme smiing.
Ikke minst Mitsubishi hevder ikke at leseren ikke har forstått. Mitsubishi sier (akkurat som Panasonic's T-CAPs) og "full kapasitet". Betyr at enheten produserer sin nominelle effekt opp til -15C. Ikke dens COP sies å forbli det samme ved -15C som + 7C.

nordah

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Så er den nominelle kraften maksimal varmekraft? Merkelig term. Tross alt er det viktig i hvilken grad varmen er nok, men gjennomsnittlig bruker er mer interessert i varmen / forbruket elektrisitet produsert.

Er det noen ekte informasjon om det? For eksempel, Puhz-shw80YAA eller Puhz-shw112YAA testkurve ved forskjellige frost?

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

Generelt er nominell effekt den maksimale varmeeffekten på +35 grader med fangsten. Jeg ville ikke kjøpe en pumpe som ikke kommuniserer effektiviteten på en åpen måte, for eksempel IVT.

Generelt blir kraften multiplisert med +35 og +55 fanger, +7 grader / -7 grader, og noen ganger av hardere frost.

+55 varme er ikke nødvendig i gulvvarmesystemer, i varmere varmehus, det er bare varme som er nødvendige i de tøffeste frostene hvis de ikke er det.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Killi10 sa:
Generelt er nominell effekt den maksimale varmeeffekten på +35 grader med fangsten. Jeg ville ikke kjøpe en pumpe som ikke kommuniserer effektiviteten på en åpen måte, for eksempel IVT.
Faktisk. Hvis produsenten ikke gir utgangseffekt / effektutgangskurven som en funksjon av utetemperaturen, ville jeg forlate handelen. Først spurte jeg om strømforsyninger fra Boch så veldig stille. Det er pumpeprodusenter som rapporterer strømdata, som Fujitsu, Panasonic og Nibe.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

norda sa:
Så er den nominelle kraften maksimal varmekraft? Merkelig term. Tross alt er det viktig i hvilken grad varmen er nok, men gjennomsnittlig bruker er mer interessert i varmen / forbruket elektrisitet produsert.
Jeg antar at gjennomsnittlig bruker bare bestiller noe og får noe. Slik hjelper det med å designe hvor mye kjøretøyet produserer selv i frosten, slik at du ikke trenger å kjøpe en maskin som er for liten eller for stor. COPene da separat, ville Mitsu finne de servicehåndbøkene for kaldere temperaturer.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Espejot sanoi:
Faktisk. Hvis produsenten ikke gir utgangseffekt / effektutgangskurven som en funksjon av utetemperaturen, ville jeg forlate handelen. Først spurte jeg om strømforsyninger fra Boch så veldig stille. Det er pumpeprodusenter som rapporterer strømdata, som Fujitsu, Panasonic og Nibe.
Jeg tenkte også på å lete etter VILPi. CTC rapporterte minst 520M data var litt beskjeden for noen år siden, og selv etter det kunne det helbredes.
Ottote 1) kW 0,9 / 3,8
Strømutgang 1) kW 4,9 / 10,4
COP 1) 5,24 / 2,71
1) 35 ° C vanntemperatur. +7 @ 20 rps / -7 ° C @ 90 rps. I henhold til EN 14511.

Alle ville ha blitt igjen for å handle hvis det ikke var noen fleksibilitet i prinsippet. Tilsynelatende tror du at energieffektivitetsetiketten A +++ er nok. Bare trykkfallet til varmeveksleren er vist i kurveform med hensyn til strømning.

Det har imidlertid fungert!

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

norda sa:
Vel, med den strømmen det bruker, er det så viktig at det ikke er nødvendig å rotere pumpen hvis COP er nær en. For eksempel på CTC kan modelletiketten tolkes som du har foreslått. @ + 7 ° C deler 22 kW, som i praksis ikke har noen betydning.

Noen -10, -15 eller kanskje @ -20 ° C gir bildet hvor maskinen når varmekraften. Hvis COP er mindre enn 1,5 under de rådende omstendighetene, er det ikke lenger en fristelse å gjøre det i det hele tatt, selv om det virker. Å redusere toppkraft vil selvfølgelig være av betydning når det blir bøtelagt, men slitasje og vedlikehold av den investerte hovedstaden er også en betydelig del av kostnaden for varmepumpeoppvarming. Ikke den totale kostnaden for oppvarming vil bli redusert til nær-COP - ikke i det hele tatt.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmer sa:
Vel, med den strømmen det bruker, er det så viktig at det ikke er nødvendig å rotere pumpen hvis COP er nær en. For eksempel på CTC kan modelletiketten tolkes som du har foreslått. @ + 7 ° C deler 22 kW, som i praksis ikke har noen betydning.

