WLAN-kontroller for Mitsubishi ILPe 169 €

Kutteri

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: WLAN-kontroller for Mitsubishi ILPe 169 €

Flaske på plass og samme feil: WPS-sammenkobling ser ut til å lykkes, men vil forbli i tilgang ppint yeatys vil ikke fungere. Imidlertid kjører ruteren og fingrene kobles til krukken bare ok - så tilkoblingen fungerer. På samme måte viser den andre metoden wps suksessen til steppen i ruteren. Tilbakestillingen og lignende ser ikke ut til å hjelpe, og ruteren endres ikke. Patt ...

Rediger: To timers kamp med ruteren, slik at krukken plutselig gikk ned. Og det kan være en "skjul" SSID. krukken snakker til tjenesten hver 5 min, så det er ikke jobben til en nødsituert mann.

Av en eller annen grunn viser tjenesten bare tre viftehastigheter når det faktisk er fire. I-see og andre FD25-spesifikke innstillinger beholdes, selv om jeg sannsynligvis slått av når det var strømmer av. Kake en gang til og med med Cloud, selv om de ikke kan justeres.

Deretter snifferen til seriell port for å komme seg bort fra skyene?

Fd25 riving:

dekke av som angitt, trekker horisontalt ved å trekke opp.
Fra bunnen løsnes de to skruene slik at skallet forlater når hengselene på toppklippene.
Fra høyre bunndel av damningsfeltet klemmer nødbryteren og henger,
Under det, løsne skruen og spjelddekselet fra kretskortet.

Ledninger vekk fra gaffelgaffel, fra venstre til venstre fra Abikos utsiden av kortvaren.
En bunt av grå ferrit kobles fra toppen av kretskortet;

Kortet blir forsiktig (se hvor du skal plage og stroppene ikke overbelastes) nedover for å komme til
sett CN105 på plass. Og omvendt. Resten kjemper med datamaskinen.

vedlegg

jsalmika

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Sett samme stillbilde instruksjoner for FH modellen:
1. Frontdekselet løs, se håndbok
2. Fjern det høyre hjørneelementet. Den er lukket med tre krysshodeskruer, hvorav to er synlige og den tredje nederst under dekselet
3. Trekk forsiktig ut hjørneplaten
4. WIFI-modulkabelen er festet til den eneste røde kontakten på høyre ende
5. Trådlasting og belastningsavlastning av WIFI-kabelen i henhold til det medfølgende installasjonsskjemaet
6. Hjørnestykke på plass og frontdeksel lukket. Før det er det imidlertid en god tid å laste ned filtrene :)
I stedet for å bruke den medfølgende skruen, bruk en passende krokskrue hvis du kobler WIFI-modulen til veggen som angitt og vil at den lett kan fjernes for eksempel, f.eks. Tilbakestilling.

Jeg fikk jobben. Det vanskeligste for meg selv var å skyve hjørnestykket tilbake på plass da jeg ikke så nøye på hvordan det ville bli oversvømmet da det var løsrevet.

jsalmika

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

http://shopclima.it/en/mitsubishi-electric-mac-557if-e-wi-fi-interface-for-indoor-units-m-s-p-series.html
€ 117 DHL Express Levering. Leveransen ble mottatt neste virkedag etter at den forlot Italia og sendte den samme dag da produktet ble lagret i lageret.

Kutteri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Og det er bedre bilder for utpakking, pumpen er ikke FD25, men det ser akkurat slik ut:
http://cleanenergywonk.com/2013/04/16/adding-a-programmable-thermostat-to-mitsubishi-mr-slim-heat-pumps/

Markku_r

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for bildene og koblingene fra min side, det er ikke så ille som jeg trodde. La oss se om denne egen fd25 fortsatt er et dyr eller ikke, om det er mulig å bestille en sjåfør. ::)

Kutteri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Selv når du kan finne ekvivalent av utendørsenheten, når du skal krølle opp kompassforvarmeren ...

jsalmika

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

MELCloud har nå vært i bruk i over en måned og jobbet perfekt bra i alle henseender.
Som et resultat blir mobildataforbindelsen til hytta nå brukt for generell fjernkontroll og fjernovervåkning.
Ved en tilfeldighet overvåkes både ILP-utendørsenheten og gateområdet av samme overvåkningskamera. Her er noen bilder.

vedlegg

lates

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Kan MelCloud Timer-funksjonen endre blåshastigheten.
Det er ideen om å sette ILP i høyere hastighet når det ikke er hjemme.

jsalmika

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

I hver av de MELCloud-kontrollerte ILPene har operasjonsseksjonen et valg hvor du kan legge til en ukentlig timing, og kan, hvis du ønsker, definere alle de fjernstyrte innstillingene - inkludert blåsekraften - separat. Også med maks. mellom de tre forhåndsinnstilte modusene - hvor de alle har justerbare parametre - er tidsbestemt. Når innstillingen er ferdig en gang, kan du også angi at samme tidspunkter gjelder for en eller flere andre pumper.

