WLAN-kontroller for Mitsubishi ILPe 169 €

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83
Mitsubishi Electric MAC-557IF-E WiFi Adapter for M-serien og Mr. Slim

http://klimaprofis.com/detail/index/sArticle/2674/sCategory/295

http://shop.textalk.se/shop/9076/art50/20393550-cc2691-MEL_Cloud_wi-fi_styrning_mitsubishi_electric.pdf
http://mitsubishi-aircon.se/upl/files/95908.pdf

Kontroll skjer via MECloud

"Mitsubishi Electric WiFi Adapter er nødvendig for å koble hver system innendørs enhet til MELCloud."
http://melcloud.com/

Instruksjoner på finsk
http://innoair.fi/WebRoot/Kaupat/Shops/Innoair/MediaGallery/tuotteet/Melcloud/MELCloud-palvelun_ohjeet.pdf

Jeg britisk
http://mitsubishi-aircon.se/upl/files/95909.pdf

Her fra Frankrike € 124 € http://confort-market.com/no/-xml-362_566_429_735-3474.html
Er det en listepris på £ 72 i England? http://fsw.uk.com/pdf/Mr_Slim_2013.pdf

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: WLAN-kontroller for Mitsubishi ILPe 169 €

Ser interessant ut! Har noen noen erfaring med hvordan dette virker?
Er det mulig å være minst ukjent i Finland - har noen bestilt fra utlandet?
Jeg er en jobb på hytta ilppiä masse, og dette kan være et tidspunkt som passer for å kontrollere pumpen over internett.

ME

medlem
Tilbakemelding Score
0

Godt arbeid, det er fint å kontrollere alle pumper med en tablett uten å kjøre mellom forskjellige lag og garasje ...
Søknaden kan lastes ned fra det MECloud-området gratis, det vil si at det ikke er nødvendig å kjøpe som et stykke for hver innendørs enhet.
Besøk også de gamle modellene FA, GA, GE, FD, etc ..

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvordan installerer jeg dette? Vil det være inne i ILP, eller hvordan skal det installeres? Tydeligvis er det et stykke som gjør det paret med ruteren? Trenger noen ganger å gjøre det igjen - for eksempel hvis ruteren endres? Kan du si om mocca også fungerer over Internett?
D

Dessan

gjest

motto sa:
Hvordan installerer jeg dette? Vil det være inne i ILP, eller hvordan skal det installeres? Tydeligvis er det et stykke som gjør det paret med ruteren? Trenger noen ganger å gjøre det igjen - for eksempel hvis ruteren endres? Kan du si om mocca også fungerer over Internett?
Dette er den typen ting som bare autorisert installatør (tm) kan installere disse typene etiketter (eller alle garantier bortfaller, juicer unnslipper, enhetstopper osv.)

Ta en titt på installasjonshåndboken på side 38 for en fjernvisning på engelsk: http://library.mitsubishielectric.co.uk/pdf/book/MAC-557IF_Installation_Manual#page-38-39

Følg første avsnitt i manuskriptet: "Feil skade eller død på grunn av feil håndtering. Brukerne skal ikke installere grensesnittet selv."

Deretter mer alvorlig: enheten inne i enheten bør ikke installeres. Det er hengt med en skrue pent å dekorere indre veggen. Kobling og søk etter en IP-adresse på ditt lokale nettverk krever en WPS-server (praktisk talt alltid funnet i dag?) - og taggen fungerer ikke ellers hvis det ikke finnes noe slikt. Du trykker bare på Kilkele's overflate fra WPS-pin til WPS-sammenkoblingsmodus, og deretter går du på pause.

ME

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg ville ikke legge den på veggen, men gå glatt under hjørnebiten, men i FD-modellen måtte jeg ta av dekselet for å få støpselet på plass. I den nyere FH-modellen er det
måtte ikke gjøre, hjørnestykket ble fjernet og pluggen på plass, kodene måtte bli hentet fra baksiden da de trengte seg når enheten var registrert.
Så hvis du trenger en WPS-knapp i fremtiden, må du fjerne hjørnebiten og finne den, i hvert fall hadde jeg plass til det.

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg bestilte dette WLAN-adapteren fra Tyskland, men av en eller annen grunn får jeg ikke registreringen vellykket. Installatøren setter adapteren på plass mens du installerer pumpen. Installatøren hadde ingen erfaring med denne driveren ennå.