Noen -10, -15 eller kanskje @ -20 ° C gir bildet hvor maskinen når varmekraften. Hvis COP er mindre enn 1,5 under de rådende omstendighetene, er det ikke lenger en fristelse å gjøre det i det hele tatt, selv om det virker. Å redusere toppkraft vil selvfølgelig være av betydning når det blir bøtelagt, men slitasje og vedlikehold av den investerte hovedstaden er også en betydelig del av kostnaden for varmepumpeoppvarming. Ikke den totale kostnaden for oppvarming vil bli redusert til nær-COP - ikke i det hele tatt.
Herfra er du alltid spent på "tilbakebetalingstider", du finner ut at mange mennesker ikke er sikre på om investeringen er verdt pengene - pengene vil bli slått ned på forhånd, og det er håpet at strømmen vil gå litt mindre enn å kjøpe + vedlikehold på et tidspunkt begynner å være verdt. I mange tilfeller er det ganske åpenbart at handelsmannen bare takker overtakeren for det fryktelig fine og kostbare elementet, men de vil ikke kjøpe dem for strøm alene, men vil få litt mer for pengene.

Du kan forsøke å beskytte deg mot skadelige sammenbrudd av forsikring eller andre kjøpere - faktisk har vi et bredt spekter av hjemmeforsikring, med stor egenandel, for å erstatte nedbrytning av varmeapparater. Det er ingen erfaring med hvordan man bruker aldersreduksjoner, for eksempel. Hvor mye hjem forsikring bør du sette i oppvarming vedlikehold?

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Kjellervarmer sa:
Selv om COP ville være 1,5 (selv pumpen vil stenge seg ned før den drypper ned), vil selv den verste frosten være en stor besparelse, for da vil det trenge mer. Er det noen tegn på større slitasje? Andre anser plommer som det verste når de trekker så kort stykke.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Vurderingen av lønnsomhet vil være lett hvis utstyret varer i flere tiår uten reparasjon. Det ville snart være en 30-minutters kjele, en brenner og de indre plasttankene i full slag. Imidlertid er den forferdelig forsinkede tilbakebetalingsdagen trolig ikke lenger. Onkel har allerede erstattet minst 9000 liter oppvarmingsolje og har konsumert 29.000 kWh elektrisitet (Setos andel på 25.000 kWh). At oljesparing er beregningsbasert basert på pumpens utbytte. I praksis ble det brent mer enn noensinne.

I det minste fryse:
-Temperasjon trolling for å bli høyere
Temperaturen til den varme gassen stiger på grunn av trykket fra supernatanten
-Den forskjell i trykk som en maskin må gjøre øker på grunn av temperatur og lavt fordampningstrykk
Invertermaskinene kjører også med maksimal hastighet.
- Risikoen for fryseproblemer øker, både ved avfrosting av fordamperen og ved fjerning av kondensvann.

Jeg selv kom inn i en kontinuerlig løp like før avrimningen begynte. Nå som jeg bruker den daglige pumpingen, er dagene enda lengre enn før, men om natten stopper stoppene selv i det kalde været.

Så, hva er disse maskinene mest belastet med?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Interessant i denne belastningen er at på / av inngangseffekten er 2,5 kW på kaldsiden, men sommervarmen stiger godt over 3 kW

Tredemølle forblir den samme, men det går sannsynligvis i et annet tempo.
Vil det noen gang være et kompass av arbeidstid i disse dager? For eksempel, mindre enn 2000 timer i året, for eksempel, de små skal bruke 6000 timer i året. Og det tar ti år eller 60 000 timer. Det var 30 år da jeg var syk ... Vel, jeg kan sannsynligvis ikke stå fast, men hva kan det ta ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

I hvert fall før, frysere og kjøleskap varede tjue år, enda lenger. De starter med mye oppstart og kjøretid halvparten av deres eksistens.
Bilens klimaanlegg er derimot så dårlig bygget at selv i Finland vil de ikke gå uten å reparere i litt over 10 år, selv om timene er sannsynligvis bare hundre eller så i året.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

bump sa:
Interessant i denne belastningen er at på / av inngangseffekten er 2,5 kW på kaldsiden, men sommervarmen stiger godt over 3 kW

