Robot gressklippere - Erfaring?

som

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
I likhet med snuble jeg også regne, selv om verdien av sensoren har lagt ned. Må sjekke verdien i henhold til instruksjonene dine.

vitnet

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hvor mange har endret Robomow M-serien batteri? Jeg selv ikke lenger lade opp batteriene etter vinteren (når jeg er lat, og jeg legger ikke vinteren for å laste ned eller ta ut sikringen :( ) så jeg fikk ny gjennom akkushop.de. Litt skeptisk til å bestille BAT6000A (Li-ion) for å erstatte den opprinnelige BAT6001B (LiFePo4), men i det minste våknet enheten med et nytt batteri og vil gjerne lade opp. Forhåpentligvis i dag kan du teste din våte plen med et nytt Li-ion batteri :).

EDIT: Eka-spill tilbake, det føles godt å spille, så det er selvsagt BAT6000A Li-ion batteri som er kompatibelt med minst MS-serien.
Senest redigert:

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Hvor mange har endret Robomow M-serien batteri? Jeg selv ikke lenger lade opp batteriene etter vinteren (når jeg er lat, og jeg legger ikke vinteren for å laste ned eller ta ut sikringen :( ) så jeg fikk ny gjennom akkushop.de. Litt skeptisk til å bestille BAT6000A (Li-ion) for å erstatte den opprinnelige BAT6001B (LiFePo4), men i det minste våknet enheten med et nytt batteri og vil gjerne lade opp. Forhåpentligvis i dag kan du teste din våte plen med et nytt Li-ion batteri :).

EDIT: Eka-spill tilbake, det føles godt å spille, så det er selvsagt BAT6000A Li-ion batteri som er kompatibelt med minst MS-serien.
Jeg lyttet til noen forskjeller under det som skjedde raskt for øynene. Jeg vet ikke hva forskjellene i nedlasting kan være ...

Neste gang jeg er meg så mye klokere at jeg husker å ta ut sikringen. Ellers kan du si morjes til batteriet. Selv om Wanha-batteriet er bat6001b, har det kommet en ny reservedelskode MRK6105A-ET. Det jeg så på utenlands, var omtrent samme pris eller dyrere enn i Finland, og Gigantti syntes å selge den til 280 €. Imidlertid ble det funnet et unntak som også selger til Finland. Her er det 229 € + 8,9 € pk. https://egaro.de/robomow-hochleistungsakku-fuer-rs-ms-ts-mrk6105a.html

Her synes også å være noe tilbehør for € 4,6Ah LiFePo4 batteri € 159
https://akkukaufhaus.de/akkus/fuer-roboter/robomow/6458/25-6-volt/4-6ah-lithium-ferrum-akku-inkl.-einbau-fuer-robomow-ts-ms-rs612-rs622

LiFePo4 vs Li-ion
- Lagrer 350 vs 300 dager på hyllen
-LiFePo4 er sikrere på grunn av lavere varmeutgang
Nedlastinger 1.000 vs 2000
-LiFePo4 fungerer opp til -20 ° C og utlades ved jevn spenning
https://newcastlesys.com/blog/lithium-ion-vs-lithium-iron-batteries

Den påståtte kapasiteten til batteriet du bestilte ser ut til å være 6000mAh og den originale gamle 4800mAh. Et sted synes også å selge den samme modellen med batteriet på 8000mAh kapasitet ... her: https://rakuten.de/produkt/intensilo-li-ion-akku-8000mah-256v-fuer-rasenroboter-rasenmaeher-wie-robomow-bat6000a-mrk6103a-2420627975

Når du ser på disse forsyningene raskt, er det ingen diskusjon eller erfaring med noe.

Det originale batteriet for den aktuelle blæren er sånn. Balansen av cellene er tilsynelatende behandlet med en motstand av et watt-par.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Jeg så på dem for noen vurderinger. Noe er funnet som har blitt oversatt fra svensk til engelsk. Gir ikke et meget smigrende bilde av maskinen. Softa er tilsynelatende knullet og enheten kan ikke finne henne hjemme. Det kan være at jeg ikke startet som en beta-tester selv.

