VP18c problemer

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hei, men alle.

Nila er nå 10 år gammel og har begynt å slå litt. Det største problemet er kondensatoren. Ved normal drift når varmen feller 21 grader roterer kondensatoren ved en utetemperatur på + - 3 grader. Når temperaturforespørselen er 28, roterer kondensatoren der ved 58-68. Jeg kan ikke finne en grunn til dette, og ifølge spiken kan kondensatoren øyeblikkelig gå gjennom disse avlesningene. Den tidlige vinteren var et problem at kondensatoren ikke varmet opp og satte det hele tiden på avrimningen. Vel, det endret seg ved å bytte ut ekspansjonsventilen. Hva er denne gangen?

Et annet problem er gulvvarme. Alle Termar åpen og sentralvarme kurve 1 1 min 22 og maks 36 på samme måte som jeg har lært her. Innetemperatur 20, utendørs 5. Gulvvarme konstant på og dag forbruk n70kwh. I garasje ilp men det tar ikke mye. Når du bruker nylonstrømmene av og på, er gulvvarmen igjen litt mer normal og trekker ikke pinnen hele tiden. Overopphetingsbeskyttere drar aldri ut. Hva er problemet her?

Det tredje problemet er i varmt vann, og det skyldes sannsynligvis temperaturen på kondensatoren. Når kondensatoren kjører på mer enn 60 grader, er varmtvannet over 60 grader. Hvis kondensatoren ikke stiger over 50 grader med vann, vil vanntemperaturen heller ikke øke. Jeg er varmt vann svingt fra 45 til 65 målinger, og alltid det samme resultatet. Har du ideer?

Takk på forhånd motstander, jeg har lest på forumet nesten hver dag i året da jeg fant her ????

Går Nila fra tid til evighet, eller er det mulig å lagre det ennå?


Ytv Xy

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: VP18c Problemer

Likevel, hvis varmegenoppretting øker 28 og kompasset begynner å rotere, tvinger det innløpsviften 4, selv om jeg er satt 2.

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: VP18c Problemer

Xyron sa:
Den tidlige vinteren var et problem at kondensatoren ikke varmet opp og satte det hele tiden på avrimningen. Vel, det endret seg ved å bytte ut ekspansjonsventilen.
Jeg vil også selv smelte Nila allerede på en frodig dag. Det har ikke vært noen avrimning på andre nilanister. Jeg vil bare spørre at når du har hatt disse avfrostingene, har du hatt noen inn / ut-fans i noen av kontrollene?

Xyron sa:
Et annet problem er gulvvarme. Alle Termar åpen og sentralvarme kurve 1 1 min 22 og maks 36 på samme måte som jeg har lært her. Innetemperatur 20, utendørs 5. Gulvvarme konstant på og dag forbruk n70kwh. I garasje ilp men det tar ikke mye. Når du bruker nylonstrømmene av og på, er gulvvarmen igjen litt mer normal og trekker ikke pinnen hele tiden. Overopphetingsbeskyttere drar aldri ut. Hva er problemet her?
Dette ser ut til å gjøre reléet fast.

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: VP18c Problemer

Det er slik det ser ut som et relé fast, men når du ikke kan trykke på knappen. Jeg tror ikke jeg ville gå til skyene. Etter utskifting av ekspansjonsventilen et par ganger jeg merke tining og hadde inngangen 2 fjerningen 2. alltid Men hvordan mulighet for at kondensatoren stiger til 65 grader?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Vs: VP18c Problemer

Xyron sa:
Nila er nå 10 år gammel og har begynt å slå litt. Det største problemet er kondensatoren. Ved normal drift når varmen feller 21 grader roterer kondensatoren ved en utetemperatur på + - 3 grader. Når temperaturforespørselen er 28, roterer kondensatoren der ved 58-68. Jeg kan ikke finne en grunn til dette, og ifølge spiken kan kondensatoren øyeblikkelig gå gjennom disse avlesningene.


Det tredje problemet er i varmt vann, og det skyldes sannsynligvis temperaturen på kondensatoren. Når kondensatoren kjører på mer enn 60 grader, er varmtvannet over 60 grader. Hvis kondensatoren ikke stiger over 50 grader med vann, vil vanntemperaturen heller ikke øke. Jeg er varmt vann svingt fra 45 til 65 målinger, og alltid det samme resultatet. Har du ideer?
Kondensator: Du kan sannsynligvis gå til slike avlesninger, men har jeg aldri sett slike tall ??? Kan ikke si plutselig hvorfor denne forespørselen + 28 ° ville føre til at kondensatoren stiger der + 60 ° .... Er vannvarmeren prioritert i tilførselsluften eller vann?