Tredemølle forblir den samme, men det går sannsynligvis i et annet tempo.
Vil det noen gang være et kompass av arbeidstid i disse dager? For eksempel, mindre enn 2000 timer i året, for eksempel, de små skal bruke 6000 timer i året. Og det tar ti år eller 60 000 timer. Det var 30 år da jeg var syk ... Vel, jeg kan sannsynligvis ikke stå fast, men hva kan det ta ...
Oftere er kompasset det første som skal repareres for å gå fra VILP eller MLP - eller til og med fra ILP. PILP er et kjøretøy som hovedsakelig brukes til varmtvann, hvor olje sannsynligvis vil ødelegge osv., Raskere i forhold til timene når busken blir varm hele tiden. Hvis du husker de heksene i Ulti / Gree 9000-klassen, så rømte kjølevæsken først fra cellen eller noen av loddet, og de gjorde ingen komprimering. Vanligvis vil en ulykke avbryte operasjonen, ikke bruke kompasset på resten av enheten.

Forbruksvarer er også pumper og vifter. Jeg snubler er svært dårlig offentlig De nominelle driftstimer, men de få som jeg har funnet å ha vært mellom 20000h-50000h.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Kjellervarmer sa:
I hvert fall før, frysere og kjøleskap varede tjue år, enda lenger. De starter med mye oppstart og kjøretid halvparten av deres eksistens.
Bilens klimaanlegg er derimot så dårlig bygget at selv i Finland vil de ikke gå uten å reparere i litt over 10 år, selv om timene er sannsynligvis bare hundre eller så i året.
Bil klimaanlegg er ikke et rot på dette. De fleste er i utgangspunktet slik at de bryter ned lav men ikke som sådan. Den finske vinteren er nådeløs lenge for mange av dem, og mange mennesker er ikke redd for å gå til en varm hall, hvor utstyr kan brukes i minst flere minutter, minst hvert par uker om vinteren.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

VesA sa:
PILP er et kjøretøy som hovedsakelig brukes til varmtvann, hvor olje sannsynligvis vil ødelegge osv., Raskere i forhold til timene når busken blir varm hele tiden.
Dermed. Trykk hardt og varme også. Så vet oljens liv, men minst tynnere enn hvis maskinen bare kan gjøre det kjølig for oppvarming. Av denne grunn er jeg ikke veldig ivrig etter å utnytte det vannet for oppvarming. Det tar ~ 2000 kWh / v til brannvann, og hvis du gjorde det med Seto, ville det nok spise like under 1000 kWh. Så, hvis vannet oppvarming var et eller annet separat system, ville det måtte gjøre det med forvarming ved den høye temperaturen, slik at resultatet ville være omtrent det samme som nå med direkte elektrisk avfyring. Ganske mange hjerter bør bygges slik at vannoppvarming vil fungere effektivt, og likevel vil fordelen bare være hundre år.

VesA sa:
Forbruksvarer er også pumper og vifter. Jeg snubler er svært dårlig offentlig De nominelle driftstimer, men de få som jeg har funnet å ha vært mellom 20000h-50000h.
Det er relativt enkelt å erstatte eksterne deler med VILP. Maskinkjellene er helt fjernet, og alle deler er synlige og enkle å bytte ut hvis du bare vet hvilken del som skal skiftes ut. Det er minst 5000 driftstimer per år, det vil si at 20.000 vil være fulle av potter, men 50.000 vil være nok i ca 10 år. Selvfølgelig er mye av tiden i små runder, men det er et par måneder om vinteren ~ full rotasjon.

Kotte sa:
Bil klimaanlegg er ikke et rot på dette. De fleste er i utgangspunktet slik at de bryter ned lav men ikke som sådan.
Fordamperne brytes ned og kompressorbryterne slites også ut. Da begynner slanger og metallrørledd også å lekke tidligere.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Kjellervarmer sa:
Fordamperne brytes ned og kompressorbryterne slites også ut. Da begynner slanger og metallrørledd også å lekke tidligere.
Kan være. Jeg har selv erfaring bare tre til vognen, som jeg likte / Jeg har 16 ... 20 år, og de som blir forsiden av de nevnte feilene (en absolutt gikk tom for gass for kort på 15 år, antagelig gjennom kompressoren akseltetning, fyll, men dette ble reversert i slutten av fem v .: n for tiden jeg fortsatt holdt bilen).