"Har i ulike FB-grupper sett kommentarer som det dessverre ikke virker så bra. Virker som om det er programvarerelatert som i så fall kan korrigeres med tiden. Det største problemet ser ut til å være appen."

Skjæret ser ut til å ligne en skive som i slangen.

Selskapet bak Ryob er dette: https://ttigroup.com/

Det var også noe ganske forferdelig her:
https://leroymerlin.fr/v3/p/produits/robot-tondeuse-connecte-ryobi-roboyagi-wifi-e1501781037#avis-details

Tilsvarende var anmeldelsen på den svenske Bauhaus-nettsiden dårlig.

Noen ganger ser det ut til at Taloon.com har vært på salg, men ikke for øyeblikket ......

De gamle agenter har mange års erfaring i bakgrunnen. Det er ikke alltid lett å få et nytt skilt på markedet.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
I likhet med snuble jeg også regne, selv om verdien av sensoren har lagt ned. Må sjekke verdien i henhold til instruksjonene dine.
Jeg prøvde å endre den verdien til 28 eller 29, men ønsket fortsatt å klippe den. Jeg antar jeg prøver å sette den så mye jeg kan på det stykket filt.
Senest redigert:

Gressklipper

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Hilsen - Eieren av den friske RS 615 Robomow vil være her. Det syntes å være et "offisielt" forum for skjebnesøkere :kul:

Tiende, nå har det vært en diskusjon om funksjonaliteten og egenskapene til regnsensoren; hvordan wobble sensoren med robohome / noen andre baldakiner? Hva med andre erfaringer med funksjonaliteten til denne marginen? Det er som å måtte gjøre noe sånt fordi klipperen er direkte under solen ...

hode74

medlem
Tilbakemelding Score
1
I dag kommer Robomow rc308u 2018, pakken er åpen, men har ennå ikke fått grenseverdien til å begynne å installere. En ting å tenke på er en trampolin på gården som ville installere grensetråden rundt den eller teste om Robomow trampet over stålrør / ben hvis det ikke var noen brettjusteringer på den.
Mites andre robot cutters har vært med trikken?

Rafa

standard Naama
Tilbakemelding Score
1
Mites andre robot cutters har vært med trikken?
Robomow trenger ikke en grensetråd rundt sporvognstolpene. Enheten vil kollidere med stangen og skifte retning etterpå. Harde hindringer virker som dette, myke knuter og blomstrende planter trenger en grensetråd rundt dem. Tross alt er gresset under trikken skåret for å sørge for at det ikke skynder seg der. Selvfølgelig vil de harde hindringene / steinene i skjærehøyden spre bladet over tid.

At Robomow Hygrometer innstilling / lesing forlot meg et evig mysterium med TS1000 cutter. La oss fortsette å blokkere det noen ganger med en downpour, men ingen annen "fuktighet". I min nåværende RX200u synes jeg ikke å ha den fuktighetsmåleren.
Senest redigert:

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
At Robomow Hygrometer innstilling / lesing forlot meg et evig mysterium med TS1000 cutter. La oss fortsette å blokkere det noen ganger med en downpour, men ingen annen "fuktighet". I min nåværende RX200u synes jeg ikke å ha den fuktighetsmåleren.
Så nå skjedde den "tidsbestemte" skjæredagen den dagen da vannet var spredt hele dagen. Feilfunksjonen til den sensoren kunne ikke overses. Men før jeg avslutter noe mer, vil jeg gjerne vite lesningene til andres fuktighetsmåler før jeg kommer til den konklusjonen at den aktiviteten er upålitelig i det hele tatt. Instruksjoner for hvordan du henter denne lesingen fra servicemenyen er allerede på plass.

