verftet Lawn

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Var ikke den mengden 2,4 kg / 100m2 slik at nitrogenet ville være riktig mengde?
Ups, det var det det var. Jeg skrev feil poeng om gamle skrifter. Jeg korrigerte også feilen i en annen tekst. Vi prøver nå å riste den dritten ut av plenen og så om sommeren den andre Mokoma. Kekkiläni anbefalte den typen av nitrogen også. Jeg tror jeg skal dele kalken slik at jeg feie delen og deretter halv om sommeren med ekstra kostnad. Jeg vil da rapportere gresset tilbake eller hva som foregår her. :) Den elektriske pistolen håndterer imidlertid kutting slik at den ikke gjør vondt selv om den øker noe.

Yara Pellon Y 3
NPKS 23-3-8-3
-> € få 500g, 65g, 174g, 65g
Doseringsinstruksjoner for å oppnå 550g / 100m2 nitrogen: 2,4kg / 100m2 -> 550g, 69g, 184g, 69g (1,10 € / 100m2)

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Hvis noen licket kalk på plenen, la jeg merke til at ved Hankkija Kekkiläs 25 kg kalkstein var 13,9 € og Greencare kalkstein i Motonet var henholdsvis 16,9 € .... Både granulær kalk. I fjor tok jeg feilen med å kjøpe det pulveret av kalk. Det kommer ikke til å skje med andre.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Den elektriske pistolen håndterer imidlertid kutting slik at den ikke gjør vondt selv om den øker noe.
Den riktige måten å gjøre det på er å kutte og enda mer økologisk, kanskje det burde være mer, men du trenger ikke å gjødsle så mye med Y3. Og neste hode på hodet var en god stek av rush vokst fra ditt eget felt og noen få år etter organisk rush.

Men piken ville våge å gå dit på gården, så terninger? Du kan gå til bygg. Jeg har ikke en jenteskjørt i kjeden, de knapt sjelden. :bestefar:

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Noble, da du nevnte at enggen sørger, er det virkelig det samme som har blitt torturert her siden begynnelsen. Og det er ikke rart at du nettopp har kommet til din kollega ... og tenkte at du hadde et beite land eller lignende ...

"Gresskornets frø er bevart i landet i minst ti år, så overflatelaget som inneholder frøbanken må fjernes når plenen fornyes. Det er 3000 til 6000 frø per gram frøgres."

Vi fikk det utslettet som vokste så stort og bredt at det andre gresset døde ut av dem. Det var ofte steder på den rote kanten hvor ingenting vokste fordi valpen vokste veldig tett og spredte seg til bakken. Under kantens kanter var det en bløt mugg.

Fra disse bildene gjenkjenner den piraten.

Etter min egen erfaring vil den forsvinne eller bli tapt for andre hvis de knatene bare kan rulle opp der. Ellers vil gresset vokse, så vi har i det minste ikke dukket opp igjen. Noen pioner måtte slås ut igjen. Vi hadde mye gress i området som var så fullt av hekser et sted at de andre skuddene i det andre bildet var rett ved siden av.

Nå er disse de første som er grådige da hele det andre hjørnet var fortsatt gult. Men den grønne sprang ut og et hull igjen.
Senest redigert:

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Den riktige måten å gjøre det på er å kutte og enda mer økologisk, kanskje det burde være mer, men du trenger ikke å gjødsle så mye med Y3. Og neste hode på hodet var en god stek av rush vokst fra ditt eget felt og noen få år etter organisk rush.

Men piken ville våge å gå dit på gården, så terninger? Du kan gå til bygg. Jeg har ikke en jenteskjørt i kjeden, de knapt sjelden. :bestefar:
Den fyren har et tomt av et slikt spredt område. Hun har nå tatt stedet til et annet sted for sauer til sommer for å spise høen. Del av tomten når det er et gammelt felt. Han roste det faktum at de ikke behøvde mye å ta vare på, og de gjorde noe med seg selv til de gikk til slutten av året for kjøtt.

Han har ikke blitt hekset i gården, men det andre gresset blir tatt vare på ved å trekke over og trekke. Jeg husker ikke noen ganger at de lurene stikker effektivt til skoens såler ... :)

abso

medlem
Tilbakemelding Score
13
Jeg vet ikke hvor vanlig er, men jeg har nylig fjernet plener og har blitt erstattet av, for eksempel, lever gress. Den gode siden av Sedum er at den ikke trenger å bli kuttet i det hele tatt. Det er nok at ugresset fjernes. Jeg kan ikke lenger bruke Roudups for å fjerne ugress, men bare damp. Steam bryter spesielt løvetanncellene og blir kvitt dem.