Vi har ikke trengte tidene selv, og vi prøvde ikke engang da vi ikke for eksempel tilhørte de som forlater med andre for å skynde oss til hytta på fredager samtidig ... ;) I stedet er det allerede mange bruksområder for de tre forhåndsinnstilte modusene.

Hvis din egen rytme ikke er veldig vanlig, ville det også være verdt å bringe "slag til sterkere når du ikke er hjemme" ved å opprette en forhåndsinnstilling og ved å aktivere den manuelt i stedet for timing. Det er ikke en katastrofe med mindre du alltid husker det.

vedlegg

motto

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jordens værdata fungerer ja. Området er Kivijärvi. Jeg vet ikke hvor appen vil grave værinformasjonen ...
Jeg mistenker at du har noe galt med innstillingene.

vedlegg

Kutteri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, det er noe som ser ut, og lesinger endres hvis du endrer fellesskapet ditt. Jeg har ikke et postnummer og ingen mer spesifikk adresse (selvfølgelig!) Men hvis det hadde en forbannelse, så kan du ikke finne den. seter.

FD25 ser ikke ut som tre blåserhastigheter, selv om det er fire trinn i håndholdte, hvorfor ikke?

kromo

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jsalm sa:
Sett samme stillbilde instruksjoner for FH modellen:
2. Fjern det høyre hjørneelementet. Den er lukket med tre krysshodeskruer, hvorav to er synlige og den tredje nederst under dekselet
Også her ville bildet være fint ... eller i det minste en beskrivelse av hva den tredje skruen ville finne?

Men pumpen har vært der siden juledagen, men min egen sykdom har inspirert spenningen. Nå begynner du å være i den tilstanden du tør å klatre på avføringen ... ;D

jsalmika

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

^ Jeg legger et bilde her hvis jeg husker å ta det på en weekendferie.

kromo

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Nå som jeg ble truffet av inspirasjonen, fikk jeg den innstilte FH25 til å fange den Melcloud WLAN-blokken. Nå, da jeg tok noen bilder sammen med oppdraget, vil jeg nå bli med i samme ...

Dvs., operasjonen begynner å fjerne frontdekselet til innendørsenheten. Når du åpner lokket på toppen og litt ryker av horisontalt, vil du legge merke til at dekselet er løs.

Sidedekselet er lukket med tre skruer, to synlige og den tredje i bunnen under dekselet. Skruene er løs, og med litt rynke på toppen, faller dekselet ned og faller praktisk talt i hånden - I-SEE-sensoren kan holde den så mye at dekselet må slides av litt.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7089770/2016-07-21%2015.49.21.jpg

Dekselet til kretskortet er lukket med en skrue (lengre og tettere), dekselet trekkes litt ut ved å trekke fremover.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7089770/2016-07-21%2016.10.26.jpg

Under dekselet er det et kretskort med en rød ramme CN105 nederst. Jeg skjønte adapterkabelen med strømledningen fra samme gjennomgående hull (litt økende bushing) og resirkulert det gjennom kabelførerne ved å stramme kabelbinderen. Stikkontakten henter ikke som den er uten uforholdsmessig vold ...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7089770/2016-07-21%2016.44.32.jpg

Kollapser i omvendt rekkefølge, alle klemmes med letthet. Hvis du trenger å lure på om fjerning av dekslene og gjennomføringen, vil du ikke bli slitt av det i mer enn en time.

Strømmen til pumpen (trenger ikke å starte) og MAC-557IF-E våkner opp. Fra ruteren til WPS og et par sekunder, trykk på WPS-knappen på adapteren - noen sekunder og tilkoblingen er oppe. Dette er trolig den vanskeligste delen av jobben, du må kanskje fnise med ruteren din og WPS hvis du bestemmer deg for å motstå. Men i dette tilfellet fungerte det som et tog. Det er verdt å ta et bilde av adapteren (MAC, ID, PIN), slik at det er lettere å trykke dem inn i systemet.