Ifølge Melcloud er den nærmeste støtten i Sverige. Jeg legger en e-post der - ingen svar. Deretter ringte jeg der og sa at de ikke betjente privatpersoner. Be om å kontakte selgeren av enheten (tysk nettbasert selskap). Jeg postet en e-post, men det var ikke noe svar.

WPS under paring viser først at alt går bra, men fortsatt kan jeg ikke registrere meg på nettet. ble plassert i. Selvfølgelig kan feilen være i en WLAN-router (TL-MR3020), men ja det fungerer med PC og mobil, så det er greit.

Ville det være noen ideer om hvordan du løser problemet?

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

motto sa:
Ville det være noen ideer om hvordan du løser problemet?
Vil det være feilrapporter via lysdioder?
http://library.mitsubishielectric.co.uk/pdf/book/MAC-557IF_Installation_Manual#page-40-41

Det vil si at mobiltelefonstyring fungerer via WLAN, eller?

Jeg vet ikke om den enhetens IP-adresse vil bevege seg der på ruteren og deretter til DMZ-området eller UPnP-aktivert?
Prøv å slå av brannmuren. Var VPN aktivert?

ME

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg får de fra Finland, jobber bra, selv om jeg byttet modemet mitt (telewell 510) til en ny, men den nye var allerede kjøpt og har nå grunn til å endre den ...

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk til Jant for tips. Jeg må prøve heksen neste gang jeg går til hytta.

WPS-sammenkobling er vellykket fordi etter sammenkobling lyser LED1 i 5 sekunder.
Den endelige situasjonen er at LED3 vil blinke i 5 sekunder. intervaller. I følge instruksjonene betyr dette at tilkoblingen til tilgangspunktet feilet og klimaanlegget er koblet til. Jeg forstår at dette betyr at forbindelsen mellom WLAN-adapteren og ruteren er OK, men forbindelsen mellom ruteren og MCLOUD-serveren virker ikke.

Dermed virker WLAN-kontroll ikke med noen applikasjon. I den forrige kommandoen mente jeg at ruteren jobber med OK på PC og mobil med andre programmer (for eksempel en nettleser).
Jeg har tenkt å ta en annen ruter med meg neste helg, så så ser jeg om det hjelper. En internettforbindelse er etablert ved hjelp av en GSM-lommelykt.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

motto sa:
WPS-sammenkobling er vellykket fordi etter sammenkobling lyser LED1 i 5 sekunder.
Var det krypteringsinnstillingen nå å bringe det nødvendige på den ruteren? Det kan hende du får en IP-adresse, men trafikk til Internett fungerer ikke for det.

"Ruteren skal også støtte WPA2-AES- eller WPA2-blandede protokoller. Ta kontakt med ruteren for teknisk informasjon eller fra produsenten og finn ut hvordan du velger modusen."
http://scanoffice.fi/uploads/Products/product_439/MELCloud-palvelun_kaytto-opas.pdf

Tydeligvis må du velge en ruter (se side 5):kul: Automatisk WPA / WPA2-versjon og kryptering, hvis ikke allerede. Du kan også prøve Versjon WPA2 og Encryption AES.
http://images10.newegg.com/User-Manual/User_Manual_33-704-127.pdf

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk igjen. Dette er sannsynligvis et spørsmål. Dessverre kan jeg ikke sjekke og prøve dette før jeg går hjem igjen ...

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

Problemet ble løst, men det var nødvendig å bytte ruteren til et annet tegn. Selv om jeg satte WPA2 AES på den første ruteren, fikk jeg fortsatt ikke jobbe.

Med den andre ruteren WPA2, begynte AES-kryptering endelig å fungere, og WIFI-kontrollen er nå OK. Det virker som et veldig praktisk spill nå som jeg fikk det til å fungere.

kaadeo

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hvor har dette blitt funnet til den billigste prisen?
Det ser ut til å være € 99 pluss levering. http://convienesempre.it/mitsubishi-electric-accessori-mac-557if-e-interfaccia-wi-fi.html?___store=english&___from_store=italian

M68

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Tvunget til å kaste min egen erfaring ut av disse Wi-Fi-adaptere: Vi har et par pumper i hytta, hver med egne adaptere. Installere FD25 nedenunder var litt vanskeligere fordi CN105-kontakten som kreves av adapteren, er i verste stilling på baksiden av kretskortet, så det var nok å pakke ut. Tiden gikk ved å studere og lure på en time. Ovenpå FH25 gikk "kaste", fordi nedrivningen var mindre enn den gamle FD. Installasjonstid ca. 15 min. Selv om fristelsen kan være høy (spesielt FH25), bør adaptere plasseres utenfor innendørsenhetene. Dette er spesielt nyttig i tilfelle mulig WPS-omkobling av adapteren og overvåking av adaptertilstandene (LED foran / bak). Faktisk snubler jeg på en liten designblomst med hensyn til lysdioder, fordi plassering av dem på begge sider av adapteren etterlater noen av dekslene skjult i veggmonteringen. NB! Før du legger til, er det tilrådelig å hente dataene (MAC og ID) på baksiden av adapteren (jeg tok bilder selv) som de trengs for å registrere enheten med MelCloud.