Hvis det ikke er noen sensorer i de små maskinene, må de bare slå av platen på slike dager. Det er en lignende ting i de også. Det er ikke problemet med å kutte regnet, det vil si at maskinen dråper de tette og våte gresshoppene fra bunnen.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Tiende, nå har det vært en diskusjon om funksjonaliteten og egenskapene til regnsensoren; hvordan wobble sensoren med robohome / noen andre baldakiner? Hva med andre erfaringer med funksjonaliteten til denne marginen? Det er som å måtte gjøre noe sånt fordi klipperen er direkte under solen ...
Det virker ikke der med mindre du har en slags arrangement for å få vannet på pinnene til sensoren. Sikker, hvis regnsensoren fungerer og oppdager regnet mens maskinen kjører, så vil den tingen gå tilbake til sin posisjon for å vente på bedre vær.

Noen har snublet over en slik robotbeskyttelse.

Robosuojiahan er litt av en fremmed. Slike døråpninger er ganske hese. Jeg selv ville beskytte hensikten å fremdeles endre gården eller bygge et lager osv. Så jeg bryr meg ikke om å konsentrere seg om noen av boothene.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Jeg har ikke sett noen gresshopper etter Husso, regn eller skinn. Maskinen kjører maskinen som en spole.
Så det jeg mener er "muussia" som samler seg fra vått gress under bunnen av maskinen. Av og til faller kappen til noe. Regn kan også gjøre gresset lettere å falle under dekket. Selvfølgelig er det også en risiko for at maskinen vil slippe på den våte rampen på rampen over grensekabelen. Huss synes også å ha en regnsensor så tydeligvis at det har vært en etterlengtet funksjon for disse enhetene. Så noen ser det som nødvendig og den andre gjør det ikke.

Det er ikke i seg selv en ulempe, men jeg foretrekker å løpe på tørt gress når regnsensoren er tilstede på maskinen, og det er fortsatt "kapasitet" i maskinen for kjøretider.

Gressklipper

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Ja, Robomov RS-serien kjører veldig bra, selv om den gjør det. Klippet er veldig bra, så det påvirker ikke det. Mer med denne funksjonen forhindrer de problemer med maskinens egne progressive stigninger / ellers utfordrende punkter; Når gresset er vått, vil dekkene bli kvalt og maskinen vil enkelt bli sittende fast. Vognen veier nesten 30 kg, så RS er en serie - ikke en støvsuger.

Men kan noen da forklare hvorfor "Robohome" er logget inn i innstillingene hvis og når du skal kjøpe orkesterbaldakinen og installere den i kaien. Men nå er det et slags flagg, ikke en veldig merkelig struktur, men det forhindrer likevel direkte regn fra disse sensorene. Så plutselig kunne det tenke seg å "sensitisere" disse verdiene på en eller annen måte, og sagen ville være mer følsom for fuktighet ...

vedlegg

som

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
Jeg tror at med den robohome-innstillingen slår slåmaskinen av fra ladestasjonen / under lysbildet og føles hundrevis eller så. Hvis det ikke er regn så vil det gå av og hvis det regner så lyet.

Inns

medlem
Tilbakemelding Score
1
Jeg tror at med den robohome-innstillingen slår slåmaskinen av fra ladestasjonen / under lysbildet og føles hundrevis eller så. Hvis det ikke er regn så vil det gå av og hvis det regner så lyet.
Utdraget fra håndboken, så du virkelig gjør det du fortalte meg.

• Tillater riktig regnoppdaging når RoboHome-tilbehør er installert.
• Når den er satt til PÅ, vil Robomow kjøre tilbake fra basestasjonen for å registrere regnet før du begynner en operasjon. Hvis det regnes med regnvær, vil Robomow kjøre tilbake til basestasjonen og utsette driften.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Ja, Robomov RS-serien kjører veldig bra, selv om den gjør det. Klippet er veldig bra, så det påvirker ikke det. Mer med denne funksjonen forhindrer de problemer med maskinens egne progressive stigninger / ellers utfordrende punkter; Når gresset er vått, vil dekkene bli kvalt og maskinen vil enkelt bli sittende fast. Vognen veier nesten 30 kg, så RS er en serie - ikke en støvsuger.
Ja, det er i det minste synlig her, selv når knivene bare er vendt og skal være skarpe. De RS615u og hekselignende pennene har ikke blitt sett når maskinen har kuttet tørt gress. Når de tørker, blir de tette kvistene gule og føles ganske komfortable i så lang tid. Bare en forbrenningsmotor med en drevet kutter kan gjøre det samme.