Det er ett plenprosjekt. Du bør lage en plen for et privat idrettsfelt. Hensikten er å få en robot cutter. Tegnet har ikke blitt valgt ennå.

Nå er spørsmålet: Er det en kabel som er generelt egnet for forskjellige robotermerker, som kan installeres i grenen opprettelsesfasen?

puuteknikko

medlem
Tilbakemelding Score
2
Ups, det var det det var. Jeg skrev feil poeng om gamle skrifter. Jeg korrigerte også feilen i en annen tekst. Vi prøver nå å riste den dritten ut av plenen og så om sommeren den andre Mokoma. Kekkiläni anbefalte den typen av nitrogen også. Jeg tror jeg skal dele kalken slik at jeg feie delen og deretter halv om sommeren med ekstra kostnad. Jeg vil da rapportere gresset tilbake eller hva som foregår her. :) Den elektriske pistolen håndterer imidlertid kutting slik at den ikke gjør vondt selv om den øker noe.

Yara Pellon Y 3
NPKS 23-3-8-3
Doseringsinstruksjoner for å oppnå 550g / 100m2 nitrogen: 2,4kg / 100m2 -> 550g, 69g, 184g, 69g (1,10 € / 100m2)
Jeg tenkte selv å spre lime og Y3 på frihetsdagen, hvis nå slutten av uken skulle komme etter vannet. Nurtsi har i et par år vært i den tilstanden han trenger god omsorg, men vil ikke begynne å forynge det, men eksperimentere med disse grunnleggende metodene. Det er også ganske vanskelig å spre en liten mengde gjødsel jevnt. Jeg satte et par bærbusker på bakken i helgen, så hele tiden følte jeg at jeg satte for lite gjødsel inn i gropen, selv om beløpet faktisk var overdimensjonert.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Ja, er det mulig å kreve enten en fresing av jorden med en mølle eller en ny mugg på bakken hvis plenen er satt opp igjen? På samme måte trenger du en ny mold for grønnsakshagen din.

Hvis den gamle er fortsatt verdig til regelen, så da bare helbredelsen. Ideen om å kaste frøene i kondensert og brennende bakken, høres ikke bra ut. Hvis møllen kommer til å gå seg vill du vurdere om det er noe "galt" i det nåværende landet, som bør korrigeres samtidig. For eksempel, krasjer, for liten sand, litt mold i esken, etc ...
Hvis meteoritten ikke overlever i nakken og overhodet lever, bør du gripe et par grunnstein med gravemaskinen i den første uken, kjøre 50-100 tonn av jord-sandblandingen på plenen, roter gården flatt på plateskjæreren, og gjør en rask spor til overflaten. Hvis det ville være grønt for midsommeren igjen ..
Samtidig er det en sekkskadet Yara NK1 stor pose i hjørnet av gården.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Også her var det opp til plenen for å være oppdatert.

Verftet er ganske synlig etter depotet i juli i garderoben og lagringsplassen og teknisk plass til trapp / kjelleren som ble laget etterpå.

Det er planer for bakkekabler for lys, en terrasse, en liten kjørebane, noen stier, et grillområde med et sandstrandtema (selv om stranden er litt lenger unna) og resten på plenen.

Hva er noen av de verste fallgruvene som en førstegangs advokatbasert nybegynner ikke ville tenke på?
Tips om disse andre punktene kan kastes.
Senest redigert:

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Hva er noen av de verste fallgruvene som en førstegangs advokatbasert nybegynner ikke ville tenke på?
Selv om ingen hortonomi er så ...

Seg kommer til hjernen at minst det brukes høykvalitets voksende medium / jord og nok til at jeg har sett mange kommer mettään. Enten vokser det ikke, eller det vokser noe annet enn det skal. Pre-befruktet, hvitkalket og kompostert er bra og ugresset blir ikke etterlatt. Selvfølgelig kan prisen være litt dyrere, for eksempel med markjord. Fortsatt å nevne at selv byer ikke kvalifiserer uklassifisert gress for sine plener av samme grunner som kan realiseres i den egen gården ...

Den andre er frøene. Billige blir ikke bra.