Legge til data til Melcloud og voilá - pumpen overholder maskinen eller til og med mobilen. Kommandoer har en forsinkelse på noen få minutter, så kanskje det er mer praktisk å bruke en vanlig avstand når du er der.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
12

krom sa:
Legge til data til Melcloud og voilá - pumpen overholder maskinen eller til og med mobilen. Kommandoer har en forsinkelse på noen få minutter, så kanskje det er mer praktisk å bruke en vanlig avstand når du er der.
I så henseende adskiller Airpatrol wifi seg fra fordelen, apen når du trykker på "send" -knappen, slik at innendørsenheten vanligvis anerkjenner mottak av kommandoen med det samme. Selvfølgelig har noen ganger gått glipp av linjen, da vanligvis ikke kommandoen går generelt, men den må fornyes helt.

Men generelt er denne widgetens kommunikasjon slående raskt.

Ollifi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kan en Ethernet-basert driver bli funnet? Det obligatoriske WDS produserer grått hår::)

Mitsumies

nykommer
Tilbakemelding Score
0

til

Jeg er litt tenkning bestilling og asentelua at Mel Cloud, men seg selv at den generelle regelen for den tiltenkte bruken vil bli overvåket i ilpin forbruk og eventuelle andre data, men jeg forstår at denne informasjonen gir MelCloud relativt tregt? Korriger meg hvis jeg tar feil selvfølgelig, men av det faktum at jeg ikke nødvendigvis trenger å være en fjernkontroll, men pumpen vil overvåke forbruket av hele poenget her så ta en hundre av at prisen virker ganske salt vehkeestä. Tilsynelatende er antrekket her for å installere rasberry pi appen på den pinnen?

Härkönen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Med MELcloud selv kan bare løpemodus (oppvarming / kjøling, etc.), innstilt temperatur og romtemperatur logges.

Er det avhengig av innendørs og / eller utendørsenheten for å få annen informasjon? Så minst med MXZ-2D53VA og MSZ-EF35VE2

kromo

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Mitsumies sa:
Jeg er litt tenkning bestilling og asentelua at Mel Cloud, men seg selv at den generelle regelen for den tiltenkte bruken vil bli overvåket i ilpin forbruk og eventuelle andre data, men jeg forstår at denne informasjonen gir MelCloud relativt tregt?
Jeg har en separat plug-in gauge for overvåking av mitsu forbruk, http://paratronic.fi/index2.shtml?/kindmittari_ccrc.shtml

Nå som den første spenningen har sunket litt, så den viktigste bruken av Melcloudin har vært målrettet oppfølgingsaktiviteter ilpin jobbe sammen og varme nødvendig å midlertidig justere, for eksempel i slutten av høst båttur er behagelig å forsiktig øke varmen til å vente på klar tilgang til hjemmet. Og så har behovet for kjølerne å avkjøle seg litt (om natten litt over null) ellers redusert til ikke-eksisterende oppvarming. Så langt har Melcloud opptrådt som en togdriver, men det var bare en pause i været, men nå har det vært ok.

länpöpunppu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Tulipa installerte Mitsu MAC 557IF Wifi-bunten på Mitsu FH35-pumpen og gikk inn i røret i henhold til instruksjonene her, tusen takk for det!

Men ... Wi-Fi-puslespillet vil ikke stoppe med min Huawei e5186 wifi router. Er det grunnen til at WPA2-AES-krypteringen i henhold til instruksjonene må krypteres, og at krukken tilbyr enten ukryptert, WEP eller WPA / WPA2-PSK-kryptering?

Bare ta en grunnleggende Wi-Fi-flaske for å støtte WPA2-AES-kryptering, og koble den til den Huihai-slangen. ???

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

WPA2-PSK er dermed den nyeste sikkerhetspolitikken for WLAN-krukker, og kan enten bruke eldre TKIP eller senere og sikrere AES-krypteringsalgoritmer.