En sele for adaptere til Wanhan Netgear (WNR2000v3) WLAN Broker med (notat!) ingen kryptering på. Fra denne sekundære ruteren er en Ethernet-krok festet til den primære Buffalo-braketten, hvorfra enden er forbundet med mokasien. I følge instruksjonene klikket de begge fint på det andre paret. På Melcloud-området måtte registreringen av utstyret være litt refleksjon på hvordan de ble separert i egne lag (noen badstuer ville sikkert ødelegge situasjonen), men det ble også løst etter et par forsøk / feil. Nettleser (egen bruk Lumia 1020 og PC) og programvare (på Antero-tablett og vertinne) fungerer bra. Endringer trer i kraft maks. 5 minutter etter endringen (adapteren avstemmer serveren hvert 5. minutt), slik at "hurtige justeringer" kan glemmes. Den eneste mangelen på fjernkontroll som har gjort det vanskelig å bruke, er å sette avfuktningen, som ikke kan gjøres! ?? Vi har bare hatt fjerntilgang i grunninnstillinger for på / av og varme / kjølige temperaturer, så de MelCloud timings, etc., har ennå ikke blitt opplevd. I rapportene finner jeg det godt å overvåke temperaturen, som må undersøkes fra tid til annen. Det anbefales å slå på en funksjon som klikker på et e-postvarsel hvis adapterens serverforbindelse er mørkt i lengre tid. Det vil imidlertid ikke bli meldt om tilkoblingenes retur, så det er også et lite utviklingssted her. Vi vet at denne feilinformasjonen for tilkobling er nyttig i overvåking av hytteens internettforbindelse, fordi fjernkontrollen av kameraovervåkning fungerer gjennom samme tilkobling.
D

Dessan

gjest

Noen ser: Airpatrol vs Mitsu egen Cloud Driver?

Hvilken bedre?

(AirPatrol kan investere i lengre tid: det fungerer med en annen ILP-merke)

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har brukt Mitsunori WLAN-kontroller basert på noen få måneder. Jeg har vært fornøyd med det.
Jeg tror den største forskjellen mellom Air Patrol og Mitsu kontrolleren er at Air Patrol er enveis - brukeren kan aldri være 100% sikker på at kommandoen virkelig gikk. WLAN-kontrolleren gir også informasjon om pumpen - hva er temperaturen og ellers hva pumpen er.

På den annen side krever WLAN-kontrolleren at det finnes et WLAN-nettverk - jeg har en 3G-mocha og en WLAN-router på hytta for å koble til. 3G mocha vil da koste 5 € / måned. AirParol krever også et GSM-abonnement, men de månedlige kostnadene er trolig litt lavere.

Samwise

nykommer
Tilbakemelding Score
0

kaadeo sa:
Hvor har dette blitt funnet til den billigste prisen?
Det ser ut til å være € 99 pluss levering. http://convienesempre.it/mitsubishi-electric-accessori-mac-557if-e-interfaccia-wi-fi.html?___store=english&___from_store=italian
Takk for tipset. :) Jeg bestilte det stedet, stedet er flott og svarer godt til miles på engelsk. I stedet valgte det valgte budfirmaet (Bartolini, som endelig kom fram til 35e) ikke, pakken i løpet av noen uker, først i Italia og deretter i Itella Rahds milde syn, selv i Finland i noen uker. Varene i seg selv er ikke en god ting å si, det var også en god del av kuriren til kureren ...

/ Samuli

hvis det

medlem
Tilbakemelding Score
0

Fungerer WiFi-kontroll uten Internett-tilkobling? Det vil si, hvis ADSL- eller 3G-tilkoblingen er ødelagt, vil kontrollen fungere fra mobiltelefonen eller nettbrettet på samme Wi-Fi-nettverk hjemme?

Eller, om Mitsubishis servere er nede, er det da en forbindelse?