Jeg selv, Greencar Feast of the Feast, i hvert fall ikke vokser, hvis den ikke befruktes (det kan være at jorden er "dårlig"), men klart de varianter som krever behandling i det. Jeg ville bare sette den Pelinurmike-frøblandingen. https://greencare.fi/tuote/pelinurmikkotm/
Og det er andre alternativer der inne, og det er sannsynligvis alt for salg: https://greencare.fi/tuoteryhma/nurmikko/

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57
Ikke stram støpeformen for mye .... du lager ikke grunnlaget for betongplater :bestefar:

forspill

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
I lys av min egen erfaring + i dag, over en time løvetann brenner med en varmluftsblåser. Du lærer å holde løvetann ... tana.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Det er ikke verdt å bli gal. Snart er enheten i gården. :rulle med øynene:
Jeg har ikke kommet for å tro at det er noen innlegg. I fjor måtte vippene komme ut av ørene deres. Gjør de det enklere? Fra begynnelsen tror jeg de tar det ut?
Hjelper med å fjerne en stor del av det døde gresset, som ikke er mulig med et bladblad. Faktisk likte jeg virkelig enheten, og lagret tid på ubestemt tid:) Men det fjerner ikke løvetannrøttene, løvetannsløvene er fulle av gården :gal:
@pjr Som uttrykket sa nok god form og anstendig frø. Selvet ble kompostert med mugg, ingen ugress! Det kostet litt mer, men var veldig bra. Dessverre kom ugress, hovedsakelig løvetann, om et par år, og nå kan du forgifte hele plenen for å kvitte seg med dem.
Han har et leirefelt. Før det satte jeg ytterligere 30 kubikkmeter sand før støpeformen, som ble malt på traktorens planer (bildetype, et bilde derfra) https://puutarhatuotanto.weebly.com/kevaumltmuokkaus.html ) med leire. Deretter 20 cm kompostpære på toppen. Få ganger noen få dager med kraftig regn stod vannet selv i gården, men ikke i den gården på grunn av den sanden. På den annen side virker det også omvendt, det tørre gresset får mer fuktighet. Frøsugeren er fremdeles funnet et sted, for golf golf. Bruk motstandsdyktig. Var ikke den billigste baggen, men verdt prisen :)

vedlegg

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Han har et leirefelt. Før det satte jeg ytterligere 30 kubikkmeter sand før støpeformen, som ble malt på traktorens planer (bildetype, et bilde derfra) https://puutarhatuotanto.weebly.com/kevaumltmuokkaus.html ) med leire. Deretter 20 cm kompostpære på toppen.
Opptil 100 meter fra veibyggingsområdet som har vært i gården, har blitt drevet til gården. Angivelig, gravemaskinen som gjorde veien reparasjonsarbeidet visste hva de skulle gjøre og sette sand-leire blandingen i bilen (~ 2 deler sand, 1 leire), det vil si dette er veien å gå. ved et uhell riktig.

Selv om ingen hortonomi er så ...

I det minste kommer det til å tenke på at du bruker underlag / mugg av høy kvalitet og nok
......
Den andre er frøene. Billige blir ikke bra.
Bymennene gjør en grønn paraply anbefalt å ta jorda fra en lokal deponi, Black Cape. Det er en pris / kvalitet på listen. Takk for dette frø tipset. Heisen ois kan ha gått med mentaliteten billigste == best! :D

Ikke stram støpeformen for mye .... du lager ikke grunnlaget for betongplater :bestefar:
Er det noe bra for dette? Hva er riktig tetningsregel?

Tilsynelatende trengs ingen spesiell drenering av sitt slag under plenen, så lenge krasjene passer og undergulvet ikke har vannbrønner under jorda?

Har du antrekkingssystemer eller annet livreddende teknologi under garasjen?

Deretter fortsatt litt offtopiccia fra terrassen. Under grunnlaget på terrassen var det en 1-1,5 meter berggruvekjøring, det vil si ikke lenger uten mye anstrengelse for å lage svært dype grunnvoller, men tilsynelatende som en løsning på overflaten (ble jevnet for vinteren for å krasje), fyllesand (~ 10 cm, tilsynelatende også delvis frostsikker) ), filterduk, 8-16 smedere (~ 10cm, blokkering av eps-vanndrenning), eps-isolator (5cm), 0-32 smedere (15-20cm), og i tillegg til dette betongplaten hvorfra oppe-løsningen kan fungere i dette tilfellet? Høres det ut som en over / under mål?

perti16

medlem
Tilbakemelding Score
2
Hva ville være den beste taktikken for å utjevne 3v plenen / land fra Kaivuri? Jorden er falt, men forsinker den eller legger mer mugg på den?