På samme måte har jeg ikke lagt merke til disse plenen, som har vendt mot forhjulet foran hjulet, nå som maskinen kjører vått gress.

Og det er ikke noe å ringe for plenen å løpe i regnet, men i stedet for å løpe i regnet, er det et problem. Sannsynligvis blir sluttresultatet også påvirket av hvor høyt, busket og hva slags gress som gresset vokser. Kanskje noen oppfører seg litt annerledes og ikke kram eller slå så enkelt.

https://bosch-garden.com/fi/fi/puutarhatyoekalut/art-lawn-care.jsp

Ryystäjä

medlem
Tilbakemelding Score
7
Nå ville det være behov for en ny gressklipper og en god mulighet til å få en robotkutter. Hvor bra har Robomow kuttet store områder? Plenen har 3000 kvadratmeter og er enkel i form. Det er egentlig ingen busk, tre eller annen barriere i området som skal kuttes. Plenen er rektangulær og 100m lang. I den andre enden er bredden 20 meter og den andre enden er 40 meter. Er Robomow RS615u nok batteristrøm for å holde en slik plen kort?

Min idé er at jo mer glatt plenen er, desto lettere vil maskinen kutte den fordi det ikke vil være så mange stopp som slår av bladet og forbruker batteriet i form av sving. På den plenen blir maskinen virkelig i riktig retning uten å stoppe 100 meter og stopper bare på kanten, slik at bladet fortsetter å rotere og maskinen vil bare ta en ny retning.

En annen ting å tenke på er Robomow eller Husse. Jeg tror Robomow ville være bedre for plenen vår fordi den har en større skjærebredde og sterkere blad. I tillegg liker jeg at kanten blir mindre trimbar for seg selv. Støy er ikke et hinder fordi tomten er stor, ingen naboer og plen fra huset så langt unna at det vanskeligere støy ikke vil forstyrre deg. Mest tvil om Robomows varighet. Hussen når det er en følelse som kan fungere i 10 år uten å bryte den opp. Håpet er at klipperen vil jobbe i 7-10 år, slik at den ikke trenger å byttes ut med kniver og batteri eller to. Selvfølgelig kan litt liten fiksering være, men jeg vil ikke at maskinen skal kutte tre somre og da være ubrukelig.

som

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
Her klipper Robomow MS1000 allerede den femte sommeren med samme batteri og med de samme bladene. Skjæreområdet er sannsynligvis over 1000, men det ser ikke ut til å forstyrre kutteren. Den eneste lille buggen i skjønnhet er nå den andre sommeren når jeg ikke får den tilbake til laderen, bortsett fra "løp langs grensen", hvor sporene er opprettet mot slutten av løkken før ladestasjonen, men det fungerer.

Gressklipper

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Nå ville det være behov for en ny gressklipper og en god mulighet til å få en robotkutter. Hvor bra har Robomow kuttet store områder? Plenen har 3000 kvadratmeter og er enkel i form. Det er egentlig ingen busk, tre eller annen barriere i området som skal kuttes. Plenen er rektangulær og 100m lang. I den andre enden er bredden 20 meter og den andre enden er 40 meter. Er Robomow RS615u nok batteristrøm for å holde en slik plen kort?

Min idé er at jo mer glatt plenen er, desto lettere vil maskinen kutte den fordi det ikke vil være så mange stopp som slår av bladet og forbruker batteriet i form av sving. På den plenen blir maskinen virkelig i riktig retning uten å stoppe 100 meter og stopper bare på kanten, slik at bladet fortsetter å rotere og maskinen vil bare ta en ny retning.