Ja, den krukken skal også støtte AES-kryptering, i hvert fall i reklame. Se om det ikke er noe valg i konfigurasjonen, det er ikke noe valg for WEP / WPA2PPSK, eller et eget valg for TKIP / AES. Så velg AES.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83

Nei A5186s-22a funnet for AES-kryptering

vedlegg

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

jan sa:
Nei A5186s-22a funnet for AES-kryptering
Hvis det valget er AES / TKIP i en egen meny? Så ifølge enhetens spesifikasjoner, bør AES kryptering bli funnet! Se her for spesifikasjoner side 13 WLAN:

http://4gltemall.com/ftp/files/Huawei_E5186_Datasheet_Specifications.pdf

länpöpunppu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

magnuken sa:
Hvis det valget er AES / TKIP i en egen meny? Så ifølge enhetens spesifikasjoner, bør AES kryptering bli funnet! Se her for spesifikasjoner side 13 WLAN:

http://4gltemall.com/ftp/files/Huawei_E5186_Datasheet_Specifications.pdf
Vel, det er slik jeg ser støtte for AES i henhold til håndboken. Det er ingen innstilling for det.

Hva er der inne da? Jeg har brukt brannmuren av og hjelper ikke.

Etter parringsforsøket blinker det bare hver tredje gang i 5-årene, dvs. pumpen kjører, men ikke på ruteren.

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Huawei e5186-ruteren er solgt av Mr. Sonera og Elisa. Det er et spørsmål om hvordan å sette AES på.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

WPA2 er åpenbart også AES
http://lifehacker.com/the-difference-between-wi-fi-security-protocols-wpa2-a-1672256222

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

jan sa:
WPA2 er åpenbart også AES
http://lifehacker.com/the-difference-between-wi-fi-security-protocols-wpa2-a-1672256222
Ja bare, men for WPA2, kan du vanligvis velge TKIP, AES eller TKIP / AES. WPA2 selv forteller ikke hva kryptering er brukt!

Har jeg den nyeste fastvaren på spørreskjemaet? For utstyr kjøpt fra minst Sonera og Elisa, vil disse oppgraderingene være / være på linjen.

länpöpunppu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

magnuken sa:
Ja bare, men for WPA2, kan du vanligvis velge TKIP, AES eller TKIP / AES. WPA2 selv forteller ikke hva kryptering er brukt!

Har jeg den nyeste fastvaren på spørreskjemaet? For utstyr kjøpt fra minst Sonera og Elisa, vil disse oppgraderingene være / være på linjen.
Yuu er den nyeste programvaren og krypteringsalternativene er akkurat hva yant var opp til i bildet. Ingen separat valg for TKIP eller AES.

Hvis vi nå antar at PSK også støtter AES, hvor ellers kan feilen være? Jeg er spesielt resetoinut ruter tid og Mitsunori Wi-Fi motukan også. Det er ingen andre rutere å prøve dette. Uten kryptering er det ingen passasje.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

magnuken sa:

Jeg har den siste bruken av Sonera gjennom det, og jeg kan ikke velge TKIP AES separat => antagelig så kombinert TKIP / AES

Programvareversjon: 21.310.01.00.07
Web UI-versjon: 16.100.02.00.03

Side 13
http://hetinternethuis.nl/productbestanden/Huawei_E5186_Datasheet.pdf

Støtter krypteringsalgoritmen for Advanced Encryption Standard (AES).
Støtter TKIP- og AES-hybridkrypteringsalgoritmen.

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Som sin side 13, bør ruteren støtte AES-kryptering alene, samt den kombinerte AES / TKIP. Men du bør fortsatt sørge for selgeren, spesielt hvis du er Sonera eller Elisa.

Likevel: Den Huawei-ruteren støtter derfor både 2,4 og 5 GHz WLAN-frekvenser. Eksperimenterer du med begge? Det vil si, etter at du har trykket på WPS-knappen på Mitsu-krukken, hvis Huaweis trykker på WPS-knappen i mindre enn 5 sekunder, vil 2,4 GHz-frekvensen bli brukt, men hvis den er trykket i 5 sekunder eller mer, vil forbindelsen bruke 5 Ghz-frekvensen.

länpöpunppu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

magnuken sa:
Som sin side 13, bør ruteren støtte AES-kryptering alene, samt den kombinerte AES / TKIP. Men du bør fortsatt sørge for selgeren, spesielt hvis du er Sonera eller Elisa.

Likevel: Den Huawei-ruteren støtter derfor både 2,4 og 5 GHz WLAN-frekvenser. Eksperimenterer du med begge? Det vil si, etter at du har trykket på WPS-knappen på Mitsu-krukken, hvis Huaweis trykker på WPS-knappen i mindre enn 5 sekunder, vil 2,4 GHz-frekvensen bli brukt, men hvis den er trykket i 5 sekunder eller mer, vil forbindelsen bruke 5 Ghz-frekvensen.
Jeg prøvde det før, slik at disablettruterinnstillingene vekselvis 2,4g og 5g og ikke fungerte. Innstillinger Takas. Det er, begge er på.