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Under grunnlaget på terrassen var det en 1-1,5 meter berggruvekjøring, det vil si ikke lenger uten mye anstrengelse for å lage svært dype grunnvoller, men tilsynelatende som en løsning på overflaten (ble jevnet for vinteren for å krasje), fyllesand (~ 10 cm, tilsynelatende også delvis frostsikker) ), filterduk, 8-16 smedere (~ 10cm, blokkering av eps-vanndrenning), eps-isolator (5cm), 0-32 smedere (15-20cm), og i tillegg til dette betongplaten hvorfra oppe-løsningen kan fungere i dette tilfellet? Høres det ut som en over / under mål?
Kort sagt: drastisk overdimensjonert. 1-1.5m av steinbrudd er nesten ingenting å flytte. Hvor drastisk er det?

Du kan selvfølgelig kjøre en belastning på 8-16 for å gjøre overflaten jevnt trimmet. Deretter betongplater og terrasserammen på justeringsbenene. Oppvarmet skjønt, ja, de tar god vekt selv om plast er:

https://k-rauta.fi/rautakauppa/terassijalka-upm-profi-foot-keskikokoinen-65-155mm

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Kort sagt: drastisk overdimensjonert. 1-1.5m av steinbrudd er nesten ingenting å flytte. Hvor drastisk er det?
Det verste var størrelsen på ~ barnestenen, eller bare og jeg måtte bare flytte med 3t gravemaskinen. Den minste størrelsen knyttneve.

Hhartikainen

medlem
Tilbakemelding Score
1
Har du antrekkingssystemer eller annet livreddende teknologi under garasjen?
Jeg gjorde det ikke, men hvis jeg gjorde det, ville jeg sette det. Det var mange ganger siden i fjor sommerlys.
Kostnadene er ikke umulige, vær forsiktig (hvis du gjør det) at chassislinjen vil slippe et sted der det kan tømmes til vinteren.

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57
Jeg har en veldig lett versjon og ingen automatisering er ment å bli satt.

Det er bare rørene inne i jorden og vannplugger på bakken for sidene og slutten av huset. Utganger er i gårdsplassen, som jeg kan mate med vann fra brønnen (vannet) eller fra huset med en slange. Røret løper langs siden av huset og litt avstand under fjellet. En brønn og avløpsventil. Ideen om at du kan gjøre med korte slanger. Olis kunne ha vært med i regnfrakk, etc., men jeg så det ikke nødvendig. Gardena plugger og kontakter. Ikke veldig pålitelig. Nå skulle jeg lage en blå stripe.

Hvor dypt og hva slags installasjon gjorde du?

Hovedsakelig går langs kanten av huset slik at dybden er noe 20cm. Det er litt avstand under fjellet, men ikke under jorden.
Senest redigert:

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Minst tommons blå stripe kan ikke fryse så lenge det ikke er noe vanntrykk. Jeg kjenner stedet der underjordisk rør er frosset hver vinter, men så gjenoppretter det alltid i mai.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg har selv vært oppmerksom på å trekke en veggvann fra vannkranen PEX med et rør under plenen. Vannpunktet på gårdsplassen er tjue meter unna, så det ville komme til et trygt sted og likevel et mer praktisk sted vekk fra veggen. På våren kan røret kobles til et trykk med en passende skruekontakt, som du kan stole på litt mer enn hurtigkoblingene. Skinner med kortere slanger. På høsten vil røret være fullt av vann og fryse helt naturlig, først i begge ender.

Kan det ta en sprekk?

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Eksosventil som lukker under trykk?
Insisterer på det laveste punktet i leddet og faller på røret. Selvfølgelig bringer det knapt behov for å komme til ingenting. Et kjent blankt vannmaskinslanger med trykkluft i høst, og han har ikke holdt jobben så rart.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Kanskje det kan være den komprimerte luften. Du bør nok få den lange luftslangen når du er på den andre siden av garasjen. Fra erfaring, men å vite at disse tingene kommer til å få deg til å glemme "for sent". På høsten vil bilen måtte vaske oftere.

