Fusk, kanskje

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57
Vs: Fusk, kanskje

Killi10 sa:
Hvis Pilp skal installeres og tilstanden er økonomi, har forbruket vært 15.000. Det er ikke mye potensial for besparelser.

Pris over 15.000 euro installert pilp + vilp. Årlig strømregning 1200 euro

Hvis derimot skyen erstattes med en vifte og choke, så er prisen minst 13-14000. Årlig strømregning 1200 euro.

Pilp + Ilp vil være ca 10 000. Den årlige strømregningen er 1300-1400 euro.

Bare et pund på 8000 euro? Årlig strømregning 1600 euro.

Grunnavgifter gjør strømprisen litt ikke-lineær.
Basert på dagens erfaring, bør PILP være forberedt på å fornye ved 10v, noe som øker vedlikeholdskostnadene. En god VILP ville tro at det ville vare lenger. ILP-varigheten avhenger deretter av hvor og kan ta 15v eller 5v.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

VILP kan hjelpe PILPs vare lenger. Jeg hadde også 2004-modellen, som ble fjernet intakt bruk i januar 2018. Kompressoren var den opprinnelige, det kom løpende timer gang kort tid etter VILP kom til huset. PILP ble hovedsakelig forvaltet av varmt vann.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Killi10 sa:
Hvis Pilp skal installeres og tilstanden er økonomi, har forbruket vært 15.000. Det er ikke mye potensial for besparelser.

Pris over 15.000 euro installert pilp + vilp. Årlig strømregning 1200 euro
18.000 kWh hadde gått med PILP. Elektrisitet alene, uten fast kostnad, kommer allerede nærmere € 2000.
Det er sannsynligvis ikke en god ide å kjøpe PILP og VILP nå. VILP selv erstatter det PILPin, men hvorfor kunne det ikke til å forfølge noe gammelt og født for et ventilasjonsaggregat hvis det er en enkelt likevel greit og rumble bør gå glipp av. PILP pumping gir ikke praktiske fordeler til VILP hvis VILP bare er stor nok til å gjøre jobben.

Killi10 sa:
Pilp + Ilp vil være ca 10 000. Den årlige strømregningen er 1300-1400 euro.
ILP er vanligvis en svært lønnsom investering. Huset har imidlertid blitt plaget av å installere gulvvarme og kostnaden er mye mer enn prisen på ILP. Selv om det oppvarmer ILP og kan være et forsvarlig tillegg til den nåværende arbeidende PILP, ville jeg ikke ha gulv med disse forkjølelsene, og en slik plan ville ikke gå gjennom regjeringen.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Med PILP er det mulig å skaffe en støyende VILP-modell som bare varmer gulvet og ikke forsøker å lage varmt vann. I praksis, bare en plate varmeveksler for gulvet retur syklus og selvfølgelig kontroll. Niben PILP reagerte ganske pent på slik ekstern oppvarming med shunt mindre av PILP lader. I praksis, for det meste av året, oppvarmer et slikt arrangement huset med VILP, og bare varmt vann leveres med PILP. Ved frost fortsetter PILP å arbeide og med motstand.

En slik løsning har fordelen at gulvene blir varmere.

Som en ny, ville jeg ikke sette PILP + VILP-kombinasjonen, men jeg forstår om noen legger til (billig) VILP til en eksisterende PILP-venn.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Kjellervarmer sa:
Det er sannsynligvis ikke en god ide å kjøpe PILP og VILP nå. VILP selv erstatter den med PILP, selv om den ikke kunne forlate den gamle til en ressurs og en ventilasjonsenhet hvis den igjen er i orden og hindringen ville være uheldig. PILP pumping gir ikke praktiske fordeler til VILP hvis VILP bare er stor nok til å gjøre jobben.
Gjenta meldingen på en litt annen måte:

Hvis det var for MLP, PILP eller begge deler, så var det åpenbart at saken skulle være om (dvs. MLP ville forflytte PILP). VILP og PILP har imidlertid forskjellige bruksprofiler i den forstand at VILPs ytelse er best når det ikke er behov for å produsere veldig varmt vann, spesielt når det er kaldt ute. PILP er imidlertid ikke så vitenskapelig.