Bare prøv et par sekunder for å trykke på ruteren WPS og pitsens mitsu i noen sekunder at lyset blinker hvert 0.5 s. Blinker også hver 0.2 s. Nei gå!

Deretter presset jeg både ruteren og mitsu WPS inn i bare et par skritt, og det begynte å poppe! Smiley211008 / fest9 / fest4

Takk for tipsene! Smiley211008

Keijo

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har en FH35-pumpe og et wifim-sett her for å vurdere bestilling. Jeg klikket på nettet og fant to forskjellige modelletiketter:

I følge dette går pumpen min til mac-557if

https://scanoffice.fi/sites/default/files/liitetiedostot/esite_melcloud_wifiohjain.pdf

Og i henhold til dette, mac-567if-e

https://scanoffice.fi/sites/default/files/liitetiedostot/tuotteet/esite_melcloud_wifiohjain_0.pdf

Har du noen forskjell med Liekka Nu? Er det en nyere, men nyere modell, etc.?

Minst her -> http://shopclima.it/it/mitsubishi-electric-mac-567if-e-scheda-wi-fi-per-unita-interne.html) ville gi det 567 sukker til en lav pris, 54e. Jeg har ennå ikke spurt om oppdraget.

Late12

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg har ved et uhell bestilt denne mac-567if-e clima.it på nettet fredag ​​morgen, jeg spurte dette før via e-post og svarte at mac-567if-e erstatter den gamle versjonen av mac-557if.

Så jeg bestilte fredag ​​morgen, DHLs melding på dag 12 at mandag er hjemme. Hele søppel, 81 euro, leveres til døren.

Innoair selger EUR 229 med svimlende priser ...

Keijo

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ok. Takk for informasjonen. Må plassere en bestilling for å trekke.

Koelli

medlem
Tilbakemelding Score
0

For noen få øyeblikk siden hadde jeg kjøpt og installert siden av Melcloud FD-35. Alle de andre jobber briljant, men for en eller annen grunn Melcloud, kan ikke kraften økes til 4. trinn, men trappene går ut til tredje. Flamme denne funksjonen? ???

Rediger: Se noen andre drømt om det. Dette er så anerkjent som en "eiendom".

løp

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Er noen kjent med disse DIY løsningene. Den offisielle kontrolleren har et problem når det fungerer i skyen.

Blogginnlegg om brikken og dens kommentarer fant interessante lenker.
http://duppeditten.com/blog/heatpump-as-an-iot

https://nicegear.co.nz/blog/hacking-a-mitsubishi-heat-pump-air-conditioner/

ja

https://github.com/SwiCago/HeatPump

kode:
Kontrollerer varmepumpen
HeatPump hp;
hp.connect (og seriell);
heatpumpSettings settings = {
 "ON", / * ON / OFF * /
 "FAN", / * VARME / KOLE / FAN / DRY / AUTO * /
 26, / * Mellom 16 og 31 * /
 "4", / * Viftehastighet: 1-4, AUTO eller QUIET * /
 "3", / * Luftretning (vertikal): 1-5, SWING eller AUTO * /
 "|" / * Luftretning (horisontal): <<, <, |,>, >>, <>, eller SWING * /
};
hp.setSettings (innstillinger);
// ELLER individuelle innstillinger
// hp.setModeSetting ("COOL");
hp.update ();
Se heatPump_test.ino
Få oppdateringer fra varmepumpen
ugyldig oppsett () {
 HeatPump hp;
 hp.connect (og seriell);
}
tomromsløyfe () {
 hp.sync ();
 / * få innstillinger fra varmepumpen, inkludert romtemperatur i innstillinger.romTemperatur * /
 heatpumpSettings settings = hp.getSettings ();
}
Bekreftet som arbeidsmodeller:
https://github.com/SwiCago/HeatPump/issues/13

Kaizu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Denne italienske smurgula skal også fungere i ge-25 mitsu ...

Jeg fant nettopp ikke den elektroniske manualen der den er koblet til den luftvarmepumpen ... er det et sted der det kobles til det? Pumpen er på hytta, så jeg kan ikke bare bli kjent med det nå, men ingen håndbok for tilbehørshull.

Kan noen hjelpe?

Kaizu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Nå installert. Temperaturen er synlig i skyen. Men kan jeg ikke få støttelinjene?
opp Bunn