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Disse boligforsikringsprisene er i det minste ganske skandaløse om hva et tvangsinntrykt tilbud har mottatt. Hvis VILP skulle opprettholde boligforsikring, ville besparelsene være - ellers ville det være forsikringen - kanskje noen ganger ville det være en annen glede. Sannsynligvis er livssyklusen til forsikringsselskaper i disse selskapene best kjent.

Fordelen med VILP er at du kan til og med gjøre små reparasjoner til en dyr enhet hvis du får mer liv. På godt over to år har det allerede drept € 4.600 av kjøpesummen, og prisen på olje og elektrisitet øker.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Kjellervarmer sa:
Disse boligforsikringsprisene er i det minste ganske skandaløse om hva et tvangsinntrykt tilbud har mottatt. Hvis VILP skulle opprettholde boligforsikring, ville besparelsene være - ellers ville det være forsikringen - kanskje noen ganger ville det være en annen glede. Sannsynligvis er livssyklusen til forsikringsselskaper i disse selskapene best kjent.
Jeg kjenner en person uten hjemmeforsikring. Sannsynligheten for stor skade er angivelig så liten at det ikke er verdt. Hvis det skjer en uflaks, bygg et nytt hus. Vel, fyren er smart på sin egen måte. Så, ja, at hjemmeforsikringen er normal, du hadde en pumpe eller ikke. I det lange løp kommer forsikringen i en jakke, det vil si det er ikke verdt det - med mindre huset kommer tilbake. Dette gjelder også garantien - for forbrukeren betaler de mer i det lange løp enn de har nytte av. Sikker på garantien er litt som forsikring, vanskelig å kjøpe ting uten garanti hvis du er privatperson. Sikkert mulig, men vanskelig.

Summasumarum, det betales for både garanti og forsikringspremier i alle fall.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

sa det:
Vel, hvis du husker, men husk det siste året ...
Dette viser hvordan prisen på drivstoffolje har utviklet seg i Tyskland.
https://tecson.de/pheizoel.html

Nå har det steget til nesten et år og gjennomsnittlig pris på 2018> 2017> 2016
Tilsynelatende er prisutviklingen i Finland i samme retning + skatt og skatteforhøyelser.

Espejot sanoi:
Jeg kjenner en person uten hjemmeforsikring. Sannsynligheten for stor skade er angivelig så liten at det ikke er verdt.

Summasumarum, det betales for både garanti og forsikringspremier i alle fall.
Vel, jeg har en brannforsikring. Så vidt jeg kan se, er disse erstatningsforsikringene så dyre at jeg kan kjøpe tristhet, for eksempel med vaskemaskin, oppvaskmaskin og kjøleskap hvert år, med besparelser på besparelser. I hele mitt liv har det ikke vært noe tilfelle at et husholdningsapparat ville ha brutt seg noe for tidlig og over 10 år med en maskin ikke lenger kunne komme fra et forsikringsselskap som et ondt sinn.

For garantien skal selgeren ha en god ide om hva du skal love og hva enheten vil vare. På den annen side har det ikke blitt diskutert her veldig nylig at det bør ta litt tid for normal bruk, selv om det ikke er noen garanti eller om garantiperioden er svært kort. Utløpet av en kort garanti kan ikke engang frigjøre selgeren fra plikten til å reparere dersom enheten anses å være langvarig, bryter seg for tidlig. Omsorg for saken vil bli komplisert hvis leverandørsiden er kastet opp litt, og den liturgiske fornyelsen av enheten begynner med store reparasjoner.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Kjellervarmer sa:
Vel, jeg har en brannforsikring. Så vidt jeg kan se, er disse erstatningsforsikringene så dyre at jeg kan kjøpe tristhet, for eksempel med vaskemaskin, oppvaskmaskin og kjøleskap hvert år, med besparelser på besparelser. I hele mitt liv har det ikke vært noe tilfelle at et husholdningsapparat ville ha brutt seg noe for tidlig og over 10 år med en maskin ikke lenger kunne komme fra et forsikringsselskap som et ondt sinn.
Generelt har forsikringen to deler: lvi teknologi og huskonstruksjoner 2) flyttbare deler hvor du går til husholdningsapparater. Mengden av møbler kan være den dyreste og kan avkortes. Hvis det er et boliglån, må punktet være obligatorisk. Jeg sier nesten at 99,9% av huseiere har tatt ut forsikring for eiendommen som dekker Lvi-utstyret.