Svar: Fungerer ikke.
http://scanoffice.fi/sites/default/files/kayttoohjeet/mitsubishi/melcloud-palvelun_kayttoopas.pdf

".. ikke i øyeblikket ..." Jeg gjør aldri.

Du får 90 euro + 27 euro for UPS:
http://shopclima.it/
Kom en uke etter bestilling.

Golemi

nykommer
Tilbakemelding Score
1

kan enheten gjøre følgende kontroll basert på tid og temperatur.

Tilstand nr. 1: 5:00 til 21:00
Tilstand nr. 2: Temperaturen er under 20,5c

Når ovennevnte betingelser er oppfylt, starter programvaren med standardpumpens innstillinger.

Tilstand nr. 3: 8:00 til 5:00
Tilstand nr. 4: Temperaturen er over 21,5c

Når ovennevnte betingelser er oppfylt, går pumpen ut.

hofte

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har hitach og Fujitsu sånn, og jeg har en god jobb og billig.
http://dx.com/fi/p/broadlink-rm-pro-smart-wi-fi-ir-rf-remote-controller-for-iphone-android-phone-black-405582#.Vk4ZS7-IX4Y

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83
Vs: WLAN-kontroller for Mitsubishi ILPe 169 ??

hofte sa:
Jeg har hitach og Fujitsu sånn, og jeg har en god jobb og billig.
http://dx.com/fi/p/broadlink-rm-pro-smart-wi-fi-ir-rf-remote-controller-for-iphone-android-phone-black-405582#.Vk4ZS7-IX4Y
Jeg selv fikk det ikke med Mitsu. Alle instruksjonene var i Kina da jeg fikk den. Jeg returnerte det tilbake.

Nå ser det ut til at det er en britisk manual
http://unitek-global.com/images/Broadlink/RM2/RM2_manual_%282%29_Feb_25.pdf

Golemi

nykommer
Tilbakemelding Score
1

Golemi sa:
kan enheten gjøre følgende kontroll basert på tid og temperatur.

Tilstand nr. 1: 5:00 til 21:00
Tilstand nr. 2: Temperaturen er under 20,5c

Når ovennevnte betingelser er oppfylt, starter programvaren med standardpumpens innstillinger.

Tilstand nr. 3: 8:00 til 5:00
Tilstand nr. 4: Temperaturen er over 21,5c

Når ovennevnte betingelser er oppfylt, går pumpen ut.
Er det ikke mulig å ha en enhet til dette formålet?

jsalmika

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hva MELCloud-demosovellusta Jeg undersøker raskt - WIFI-adapter når den bare kommer - MELCloud kan ikke få 10 ° C vedlikeholdsoppvarming (I-save) som en fjernkontroll, men bare et normalt temperaturområde på 16-30 ° C er tilgjengelig.

Det er imidlertid et ekstranett i søknaden. frostvæske funksjon som sies å være bruksanvisningen : "Antifreeze kan angi en minimumstemperatur under hvilken systemet vil starte og varme opp rommet. Dette vil beskytte den bevegelige og bygningen selv fra skader forårsaket av lave temperaturer."

Har noen her brukt denne funksjonen, hvordan og om de har handlet på ønsket måte, for eksempel ved vedlikeholdsoppvarming? ILP: Helvete må tilsynelatende være i en slags standby-tilstand på den tiden, som da aktiveres når temperaturføleren er utlyst at minimumstemperaturen nå er nådd.

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

I hvert fall på enheten min kan MELCloud stille temperaturen fra 10 grader oppover. Jeg har ikke prøvd det frostvæsken - jeg vet ikke om det fungerer eller ikke, men det har vært nok for meg å stille temperaturen til 10 grader. Men av en eller annen grunn er temperaturen sannsynligvis omtrent 11 grader, mesteparten av tiden - i hvert fall vil utstyret fortelle deg når det ser på temperaturrapporten.

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg tror at menyen vil avhenge av funksjonene til Ilpin - det vil si hvis enheten støtter operasjon på 10 grader, så kan den velges. Jord kommer på hard måte. Jeg har ingen erfaring med frostvæske.

vedlegg

jsalmika

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

motto sa:
Jeg tror at menyen vil avhenge av funksjonene til Ilpin - det vil si hvis enheten støtter operasjon på 10 grader, så kan den velges.
Det er sannsynligvis det.

smultring

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hvilken type Savotta driver skal installeres på MSZ-GA35VA pumpe? Trenger du å laste ut mange skall for å fange kontakten?