At strømforbruket refererer til hengingen av reléene. Guidet av det samme som før. Du har en separat bryter ("sikring") for hver gulvvarme motstand. En ned ad gangen til du finner den i 1. motstanden "sikring" og hold den nede. Motstand 2. Ta vare på arbeidet fra det tidspunktet til du har endret / endret reléene. http://neuroeducationquebec.org/forum/index.php/topic,9095.msg365806.html#new answer # 84 :) Hvis du trykker på knappen, vil det bare hjelpe når overopphetingsbeskyttelsen går, og strømmen vil ikke bli brukt og sengen vil avkjøles (allerede med disse). Og det ser ut til at alarmen ikke alltid er der ...

Og vannoppvarming, som deretter kobles til kondensatoren. Det du har er varmt. vannmeny elektrisk motstand og andre innstillinger ?? At vannvarmekompressoren T12 er verdt å holde ved + 45 °. Det vannet oppvarmer så opp til 60 ° (toppvarme) minst jord. Og en maks på + 80 °. Det er normalt, i det minste for meg, gjør følgende i vannoppvarming. Vann- og kondensatorvarmen er nesten det samme. I stilen med vann +38, kondensator +38. Inntil den når + 45 °, stopper vannet oppvarming og luften beveger seg for å avkjøle kondensatoren ned til + 30-32. Jordvann er en prioritet.

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: VP18c Problemer

Prioritet vann alltid.

Og nå skate for deg igjen. ???? Jeg har bare en sikring for to motstander. Elongate 2x 4,5kw og sikringer tre og er mekanisk koblet slik at alt går på / av samtidig. Hvorfor så?

Nå oppvarmer vannet og vannsektoren 43 kondensatoren 59 .... Det er ikke noe liv på min maskin samme sjel som de andre.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Vs: VP18c Problemer

Xyron sa:
Det er ikke det samme sjel livet på flyet mitt som de andre.
Vel ikke det samme livet, i hvert fall ikke med min maskin ;)

Kan ikke si hvorfor en slik sikringsordning ??? Og huset ditt er ikke nå 3 år eldre, og enheten er "den samme" uansett.
pjr kan være den samme maskinen som du miter, han kan ha sikringer ?? Så jeg fikk 3 motstander og en IV / kontroll ...

Filtre rene og ingen myggnett blokkert ved begynnelsen av innløpsrøret ??

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: VP18c Problemer

Alt i orden, filtre endret for 1 måned siden. Dagens forbruk opp til 58kwh all strøm. Tid vanskelig i mitt sinn når sentralvarme Min 22 maks 36 kurve 1-1. Vannstrøm 26. Vann topp 55 område 46 og kondensator 52 med varmegenvinning 28. Det bør være greit justeringer, og denne måneds forbruk er n 1400kwh og det er ingen kald dag enda.

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Vs: VP18c Problemer

I de 3-fasede systemene må alle tre fasene stenge, selv om bare ett trinn av trikset ditt. Sikringen kan være en ferdig 3-faset sikring, men noen 1-fasede sikringer kan utstyres med en trefaset sikring med et installasjonssett som forbinder de tre sikringshåndtakene.
Hvor stor er sikringen hvis det er en 4,5 kW motstand? Det krever 3x20 eller 3x25A sikringer.
Eller er en motstand egentlig en 3-faset motstand (3x1,5kW), det vil si å ta strøm fra hver fase? To av den typen ville være nok for 3x16A sikringer.
Selv om motstanden og vaskemaskinen for eksempel kjører på samme tid, vil hovedsikringen gå ut (hvis 25A).

