Vitocal 160-A varmepumpe lader

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1
http://maalampoturku.fi/tuotteet/viessmann/kayttoveden-lammitys-lampopumpulla

Har du noen erfaringer med et slikt kjøretøy?

En tull er feil eller sparer du virkelig?

økonomisk

Venter på den kalde vinteren ...
Tilbakemelding Score
7
Vs: Vitocal 160-En varmepumpe lader

Vannvarmeren som går på varmepumpen har vært på jakt etter en stund, dette er den første jeg ser i brosjyrer.
Du må bare se nærmere, men det føles som om prisen ser ut til å løse handelen igjen ... :)

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

økologen sa:
Vannvarmeren som går på varmepumpen har vært på jakt etter en stund, dette er den første jeg ser i brosjyrer.
Du må bare se nærmere, men det føles som om prisen ser ut til å løse handelen igjen ... :)
Prisen for dette er 2000-2500 €, så ikke dårlig når en vanlig elektrisk lader koster 700 €

Lurer på om dette fryser vaskerom og er det veldig høyt?

http://sjl.fi/web/pdf/200918_la/sjl09p15.pdf

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Frøken det er til og med lydisolert.
Et slikt problem oppstår sannsynligvis når den typiske rikelig varmtvannsforespørsel er om kvelden og behovet for oppvarming er oppfylt, for eksempel innen få timer, skyver enheten varm luft inn i "feltet" dersom den ikke benyttes i noe annet system.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

økologen sa:
Frøken det er til og med lydisolert.
Et slikt problem oppstår sannsynligvis når den typiske rikelig varmtvannsforespørsel er om kvelden og behovet for oppvarming er oppfylt, for eksempel innen få timer, skyver enheten varm luft inn i "feltet" dersom den ikke benyttes i noe annet system.
Jeg tror at termostaten kun vil varme opp den til ønsket temperatur i akkumulatoren.

økonomisk

Tilbakemelding Score
7

Jeg mente hva etter at vannet i tanken er varmt. Varm innendørsluft brukes ikke lenger, men går ut som i et viftesystem?

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

økologen sa:
Jeg mente hva etter at vannet i tanken er varmt. Varm innendørsluft brukes ikke lenger, men går ut som i et viftesystem?
Så jeg tror pumpen stopper når vannet er varmt nok.
At bommen ikke blåser ut noe, men bruker innendørs luft for å varme vannet.

tet

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
1

ekis sa:
Jeg tror det er to forskjellige modeller: "sirkulerende luftpumpe" og "avtrekkspumpe". Sistnevnte er trolig en vanlig PILP, ikke noe nytt under solen. Den tidligere er sakemann-versjonen av evig bevegelse! :D Vel, ikke engang, ja, det kan brukes til å varme peisen til oppvarming av vann, for eksempel, men i et direkte elektrisk hus er det helt ærlig en dumt jobb. Fortsett å dekke med et stykke kutt i den ene enden, eller mitensenytol. ;D

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

tet sa:
ekis sa:
Jeg tror det er to forskjellige modeller: "sirkulerende luftpumpe" og "avtrekkspumpe". Sistnevnte er trolig en vanlig PILP, ikke noe nytt under solen. Den tidligere er sakemann-versjonen av evig bevegelse! :D Vel, ikke engang, ja, det kan brukes til å varme peisen til oppvarming av vann, for eksempel, men i et direkte elektrisk hus er det helt ærlig en dumt jobb. Fortsett å dekke med et stykke kutt i den ene enden, eller mitensenytol. ;D
Så litt som å prøve å løfte seg fra skoene til luften.

Jeg lurer på om noen virkelig kjøpte en slik widget?

Sebu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Han begynte å bli litt interessert i seg selv. Faktisk, når den relativt effektive ILP, eller pumpen, praktisk talt er full bare ved ca. -14 grader Celsius, vil oppvarming av varmtvann ved å sirkulere inneluften i prinsippet være mulig i det minste til ca. -5 grader Celsius dersom returluften distribueres på en eller annen måte. I tillegg vil sommersåler gjøre kjølingen i det samme.
Hvis du har flere tekniske spesifikasjoner, kan du kanskje lure på om det kan være smart integrert i ventilasjonen. Du kan til og med sette den opp slik at den suger luft fra det fjerneste soverommet, tegner i varm luft fra resten av rommet, til og med i stuen ved siden av peisen.
Det er ikke noe reelt behov for det, men det er to døtre som vokser opp, så det forventes en betydelig økning i varmtvannsforbruk i de neste årene.