En annen ting å tenke på er Robomow eller Husse. Jeg tror Robomow ville være bedre for plenen vår fordi den har en større skjærebredde og sterkere blad. I tillegg liker jeg at kanten blir mindre trimbar for seg selv. Støy er ikke et hinder fordi tomten er stor, ingen naboer og plen fra huset så langt unna at det vanskeligere støy ikke vil forstyrre deg. Mest tvil om Robomows varighet. Hussen når det er en følelse som kan fungere i 10 år uten å bryte den opp. Håpet er at klipperen vil jobbe i 7-10 år, slik at den ikke trenger å byttes ut med kniver og batteri eller to. Selvfølgelig kan litt liten fiksering være, men jeg vil ikke at maskinen skal kutte tre somre og da være ubrukelig.
Du vil nok gjøre det bra med RS615 Robomow. Hvis du ønsker å leikkuusykliksi 2 / uke, så kutte tid / dag, selv om jeg har nok til å bli satt ved lov i lang tid. Med andre ord, maskinen kutter nesten hele tiden og hver dag.
Med ca 1700 kvadratmeter tid er det ganske utfordrende for privat husleie, og maskinen skal operere kl 11-22 og 2 / uke for å spille veldig bra. Vanligvis på slutten av syklusen er det fortsatt en fridag før neste start.

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34
Hvor mye koster så effektivt på en time, og hvor mye er forholdet mellom skjæretid og nedlastinger? Ts. hvis du skulle bryte natten uten en pause, hva ville være det teoretiske maksimale området, for eksempel kuttet en gang i uken?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det ville være en slik automatisk plen å være en ganske god ting. Når du modner og drømmer om å gå på pensjon:

1) Klipper du dem på en eller annen måte systematisk eller tilfeldig? Hele gressletten er veldig asymmetrisk for meg, selv om det ikke er noen hindring i hele området. over en smal passasje skal flislegges bare et par grunnplanet må passere fra cutter ikke nødvendigvis vet noe var nødvendig. Jeg vil tro det er ganske tilfeldig, men fungerer ikke i ja det skal liksom navigert blokken som skal kuttes, og deretter bli der i et normert tid i dette verset og endre blokkene.

2) Beskjæring av kuttefjerning? Stentovene på steinstativet er undertrykt og bør ikke avskjæres. Self-blåser bort i en avstand på ca 2 m fra siden av steinen.

3) Paint-wing: Området som skal kuttes tar tid å tette tanken en gang hvis gresset ikke strekkes. Raskt å skyve på et par timer vil drive deg alle en gang. Nærmere bestemt kan jeg ikke si, men mer enn normen i urbane termer.

Ryystäjä

medlem
Tilbakemelding Score
7
Du vil nok gjøre det bra med RS615 Robomow. Hvis du ønsker å leikkuusykliksi 2 / uke, så kutte tid / dag, selv om jeg har nok til å bli satt ved lov i lang tid. Med andre ord, maskinen kutter nesten hele tiden og hver dag.
Med ca 1700 kvadratmeter tid er det ganske utfordrende for privat husleie, og maskinen skal operere kl 11-22 og 2 / uke for å spille veldig bra. Vanligvis på slutten av syklusen er det fortsatt en fridag før neste start.
Takk for svaret ditt. Du har litt mindre sinne og ganske mye Robo-stasjoner. Jeg antar at jeg får en på en uke til å tenke på en maskin i fire dager i et rør. Har opplevelsen som er en gang i uken bra eller går det for lenge i mellomtiden. Vanskelig å dømme når en vanlig maskin kutter om noen timer, men Robo ville kutte flere dager i røret.