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Vs: VP18c Problemer

Xyron sa:
Alt i orden, filtre endret for 1 måned siden. Dagens forbruk opp til 58kwh all strøm. Tid vanskelig i mitt sinn når sentralvarme Min 22 maks 36 kurve 1-1. Vannstrøm 26. Vann topp 55 område 46 og kondensator 52 med varmegenvinning 28. Det bør være greit justeringer, og denne måneds forbruk er n 1400kwh og det er ingen kald dag enda.
Hvorvidt den LL-kurven skal gni en annen ned og la IV ta vare på den så mye som mulig, fordi det er der Nilan sparer. Det vil si at kontrollpanelet tar opp til +23 eller +24 slik at kompuraen ikke stopper. Imidlertid er 550W Compura ikke i stand til å ta dagen da den er maksimal ~ 0,55kW * 24h -> 13,2kWh slik at COP på den tredje varmen skal produsere / pumpe 39.6kWh.

Skata sa:
pjr kan være den samme maskinen som du miter, han kan ha sikringer ??
Den samme maskinen er imidlertid allerede tungmodulert for å matche EC9. VP18C / EK9-reléene er åpenbart allerede noen halvlederfaser som styres av et 0-10V signal, så jeg vil ikke tro at de henger opp, og det støtter ikke varmen i strømmen. EC9 kom da med de tradisjonelle ON / OFF-releene med et fastkjørt problem. Bare den grunnleggende 3x16A sikringen bak gir deg hele 9kW på tilbudet.

Det er, i VP18C / EK9, at fansen (transformatoren) styres av brikkesettreléene som styrer LL-kjelen i EC9.
Og omvendt, i VP18C / EK9, styres LL-kjelen med en 0-10V-utgang som styrer fansen i EC9.

Hobbyisten sa:
Hvor stor er sikringen hvis det er en 4,5 kW motstand? Det krever 3x20 eller 3x25A sikringer.
Eller er en motstand egentlig en 3-faset motstand (3x1,5kW), det vil si å ta strøm fra hver fase? To av den typen ville være nok for 3x16A sikringer.
Selv om motstanden og vaskemaskinen for eksempel kjører på samme tid, vil hovedsikringen gå ut (hvis 25A).
Det er en 9kW "rørkjele" med tre motstander koblet til to reléer (4,5 + 4,5kW). Det vil si med den 4,5kW-tilkoblingen, går jeg bare et skritt unna. Det vil si at den grunnleggende 3x16A er sikringsnormen ved bruk av full kraft fra kjelen.

vedlegg

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
Nå, nå kom det motsatte problemet. Nå stiger kondensatoren ikke til 28 grader. Hvis inngang 0 er satt til 0, vil den stige til 35. Ellers roterer den 25-28 og utetemperaturen spiller ingen rolle om +2 eller -12. Tøler ofte, men cellen fryse ikke. Hva er denne gangen?

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
I disse varene roterer det også. Nå er det - 6c utendørs og kondensator + 22c, vannområde noe + 46c. 1/1 med strøm.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Nå, nå kom det motsatte problemet. Nå stiger kondensatoren ikke til 28 grader. Hvis inngang 0 er satt til 0, vil den stige til 35. Ellers roterer den 25-28 og utetemperaturen spiller ingen rolle om +2 eller -12. Tøler ofte, men cellen fryse ikke. Hva er denne gangen?
@Xyron Går du IV på en kontinuerlig 1. Det er det Telehell må gjøre. Jeg har selv IV vinter (fjerning 2 / inngang1) og kondensatoren roterer rundt 31-32 (vannet oppvarmer en viss stigning fra det). Etter det, et sted mellom -15 og 20, begynner kondensatortemperaturen å falle. Ja Fortsatt 1 Jeg har ikke engang prøvd ...

Rediger: Vis nå 0 og kondensator +33. Peisen eller badstuen er ikke brent i dag ...

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
@Xyron Går du IV på en kontinuerlig 1. Det er det Telehell må gjøre. Jeg har selv IV vinter (fjerning 2 / inngang1) og kondensatoren roterer rundt 31-32 (vannet oppvarmer en viss stigning fra det). Etter det, et sted mellom -15 og 20, begynner kondensatortemperaturen å falle. Ja Fortsatt 1 Jeg har ikke engang prøvd ...

Rediger: Vis nå 0 og kondensator +33. Peisen eller badstuen er ikke brent i dag ...
Vinter i bruk og nå 3 grader ute og kondensator 33 grader. Kondensatoren har kjørt i jorden ved 35-40 grader før når et par grader utendørs, og nå når vannet ikke stiger mye mer enn 35 hvis ingen inngang deretter 0, når den over 45. Vel, når du fortsetter å følge den. Takk for showet!