Jeg tror jeg sender spørsmål til selgeren.

Sebu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå, la oss fortsette litt om det samme emnet når vi begynte.
Jeg så på spesifikasjonene på den enheten og kom opp med litt av en runde ned.

Produsenten erklærer at ved referansepunktet (inntaksluft 15C, vann 45 grader), COP er 3,53 og nominell effekt 1530W maks strømningshastighet er 250 kubikkmeter per time. Når du roterer disse ILP COP-beregningene omvendt, vil du oppdage at med en 250m ^ 3 / h-vifte, når du har nominell effekt, trenger du en temperaturforskjell på ca 19 grader, slik at avtrekksluften vil være -4 grader. Du ville tenke nok av det eckey å be deg om å kjøle deg på badet ved å dusje i flere timer med frysende luft ved denne strømningshastigheten etter en dusj.

fordi det

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ved bading, i hvert fall for oss, stiger badetemperaturen til omtrent 30 grader, og varmen fra badstuen går til magpiene med avtrekksluften. For eksempel, med en oppvarmet badstue, kan det være et veldig økonomisk spill. For å være nøyaktig, etter den første vaskemaskinen, ville det bare begynne å bruke varmen av badet til å varme opp varmtvannet.

Imidlertid er tilbakebetalingsperioden for investeringen sannsynligvis ganske lang når for eksempel i en familie på fire personer blir varmtvannet brukt til ca 3000 kW / t. Selv om varmen som ble produsert av laderen, var helt fri, ville det ta 6-7 år å betale tilbake. Hvis den tidligere laderen rister og en ny lader må kjøpes likevel, så er det selvsagt mer lønnsomt å sette det inn. Her i vårt condominium er litt av en frekk heks -85 installerte ladere. Dermed vil omtrent tjue år vare i omtrentlig normal bruk, om ikke lenger. Hvor lenge vil en slik varmepumpe lader vare? I verste fall vil det ikke engang gjøre det hvis tilbakebetalingsperioden blir for lang ...

jarip

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Jeg har kommet til den konklusjon at bare bruk av vann er ikke verdt begynner å varme noen spesielle instrumentet hvis det holder å investere i noe større. Den støtter ikke kommersielle pumper, celler eller samlere. Bare DIY varmtvann forvarmere kan gi noen besparelser. Det er mer verdt å vurdere å redusere vannforbruket og lagre i form av en vannmåler. På samme måte minimerer tap eller lignende.

Ofte vil disse hjelpevarmerne bare nå TMA når antall personer i huset (barn til verden) reduseres, noe som reduserer besparelsene ytterligere. Noen ganger, i tilfelle et potensielt salg, forblir fordelen med den nye eieren.

Hvordan ville en annen DIY-varmeveksler (passiv) jobbe i utladningsdelen av en IV-maskin, for eksempel om sommeren for å forvarme innløpsvannet til LV-tanken?

Rafa

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Jeg fant dette gamle emnet da jeg lette etter en LKV lader med en varmepumpe. Nå har et fornuftig størrelse opprør kommet inn i markedet. Tid med en liten mengde elektrisitet vil i det minste produsere varmt varmtvann, og best av alt, det er ikke bortskjemt av størrelse. NÅ 80 billigste priser uten fraktkostnader rundt 700 eur i Italia og Tyskland, importert til Finland, kanskje rundt 850 - 900 eur. Hvem tapper plassen først. ;)

Bordet er litt dårlig vist, jeg legger en forstørrelse på den.