Det kan derfor rettferdiggjøre arrangement hvor det varme vann er alltid produsert i tillegg til den mulige PILPillä og ledig kapasitet brukes til oppvarming eller om sommeren innløpsluften som våtroms syklus. Svindel forlater varmeveks bedre avkastning forholdet, forutsatt at behovet for å kjøre gjennom omkoblingsventilen varmt vann i varmtvannstanken. VILP vil da kunne arbeide helt uten laderen. Om sommeren kan den store juks ikke å kjøre i det hele tatt (som ikke nødvendigvis spare mye dersom den ikke unngås, da dette fritiden oppkjøp), ellers kunne produsere kjøling distribusjon puhallinkovektoreilla. Den sistnevnte vil også bidra til varmeproduksjon hardest kaldt vær på det tidspunkt da vannet ikke må varmes opp til litt over 30 grader. Deling gjennom gulvet vil kreve varmere vann under de tøffeste frostene.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Kotte sa:
Hvis det var valg MLP, PILP, eller begge deler, noe slikt ville ingen tvil om (dvs. MLP fortrenge PILPin). Men det er svik og PILPillä i betydningen av de ulike brukerprofiler som svindel ytelsen er på sitt beste når du ikke trenger å produsere svært varmt vann, spesielt når det er kaldt ute. PILP er imidlertid ikke så vitenskapelig.

Det er derfor mulig å rettferdiggjøre et arrangement hvor varmt vann alltid produseres av PILP
I prinsippet, ja, men da fortsetter den ulykkelige alliansen med sin PILP på verdenspinnen. Sannsynligvis kan en bedre total ytelse oppnås ved å sette varmegenvinning. Den fungerer også i frost og spiser svært liten elektrisitet.

Så når det gjelder billig VILP, er det ikke overraskende at det fungerer. Vel, pianoet vil forlate den tiden og deretter gå til bakkenvarmen og på det tidspunktet vil det ikke være mer dårlig og smertefullt, og til slutt vil det være vanskelig for PILP å gi slipp.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Tiden var over yo. Jeg gikk også som beskrevet. Men både VILP og PILP var intakte når jeg ga opp på dem og handlet som sådan. Men dette huset ville ikke være ondsinnet å selge med dem. Og det var ikke bra og billig på MLP-telleren, så det måtte også brytes inn i separate jobber. Det var også riktig, at det ikke var mer fattige på dette punktet, som å kjøpe et hus.

I ærlighetens navn er 14v PILP på slutten av levetiden.

Rediger: VILP gikk ellers i omløp, selv om Levari gikk til en annen adresse. Jeg ønsker dem en lang alder. Det fikk ikke mye av det økonomisk, men litt.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Repomier sa:
Tiden var over yo. Jeg gikk også som beskrevet. Men både VILP og PILP var intakte når jeg ga opp på dem og handlet som sådan. Men dette huset ville ikke være ondsinnet å selge med dem. Og det var ikke bra og billig på MLP-telleren, så det måtte også brytes inn i separate jobber. Det var også riktig, at det ikke var mer fattige på dette punktet, som å kjøpe et hus.
Jeg har litt av en parallell ... PILP var en "grøft" diktert av bunnen av kassen. Jeg strømmet reserver i MLP i tilfelle pengesituasjonen ble bedre. Så 4 år forente jeg ILP og PILP. Og det fungerte ikke i lyset av tallene i lys av tallene, og brukte 12.000-14.000 kWh / a. Derfor fulgte 6 års forskning som VILP ville være bra. Kassereren er fortsatt ganske tom. Da da pengesituasjonen var riktig, sa jeg at jeg vil være 15 år gammel. tenk på ting igjen. Jeg sa at nå er det på tide å fokusere på nye ting og ikke på COP-beregninger. Og selvfølgelig, ikke å være dårlig eller syk. Ingen vet i morgen.

På den annen side, litt irriterende at VILP jeg ikke kunne prøve. Hvis jeg var yngre så kanskje ... Jeg liker fortsatt en god VILP som en verdig løsning hvis pengene er stramme. Vår tilbakebetalingstid på MLP er kort, men gulvene i den syede oppvarmer ikke - og pumpen - må komme tilbake med en gang. Kanskje fokus på å basere bilen ...