David

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Mitsu kommer til garasjen med disse utsiktene. Og nå har jeg ikke fullt ut forstått at dette systemet kan fungere på en varmepumpe med et modem allerede i denne leiligheten når huset selv har en trådløs Internett-tilkobling (installert et DSL-N10 11N modem wps)
Eller må garasjen håndtere modemet og begynne å trekke noen trommer fra modemet i huset?
Så stallen er skilt fra leiligheten ..

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
79

Daudi sa:
Mitsu kommer til garasjen med disse utsiktene. Og nå har jeg ikke fullt ut forstått at dette systemet kan fungere på en varmepumpe med et modem allerede i denne leiligheten når huset selv har en trådløs Internett-tilkobling (installert et DSL-N10 11N modem wps)
Eller må garasjen håndtere modemet og begynne å trekke noen trommer fra modemet i huset?
Så stallen er skilt fra leiligheten ..
så lenge WLAN-nettverket når nettstedet (garasje), er det nok.

Härkönen

medlem
Tilbakemelding Score
0

doughnut sa:
Hvilken type Savotta driver skal installeres på MSZ-GA35VA pumpe? Trenger du å laste ut mange skall for å fange kontakten?
Minst Msz-ef35ve2 hadde et enkelt sett. Skal av, åpne el-boksen, sett inn og pakk opp. 10 minutter å gå.

David

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg prøvde med telefonen i garasjen. Fungerte ikke :( Hvilke råd mottar disse modemene? Eller kan jeg koble et annet modem i huset nærmere stallen? ::)

bjørn

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Daudi sa:
Jeg prøvde med telefonen i garasjen. Fungerte ikke :( Hvilke råd mottar disse modemene? Eller kan jeg koble et annet modem i huset nærmere stallen? ::)
Det er for eksempel plug-in repeaters som utvider rekkevidden av nettverket. Du har ikke opplevelsen. For eksempel selger Verkkokauppa.com.

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

En amatørradio ville bygge en mer effektiv antenne i enheten.

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

en annen basestasjon på samme slede for en annen kanal og det samme nettverket.

hvis det

medlem
Tilbakemelding Score
0

Inne i Mitsubishi-kontrolleren er det en kontakt for wlan-antennen. Antenner for bærbare datamaskiner er egnede. En lignende kontakt er på mini-PCI wlan-kort.

Koblingen er så liten med en diameter på 2-3 mm. Koblingen er bare trykket ned. Kabelen vil trolig passe ut av samme hull med en annen kabel.

Det vil nok være forlengelseskabler. Eller du kan sette en adapterkabel, den ene enden kan brukes til å skru av antennen som brukes til wlan-routere.

Tillegg: En forlengelseskabel og en antenne ved sin ende kan settes inn i en antennekontakt på ruteren i huset. Jeg ville gjøre meg selv at jeg først ville ta wlan-ruteren jeg brukte nå nærmere stallene. Hvis det er adsl, vil bare en lengre telefonsamtale bli savnet. Dette vil sikre at ruteren virkelig fungerer med Mitsubishi-krukken. Når det er sikkert, vil jeg bare teste funksjonaliteten ytterligere.

Kutteri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Antennekontakten kan ikke være i bruk, dvs. Det er en liten null-ohm motstand som må vri fra den indre antennen til trekk til kontakten. Med mindre det er en bryter på kontakten som svinger.

For å gjøre dette: hvordan endrer FD25s I-se, område og andre innstillinger, eller i hvilke innstillinger endres de etter at du har brukt driveren? (hvordan styrer de med AirPatrol ...?)

Rediger: Det er ingen ekstra biter i Air Patrol, så de er helt av.

Kutteri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Shopclim 90 € og mindre enn to dager hjemme, ikke dårlig! Alt var opp til rekkefølgen som i toget (varmt) og nok informasjon og e-post. DHL sporingskoblinger og andre. Frankrike ville ha mottatt € 75, men ikke sendt til Finland.

Antennen kan velges elektronisk i femimodulprogrammet (Gainspan GS1500M), og det er ikke lett tilgjengelig, med mindre bunnen av kretskortet er stukket og deretter justeres i det minste. Så du bør ikke drømme om en ekstern antenne, selv om kontakten er der. Med mindre du vet hva du skal gjøre ...

Markku_r

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvis du noen gang savnet det napsippa-prosjektet, var det lite å pakke ut. Jeg antar at det er en tidligere pumpe, men fh trenger ikke bare å pakke ut.
opp Bunn