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Drikk kontinuerlig 1 innstilling og effekt fra 1/1 (25% t / 27% p).

Ska Skata ha tvunget inngang 1?
Senest redigert:

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hvordan fungerer det om vinteren? Bringer det rå luft til huset? Jeg har også inngang 1 og fjerning 2. Trer du ellers gulvvarme termorene helt åpne eller sett f.eks. 20 grader? Jeg har prøvd begge og Termar fullt åpne hytta for å tilbringe den første dagen 140kwh og etter 100-120 / dag. Når satt 20 så n 60-70 kwh / dag og compura varmer huset. Når gulvene er så varme, er det fint å gå barfot, men litt unødvendig dyrt. Hvordan håndterer du det?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Ska Skata ha tvunget inngang 1?
@Telehell Høyre minner :) Inngangen tvinges til 1, det vil si når vannet er oppvarmet, stopper innløpsviften ikke. Noen ganger når frosten har strekket seg ned til ca. -20 grader, har det blitt tvunget til å stoppe fordi vannoppvarming har vart for alltid. Men de dagene de siste syv årene har vært bare noen få morsomme ting.

Ellers, gjør gulvvarme termorene helt åpne eller sett f.eks. 20 grader? Jeg har prøvd begge og Termar fullt åpne hytta for å tilbringe den første dagen 140kwh og etter 100-120 / dag. Når satt 20 så n 60-70 kwh / dag og compura varmer huset. Når gulvene er så varme, er det fint å gå barfot, men litt unødvendig dyrt. Hvordan håndterer du det?
@Xyron Termariner satt til 20 grader. Gulvvarme fungerer hvis du faller under. Så gulvene er "kalde", men jeg har ikke noe imot meg selv. Ser ut som den måleren i gulvnivå likevel, den slags 19 grader omtrent omtrent og bringer ikke din egen fot kaldt. Strøm forbrukes hvis du vil holde gulvene varme. Du bør oppgradere den strømforbruket bulletinen. I desember brente jeg peisen 2x og badstuen bare 7 x. Elektrisitet rapiat 1400 kwh. Det siste årets brensel var sannsynligvis det laveste i løpet av hele levetiden, og det ble lagt merke til at totalt forbruk var 10.200 kvh. Men i de siste par årene har jeg vært texting reduksjon av brennende tre, og bringer ikke forbruket nå dårlig. Men når trærne er frie, vil jeg øke brennende :p

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Jeg har et termometer nær peisen bak gulvføleren og satt til 22c, romlufttermostatene i rommene til 21,5 grader. Våtrom 22,5c Elektrisitet har nå gått fra 55 til 90kwh per dag de siste dagene med elektrisk kraft og en parkeringshus. Toi 90kwh tror jeg, litt vanskelig, selv om det var noe kaldt - 20c, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Saunaen varmer opp hver tredje dag.

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
I desember dro vi til 2640kwh, inkludert all strøm. Garasjen er åpen og huset pilp + tilfeldig ilp da den var under - 10. kurve 1 + 1 og det går bra. Peis brent hver dag ved frysing. Det er, ganske mye du kan beskjære, men sannsynligvis hvis alle termari 20 og ilppi hvis du trenger ekstra varme.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
I desember gikk 1600kwh her. Plassering i Joensuu.

Av en eller annen grunn ser du signatur underskrifter når du surfer på et forum på telefonen?
Senest redigert:

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vel nå er det en liten tanke om fremtiden, og nå har det vært roterende i tankene for luftvekslingsmaskinen og mlp eller vilp. Hvis jeg setter mlp og ventilatorhuset for å varme det, hva er ventilasjonsmaskinen riktig for nilen vp18? Når det er ventilasjonsrør på ganske forskjellige måter enn i andre modeller. Hva ville være løsningen? Jeg ber hovedsakelig etter interesse. Det samme hvis du skal bytte til en null null er det ikke? Vp18c ventilasjonskanaler i det første bildet og det andre i vallox 096. Trekker de nye rørene?

vedlegg

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Hvis det er ledig plass på maskinen, vil det være mulig å konstruere såkalt. du trenger ikke å gå til bunnen av slangene (dobbel helix?) og gjør ikke noen rørendringer. Dette er også noe lettere ved at Nilans rør er rett og at Vallox overlapper litt. Valloxs utganger syntes å være 125mm, så denne mindre rørstørrelsen vil også gjøre det lettere her.