Det tredje bildet er de tekniske dataene.

http://nuosariston.it/pdf/nuos_80-100-120.pdf / janti

vedlegg

akiville

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tross alt produserer varmepumper ikke varme, men overfører det med god effektivitet. Om vinteren er varmen som trengs for dette, noe først å gjøre, men om sommeren vil det være en fin kjøler for leiligheten, men 120 liter er nok ikke nok til å avkjøle romluften. Du kan bruke dette til å varme opp bassenget, slik at du sannsynligvis har et spark for å avkjøle hytta.
Jeg personlig designet PILP for ovenpå kjøling, men tilsynelatende selv med vårt varme vannforbruk av en familie på 6 personer, ville hytta ikke avkjøles mye. Jeg vet ikke, men noen ville plutselig falle ned og sinnet ville fortsatt prøve ...

-to-

Rafa

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

akiville sa:
Jeg vet ikke, men noen ville plutselig falle ned og sinnet ville fortsatt prøve ...
Ovennevnte enhet (GO 80) passer for varmtvannsbehov opptil tre personer og er ikke beregnet for kjøling, det vil sikkert være kondensvannproblemer. Grovt tatt med 310W elektrisk 930W vannvarme og 620W kjølt inneluft.

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

Det skjedde for meg at med en ikke-hoveddrevet sommerhus / bolig kunne dette være en ganske god handel sammenlignet med en vedfyrte pott.
Lav strøminngang og forbruk => Krever ingenting helt umulig fra solpaneler / batterier / omformere.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Profeten sa:
Det skjedde for meg at med en ikke-hoveddrevet sommerhus / bolig kunne dette være en ganske god handel sammenlignet med en vedfyrte pott.
Lav strøminngang og forbruk => Krever ingenting helt umulig fra solpaneler / batterier / omformere.
I alle fall vil det være å foretrekke å plassere det i en solfanger i stedet for en ekstra solcelle som har et tilsvarende overflateareal.

(Samleren genererer mer solenergi og fordeler enn å bruke en kompressor-varmepumpe direkte ved hjelp av solcellepaneler, og mer enn et batteri, inverter og po. Varmepumpe for å spare strøm. bunnkjøling fra batteriet og en varmvanns solfanger vil også oppnå det mest økonomiske overordnede resultatet - og alt selvfølgelig med antagelsen om at det av en eller annen grunn er behov for vedfyring, og det er ingen brønn eller dyp basseng for innendørs kjølevann).

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

Kotte sa:
I alle fall vil det være å foretrekke å plassere det i en solfanger i stedet for en ekstra solcelle som har et tilsvarende overflateareal.
Jeg vet ikke ... femti seksti.
Kan være billigere enn de som er laget med solceller.

solnedgang

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
Tilbakemelding Score
1

Det var det jeg lette etter her. Ganske interessant widget - bortsett fra prisen ??

Dette kan kobles opp foran en elektrisk varmeapparat som forvarmer. Det kan også brukes til å tegne varmt vann direkte i oppvaskmaskinen og direkte eller litt kaldt vann (+ 35C) i vaskemaskinen før den elektriske akkumulatoren. For meg selv, når det 60C arbeidsklær vasker får et par maskiner om dagen og sivile krykker i ekstra pads, ville det være i størrelsesorden 1000kWh / v fra den rene vasken av maskinens eget vaskerom og oppvaskmaskinvann.

En slik enhet ville gjøre bruk av mye av årets vante varme som ellers ville bli ventilert. Samtidig antar jeg at det vil tørke / kondensere romluften enda mindre; det blir vått vaskeri når det er nok og romluften blir noen ganger våt. Jeg ville tro at den totale effektiviteten kunne være lønnsom med ILP opp til -10C ~ 15C avlesninger og fortsett med bare strøm ("annen tid" for sesongmessig strøm).

Onx noen opplever ??

redigere.
http://ariston.com/ww/NUOS_EVO_WH
http://source.gemashop.de/ariston/Ariston-Nuos-Warmwasser-W%C3%A4rmepumpe%28EN%29.pdf
http://edilportale.com/csmartnews/download/61787_NUOS%20EVO%20-%20schede%20tecniche%20modificato.pdf
http://ebay.com.au/itm/160737654351
http://ebay.com/itm/ARISTON-NUOS-100-HEAT-PUMP-WATER-HEATER-CYLINDER-/261004348679?pt=UK_Home_Garden_Hearing_Cooling_Air&hash=item3cc5124d07
opp Bunn