Men nå er emnet over. Selvfølgelig, hvis pumpen er tatt, er det tilrådelig å se på hvordan det behandles. Hvis har PILP / ILP / VILP med samme linje aldersreduksjoner (9%). Mlp og annen HVAC teknologi deretter 6%. Rør, etc. 3%.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Reparasjon av husholdningsapparater vil kreve veldig dyrt hjem forsikring med en liten egenandel. Folk som det gjør ting - essensen når familien har en tenåring som trenger å ha dyre ting og så blir de ødelagt veldig ofte. Jeg kan ikke si hvor godt disse sakene teller. Jeg reparerer mine husholdningsapparater selv.

I det gamle huset er den store fradragsberettigede forsikringen at selv om det ikke er en liten erstatning for disse små ting og (på grunn av aldersreduksjon), for eksempel reparasjon av et ødelagt rør, kompenseres det for skaden forårsaket av det lekkende vannet fra røret, som sannsynligvis har så mye å gjøre for å ansette noen. Senverran Jeg har dette huset mangel gangs løsninger studert, som er ganske et mirakel at ingenting er videre brutt ned - mange vannrør er loddet med biter av forskjellige tykkelser av avfallet ender litistellen ganske näkyviltäkin i sin helhet. Jeg har dem endret litt etter litt, er den øverste etasjen ikke lenger en tøddel av det gamle røret.

det ville vært bra

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
10

Kjellervarmer sa:
Dette viser hvordan prisen på drivstoffolje har utviklet seg i Tyskland.
https://tecson.de/pheizoel.html

Nå har det steget til nesten et år og gjennomsnittlig pris på 2018> 2017> 2016
Tilsynelatende er prisutviklingen i Finland i samme retning + skatt og skatteforhøyelser.
Fremtidige priser for 2020 og 2021 ganske 20% under 2019-prisen
http://nasdaqomx.com/transactions/markets/commodities/market-prices

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Hvis du kommer tilbake til det opprinnelige problemet med den tommyen, er det viktigste ikke den siste COP-knasten, men den faktiske pumpingen. At PILP er fortsatt litt magert, fordi kraften ser ut til å ende en eller annen måte i midten - dømme etter forbruk av elektrisitet.

Når oppvarming påføres pumpen, dråper energiforbruket mye. På dette punktet er det ikke mye betydning for sluttresultatet, enten det er COP 2.5 eller kanskje 5 så lenge det bare varer og varer.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

Det kan være mest fordelaktig å få det med en ny sky og en varm luft som er varm i kulde. Konsumets besparelsespotensial er bare ett hundre år.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

tommipee sa:
Moro,
130m2 i 2005 i et privat hus (1 etasje, årlig forbruk ~ 18000, 3 pers.) Forny oppvarming / ventilasjon i stedet for den gamle PILP.
Killi10 sa:
Konsumets besparelsespotensial er bare ett hundre år.
Men hvis PILP har tatt noe, er behovet for energi opp til 20.000 kWh per år, hvorav vann og oppvarming er sannsynligvis minst 15.000 kWh. Det kan gjøres med ViLP på omtrent 5000 kWh elektrisitet. Du kan ikke være i stand til å rive massevis av besparelser fra den opprinnelige situasjonen, men hvis noe må gjøres, hvorfor ikke bare VILP. Det vil fortsatt være i stand til å gjøre PILP enda mer kostnadseffektivt og i alle fall noe å gjøre.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

Kjellervarmer sa:
Men hvis PILP har tatt noe, er behovet for energi opp til 20.000 kWh per år, hvorav vann og oppvarming er sannsynligvis minst 15.000 kWh. Det kan gjøres med ViLP på omtrent 5000 kWh elektrisitet. Du kan ikke være i stand til å rive massevis av besparelser fra den opprinnelige situasjonen, men hvis noe må gjøres, hvorfor ikke bare VILP. Det vil fortsatt være i stand til å gjøre PILP enda mer kostnadseffektivt og i alle fall noe å gjøre.
Hvis Pilp skal installeres og tilstanden er økonomi, har forbruket vært 15.000. Det er ikke mye potensial for besparelser.

Pris over 15.000 euro installert pilp + vilp. Årlig strømregning 1200 euro

Hvis derimot skyen erstattes med en vifte og choke, så er prisen minst 13-14000. Årlig strømregning 1200 euro.

Pilp + Ilp vil være ca 10 000. Den årlige strømregningen er 1300-1400 euro.

Bare et pund på 8000 euro? Årlig strømregning 1600 euro.

Grunnavgifter gjør strømprisen litt ikke-lineær.
opp Bunn