Det har vært en stund nå at Nilan har vinket i sinnet. Spesielt med VILP, synes dette ikke å bringe nøyaktig noen besparelser i motsetning til noen passive LTO. Fortrinnsvis "varme" gulv som "varm" / variabel tilførselsluft.

Selvfølgelig kjørte jeg selv rotormaskinen på grunn av fuktighetsgjenoppretting at behovet ikke hele tiden roper luftfukteren om vinteren.

Nå, la oss bare tine opptidsperioden et par dager siden, så Nilans begynnelse kommer nærmere hele tiden :D
Bare hold en slags kjøling for å løse før du kaster maskinen på lerretet. Vilp kunne også kjøle seg ..

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Det har vært en stund nå at Nilan har vinket i sinnet. Spesielt med VILP, synes dette ikke å bringe nøyaktig noen besparelser i motsetning til noen passive LTO. Fortrinnsvis "varme" gulv som "varm" / variabel tilførselsluft.
Selvfølgelig kan den eldre hytta ikke være (sannsynligvis har du gjort noen form for beregning), men den nyere situasjonen kan være repeterende. Så hovedsakelig fordi selv om VILP produserer varme, bringer Nila også samme års LKVs? Selv om det ville være ~ 3000kWh, returnerer det ikke nødvendigvis den større mengden passiv LTO sammenlignet med Nilan. Eller i det minste når du beregner hvilken COP VILP som ville få sin "kompassandel" tilbake.

Så fra et økonomisk synspunkt er det neppe verdt, men i den trøst må du tenke på selv varme og varme gulv versus kjøling. Jeg har litt vondt i beregningen av dette også med Nibe, selv om det ikke engang får kjøling, varme, men på den annen side planhet / varme gulv vil ikke bli berørt. Den eneste forskjellen her er om du vil stille kompassen eller nyte fullstendig stil og enklere veiledning ;)

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Jeg vil sannsynligvis skrape fordelene med at Nil LKV i varmtvannsforvarming på VILP.

Et annet problem ut fra effektivitetssynspunktet er sannsynligvis at apparatet ikke kan presse varmen som produseres av kompasset etter at drikkevannet ikke lenger er andre steder enn tilførselsluften ... selv i situasjoner der den ikke er der. Omformeren eller passiv LTO korrigerte denne situasjonen ganske mye.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Jeg vil sannsynligvis skrape fordelene med at Nil LKV i varmtvannsforvarming på VILP.

Et annet problem ut fra effektivitetssynspunktet er sannsynligvis at apparatet ikke kan presse varmen som produseres av kompasset etter at drikkevannet ikke lenger er andre steder enn tilførselsluften ... selv i situasjoner der den ikke er der. Omformeren eller passiv LTO korrigerte denne situasjonen ganske mye.
Dermed. Selv om piloten i utgangspunktet bruker varmen som gjenvinnes fra eksosluften om sommeren for å varme varmtvannet, kan det i utgangspunktet gjøre det samme (kapasitetsproblemet er ikke et problem om sommeren). Selv om avtrekksluften er varmere vår og høst, og oftest om sommeren selv om sommeren, faller den lille mengden av avtrekksvann temperaturen på fordamperen i skyen, men ved lavere temperatur enn avtrekksluften trukket av den store propeller oppvarmes kjøleren, men på mange måter større luftstrøm.

Computationally, skyen vil selvfølgelig gjenvinne varmen fra eksosluften om sommeren, men det er ikke behov for det når varmen kommer direkte fra utsiden så effektivt.

Xyron

medlem
Tilbakemelding Score
0
En liten bit av kjølig luft blir trukket ut av hytta, men på gulvene går det ganske mye strøm for å holde enda litt varme. Jeg antar det kan være enklere og billigere å holde gulvet varmt ved å jukse. For øyeblikket - 2 og gulvet går 27 regnfullt vann og dagens forbruk n 90kwh. Alle termometre er åpne. I tillegg, hvis du oppgraderer ditt varmesystem, bør du få phs og khh til egen støtte, slik at du kan holde seg varmere enn andre rom. Nå må han holde høye hæler bare fordi khh ville være varm på føttene. Hvordan tar du med en niben 470, et verdig alternativ?
opp Bunn