Ryystäjä

medlem
Tilbakemelding Score
7
Hvor mye koster så effektivt på en time, og hvor mye er forholdet mellom skjæretid og nedlastinger? Ts. hvis du skulle bryte natten uten en pause, hva ville være det teoretiske maksimale området, for eksempel kuttet en gang i uken?
Minst hussel har en kapasitet på ca 60 kvadratmeter i timen.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Noen av disse lasting / skjæringstider hadde blitt laget av et slikt bord, jeg oversatte det fra tysk til finsk. Det er 630 med et 6Ah batteri. Ved rs615u er batteriet 4,8 / 4,5Ah. Se på reservedelskatalogen for å se om 630 og 615 er de samme for modellen. På bakgrunn av disse dataene er kuttingstid 615u for 2/3 630 modell skjæretid, og hvis ladestrømmen er den samme, er ladetiden 2/3. Ville det ikke?

Klikk for å forstørre bildet.

bilde her: https://robomow.jimdo.com/robomow-rs-630/

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
1) Klipper du dem på en eller annen måte systematisk eller tilfeldig?

2) Beskjæring av kuttefjerning?

3) Paint-wing?
1) Tilfeldigvis kan selvfølgelig også delområder (områder 2/2) plasseres. Et sted i den dyrere huss ville være noe gps ting som det kan navigere et sted til et bestemt sted hvis det har blitt kuttet for lite.
2) Shredderen faller til samme posisjon fra hvor den er kuttet. Det flyr ikke hvor som helst.
3) Området er enkelt å se på Google Earth, som kan lastes ned til maskinen. Den kan tegne og trimme plenen fra satellittbildet.

Ryystäjä

medlem
Tilbakemelding Score
7
Jeg antar de er litt raskere?

3000m2 område hvis ta 50h tid så ..
Noen Hussen-håndbøker som det, og i det minste her på nettsiden, leser det samme.

R-410A

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2
Her finner du svar på alle dine spørsmål om Ryysty og andre

https://husqvarna.com/fi-fi/tuotteet/robottiruohonleikkurit/
1) Klipper du dem på en eller annen måte systematisk eller tilfeldig?
Auto Mower AM 220 AC kjøpt i 2013 er uregelmessig og Automower bestemmer seg for det, det samme sporet blir ikke gjentatt (ingen spor igjen). Hvis Automower kommer inn i området der gresset er lengre enn før, kan det løpe et rektangulært spor for å kutte lengre gress mer systematisk

2) Beskjæring av kuttefjerning?
Automowers skjæringssystem er basert på et effektivt, lavt energiforbruk: klippe gress i stedet for "hacking" i stedet for flerårig slåteknologi. Etterlater spaden hvor den forsvinner

3) Paint-wing?
Modellen min 220 AC anbefales til 1800 m², se modeller bak adressekapasiteten på opptil 5000 m² Denne modellen kutter, avhenger av forholdene rundt 60 min og opplades ca. 60 min

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Noen Hussen-håndbøker som det, og i det minste her på nettsiden, leser det samme.

Hmm

Hvis du tror at en time arbeid, en time lading, vil 100 timer ta tid for maskinen å kutte en gang, ca 4 dager når den veier 24/7.
I praksis vil sannsynligvis en uke alltid ta tid. På den forrige plenen hver uke ble det tvunget til å kjøre fordi gresset vokste så bra.

Så tenk på en større maskin når du tar den med :kul:

Gressklipper

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Minst hussel har en kapasitet på ca 60 kvadratmeter i timen.
Jeg forstår at Robomow beregner den teoretiske nudgen i henhold til de angitte kvadrater av skjæretiden. I sitt eget tilfelle er 1700 kvadratmeter satt, så maskinen regner med at den kutter ut hver siste tufts med ca 10h effektiv klippetid. Og da, når denne kjøretid / ladetid er inokulert i denne formelen; Hver RS615-modell har ca 1 time kutting / 2 timers ladning, slik at du kan beregne hvor lenge en syklus av skjæring tar sanntid. Og selvfølgelig påvirkes dette av den innstilte klippetiden / dagen, og hviledager på maskinen.

Ta en 2 / wc syklus er "anbefalt" med Robomow. Og så vil hjørnet bli kult. Innstillingene kan da stilles til 1 / uke eller aktiv daglig for kutting.
opp Bunn