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

Kjellervarmer sa:
18.000 kWh hadde gått med PILP. Elektrisitet alene, uten fast kostnad, kommer allerede nærmere € 2000.
Det er sannsynligvis ikke en god ide å kjøpe PILP og VILP nå. VILP selv erstatter den med PILP, selv om den ikke kunne forlate den gamle til en ressurs og en ventilasjonsenhet hvis den igjen er i orden og hindringen ville være uheldig. PILP pumping gir ikke praktiske fordeler til VILP hvis VILP bare er stor nok til å gjøre jobben.
Fast i den tredje kjeden meldingen at 15-16 tusen kWh gikk inn i staten. Den nyere maskinen mener nå at effektiviteten er enda bedre. Det var det jeg pleide å estimere.

Men det er ikke alltid lønnsomheten som betyr noe.

luu5

medlem
Tilbakemelding Score
0

Selvsamme situasjon. Eli Niben 410p PILP Kompass trippet for tredje gang, med 2v, andre 10v og tredje 3v. Huset har et n200m2 gulvvarmerør og totalt årlig strømforbruk på 25-27MWh. Det er her den halvvarme elektriske oppvarmede garasjen er ca 30m2.

MLP + LTO-opsjonen er alltid inkludert, men prisen er tøff og tilbakebetaling lang hvis noen gang. Jeg er nå lurer VILPiä + LTO, men vil det være noe?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

lu5 sa:
Selvsamme situasjon. Eli Niben 410p PILP Kompass trippet for tredje gang, med 2v, andre 10v og tredje 3v. Huset har et n200m2 gulvvarmerør og totalt årlig strømforbruk på 25-27MWh. Det er her den halvvarme elektriske oppvarmede garasjen er ca 30m2.

MLP + LTO-opsjonen er alltid inkludert, men prisen er tøff og tilbakebetaling lang hvis noen gang. Jeg er nå lurer VILPiä + LTO, men vil det være noe?
Ja, vel, det er verdt å gjøre noe. Det kan ikke være at strømregninger er nesten direkte strøm, og PILP-maskinen endres som skjorte. I et stort hus er PILP vannoppvarming en mager komfort. LTO og den elektriske akkumulatoren vil trolig gi et bedre resultat og ville gå tilbake tiår uten reparasjon.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

lu5 sa:
Så det gamle huset? Hvis det ikke er noe husholdningsfradrag av en annen årsak, vil skattebetaleren støtte ganske mye brønnboring (hvor konkurransen har, i hvert fall til nylig, holdt prisnivået under kontroll). Jeg tror ikke at resultatet under linjen er minst en fordel av kombinasjonen VILP + LTO versus MLP + LTO under disse forholdene (og forventes å være mye problemer og fremfor alt hvis du velger et MLP-basert alternativ).

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Kotte sa:
Så det gamle huset? Hvis det ikke er noe husholdningsfradrag av en annen årsak, vil skattebetaleren støtte ganske mye brønnboring (hvor konkurransen har, i hvert fall til nylig, holdt prisnivået under kontroll). Jeg tror ikke at resultatet under linjen er minst en fordel av kombinasjonen VILP + LTO versus MLP + LTO under disse forholdene (og forventes å være mye problemer og fremfor alt hvis du velger et MLP-basert alternativ).
Likevel for dem vil det fortsatt være en stor prisforskjell, selv om skattebetaleren gir det noen få tonn tilbake. VILPs er imidlertid fortsatt tilgjengelige med noen få tonn ebay så lenge du kan vente (nå er det en 16kW Aquarea som venter på deg). Ja, det er mye mindre enn mye mer enn ti tonn (med fradrag) av MLP. Ikke vet mye om varmen vil etter hvert gå, så ja, VILP-alternativet kan være fint (hold den 410P uten kompass som en elektrisk kjele så lenge det er gledelig). Et billig MLP-kjøretøy er mye vanskeligere å finne.

I så fall krever gulvvarme ikke høye temperaturer. LTO-kostnadene og livssyklusen faller naturlig sammen med begge alternativene. I alle fall lavere kostnader for oppstart.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Burmanm sa:
Ikke vet mye om varmen vil etter hvert gå, så ja, VILP-alternativet kan være fint (hold den 410P uten kompass som en elektrisk kjele så lenge det er gledelig).
Å holde F410P krever plass eller, alternativt, en metalsag.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Espejot sanoi:
Å holde F410P krever plass eller, alternativt, en metalsag.
Avhengig av den tekniske tilstanden var jeg i stand til å trekke rørene forbi 410P uten å bryte den (noe som var bra når jeg satte det på igjen for sommeren ..).