Disse gamle PEX-rørene, den lengste som er om lag tjue meter, har blitt overlatt fra erstatning av vannrør. I denne posisjonen ville de være i god gjenbruk. Heksen kan ikke grave dypt, og i hvert fall passasjen skal gå, slik at det ikke kan unngås frysing på noen måte.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Spør før vi kommer i gang. :)
Det kommer til å huske at for å få en "fluffy" av den, bør den få litt makulering til en liten størrelse igjen. Lapia sving hjelper ikke, men krever litt fresing, etc. ... Så blir det brettene igjen ... Så jeg ville bare fylle de sporet med bakken, med mindre det handler om enkelte spor. Ellers blir det helt greit ...

perti16

medlem
Tilbakemelding Score
2
Det kommer til å huske at for å få en "fluffy" av den, bør den få litt makulering til en liten størrelse igjen. Lapia sving hjelper ikke, men krever litt fresing, etc. ... Så blir det brettene igjen ... Så jeg ville bare fylle de sporet med bakken, med mindre det handler om enkelte spor. Ellers blir det helt greit ...
Takk. I praksis gikk graveren over gården ca 20 meter fra gården for å grave bunnen av gården. En profesjonell driver, som ikke beveger deg fra rett linje til side, for å redde deg fra store skader. Noen poeng var litt mer og litt mindre. Kanskje under den nye terrassen vil få et godt land for utvinning :)

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Yara Pellon Y 3
NPKS 23-3-8-3
PAH
Ikke for forbrukerkunder, Hankkaija selger ikke.
Yachter og jerseys kan kjøpes i 700 kilo poser, men for mye nitrogen til salg til forbrukerkunder.
Papiret som skrives ut på bordet, leser hva som kan selges til forbrukerne.

Du tror at byens gutt ikke har kjente bønder. Vel, da kjøpte jeg fra Hevi 3 (11-4,6-17,6-10) da jeg ikke brydde meg om å kjøpe den, selv om prisen var mye dyrere (26 € / 25 kg). Få hjørnet og andre planter minst sporelementer raskt.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Mites ivrig vanner plenen? Her plantet vi nytt gress her i høst. Nå begynner det å tørke blodet som ser ut til å få hver dag til å bli våt hvis du blir grønn.

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
Nå begynner det å tørke blodet som ser ut til å få hver dag til å bli våt hvis du blir grønn.
Eikai at hver natt du trenger å vann? Helst mye på en gang og sjeldnere enn litt om gangen og ofte. Selvfølgelig, så er det en annen ting om det er et nytt frø eller en nylagt frøken. Faktisk, dynket jeg fingeren dypere ved å prøve å få til å være tørr å ta på.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Et par ganger har jeg allerede i år, i løpet av lang tørr periode vannes yard (når det er billig vann i det hele tatt godt). Ganske bra ser forskjellen naboene som ikke har vannet.

puuteknikko

medlem
Tilbakemelding Score
2
PAH
Ikke for forbrukerkunder, Hankkaija selger ikke.
Yachter og jerseys kan kjøpes i 700 kilo poser, men for mye nitrogen til salg til forbrukerkunder.
Papiret som skrives ut på bordet, leser hva som kan selges til forbrukerne.

Du tror at byens gutt ikke har kjente bønder. Vel, da kjøpte jeg fra Hevi 3 (11-4,6-17,6-10) da jeg ikke brydde meg om å kjøpe den, selv om prisen var mye dyrere (26 € / 25 kg). Få hjørnet og andre planter minst sporelementer raskt.
Vel, det er rart. Jeg spurte meg om Hankkija's chat før jeg gikk for å se om forbrukeren kunne kjøpe den og få den. På stedet lurte ingen på men solgte to 25 kg sekker rett fra verftet, hvor de var ganske klare for forbrukerne. Det eneste problemet vi opplevde var når beløpet ved kassen måtte rapporteres i tonn og ikke i kilo, så det totale beløpet du først slått ut.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Vel, det er rart. Jeg spurte meg om Hankkija's chat før jeg gikk for å se om forbrukeren kunne kjøpe den og få den. På stedet lurte ingen på men solgte to 25 kg sekker rett fra verftet, hvor de var ganske klare for forbrukerne. Det eneste problemet vi opplevde var når beløpet ved kassen måtte rapporteres i tonn og ikke i kilo, så det totale beløpet du først slått ut.
Juu, Mäntsäläs Hankkija er litt mer kritisk. Noen ganger må du gå et annet sted.
opp Bunn