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Burmanm sa:
Likevel for dem vil det fortsatt være en stor prisforskjell, selv om skattebetaleren gir det noen få tonn tilbake. VILPs er imidlertid fortsatt tilgjengelige med noen få tonn ebay så lenge du kan vente (nå er det en 16kW Aquarea som venter på deg). Ja, det er mye mindre enn mye mer enn ti tonn (med fradrag) av MLP. Ikke vet mye om varmen vil etter hvert gå, så ja, VILP-alternativet kan være fint (hold den 410P uten kompass som en elektrisk kjele så lenge det er gledelig). Et billig MLP-kjøretøy er mye vanskeligere å finne.

I så fall krever gulvvarme ikke høye temperaturer. LTO-kostnadene og livssyklusen faller naturlig sammen med begge alternativene. I alle fall lavere kostnader for oppstart.
MLP er tydeligere dyrere enn lavpris vann til luft varmepumper. Men jeg anbefaler at du faktisk beregner prisforskjellen .... hvor mye du gjør og hva du betaler og hvilke penger du faktisk kan kjøpe. Panasonic er et rimelig alternativ, men du bør sjekke om kontrollen din er egnet til eget bruk. På en eller annen måte var det et spill for meg selv, men jeg kan gå galt.

Burmanm sa:
Avhengig av den tekniske tilstanden var jeg i stand til å trekke rørene forbi 410P uten å bryte den (noe som var bra når jeg satte det på igjen for sommeren ..).
Som jeg sa, krever det noen plass eller et stykke metall. Problemet er hovedsakelig IV når F410P er 2100mm høy. Vi ville ikke ha hatt noe håp om å få iv pass på fighteren .... men husene er forskjellige og tingen er verdt å merke seg.

luu5

medlem
Tilbakemelding Score
0

Espejot sanoi:
MLP er tydeligere dyrere enn lavpris vann til luft varmepumper. Men jeg anbefaler at du faktisk beregner prisforskjellen .... hvor mye du gjør og hva du betaler og hvilke penger du faktisk kan kjøpe. Panasonic er et rimelig alternativ, men du bør sjekke om kontrollen din er egnet til eget bruk. På en eller annen måte var det et spill for meg selv, men jeg kan gå galt.

Som jeg sa, krever det noen plass eller et stykke metall. Problemet er hovedsakelig IV når F410P er 2100mm høy. Vi ville ikke ha hatt noe håp om å få iv pass på fighteren .... men husene er forskjellige og tingen er verdt å merke seg.
Det er nødvendig å regne ut og korrigere umiddelbart at det totale strømforbruket har vært mellom 20-22 MWh de siste tre årene. Noen ganger pleide det å være over 25 MWh.

Kanskje en annen IV-maskin ville passe over Niben, men rørene ville da bli smertefullt fornyet. Jeg fant ikke Aquarea med bare et par tonn.

Full husholdningsfradrag for dette ville bli ofret.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Espejot sanoi:
MLP er tydeligere dyrere enn lavpris vann til luft varmepumper. Men jeg anbefaler at du faktisk beregner prisforskjellen .... hvor mye du gjør og hva du betaler og hvilke penger du faktisk kan kjøpe.
Når du ser på prisene på froskemerket ull for online shopping i euroområdet, med nødvendig akkumulator og kontrollutstyr, har det kommet til at det vanligvis overskrider prisen på den integrerte mlp med en lader alene. Brønnen vil da komme inn, og du må betale flere tusen euro for det (hvis brønnen koster 6 ... 7 tonn med rør og bunter, så kommer skattekontoret tilbake til 2 - 3 tonn). Andre installasjonskostnader er omtrent omtrent det samme nivået for begge alternativene. Det er absolutt en "klar" forskjell, men i forhold til kjøp og vedlikehold av huset er det for det meste en liten sum penger, spesielt hvis det er mindre omsorg og omsorg i de nærmeste årene.

Online-budgivning kan da pakkes direkte fra Kina til en lavere pris (og tilførselen av jordvarmepumper er mye svakere), men det er vanskelig å estimere sluttprisen med toll, frakt, frakt, mva, samt hvordan du gjør hvis du mistenker en produktfeil.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Kotte sa:
Online-budgivning kan da pakkes direkte fra Kina til en lavere pris (og tilførselen av jordvarmepumper er mye svakere), men det er vanskelig å estimere sluttprisen med toll, frakt, frakt, mva, samt hvordan du gjør hvis du mistenker en produktfeil.
Jeg har ikke foreslått her å kjøpe fra Kina (selv om dette er et alternativ, selvfølgelig) - og ikke engang kinesiske merkevarer, det vil si at enda mer kjente merkevarer kan bli funnet på det europeiske markedet / enda billigere enn her i Finland. Anklageren her er mer tvilsom om det er nødvendig i det hele tatt hvis det allerede eksisterer (410P) - her kan du spare en ganske lang penny.

Ja, alle de europeiske modellene varer fra -20 ° C (i Panasonic-modellen er modellmarkeringene identiske, jeg vet ikke hvorfor de har -20C i Tyskland og Sverige -28C).

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Burmanm sa:
Jeg har ikke foreslått her å kjøpe fra Kina (selv om dette er et alternativ, selvfølgelig) - og ikke engang kinesiske merkevarer, det vil si at enda mer kjente merkevarer kan bli funnet på det europeiske markedet / enda billigere enn her i Finland. Anklageren her er mer tvilsom om det er nødvendig i det hele tatt hvis det allerede eksisterer (410P) - her kan du spare en ganske lang penny.

Ja, alle de europeiske modellene varer fra -20 ° C (i Panasonic-modellen er modellmarkeringene identiske, jeg vet ikke hvorfor de har -20C i Tyskland og Sverige -28C).
Selvfølgelig, hvis du bare erstatter en del av utstyret, kan du finne det dyrere eller billigere, avhengig av saken. Men hvis du fjerner en haug, trenger du definitivt en lader, og hvis du bruker denne stansen, virker de billigste løsningene ikke, men du trenger en bytteventil og en montering som er koblet til pumpestyringssystemet uansett.

På den annen side er pilppi praktisk talt ikke produserer inntekt uten å varme den til en lavere kostnad enn MLP uten noen form for varmegjenvinning utstyr annet, selv i den grad til hvilken pilppi moiseen stand (selvsagt må det da være forberedt på et litt kraftigere pumpe, og dypere i brønnen, dersom ikke flere jord-sløyfeavtrekksluftvarmefangende celler, som pilpin og varmenettet er også i stand til å ekstra varmer kreves). Det vil si at energiforbruket i tankene pilpistä ikke nødvendigvis behov som skjell, vifter og tilluft spole (hvis noen), eller en ødelagt kompressor eller en lekkende tank sirkulasjon og avløp skillevegger eller ødelagte sirkulasjonspumper ikke ikke hindre utnyttelse av den gjenværende skrapet, slik at det MLP behandlingssyklusen, termisk varmesystem og tilluft og varmtvann produksjon og reservasjon. Installasjonsplass er nødvendig, men ikke nødvendigvis mye mer, hva svindel laderen og sisälämmönvaihdin- og kontrollenhet eller reserve enheter krever. Og det er også slike bergvarmepumper, som ikke har en ledig stasjon, eller en kan kobles direkte til den gamle pilpin vararepresentant fra den gamle kompressoren og kondensatoren i tillegg til eller i stedet.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Kotte sa:
Selvfølgelig, hvis du bare erstatter en del av utstyret, kan du finne det dyrere eller billigere, avhengig av saken.
Jeg tror det ville være det enkleste i dette tilfellet - og at PILP ikke hadde vært her lenger. Det er, når det gjelder VILP, du bare kan sette oppvarming på returrøret og la kjelen drives av LKV, så er det alle paisars / back-up / back-up vannpumpe med andre, så det er ikke nødvendig å installere eller installere noe. Med LTO kan du da velge å sette på den riktige tingen, men til og med bruke den 410P for å håndtere ventilasjon og oppvarming til det punktet. Det betyr at du ikke trenger å gjøre store investeringer med en gang - selvfølgelig kan LTO bli satt i et øyeblikk hvis du vil (eller jakte på brukt fred).

MLP uten akkumulator kan være sjeldnere - men fra Kina ville det være (men ikke omformere er vanligvis der).
opp Bunn